Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf oOxXxOo » 7. apr 2019, 12:03

Kan simpelthen ikke finde ud af om der skal købes en brystpumpe på forhånd..?
Hvad har I andre gjort?
Mangler ammeindlæg, vaskeklude, et badekar, et enkelt sæt tøj i str 56, nogle tynde bomuldsbukser, lidt flere stof bleer men ellers tror jeg vi Har hvad vi har brug for...
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 7. apr 2019, 13:01

oOxXxOo skrev:Kan simpelthen ikke finde ud af om der skal købes en brystpumpe på forhånd..?
Hvad har I andre gjort?
Mangler ammeindlæg, vaskeklude, et badekar, et enkelt sæt tøj i str 56, nogle tynde bomuldsbukser, lidt flere stof bleer men ellers tror jeg vi Har hvad vi har brug for...


Jeg ville vente, medmindre du har specifikke planer for en, altås hvis du f.eks. ved der skal passes i løbet af de første 6 måneder og gerne vil give udpumpet mælk der, så kan du lige så godt holde øje med gode tilbud nu. Jeg har brugt min maks 5 gange i løbet af 2 år, så for mig var den ikek vildt nødvendig. Hvis man kun skal bruge den få gange kan det også betale sig at leje en elektrisk f.eks. på apoteket :)

Her har vi i dag fået lift til ladcyklen en af de eneste ting vi har manglet til baby, og eneste dyre ting. Så nu er det virkelig småting der mangler, skal have 2-3 kortærmede slå om bodyer og en cardigan i str 50, samt nogle nyfødt bleer, ellers har vi alt tror jeg :) Har dog et legetæppe jeg er lidt forelsket i, men det er på ingen måde nødvendigt, så det køber jeg kun hvis der komemr et virkelig godt tilbud :)
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 7. apr 2019, 13:03

oOxXxOo skrev:Kan simpelthen ikke finde ud af om der skal købes en brystpumpe på forhånd..?
Hvad har I andre gjort?
Mangler ammeindlæg, vaskeklude, et badekar, et enkelt sæt tøj i str 56, nogle tynde bomuldsbukser, lidt flere stof bleer men ellers tror jeg vi Har hvad vi har brug for...

Jeg lånte en af en veninde - gad ikke købe den, hvis jeg ikke fik brug for den.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf oOxXxOo » 7. apr 2019, 14:01

Har bare hørt en del tale om at der har været brug for at malke ud enten grundet stor mælkeproduktion eller fordi baby ikk tager nok af gangen. Har ingen ide om der er hold i det nemlig :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 7. apr 2019, 18:33

Jeg skal til hjemmefødselscafé i morgen, nogen der har prøvet det og ved hvad det går ud på? Jeg kan ikke ehlt overskue det da min krop siger kraftig fra lige nu efter to dage hvro vi har skulle en masse, men omvendt ser det ud til det er sidste gang inden fødslen og min jordemoder sagde det var vigtigt at komme til hvis man skulle føde hjemme, så vi må vel afsted.

Tirsdag skal jeg så til scanning og snak med fødselslæge, både tjek af svangerskabsforgiftning, men også en snak om jeg overhovedet kan godkendes til hjemmefødsel, men det tænker jeg umiddelbart ikke er et problem. Onsdag skal ejg til fødselsforberedelse og jeg burde tage ind til byen torsdag eller fredag, men ved ikke om jeg kan overskue det :genert: Overvejer også at se om jeg kan få en tid til gravid massage en af dagene i stedet, måske min krop ville have bedre af det, så kan shoppeturen vente til mandag i næste uge, selvom det er nogle ting vi virkelig mangler tænker jeg vi kan klarer et par dage mere uden :)
0
Bøffemor
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. feb 2019, 10:20
Kort karma: 16
Likede indlæg: 64

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøffemor » 8. apr 2019, 08:31

godtnavn skrev:Jeg skal til hjemmefødselscafé i morgen, nogen der har prøvet det og ved hvad det går ud på? Jeg kan ikke ehlt overskue det da min krop siger kraftig fra lige nu efter to dage hvro vi har skulle en masse, men omvendt ser det ud til det er sidste gang inden fødslen og min jordemoder sagde det var vigtigt at komme til hvis man skulle føde hjemme, så vi må vel afsted.

Tirsdag skal jeg så til scanning og snak med fødselslæge, både tjek af svangerskabsforgiftning, men også en snak om jeg overhovedet kan godkendes til hjemmefødsel, men det tænker jeg umiddelbart ikke er et problem. Onsdag skal ejg til fødselsforberedelse og jeg burde tage ind til byen torsdag eller fredag, men ved ikke om jeg kan overskue det :genert: Overvejer også at se om jeg kan få en tid til gravid massage en af dagene i stedet, måske min krop ville have bedre af det, så kan shoppeturen vente til mandag i næste uge, selvom det er nogle ting vi virkelig mangler tænker jeg vi kan klarer et par dage mere uden :)

Hvor ofte er der hjemmefødselscafé? Jeg har indtryk af, at det er rimelig ofte dér hvor jeg hører til, så måske kan du udskyde det til næste gang? Det lyder i hvert fald ti, at du godt kunne bruge den ro nu. Omvendt tænker jeg også, at det er en god idé at være forberedt på, hvad en hjemmefødsel indeholder, og en snak med både jordemødre og andre fødende. Om det lige skal være før lægesamtalen, kan jeg ikke bedømme. Måske kan du ringe til dem at høre?
0
Bøffemor
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. feb 2019, 10:20
Kort karma: 16
Likede indlæg: 64

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøffemor » 8. apr 2019, 08:33

Jeg fik fortalt mine chefer om graviditeten i sidste uge. Jeg ville egentlig vente til på fredag, hvor jeg har været til NF, men så annoncerede en kollega, at hun har fået nyt job, og så tænkte jeg, at det var godt for dem at vide, at de skal finde en barselsvikar samtidig.

Det var rart at få sagt, og gjorde slet ikke ondt. Mine chefer er heldigvis meget glade på vores vegne.

Så håber jeg på en god NF, så jeg kan sige det til kollegerne på fredag. Ellers venter det til efter påske, som det hele tiden har været planen. Heldigvis er jeg æbleformet i forvejen, så det kommer nok ikke til at kunne ses så hurtigt :genert:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2019, 09:07

Bøffemor skrev:
godtnavn skrev:Jeg skal til hjemmefødselscafé i morgen, nogen der har prøvet det og ved hvad det går ud på? Jeg kan ikke ehlt overskue det da min krop siger kraftig fra lige nu efter to dage hvro vi har skulle en masse, men omvendt ser det ud til det er sidste gang inden fødslen og min jordemoder sagde det var vigtigt at komme til hvis man skulle føde hjemme, så vi må vel afsted.

Tirsdag skal jeg så til scanning og snak med fødselslæge, både tjek af svangerskabsforgiftning, men også en snak om jeg overhovedet kan godkendes til hjemmefødsel, men det tænker jeg umiddelbart ikke er et problem. Onsdag skal ejg til fødselsforberedelse og jeg burde tage ind til byen torsdag eller fredag, men ved ikke om jeg kan overskue det :genert: Overvejer også at se om jeg kan få en tid til gravid massage en af dagene i stedet, måske min krop ville have bedre af det, så kan shoppeturen vente til mandag i næste uge, selvom det er nogle ting vi virkelig mangler tænker jeg vi kan klarer et par dage mere uden :)

Hvor ofte er der hjemmefødselscafé? Jeg har indtryk af, at det er rimelig ofte dér hvor jeg hører til, så måske kan du udskyde det til næste gang? Det lyder i hvert fald ti, at du godt kunne bruge den ro nu. Omvendt tænker jeg også, at det er en god idé at være forberedt på, hvad en hjemmefødsel indeholder, og en snak med både jordemødre og andre fødende. Om det lige skal være før lægesamtalen, kan jeg ikke bedømme. Måske kan du ringe til dem at høre?


Det er én gang om måneden, der stod bare ingen datoer i maj, så jeg troede de af en eller anden grund ikke holdt det i maj, men nu har de opdateret og der er en dato i maj, men vi har jo fået arrangeret pasning af datteren (det er 15.30-17 så kunne ikke nå at hente) så nu tager vi den i dag :) Jeg skulle jo også have født hjemme sidt, så føler egentlig ikke et så stort behov for det, men manden ville gerne afsted så nu gør vi det, heldigvis kan jeg lave absolut ingenting frem til jeg skal afsted, så jeg tænker jeg får afslapning nok, datteren skal til lægen så manden arbejder hjememfra da han ellers nærmest ikke ville kunne nå at være på arbejde emd frem og tilbageture (grundet svimmelhed er det ikke sikkert jeg kører med datteren pt,så det er ham der skal have hende til lægen), så nu kan han også få lov at cykle mig over til fødselscaféen så slipper jeg får gåturen.
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 8. apr 2019, 16:39

oOxXxOo skrev:Kan simpelthen ikke finde ud af om der skal købes en brystpumpe på forhånd..?
Hvad har I andre gjort?
Mangler ammeindlæg, vaskeklude, et badekar, et enkelt sæt tøj i str 56, nogle tynde bomuldsbukser, lidt flere stof bleer men ellers tror jeg vi Har hvad vi har brug for...

jeg ville ikke købe en pumpe på forhånd, medmindre du allerede nu planlægger at malke ud. Vi har både en elektrisk og en manuel, men dem købte D lige efter N var født (min amning sejlede de første uger og jeg malkede ud fuld tid de første uger).

jeg har lige opdaget vores lift mangler en madras :lol:. Sååå det må jeg hellere få købt. Ellers vi også ved at være i hus med indkøbene.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2019, 20:20

Det var ganske fint at være til hjemmefødselscaféen, og vi er enige om at det er det vi vil, det var vi jo egentlig også før, men føler mig kun endnu mere sikker nu :)

Tilgengæld har jeg kastet amok op igen i dag, jeg er virkelig træt af det! Jeg har indtil videre holdt mig ganske positiv påtrods af det hele, men nu er jeg vidst ved at knække. Synes bare ikke det er sjovt mere, jeg har haft nogle kæmpe tudeture og synes der er uoverskuelig lang tid til termin. Jeg håber det vender snart, for at være nede på fysisk og psykisk er op af bakke, og påvirker også resten af familien herhjemme.

I morgen skal ejg til scanning og snak med fødselslæge ang hjemmefødsel, og derefter skal jeg bare hjem og sove, har givet mig selv lov til at sove hele ugen her undtagen de par ting jeg skal, i næste uge er det jo påske og datteren er hjemme, så det bliver hårdt når kroppen har det så skidt. Håber en masse søvn og afslapning giver mig mere overskud, om ikke andet så psykisk. Ellers flytter vi ind på experimentariet i næste uge for der er datteren temmelig selvkørende frygter bare der er sygt mange mennesker grundet påsken :)
2
Bøffemor
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. feb 2019, 10:20
Kort karma: 16
Likede indlæg: 64

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøffemor » 9. apr 2019, 07:48

Hvor er det synd for dig, at du skal have det så skidt :ae: Påsken lyder heller ikke som en afslappende tid. Måske har I noget familie eller nogle venner, som ville elske at lave ét eller andet med datteren en dag i ferien?
0
Bøffemor
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. feb 2019, 10:20
Kort karma: 16
Likede indlæg: 64

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøffemor » 9. apr 2019, 07:51

Her er min tid til NF blevet rykket fra torsdag til i morgen. Lige nu glæder jeg mig bare og regner med, at Lillebøf bare ligger og hygger sig derinde. Selvfølgelig er der en risiko for, at vi skal til flere undersøgelser (jeg er 38), og selvfølgelig er der en lillebitte risiko for, at den slet ikke har det godt, men jeg er fortrøstningsfuld.

I morgen bliver så en ret hård dag, for jeg har kursus hele dagen på arbejde. Bagefter skal vi ud at se på vores nye hus (som vi overtager til sommer), og så altså NF om aftenen. Til gengæld er der så en torsdag aften, hvor man kan ligge på sofaen.
3
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ...xxx... » 9. apr 2019, 10:02

Her nærmer datoen for NF sig også, og jeg er simpelthen så nervøs! Ikke så meget for risikovurderingen, men mere for om den lille spire stadig lever og er vokset som den skal. Oplevelsen fra den første scanning, hvor vi fik dårlige nyheder, sidder stadig i mig, og jeg har meget svært ved at slippe tanken om, at der er noget galt, selvom de på hospitalet har sagt, at det umiddelbart ser helt normalt ud.
Jeg forudser, at det bliver en frygtelig lang uge frem til NF :(
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 9. apr 2019, 10:36

Jeg var til scanning, alternativ glukosebelastning og snak med fødselslæge i dag, det tog hele formiddagen... Men nu er det hele klaret :) Scanningen viste fine kurver, og en baby der ligger 1,2% over gennemsnittet, altså emget tæt på helt gennemsnitlig. Desværre var der lidt protein i urinen, men kun +1 og mit blodtryk er stadig lavt, dog var det 107/71 i dag, så højere end det plejer men lavt. Så lægen mente det nok bare havde været udflåd el.lign. der gjrode den slog lidt ud i proteinen. Men kan godt mærke det ramte mig lidt, for frygter virkelig svangerskabsforgiftning igen.

Lægen sagde meget lige ud at de ikke anbefaler hjemmefødsler når man vejer for meget, hvilket undre mig fordi i deres egne papirer står der kun at det er førstegangsfødende de ikke anbefaler det. Dog sagde hun at vi jo ikke behøvede at følge deres anbefalinger, hun vil dog booke et møde med en hjemmefødsels jordemoder vi kan snakke med og så beslutte os derefter, men jeg tænker vi har besluttet os for at vælge det selvom det er mod de officielle anbefalinger, så længe det kun er overvægt der gør det, kommer der noget som sukkersyge, forhøjet blodtryk eller andet vil vi selvfølgelig vælge hospitalet :) Det lød også på hende som at det primært var en øget risiko for at blive overflyttet til hospitalet, og det ser jeg ikke som verdens undergang, vi er jo nærmest nabo til hospitalet så det er ikke ngoet der skræmemr mig.

Og så er jeg igang med at måle blodsukekrniveauer, indtil videre har alle 3 målinger været fine :)
1
Bøffemor
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. feb 2019, 10:20
Kort karma: 16
Likede indlæg: 64

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøffemor » 9. apr 2019, 10:54

...xxx... skrev:Her nærmer datoen for NF sig også, og jeg er simpelthen så nervøs! Ikke så meget for risikovurderingen, men mere for om den lille spire stadig lever og er vokset som den skal. Oplevelsen fra den første scanning, hvor vi fik dårlige nyheder, sidder stadig i mig, og jeg har meget svært ved at slippe tanken om, at der er noget galt, selvom de på hospitalet har sagt, at det umiddelbart ser helt normalt ud.
Jeg forudser, at det bliver en frygtelig lang uge frem til NF :(

Er det på næste tirsdag?

Jeg kender godt følelsen. Som sagt er jeg egentlig ret tryg lige nu, men det ligger helt klart under overfladen. Hvorfor kan jeg fx lige pludselig drikke kaffe igen? Ja, rationelt er det nok fordi, jeg er så langt, at symptomerne fortager sig, men hvad nu hvis... Det er alligevel tre måneder, man har gået og glædet sig og passet på den lille spire.
Senest rettet af Bøffemor 9. apr 2019, 12:41, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Graviditet"