Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 22. okt 2018, 20:55

Flisseline skrev:
Skøn reaktion :)

Jeg tvivler på nogen kunne finde på at kalde mig "ung", men ellers gad jeg da godt det havde været svaret fra min læge.

Hun var også utilfreds med at jeg ikke tager d-vitamin. Gør I andre det? Jeg anede slet ikke at man "skulle".

Jeg tog det, der bliver anbefalet. Tog vitamin til gravide, fiskeolie og jern. Jern var dog sådan lidt bop bop, da jeg fik hård mave af det, så det tog jeg nok kun omkring hver anden dag.

Fik i øvrigt også influenzavaccination.
0
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. okt 2018, 20:56

Flisseline skrev:
Urtekussen skrev:
Flisseline skrev:Hvad har jeres læger sagt når I har fravalgt vaccinen? Jeg takkede også nej da jeg var til lægeundersøgelse i sidste uge (er 6 måneder henne), og min læge behandlede mig nærmest som en crazy antivaccer :(

Hun sagde "det er dejligt at se en ung kvinde, som stoler på sit immunforsvar".


Skøn reaktion :)

Jeg tvivler på nogen kunne finde på at kalde mig "ung", men ellers gad jeg da godt det havde været svaret fra min læge.

Hun var også utilfreds med at jeg ikke tager d-vitamin. Gør I andre det? Jeg anede slet ikke at man "skulle".


Yager ikke andet end det der er i gravid mulitvitamin. Og for at være ærlig er det alt for sjældent jeg får dem taget :genert: Piller og kvalme er en skidt blanding :(

I morgen får jeg vandrejournal :banan:
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. okt 2018, 23:47

godtnavn skrev:
Flisseline skrev:
Urtekussen skrev:
Flisseline skrev:Hvad har jeres læger sagt når I har fravalgt vaccinen? Jeg takkede også nej da jeg var til lægeundersøgelse i sidste uge (er 6 måneder henne), og min læge behandlede mig nærmest som en crazy antivaccer :(

Hun sagde "det er dejligt at se en ung kvinde, som stoler på sit immunforsvar".


Skøn reaktion :)

Jeg tvivler på nogen kunne finde på at kalde mig "ung", men ellers gad jeg da godt det havde været svaret fra min læge.

Hun var også utilfreds med at jeg ikke tager d-vitamin. Gør I andre det? Jeg anede slet ikke at man "skulle".


Yager ikke andet end det der er i gravid mulitvitamin. Og for at være ærlig er det alt for sjældent jeg får dem taget :genert: Piller og kvalme er en skidt blanding :(

I morgen får jeg vandrejournal :banan:


Jeg tager alr muligt, men jeg er også fagnørd indenfor kosttilskud og naturmedicin :D
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 23. okt 2018, 04:29

Jeg prøver at huske at spise jern. Jeg har lige spist en pille i dag, pga denne tråd :banan:
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 23. okt 2018, 04:29

Jeg er så dårlig til at huske piller, af alle slags, så jeg prøver at spise mig til det jeg kan i stedet.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf RnB » 23. okt 2018, 05:14

Jeg er kun lige startet op på multivitamin til gravide her i weekenden. Kan forstå at når man er længere henne, så skal man også begynde at tage jern. Regner med lige at snakke med min læge omkring vitaminer her i næste uge, når jeg har min aftale.

Kender I til nogen gode graviditets- og babybøger som i kan anbefale? Og er det noget I selv har brugt?
0
A 12-06-2019
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 23. okt 2018, 05:30

RnB skrev:Jeg er kun lige startet op på multivitamin til gravide her i weekenden. Kan forstå at når man er længere henne, så skal man også begynde at tage jern. Regner med lige at snakke med min læge omkring vitaminer her i næste uge, når jeg har min aftale.

Kender I til nogen gode graviditets- og babybøger som i kan anbefale? Og er det noget I selv har brugt?


Jeg var glad for Politikens Graviditetsbog til at give det ugentlige overblik over udviklingen. Der er også en masse andet god information i den. Derudover læste jeg Cana Buttenschøns bog “40 uger efter”, som uge for uge beskriver tiden, efter baby er ankommet.

Af apps kan jeg anbefale Preglife og Pregnancy+ :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 23. okt 2018, 06:39

Flisseline skrev:
Urtekussen skrev:
Flisseline skrev:Hvad har jeres læger sagt når I har fravalgt vaccinen? Jeg takkede også nej da jeg var til lægeundersøgelse i sidste uge (er 6 måneder henne), og min læge behandlede mig nærmest som en crazy antivaccer :(

Hun sagde "det er dejligt at se en ung kvinde, som stoler på sit immunforsvar".


Skøn reaktion :)

Jeg tvivler på nogen kunne finde på at kalde mig "ung", men ellers gad jeg da godt det havde været svaret fra min læge.

Hun var også utilfreds med at jeg ikke tager d-vitamin. Gør I andre det? Jeg anede slet ikke at man "skulle".


Jeg tager multivitamin til gravide, startede på den, allerede da vi gik i gang med baby pga. indholdet af folinsyre. Der er også D-vitamin i. Tager også fiskeolie og jern.
Holder så lige fiskeolie-pause, da jeg er tæt på fødsel, og det kan virke blodfortyndende.

Hverken min læge eller JM har på noget tidspunkt snakket om, hvilke vitaminer, jeg burde tage - hvilket helt ærligt har virket lidt mærkeligt på mig. Troede de skulle vejlede?

Shiiit jeg har sovet skidt de sidste to nætter. Har SÅ mange plukveer. Det gør ikke ondt, men min krop bliver så træt af de mange spændinger :tie:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf DannyZuko » 23. okt 2018, 07:50

RnB skrev:
DannyZuko skrev:Et hurtigt pip: vores turbo-lillesøster kom til verden i torsdags. Vi var ca. 20 min. på fødegangen inden hun kom ud, og alt gik så fint. Ingen men af sukkersygen.
Vi tog hurtigt hjem, og hun spiser, skider og sover lige som hun skal. :lun:


Tillykke med jeres lille pige :D Det må da næsten være en rekord hurtig fødsel.

Jeg vågnede intetanende kl. 1.30, gik ud at tisse og i seng igen. Her fornemmede jeg et eller andet og stod op igen, gik lidt rundt om mig selv og besluttede at vække manden (kom først til at daske katten i hovedet der i mørket, det faldt ikke i god jord :lol: ). SÅ kom der ellers veer med 1-2 minutters mellemrum, kl. 2.10 ankom babysitterne for at kigge efter den store, som lå og sov. Hu hej af sted på sygehuset, en køretur på ca. 20 min., men vi kørte muligvis liiidt stærkere end normalt. :tie: Bilen blev smidt foran indgangen og jeg vraltede ind.
2.36 kæmpede jeg mig hen ad den laaange fødegang mod fødestuen, mens veerne bare rullede ind og begyndte at føles som presseveer. Plask, vandet gik midt på gangen. Kom på en eller anden vis op i sengen og krævede lattergas, pressede og kl. 2.53 er hun født.

Så nemt kan det gøres! :D
16
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 23. okt 2018, 07:56

Jeg synes hele tiden min krop bilder mig ind at der måske sker noget, og så sker der bare nada.
Havde lidt sammentrækninger i nat, og en smule pletblødning i går. I dag? Nothing.
Hindeløsning igen i morgen. Håber det giver noget.
Har haft plukkeveer som jeg faktisk mærker i nogle dage nu. Var jo 2 cm åben d. 18., så er egentlig lidt spændt på hvor åben jeg er i morgen - gadvide hvor langt man kan komme uden rigtig at mærke til det :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 23. okt 2018, 08:00

Sangius skrev:Jeg synes hele tiden min krop bilder mig ind at der måske sker noget, og så sker der bare nada.
Havde lidt sammentrækninger i nat, og en smule pletblødning i går. I dag? Nothing.
Hindeløsning igen i morgen. Håber det giver noget.
Har haft plukkeveer som jeg faktisk mærker i nogle dage nu. Var jo 2 cm åben d. 18., så er egentlig lidt spændt på hvor åben jeg er i morgen - gadvide hvor langt man kan komme uden rigtig at mærke til det :gruble:


Hvordan får du tid til hindeløsning?
Jeg har først JM-tid igen 3 dage efter termin, hvilket undrer mig temmeligt meget - troede man skulle ind igen før termin? Jeg er 36+4.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 23. okt 2018, 08:06

Sangius skrev:Jeg synes hele tiden min krop bilder mig ind at der måske sker noget, og så sker der bare nada.
Havde lidt sammentrækninger i nat, og en smule pletblødning i går. I dag? Nothing.
Hindeløsning igen i morgen. Håber det giver noget.
Har haft plukkeveer som jeg faktisk mærker i nogle dage nu. Var jo 2 cm åben d. 18., så er egentlig lidt spændt på hvor åben jeg er i morgen - gadvide hvor langt man kan komme uden rigtig at mærke til det :gruble:


Jeg åbnede mig 8 cm ved hvad der blot føltes som uregelmæssige plukkeveer, som jeg under normale omstændigheder ikke ville have lagt noget i :D
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 23. okt 2018, 08:13

Depeche_Mama skrev:
Sangius skrev:Jeg synes hele tiden min krop bilder mig ind at der måske sker noget, og så sker der bare nada.
Havde lidt sammentrækninger i nat, og en smule pletblødning i går. I dag? Nothing.
Hindeløsning igen i morgen. Håber det giver noget.
Har haft plukkeveer som jeg faktisk mærker i nogle dage nu. Var jo 2 cm åben d. 18., så er egentlig lidt spændt på hvor åben jeg er i morgen - gadvide hvor langt man kan komme uden rigtig at mærke til det :gruble:


Hvordan får du tid til hindeløsning?
Jeg har først JM-tid igen 3 dage efter termin, hvilket undrer mig temmeligt meget - troede man skulle ind igen før termin? Jeg er 36+4.


Hindeløsning tilbydes som regel først efter termin. Min jordmoder var bare flink og give mig en, da jeg havde mi sædvanlige tid hos hende 39+. Tror den tid lige så godt kunne have ligget 40+, og havde tid 35+ før det. :)
Nu har jeg så en tid igen 40+, og regner da med at hun gerne gør det igen.
Det virker til at der er stor forskel på, om hvornår jordmødre tilbyder hindeløsning.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 23. okt 2018, 08:31

Depeche_Mama skrev:Jeg har først JM-tid igen 3 dage efter termin, hvilket undrer mig temmeligt meget - troede man skulle ind igen før termin? Jeg er 36+4.

Jeg troede også, det var fast procedure med en tid kort før termin :gruble:

Har selv en tid i morgen, 38+1, og så igen dagen efter forventet termin :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 23. okt 2018, 08:58

girl_beat skrev:
Depeche_Mama skrev:Jeg har først JM-tid igen 3 dage efter termin, hvilket undrer mig temmeligt meget - troede man skulle ind igen før termin? Jeg er 36+4.

Jeg troede også, det var fast procedure med en tid kort før termin :gruble:

Har selv en tid i morgen, 38+1, og så igen dagen efter forventet termin :)


Men du er førstegangsfødende, ikke? Jeg er jo andengangs. Tror det er derfor.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.

Tilbage til "Graviditet"