Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. dec 2018, 09:36

Tak alle sammen og tak for de mange grønne. Vi er ikke helt landet på et navn. Og ja Noelle er jo fint...meeeen ved ikke rigtig :lol:

Alt gik bare så fint i går jeg har det overraskende godt i dag. Gigantisk forskel fra sidste fødsel og fantastisk oplevelse.
10
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf milisa » 26. dec 2018, 08:50

FormerlyKnownAs skrev:Tak alle sammen og tak for de mange grønne. Vi er ikke helt landet på et navn. Og ja Noelle er jo fint...meeeen ved ikke rigtig :lol:

Alt gik bare så fint i går jeg har det overraskende godt i dag. Gigantisk forskel fra sidste fødsel og fantastisk oplevelse.


Julie/a kunne jo også være en mulighed.....
2
Tally-ho
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. dec 2018, 10:26

Jeg tror at det lille mennekse kommer til at hedde Nellie. Det er det eneste vi vender tilbage tilbage til igen og igen.

Nikoline er ellers en tæt runner-up, men det spiller bare ikke på engelsk. Nikki eller Nicole er ikke lige navne jeg tænker at min datter skal kaldes.
11
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf milisa » 26. dec 2018, 10:42

FormerlyKnownAs skrev:Jeg tror at det lille mennekse kommer til at hedde Nellie. Det er det eneste vi vender tilbage tilbage til igen og igen.

Nikoline er ellers en tæt runner-up, men det spiller bare ikke på engelsk. Nikki eller Nicole er ikke lige navne jeg tænker at min datter skal kaldes.


Nikoline på engelsk bliver meget meget nemt noget hen ad nicotine............ Nellie er da alletiders!! Og kan siges på alle sprog.
0
Tally-ho
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. dec 2018, 10:49

milisa skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg tror at det lille mennekse kommer til at hedde Nellie. Det er det eneste vi vender tilbage tilbage til igen og igen.

Nikoline er ellers en tæt runner-up, men det spiller bare ikke på engelsk. Nikki eller Nicole er ikke lige navne jeg tænker at min datter skal kaldes.


Nikoline på engelsk bliver meget meget nemt noget hen ad nicotine............ Nellie er da alletiders!! Og kan siges på alle sprog.


Ja og jeg er generelt ikke så meget til kælenavne udfra navne hvis det giver mening. Vores søn hedder Christoffer, ikke Chris eller Stoffer. Christoffer.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 26. dec 2018, 18:53

Jeg har ikke kastet op i flere dage!!!! Det skete aldrig i sidste graviditet, det er jo mega luksus!

Og stort tillykke fka! HVor er hun fin, og lækkert hår! Synes babyer med hår er så meget sødere end dem uden, så frygter helt min næste er hårløs :lol: Håber familien gemte lidt julemad til jer :)
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 26. dec 2018, 19:07

Tillykke med nul opkast, Godtnavn :banan:

Jeg kastede op mandag morgen. Ledte efter nogle piller på badeværelset, hvor min kæreste lige havde givet den gas i kummen :tie: og så ørlede jeg ellers i prægtige mængder :lol:
Kvalmen er stort set væk, tror det er pga juleferie, så kvalmen har nok været psykisk (har følt mig lidt kvalt og presset af dagligdagen).

Skal til NF i morgen og er virkelig nervøs, mere end jeg var med A. Med ham var det hele lidt abstrakt, denne her gang ved jeg hvad der kommer ud af det, og har allerede et stærkt bånd til vingummibamsen i maven.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 26. dec 2018, 20:29

Held og lykke med scanningen i morgen Pixie, du må lige opdaterer når du kommer hjem! Og husk at pas på dig selv efter ferien så du ikke presser dig selv for meget, krydser fingre for at kvalmen bliver væk hos os begge, tænk hvis den allerede stoppede 17+0 her, hvis den ikke kommer igen er det jo lige før jeg vil overveje et tredje barn en dag :lol:
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 27. dec 2018, 10:41

Jeg er blevet lidt bekymret, har taget 3 kg på på under en uge og mit blodtryk er steget. Det var sådan svangerskabsforgiftningen startede sidst, men lige nu er det jo meget tidligt ved slet ikke om man kan få det så tidligt? Det har godt nok været jul, men har altså ikke spist så meget at vægten burde stige 3 kg tænker jeg, det er jo sindssyg meget ekstra jeg skulle have spist! Har både drukket juice og spist chokolade, men ikke i ekstreme mængder... Men måske er det væske fordi jeg har spist sukker hvilket jeg ikke plejer? Efter nytår stopper jeg igen med at spise sukker, men skal have kransekage og pandekager til nytår :)
Mit blodtryk er stadig indenfor normalområdet, men er steget fra 100/60 til 118/74, så det er jo stadig normalt men en voldsom stigning synes jeg, d. 23. var det 100/60, så det er hurtigt det er steget... Jeg tænker at holde ekstra øje hen over nytår og så kontakte jordemoderen i starten af januar hvis det fortsætter (selvfølgelig rigne akut hvis det ryger meget op før), åh jeg håber bare det er min krop der er lidt mærkeligt og det bliver normalt igen snart...
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bergen » 27. dec 2018, 11:01

Jeg ville give egen læge, 1813 et ring eller dem jm,der passer konsultationen ml jul og nytår. Bare for at være sikker.
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 27. dec 2018, 15:38

NF gik godt, sund og rask baby med meget lav riskiks for kromosomfejl :banan:
Blev sat en dag frem, så jeg er nu 12+4 med termin 7/7.
9
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
EdithsMor
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. maj 2018, 04:24
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf EdithsMor » 27. dec 2018, 17:20

godtnavn skrev:Jeg er blevet lidt bekymret, har taget 3 kg på på under en uge og mit blodtryk er steget. Det var sådan svangerskabsforgiftningen startede sidst, men lige nu er det jo meget tidligt ved slet ikke om man kan få det så tidligt? Det har godt nok været jul, men har altså ikke spist så meget at vægten burde stige 3 kg tænker jeg, det er jo sindssyg meget ekstra jeg skulle have spist! Har både drukket juice og spist chokolade, men ikke i ekstreme mængder... Men måske er det væske fordi jeg har spist sukker hvilket jeg ikke plejer? Efter nytår stopper jeg igen med at spise sukker, men skal have kransekage og pandekager til nytår :)
Mit blodtryk er stadig indenfor normalområdet, men er steget fra 100/60 til 118/74, så det er jo stadig normalt men en voldsom stigning synes jeg, d. 23. var det 100/60, så det er hurtigt det er steget... Jeg tænker at holde ekstra øje hen over nytår og så kontakte jordemoderen i starten af januar hvis det fortsætter (selvfølgelig rigne akut hvis det ryger meget op før), åh jeg håber bare det er min krop der er lidt mærkeligt og det bliver normalt igen snart...


Tænker det er langt mere sandsynligt, at blodtryksstigningen handler om at du er holdt op med at kaste op og derved har nemmere ved at opretholde et normalt væske- og fødeindtag. Det samme med vægtøgningen. Ligesom når man har haft en træls virus med opkast, så taber man sig hurtigt og tager hurtigt igen på efterfølgende :kys:
Vej dig igen og mål blodtryk efter weekenden, og hvis stigningen fortsætter i samme tempo, så ville jeg også kontakte JM. Tillykke med at du er holdt op med at kaste op :dance:
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 27. dec 2018, 17:59

EdithsMor skrev:
godtnavn skrev:Jeg er blevet lidt bekymret, har taget 3 kg på på under en uge og mit blodtryk er steget. Det var sådan svangerskabsforgiftningen startede sidst, men lige nu er det jo meget tidligt ved slet ikke om man kan få det så tidligt? Det har godt nok været jul, men har altså ikke spist så meget at vægten burde stige 3 kg tænker jeg, det er jo sindssyg meget ekstra jeg skulle have spist! Har både drukket juice og spist chokolade, men ikke i ekstreme mængder... Men måske er det væske fordi jeg har spist sukker hvilket jeg ikke plejer? Efter nytår stopper jeg igen med at spise sukker, men skal have kransekage og pandekager til nytår :)
Mit blodtryk er stadig indenfor normalområdet, men er steget fra 100/60 til 118/74, så det er jo stadig normalt men en voldsom stigning synes jeg, d. 23. var det 100/60, så det er hurtigt det er steget... Jeg tænker at holde ekstra øje hen over nytår og så kontakte jordemoderen i starten af januar hvis det fortsætter (selvfølgelig rigne akut hvis det ryger meget op før), åh jeg håber bare det er min krop der er lidt mærkeligt og det bliver normalt igen snart...


Tænker det er langt mere sandsynligt, at blodtryksstigningen handler om at du er holdt op med at kaste op og derved har nemmere ved at opretholde et normalt væske- og fødeindtag. Det samme med vægtøgningen. Ligesom når man har haft en træls virus med opkast, så taber man sig hurtigt og tager hurtigt igen på efterfølgende :kys:
Vej dig igen og mål blodtryk efter weekenden, og hvis stigningen fortsætter i samme tempo, så ville jeg også kontakte JM. Tillykke med at du er holdt op med at kaste op :dance:


Mit blodtrk har ligget dernede siden maj måned (sikkert også før, men det var der jeg første gang målte det i over et år), altså længe inden jeg blev gravid, da jeg kastede meget op dykkede det længere ned men stabiliserede sig så på de der 100/60 igen efter et par uger, hvor det som sagt har ligger fast længe. Så tænker ikke det lave skyldes graviditeten, men har googlet og kan se man kan få højere af at være gravid, synes bare det er en pludselig og volsom stigning.
Jeg tænker at ringe i starten af januar uanset, primært for at vide hvornår jeg skal reagerer :) Vægten håber jeg ikke bliver ved med at stige, så ender det da helt galt med 22 uger igen :lol:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

17+6

Indlægaf godtnavn » 29. dec 2018, 10:48

Mit blodtryk er faldet lidt igen, så det har gjort mig mere rolig, vægten er dog streget lidt mere, og ligger nu på +800 g i stedet for -2,5 kg (troede det var søndags i morges så vejede ved en fejl) så det skal jeg lige holde godt øje med, det er ikke helt godt den er steget så emget. Tilgengæld har min mand bedt mig om at genoverveje min januar, jeg skulle have et 3 ugers fag der hed 8-17 hver dag, og desværre gruppearbejde, så blev jeg væk fra noget ville det gå udover andre. Det mener han ikke er holdbart når jeg har det så skidt som jeg har, så skal lige beslutte mig inden d. 7. om jeg starter eller ej. Gør jeg ikke har jeg fri hele januar og vil så kunne komme godt i gang med svømning, det vil nok være godt for min ryg der er begyndt at brokke sig lidt.

Jeg har stadig kvalme, men mildere, men har ikke kastet op i en uge!!!! Det er jo sindssygt!
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf oOxXxOo » 29. dec 2018, 22:14

Jeg har simpelthen ondt i højre side af lænden når jeg ligger på ryggen. Det er ganske træls, for at sige det på godt jysk. Har som sådan ikke ondt ved aktivitet. Det er udelukkende når jeg ligger på ryggen i sengen eller i sofaen :gruble:
0

Tilbage til "Graviditet"