Terminstråd - alle er velkomne :)

Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

28+0

Indlægaf Kakro05 » 21. feb 2019, 13:47

Så fik Roskilde fat i mit. Jeg har sjovt nok graviditets betinget diabetes (med mit tal over 9.2 mmol/L).
Jeg havde håber at jeg fik næste jm besøg med hos den jordmor jeg har......men nej :trist:. Så i morgen skal jeg afsted til min nye jm, hvor fokus selvfølgelig vil være på diabetes og blodsukkermålinger (det bliver ok.....det bliver lidt spændende at følge med i). Jeg havde bare virkelig brug for at blive sendt videre med det KS. Heldigvis tager min mand med. Jeg kan slet ikke overskue han skal med (så mister jeg kontrollen med hvad der bliver sagt :lol: ), men på den anden side så ved jeg det er nødvendigt hvis der skal ske noget. Jeg får ikke selvsagt noget.....medmindre jeg kommer til at sige noget hvis hun nævner muligheden for igangsættelse :lol:.

Oplever i andre at i stinker af sved? Det bliver værrer og værrer. Jeg har prøvet 2x deo og det tager stadig ikke svedlugten. Det er virkelig pinligt at rende rundt og lugte som om man har løbet et marathon :lol:. Jeg skal have købt en stærkere deo på apoteket, når jeg bliver fuldtids arbejdsløs på næste fredag.


Tillykke Didaa!!!
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: 28+0

Indlægaf godtnavn » 21. feb 2019, 14:37

Kakro05 skrev:Så fik Roskilde fat i mit. Jeg har sjovt nok graviditets betinget diabetes (med mit tal over 9.2 mmol/L).
Jeg havde håber at jeg fik næste jm besøg med hos den jordmor jeg har......men nej :trist:. Så i morgen skal jeg afsted til min nye jm, hvor fokus selvfølgelig vil være på diabetes og blodsukkermålinger (det bliver ok.....det bliver lidt spændende at følge med i). Jeg havde bare virkelig brug for at blive sendt videre med det KS. Heldigvis tager min mand med. Jeg kan slet ikke overskue han skal med (så mister jeg kontrollen med hvad der bliver sagt :lol: ), men på den anden side så ved jeg det er nødvendigt hvis der skal ske noget. Jeg får ikke selvsagt noget.....medmindre jeg kommer til at sige noget hvis hun nævner muligheden for igangsættelse :lol:.

Oplever i andre at i stinker af sved? Det bliver værrer og værrer. Jeg har prøvet 2x deo og det tager stadig ikke svedlugten. Det er virkelig pinligt at rende rundt og lugte som om man har løbet et marathon :lol:. Jeg skal have købt en stærkere deo på apoteket, når jeg bliver fuldtids arbejdsløs på næste fredag.


Tillykke Didaa!!!


Håber de vil snakke om kejsersnit selvom det ikke er det der er på "planen". Her synes jeg også jeg stinker af sved, og intet hjælper, min mand kan dog ikke lugte det siger han, så jeg tror også ens ekstra gode lugtesans spiller ind, omend jeg ikke tror det kun er det.
0
Bøffemor
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. feb 2019, 10:20
Kort karma: 16
Likede indlæg: 64

Re: 28+0

Indlægaf Bøffemor » 21. feb 2019, 14:48

Kakro05 skrev:Oplever i andre at i stinker af sved? Det bliver værrer og værrer. Jeg har prøvet 2x deo og det tager stadig ikke svedlugten. Det er virkelig pinligt at rende rundt og lugte som om man har løbet et marathon :lol:. Jeg skal have købt en stærkere deo på apoteket, når jeg bliver fuldtids arbejdsløs på næste fredag.

Når jeg ikke er gravid, sværger jeg til denne: https://mecindo.dk/vichy-stress-resist- ... gJpc_D_BwE

Jeg ved ikke lige, hvad jeg skal gøre ved parfumeindholdet nu, hvor jeg er gravid, men jeg hælder måske lidt til at fortsætte med den, hvis det bliver slemt med lugten :genert:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 21. feb 2019, 15:13

didaa skrev:Så er jeg officielt færdig i terminstråden.

Vores fine dreng kom frem i nat kl 00.15. 3435 gram og 50 cm. Kørte til hospitalet ca kl 18, kom på fødestuen kl 22 og godt 2 timer senere var han der så. Det gik pænt stærkt, klarede det med lidt lattergas og ingenting til sidst. Har fået et par små indvendige hudafskrabninger, hvilket jordemoderen kaldte helt perfekt - for når det går så stærkt øger det risiko for ydre bristninger. Han er helt perfekt og var godt igang med amningen en times tid efter. Nu slapper vi af på patienthotellet de næste to døgn og lærer hinanden at kende.


Jeg lavede en omvendt fødsel af dig, jeg fik også lattergas, men kun de sidste 15 minutter :P Lyder som en hurtig men god fødsel!
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 21. feb 2019, 15:15

Godt navn. Godt jeg ikke er alene. De har der vist hedder 5 dages del der skulle Være god. Jeg er ikke helt sikker på navnet.

Bøffemor. Min mand tåler ikke parfume, så den er desværre udelukket. Ellers havde jeg forsøgt ved særlige lejligheder. For det her er ulideligt
0
didaa
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf didaa » 21. feb 2019, 18:08

Bøffemor skrev:Tillykke, Didaa! Det lyder som en drøm, selv om det må have gjort ondt uden andet end lattergas :shock:


Tak!

Det gjorde ikke bare ondt, det gjorde helt ekstremt nas!! Min jordemoder synes det var mega sejt, men sagde også jeg var på mega hårdt arbejde. Jeg svedte feks ekstremt, samtidig med at jeg kastede op og skulle presse - stående på gulvet i en squat. Det siger lidt om mine reaktioner på veerne. Og jeg fik da råbt et par gange at jeg var absolut færdig og ikke ville mere. Men de gjorde jo det arbejde de skulle, og meget effektivt. Feks er hans hoved kuglerundt, for det kom nærmest skydende ud uden at have været presset.
3
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

25+4

Indlægaf godtnavn » 21. feb 2019, 22:29

I sidste uge blev jeg jo ramt af en gang norovirus, så min scanning blev aflyst, nu skal jeg afsted i morgen, har egentlig ikke tænkt på det hele ugen, før nu, og nu er jeg pisse nervøs! Det er jo fjollet fordi det er ikke noget farligt, men åh hvor ville jeg være ked af det hvis baby har ganespalte :( Ovenikøbet skal jeg afsted alene, det er min egen fejl for har glemt at sige det til manden, skrev det i min kalender men ikke vores fælles, så han har ikke kunne melde det på arbejde... Øv! Min lillesøster som studerer og ofte har fri i dagstimerne har desværre ikke fri når jeg skal scannes, så hun kan heller ikke komme med. Så kryds lige fingre for at der er en fin gane indeni min mave!

Og så har jeg ikke kastet op i dag :banan: Så er nu nået dertil hvor der igen er gode dage :D
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: 25+4

Indlægaf Kakro05 » 22. feb 2019, 11:54

godtnavn skrev:I sidste uge blev jeg jo ramt af en gang norovirus, så min scanning blev aflyst, nu skal jeg afsted i morgen, har egentlig ikke tænkt på det hele ugen, før nu, og nu er jeg pisse nervøs! Det er jo fjollet fordi det er ikke noget farligt, men åh hvor ville jeg være ked af det hvis baby har ganespalte :( Ovenikøbet skal jeg afsted alene, det er min egen fejl for har glemt at sige det til manden, skrev det i min kalender men ikke vores fælles, så han har ikke kunne melde det på arbejde... Øv! Min lillesøster som studerer og ofte har fri i dagstimerne har desværre ikke fri når jeg skal scannes, så hun kan heller ikke komme med. Så kryds lige fingre for at der er en fin gane indeni min mave!

Og så har jeg ikke kastet op i dag :banan: Så er nu nået dertil hvor der igen er gode dage :D

Jeg håber scanningen gik godt :kys:.


Jeg var hos min nye JM i dag. Hun virker ok. Jeg skal tage en million blodukkermålinger hverdag den næste uge......hvilket er helt fint. Jeg synes det er lidt spændende.....men jeg er også miljøskadet (jeg har tidligere arbejdet med diabtes monitorering). Vi fik også en tid til Roskildes KS jordmor d 8/3. Så må vi se om hun vil sende os videre til en læge. Jeg frygter lidt at det bliver en kamp, men min mand fik heldigivis slet ikke samme opfattelse som mig. Så vi må se hvem der får ret. Jeg orker ikke kæmpe for det.....jeg er kørt død i det her system. Heldigvis har jeg D, som støtter mig hele vejen og som er god til at kæmpe. Hun nævnte selv det med at malke ud inden fødslen og hvis jeg vil så har Roskilde en JM der ved en masse om at malke ud inden. Det synes jeg også var positivt. Så det hele har ikke været skidt. Lillebror blev estimeret til at have en normal størrelse (hvis man giver noget for deres estimater :lol:).

Der er selvfølgelig kage på mit arbejde i dag og jeg har SÅ meget lyst......jeg har lidt ondt af mig selv i dag. men jeg holder stand.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. feb 2019, 15:17

Scanningen gik godt, umiddelbart ingen ganespalte, de kan jo ikke garanterer det så de tjekker grundigt efter fødslen, men der var ikke tegn på der skulle være noget :) Og så er baby lidt til den store side, men kun en 7% større end gennemsnittet, så det tænker jeg egentlig kun er positivt, jeg er lidt bange for at få svangerskabsforgiftning og skulle føde tidligt, og så er det jo kun godt de er store, og det er jo så lidt større at det ikke er bekymrende.

Og så er der kun 100 dage til termin i dag :)
2
LilleFidus
Indlæg: 61
Tilmeldt: 12. jun 2018, 18:50
Kort karma: 11
Likede indlæg: 115

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf LilleFidus » 22. feb 2019, 20:28

Jeg må vist også hellere melde mig ud af denne tråd :genert:

Fødte den 01.02.19 en lille pige :love: Er førstegangsfødende og blev sat i gang 37+6 pga svangerskabsforgiftning samt en moderkage der havde løsnet sig 20%

Blev sat i gang klokken 11 om formiddagen. Veerne tog for alvor til ved 21-tiden. Kom på fødegangen klokken 01.15 og hun er født klokken 02.15 :dåne:
7
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 23. feb 2019, 08:35

Tillykke til alle dem der har født :)

Jeg har fået vores barnevogn hjem, plus en masse andet udstyr, dyne, sengetøj, etc. Tror faktisk kun vi mangler en ny kommode og så tøj nu, og vi er da i god tid. Men vi skal heller ikke have en seng, ikke før vi flytter ihvertfald, og det kan godt have lidt længere udsigter. Indtil da har vi ikke plads, og mine andre babyer har alligevel altid sovet hos mig det første lange stykke tid.
Jeg er alligevel lidt spændt på hvordan samsovning med endnu et barn kommer til at gå, når jeg i forvejen samsover med dem på 3 og 5.
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 23. feb 2019, 08:59

godtnavn skrev:Scanningen gik godt, umiddelbart ingen ganespalte, de kan jo ikke garanterer det så de tjekker grundigt efter fødslen, men der var ikke tegn på der skulle være noget :) Og så er baby lidt til den store side, men kun en 7% større end gennemsnittet, så det tænker jeg egentlig kun er positivt, jeg er lidt bange for at få svangerskabsforgiftning og skulle føde tidligt, og så er det jo kun godt de er store, og det er jo så lidt større at det ikke er bekymrende.

Og så er der kun 100 dage til termin i dag :)

Er risikoen for spalte ikke ret lav? Eller er det kun ved læbespalte!?
Til MD scannede de for læbespalte, hvilket jeg undrede mig over for ingen i familien har det. Hun sagde det ikke er genetisk, men at der er en meget lille risiko hvis moren har det.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 23. feb 2019, 10:28

AgentPixie skrev:
godtnavn skrev:Scanningen gik godt, umiddelbart ingen ganespalte, de kan jo ikke garanterer det så de tjekker grundigt efter fødslen, men der var ikke tegn på der skulle være noget :) Og så er baby lidt til den store side, men kun en 7% større end gennemsnittet, så det tænker jeg egentlig kun er positivt, jeg er lidt bange for at få svangerskabsforgiftning og skulle føde tidligt, og så er det jo kun godt de er store, og det er jo så lidt større at det ikke er bekymrende.

Og så er der kun 100 dage til termin i dag :)

Er risikoen for spalte ikke ret lav? Eller er det kun ved læbespalte!?
Til MD scannede de for læbespalte, hvilket jeg undrede mig over for ingen i familien har det. Hun sagde det ikke er genetisk, men at der er en meget lille risiko hvis moren har det.


Jo risikoen er lille, men har selv ganespalte hvorfor de ville tjekke det ekstra :) Til md kan de ikke se ganespalte ordenltigt, det kan de først ved 24-26 uger da fosteret der er større :)
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 23. feb 2019, 17:27

Nu er der godt nok længe til alligevel, men tænker alligevel meget over den kommende fødsel. Ikke fordi jeg er nervøs, men jeg har kun fået veer selv én gang ud af tre, første gang endte en lang igangsættelse med kejsersnit fordi jeg ikke fik veer efter 3 dage. Tredje gang blev jeg jo sat igang 2,5 uger før tid pga svangerskabsforgiftning, så der fik jeg slet ikke muligheden, og fik ihvertfald ikke rigtig veer efter de tog vandet, selvom jeg da havde mindre sammentrækninger både om aftenen da jeg lå med ballonkateter og efter de tog vandet om morgenen. Og så er det jeg tænker hvor god chancen for at gå i gang af sig selv er, hvis jeg ikke får svangerskabsforgiftning og skal sættes i gang igen. Er der nogen der har haft en lidt besværlig fødekrop, som har haft en succesfuld fødsel med egne veer efterfølgende?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 24. feb 2019, 12:14

Jeg skulle have været i noget mødregruppe-agtig i dag, men har lagt mig syg :( Har virkelig ikke tid til at være syg da vores lejlighed er kaos og vi får 20 gæster lørdag. Jeg synes bare jeg fanger al sygdom der findes som gravid, det er virkelig op af bakke!
0

Tilbage til "Graviditet"