Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf milisa » 20. feb 2018, 20:44

Mi55y skrev:Jeg kommer her! Scanning var først 17.50 og skulle lige spise også.

Vi har set det fineste hjerteblink og hørt hjertelyd! :love: :lun: Alt så meget fint ud og længden svarede til 7+0.

Min kæreste var helt mundlam! Han sagde også, at det først nu var virkeligt for ham. Det var bare en rigtig fin oplevelse!


Åååååårh!! :love:

Spændt på hvordan min kæreste reagerer denne gang: 1. gang løb der en lille tåre eller to... :lun:
1
Tally-ho
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: 4+0

Indlægaf Mi55y » 21. feb 2018, 07:37

Mi55y skrev:Nå, jeg vover pelsen og melder mig officielt under fanerne i denne tråd - er ramt af formiddagskvalme og heldagsmavesyre. Og oppustet mave i en grad, så jeg lige måtte skifte kjole, inden jeg drog på arbejde i dag. :s

Navn: Mi55y
Alder: 34
Beskæftigelse: Kontor
Mands alder: 32
Bor: Østjylland
Fødested: Skejby
Prøvet siden: August 2017
Testet positiv: 26. januar 2018
Termin: 10. oktober 2018
Andre børn: Nej
Vide kønnet: Ikke hvis vi kan undgå det :)
NF-dato: ?
MD-dato: ?
Første lægebesøg: 2. marts
Første jm-konsultation: ?


Jeg har lige rettet lidt i ovenstående.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 21. feb 2018, 13:32

Pyha. Havde bedt min chef om lønsamtale, og fået svaret, at det ville vi gøre i løbet af 1. kvartal. I dag overrumplede han mig så lige og hev mig ind til samtale med ham og økonomichefen. Jeg havde allerede tænkt, at jeg ville spille med åbne kort og fortælle om graviditeten, når vi kom dertil, så det gjorde jeg. De blev rigtig glade på mine vegne. Og jeg hev en lønstigning på 11% hjem, så det er vist helt OK.

Derudover så nævnte jeg jo vores horrible barselsordning med kun 4 ugers fuld løn. Jeg fortalte om refusionen fra Barselsfonden, og de var åbne overfor det men ville selvfølgelig gerne lige undersøge det. Men jeg tror som minimum, at jeg ender med det fulde refusionsbeløb - andet ville jo være helt tosset.

Min chef kunne i øvrigt fortælle, at han skulle være bedstefar for første gang.
6
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 21. feb 2018, 13:35

Mi55y skrev:Pyha. Havde bedt min chef om lønsamtale, og fået svaret, at det ville vi gøre i løbet af 1. kvartal. I dag overrumplede han mig så lige og hev mig ind til samtale med ham og økonomichefen. Jeg havde allerede tænkt, at jeg ville spille med åbne kort og fortælle om graviditeten, når vi kom dertil, så det gjorde jeg. De blev rigtig glade på mine vegne. Og jeg hev en lønstigning på 11% hjem, så det er vist helt OK.

Derudover så nævnte jeg jo vores horrible barselsordning med kun 4 ugers fuld løn. Jeg fortalte om refusionen fra Barselsfonden, og de var åbne overfor det men ville selvfølgelig gerne lige undersøge det. Men jeg tror som minimum, at jeg ender med det fulde refusionsbeløb - andet ville jo være helt tosset.

Min chef kunne i øvrigt fortælle, at han skulle være bedstefar for første gang.


Hvor er det bare sejt gået :banan: Og det var vel også en lettelse for dig at få det sagt? :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 21. feb 2018, 13:50

Aquadorable skrev:
Hvor er det bare sejt gået :banan: Og det var vel også en lettelse for dig at få det sagt? :)


Ja, det var superrart! Nu har jeg muligheden for at melde ind til min chef, at jeg lige møder lidt senere, hvis kvalmen er helt slem. Og dejligt at der nok kommer en løsning på det med barsel, så jeg ikke skal regne med kæmpe lønnedgang.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 21. feb 2018, 14:49

Super Missy. Så rart når man bare føler samarbejdsvilje fra arbejdspladsen.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

25+2

Indlægaf Aquadorable » 21. feb 2018, 14:53

Nå, glukosebelastningen var ikke slem. Kan faktisk ikke forstå, hvorfor folk synes, det smager så dårligt? Altså, det er da ikke lækkert, men det er virkelig ikke slemt, synes jeg.

Til gengæld er jeg blevet vildt dårlig, efter jeg kom hjem. Har haft hovedpine og bare generelt følt mig utilpas. Jeg har en lægetid i morgen, så vil lige høre, hvad han tænker.

Derudover oplever jeg efterhånden ofte, at mine hænder sover. Andre, der har prøvet det i graviditeten? :gruble:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

7+0

Indlægaf Mi55y » 21. feb 2018, 14:56

Aquadorable skrev:Nå, glukosebelastningen var ikke slem. Kan faktisk ikke forstå, hvorfor folk synes, det smager så dårligt? Altså, det er da ikke lækkert, men det er virkelig ikke slemt, synes jeg.

Til gengæld er jeg blevet vildt dårlig, efter jeg kom hjem. Har haft hovedpine og bare generelt følt mig utilpas. Jeg har en lægetid i morgen, så vil lige høre, hvad han tænker.

Derudover oplever jeg efterhånden ofte, at mine hænder sover. Andre, der har prøvet det i graviditeten? :gruble:


Mine hænder og underarme sover vildt nemt for tiden! Bare jeg sidder med armen om kæresten i sofaen :rulle: Og vågner ofte af det om natten. Min graviditetsapp havde"Sovende fingre" som overskrift på forsiden i forgårs, så går ud fra, at det er helt normalt.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: 25+2

Indlægaf billiebean » 21. feb 2018, 14:56

Aquadorable skrev:Nå, glukosebelastningen var ikke slem. Kan faktisk ikke forstå, hvorfor folk synes, det smager så dårligt? Altså, det er da ikke lækkert, men det er virkelig ikke slemt, synes jeg.

Til gengæld er jeg blevet vildt dårlig, efter jeg kom hjem. Har haft hovedpine og bare generelt følt mig utilpas. Jeg har en lægetid i morgen, så vil lige høre, hvad han tænker.

Derudover oplever jeg efterhånden ofte, at mine hænder sover. Andre, der har prøvet det i graviditeten? :gruble:


Jeg har det ikke men har hørt om det flere gange. Er det ikke det, der hedder karpaltunnelsyndrom?
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 7+0

Indlægaf Aquadorable » 21. feb 2018, 14:57

Mi55y skrev:
Aquadorable skrev:Nå, glukosebelastningen var ikke slem. Kan faktisk ikke forstå, hvorfor folk synes, det smager så dårligt? Altså, det er da ikke lækkert, men det er virkelig ikke slemt, synes jeg.

Til gengæld er jeg blevet vildt dårlig, efter jeg kom hjem. Har haft hovedpine og bare generelt følt mig utilpas. Jeg har en lægetid i morgen, så vil lige høre, hvad han tænker.

Derudover oplever jeg efterhånden ofte, at mine hænder sover. Andre, der har prøvet det i graviditeten? :gruble:


Mine hænder og underarme sover vildt nemt for tiden! Bare jeg sidder med armen om kæresten i sofaen :rulle: Og vågner ofte af det om natten. Min graviditetsapp havde"Sovende fingre" som overskrift på forsiden i forgårs, så går ud fra, at det er helt normalt.


Tak for svar - så er jeg lidt mere rolig :)
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 25+2

Indlægaf Aquadorable » 21. feb 2018, 14:58

billiebean skrev:
Aquadorable skrev:Nå, glukosebelastningen var ikke slem. Kan faktisk ikke forstå, hvorfor folk synes, det smager så dårligt? Altså, det er da ikke lækkert, men det er virkelig ikke slemt, synes jeg.

Til gengæld er jeg blevet vildt dårlig, efter jeg kom hjem. Har haft hovedpine og bare generelt følt mig utilpas. Jeg har en lægetid i morgen, så vil lige høre, hvad han tænker.

Derudover oplever jeg efterhånden ofte, at mine hænder sover. Andre, der har prøvet det i graviditeten? :gruble:


Jeg har det ikke men har hørt om det flere gange. Er det ikke det, der hedder karpaltunnelsyndrom?


Jo, det er det vist. Håber virkelig, det bare er noget forbigående ...
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: 25+2

Indlægaf billiebean » 21. feb 2018, 15:01

Aquadorable skrev:
billiebean skrev:
Aquadorable skrev:Nå, glukosebelastningen var ikke slem. Kan faktisk ikke forstå, hvorfor folk synes, det smager så dårligt? Altså, det er da ikke lækkert, men det er virkelig ikke slemt, synes jeg.

Til gengæld er jeg blevet vildt dårlig, efter jeg kom hjem. Har haft hovedpine og bare generelt følt mig utilpas. Jeg har en lægetid i morgen, så vil lige høre, hvad han tænker.

Derudover oplever jeg efterhånden ofte, at mine hænder sover. Andre, der har prøvet det i graviditeten? :gruble:


Jeg har det ikke men har hørt om det flere gange. Er det ikke det, der hedder karpaltunnelsyndrom?


Jo, det er det vist. Håber virkelig, det bare er noget forbigående ...


Har hørt man så vidt muligt skal sove med udstrakte fingre væk fra kroppen for at lindre. Ved ikke om det kan hjælpe.. der sker så mange mærkelige ting med kroppen og jeg tror også at en del kan være forbigående omstilling.
Senest rettet af billiebean 21. feb 2018, 16:21, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 21. feb 2018, 15:02

Lige et input omkring karpaltunnelsyndrom.

Hvis det bliver for slemt, kan man købe skinner på apoteket, så man kan aflaste håndleddene (da det er en nerve i håndleddet, der bliver presset på).
Jeg vil råde til at man gør noget inden det bliver for slemt.

Jeg endte selv med håndledsskinner, is på 3 gange dagligt, akupunktur ugentligt og alligevel føles det som om mine pegefingre brændte, når jeg rørte ved noget. :tie:
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 21. feb 2018, 15:18

Bøtte skrev:Lige et input omkring karpaltunnelsyndrom.

Hvis det bliver for slemt, kan man købe skinner på apoteket, så man kan aflaste håndleddene (da det er en nerve i håndleddet, der bliver presset på).
Jeg vil råde til at man gør noget inden det bliver for slemt.

Jeg endte selv med håndledsskinner, is på 3 gange dagligt, akupunktur ugentligt og alligevel føles det som om mine pegefingre brændte, når jeg rørte ved noget. :tie:


Fårk :tie: Det kan jeg slet ikke overskue :panik:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 21. feb 2018, 16:19

Aquadorable skrev:
Bøtte skrev:Lige et input omkring karpaltunnelsyndrom.

Hvis det bliver for slemt, kan man købe skinner på apoteket, så man kan aflaste håndleddene (da det er en nerve i håndleddet, der bliver presset på).
Jeg vil råde til at man gør noget inden det bliver for slemt.

Jeg endte selv med håndledsskinner, is på 3 gange dagligt, akupunktur ugentligt og alligevel føles det som om mine pegefingre brændte, når jeg rørte ved noget. :tie:


Fårk :tie: Det kan jeg slet ikke overskue :panik:


Jeg var vist også en af de hårdt ramte. Og jeg døjede lidt med det i forvejen pga nerveskader i forbindelse med et piskesmæld.

Men jo tidligere indsats jo bedre, tænker jeg. Så aflast håndleddene mest muligt.
Hos mig skyldes det væske, og husker jeg ikke helt forkert aftog det lidt, da væsken forvandt et par uger før fødslen (den forsvandt fordi jeg fik diabetes og begyndte at spise ultrasundt).

Havde jeg ikke været arbejdsløs, var jeg blevet sygemeldt, så jeg ikle brugte hænderne unødigt.
Jeg sov med skinnerne til sidst. Det hjælp faktisk ret godt.
1

Tilbage til "Graviditet"