Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24402

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 24. mar 2018, 09:29

Hvor er det dejligt at høre Sangius! :love:

Jeg fortalte det til min veninde i går, hun stod helt stille i to sekunder, og så brød hun helt sammen - og så stod vi der i hendes køkken og tudede og krammede. Hun blev simpelthen så glad på mine vegne. Vi har kendt hinanden i mere end 20 år, og hun ved hvor stort det her er for mig, hvor stort et ønske det altid har været. Så det var vildt rørende at hun blev så glad på mine vegne. Det car dejligt at kunne snakke med nogen om det, irl.

Hun sagde også at hun helt hundrede ville have bemærket det hvis jeg ikke drak til påske frokosten :)

Status i dag er at alt gør ondt. Ej det passer ikke, men jeg kan mærke min krop, og især mine bryster, skulle jeg hilse at sige :lol: jeg har det som om at jeg er ved at gå influenza, sådan øm i meget af kroppen og så har jeg helt vildt meget luft i maven, så det er charmerende :D

Og så er jeg i gang med at droppe alle de dårlige vaner, jeg drikker alt for meget cola zero, og det er jeg i gang med at skære kraftigt ned på - og så har jeg droppet næsesprayen, som jeg desværre har været lidt for afhængig af. Næste projekt er regelmæssige og sundere måltider.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

19+5

Indlægaf Zonta » 24. mar 2018, 16:28

Jeg. Er. Så. Træt! Jeg har ikke fået taget jern de sidste par dage, men kan det virkelig gøre så stor en forskel på så kort tid? :gruble:

Jeg har også hovedpine - hader at have ondt i hovedet! Har taget to panodiler, for vi er på vej til fødselsdag hos et vennepar og jeg vil gerne være bare lidt selskabelig. Håber vi skal have god mad i det mindste :lol:

Til gengæld tror jeg, at jeg mærker liv flere gange dagligt nu. Nede mod trussekanten. Det føles lidt som når man har en muskel, der laver tics, synes jeg :D håber sgu det er baby - ellers er der noget helt galt :genert:
4
J, juli 2018.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10618

6+3

Indlægaf Little_Woman » 24. mar 2018, 17:04

Jeg var til første scanning i går, 6+2, på Enheden for Gentagne Graviditetstab, da jeg bliver fulgt derinde. Jeg har været 'rigtigt' gravid to gange før, som endte i MA, og så haft en biokemisk graviditet.

Jeg skal først scannes igen 7+6 pga. påskelukket og jeg er allerede ved at gå TIL! I går var der hjerteblink og fostersæk og blommesæk, lægen og sygeplejerskerne var tilfredse med resultatet. I dag går jeg rundt og er sikker på at den lille er gået til, eller gør det, og at det heller ikke denne gang ender med en baby.

Pyh, hvis den her graviditet fortsætter bliver det verdens længste 40 uger. Jeg er SÅ utryg, med de tidligere erfaringer jeg desværre har med mig :(
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: 6+3

Indlægaf girl_beat » 24. mar 2018, 17:14

Little_Woman skrev:Jeg var til første scanning i går, 6+2, på Enheden for Gentagne Graviditetstab, da jeg bliver fulgt derinde. Jeg har været 'rigtigt' gravid to gange før, som endte i MA, og så haft en biokemisk graviditet.


Er det fordi du følger et særligt forløb, at du bliver scannet så tidligt? :) Jeg har ikke lige nogen erfaringer at sammenligne med, men skal selv til første scanning i uge 13 og synes, det virker til at være langt ude i fremtiden...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10618

Re: 6+3

Indlægaf Little_Woman » 24. mar 2018, 17:18

girl_beat skrev:
Little_Woman skrev:Jeg var til første scanning i går, 6+2, på Enheden for Gentagne Graviditetstab, da jeg bliver fulgt derinde. Jeg har været 'rigtigt' gravid to gange før, som endte i MA, og så haft en biokemisk graviditet.


Er det fordi du følger et særligt forløb, at du bliver scannet så tidligt? :) Jeg har ikke lige nogen erfaringer at sammenligne med, men skal selv til første scanning i uge 13 og synes, det virker til at være langt ude i fremtiden...


Ja; da jeg netop har haft tre graviditetstab er jeg tilknyttet den specialenhed på Riget, som ved rigtig meget om dét. Det startede med tre blodprøver da jeg havde testet positiv, for at følge hcg, og nu er det scanninger regelmæssigt indtil 16.-17. uge, for at holde øje med at denne graviditet forløber som den skal.
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: 6+3

Indlægaf Zonta » 24. mar 2018, 23:23

Little_Woman skrev:Jeg var til første scanning i går, 6+2, på Enheden for Gentagne Graviditetstab, da jeg bliver fulgt derinde. Jeg har været 'rigtigt' gravid to gange før, som endte i MA, og så haft en biokemisk graviditet.

Jeg skal først scannes igen 7+6 pga. påskelukket og jeg er allerede ved at gå TIL! I går var der hjerteblink og fostersæk og blommesæk, lægen og sygeplejerskerne var tilfredse med resultatet. I dag går jeg rundt og er sikker på at den lille er gået til, eller gør det, og at det heller ikke denne gang ender med en baby.

Pyh, hvis den her graviditet fortsætter bliver det verdens længste 40 uger. Jeg er SÅ utryg, med de tidligere erfaringer jeg desværre har med mig :(

Generelt er man nok mere bekymret, når man er gravid, men du må prøve at holde fast i, at alt ser ud som det skal og at du har en tid til scanning igen snart. Der er ingen risiko for, at du kommer til at gå helt til NF og så finder ud af, at det var en MA. Glæd dig over, at du kommer til at se din baby så meget - det tror jeg vi er mange, der er misundelige på (selvom der selvfølgelig er en forfærdelig grund til, at du står i den situation).
Og når du så først er nået over NF og hen til MD, så er alt godt. Du begynder at mærke liv osv. Så tager bekymringerne for om det nu ender med en baby forhåbentlig lidt af :ae:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

19+5

Indlægaf Zonta » 24. mar 2018, 23:25

Vi er kommet hjem fra fødselsdag. Der var en anden gravid og hun fortalte så, at hun havde været udenfor og gå lidt rundt og så samtidig ryge.

Der har jeg meget svært ved at finde en passende grimasse :tie:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24402

Re: 19+5

Indlægaf Moxy-lady » 25. mar 2018, 00:29

Zonta skrev:Vi er kommet hjem fra fødselsdag. Der var en anden gravid og hun fortalte så, at hun havde været udenfor og gå lidt rundt og så samtidig ryge.

Der har jeg meget svært ved at finde en passende grimasse :tie:


Min kærestes lillebrors eks var ude og ryge mens hun var i fødsel. Hun var næsten helt åben, og så insisterede hun på at hun skulle ned og ryge. Vi var på barselsbesøg da hun fik besøg af jordemoderen der havde taget imod, hun sagde at det var første gang hun havde oplevet det. :tie: :tie:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: 6+3

Indlægaf billiebean » 25. mar 2018, 05:00

Little_Woman skrev:Jeg var til første scanning i går, 6+2, på Enheden for Gentagne Graviditetstab, da jeg bliver fulgt derinde. Jeg har været 'rigtigt' gravid to gange før, som endte i MA, og så haft en biokemisk graviditet.

Jeg skal først scannes igen 7+6 pga. påskelukket og jeg er allerede ved at gå TIL! I går var der hjerteblink og fostersæk og blommesæk, lægen og sygeplejerskerne var tilfredse med resultatet. I dag går jeg rundt og er sikker på at den lille er gået til, eller gør det, og at det heller ikke denne gang ender med en baby.

Pyh, hvis den her graviditet fortsætter bliver det verdens længste 40 uger. Jeg er SÅ utryg, med de tidligere erfaringer jeg desværre har med mig :(


Pas godt på dig selv, LW, og vær god ved dig selv. Det er benhårdt det du går igennem.
Kan sagtens huske min frygt og angst i 1 trimester på grund af min baggrund i fertimøllen og en abort. Du har så bare endnu mere i baggagen, så no wonder at du er presset. Du kan evt søge tilbage i mine gamle indlæg i denne tråd, hvis det kan give noget. I bund og grund er der ikke andet at gøre end at møde angsten med oprejst pande og med tiden finder man måske også ud af, at det kommer lidt i bølger og at man har gode og dårlige perioder. Pludselig kan man måske igen godt finde ud af at tænke lidt mere rationelt på tingene og finde fred i at det er ude af ens hænder og op til kræfter som man ikke har indflydelse på.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: 19+5

Indlægaf Zonta » 25. mar 2018, 05:08

Moxy-lady skrev:
Zonta skrev:Vi er kommet hjem fra fødselsdag. Der var en anden gravid og hun fortalte så, at hun havde været udenfor og gå lidt rundt og så samtidig ryge.

Der har jeg meget svært ved at finde en passende grimasse :tie:


Min kærestes lillebrors eks var ude og ryge mens hun var i fødsel. Hun var næsten helt åben, og så insisterede hun på at hun skulle ned og ryge. Vi var på barselsbesøg da hun fik besøg af jordemoderen der havde taget imod, hun sagde at det var første gang hun havde oplevet det. :tie: :tie:

Ej, men det er jo helt skørt. Hende i går sagde også noget i stil med, at hun jo også skulle have lov til at nyde livet :nerve:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10618

Re: 6+3

Indlægaf Little_Woman » 25. mar 2018, 07:00

Zonta skrev:
Little_Woman skrev:Jeg var til første scanning i går, 6+2, på Enheden for Gentagne Graviditetstab, da jeg bliver fulgt derinde. Jeg har været 'rigtigt' gravid to gange før, som endte i MA, og så haft en biokemisk graviditet.

Jeg skal først scannes igen 7+6 pga. påskelukket og jeg er allerede ved at gå TIL! I går var der hjerteblink og fostersæk og blommesæk, lægen og sygeplejerskerne var tilfredse med resultatet. I dag går jeg rundt og er sikker på at den lille er gået til, eller gør det, og at det heller ikke denne gang ender med en baby.

Pyh, hvis den her graviditet fortsætter bliver det verdens længste 40 uger. Jeg er SÅ utryg, med de tidligere erfaringer jeg desværre har med mig :(

Generelt er man nok mere bekymret, når man er gravid, men du må prøve at holde fast i, at alt ser ud som det skal og at du har en tid til scanning igen snart. Der er ingen risiko for, at du kommer til at gå helt til NF og så finder ud af, at det var en MA. Glæd dig over, at du kommer til at se din baby så meget - det tror jeg vi er mange, der er misundelige på (selvom der selvfølgelig er en forfærdelig grund til, at du står i den situation).
Og når du så først er nået over NF og hen til MD, så er alt godt. Du begynder at mærke liv osv. Så tager bekymringerne for om det nu ender med en baby forhåbentlig lidt af :ae:


Du har ret - jeg ER meget bekymret - men har så desværre også noget at have det i.

Ang. misundelse, så gad jeg godt bytte - anytime ;)
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10618

Re: 6+3

Indlægaf Little_Woman » 25. mar 2018, 07:16

billiebean skrev:
Little_Woman skrev:Jeg var til første scanning i går, 6+2, på Enheden for Gentagne Graviditetstab, da jeg bliver fulgt derinde. Jeg har været 'rigtigt' gravid to gange før, som endte i MA, og så haft en biokemisk graviditet.

Jeg skal først scannes igen 7+6 pga. påskelukket og jeg er allerede ved at gå TIL! I går var der hjerteblink og fostersæk og blommesæk, lægen og sygeplejerskerne var tilfredse med resultatet. I dag går jeg rundt og er sikker på at den lille er gået til, eller gør det, og at det heller ikke denne gang ender med en baby.

Pyh, hvis den her graviditet fortsætter bliver det verdens længste 40 uger. Jeg er SÅ utryg, med de tidligere erfaringer jeg desværre har med mig :(


Pas godt på dig selv, LW, og vær god ved dig selv. Det er benhårdt det du går igennem.
Kan sagtens huske min frygt og angst i 1 trimester på grund af min baggrund i fertimøllen og en abort. Du har så bare endnu mere i baggagen, så no wonder at du er presset. Du kan evt søge tilbage i mine gamle indlæg i denne tråd, hvis det kan give noget. I bund og grund er der ikke andet at gøre end at møde angsten med oprejst pande og med tiden finder man måske også ud af, at det kommer lidt i bølger og at man har gode og dårlige perioder. Pludselig kan man måske igen godt finde ud af at tænke lidt mere rationelt på tingene og finde fred i at det er ude af ens hænder og op til kræfter som man ikke har indflydelse på.


Det er så vanvittigt hårdt, kunne jeg flytte ind på Riget og blive scannet dagligt ville jeg gøre det - og sikkert alligevel bekymre mig de andre 23,5 timer i døgnet.

Nu er jeg på vej til Paris, til ren forkælelse og hygge, og i påsken skal jeg være sammen med familie og venner. Det hjælper på alting at jeg i det mindste ikke skal lade som om jeg er mentalt til stede på jobbet.

Tak for at minde mig om, at det er op til de højere magter nu - jeg har heldigvis ikke pres over om jeg gør noget forkert, det ved jeg godt, at jeg ikke gør.
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: 6+3

Indlægaf primle » 25. mar 2018, 14:21

Little_Woman skrev:
Zonta skrev:
Little_Woman skrev:Jeg var til første scanning i går, 6+2, på Enheden for Gentagne Graviditetstab, da jeg bliver fulgt derinde. Jeg har været 'rigtigt' gravid to gange før, som endte i MA, og så haft en biokemisk graviditet.

Jeg skal først scannes igen 7+6 pga. påskelukket og jeg er allerede ved at gå TIL! I går var der hjerteblink og fostersæk og blommesæk, lægen og sygeplejerskerne var tilfredse med resultatet. I dag går jeg rundt og er sikker på at den lille er gået til, eller gør det, og at det heller ikke denne gang ender med en baby.

Pyh, hvis den her graviditet fortsætter bliver det verdens længste 40 uger. Jeg er SÅ utryg, med de tidligere erfaringer jeg desværre har med mig :(

Generelt er man nok mere bekymret, når man er gravid, men du må prøve at holde fast i, at alt ser ud som det skal og at du har en tid til scanning igen snart. Der er ingen risiko for, at du kommer til at gå helt til NF og så finder ud af, at det var en MA. Glæd dig over, at du kommer til at se din baby så meget - det tror jeg vi er mange, der er misundelige på (selvom der selvfølgelig er en forfærdelig grund til, at du står i den situation).
Og når du så først er nået over NF og hen til MD, så er alt godt. Du begynder at mærke liv osv. Så tager bekymringerne for om det nu ender med en baby forhåbentlig lidt af :ae:


Du har ret - jeg ER meget bekymret - men har så desværre også noget at have det i.

Ang. misundelse, så gad jeg godt bytte - anytime ;)


Det er så svært at glæde sig og forsøge at bevare roen, når alt i en skriger på det modsatte og ens erfaringsverden er, at det bare ikke altid går ligesom i bøgerne.

Og ja, man vil bytte alle scanninger i verden for ikke at have den bekymring. Det er på ingen måder misundelsesværdigt.

For mig ændrede min grad af bekymring sig, da jeg kom på den anden side af dér, hvor det plejede at gå galt.

Håber du har en fantastisk ferie. Jeg krydser arme og ben for, at det bliver din tur nu.
6
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 25. mar 2018, 15:28

Og LW jeg lover dig, at det bliver bedre med frygten. Du kommer ikke til at have det som du har det nu i 40 uger. For kombinationen af vellykkede scanninger, at mærke liv samt at vide at hvis der sker noget, så kan baby godt overleve, piller langsomt men sikkert frygten fra hinanden.
4
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 25. mar 2018, 15:30

Jeg kender også frygten, da jeg mistede to gange før min datter bed sig fast. Jeg turde først rigtig tro på graviditeten da jeg begyndte at mærke liv. Men bekymringerne blev helt klart mindre som ugerne gik.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Graviditet"