Terminstråd - alle er velkomne :)

SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 17. jun 2019, 19:35

Jeg har haft en af de dage som man gerne ville kunne aflyse. Fik det forkerte ben ud af sengen, ungerne plagede, pev, skændtes eller tudede hele tiden, og min tålmodighed var 0 fra starten. Og så må de have en radar som kan fornemme min sindstilstand, men at de så vælger at være endnu vildere end normalt, det forstår jeg ikke. Endte ihvertfald med at tude da min mand kom og tog over efter arbejde, og så smuttede jeg i en time. I morgen bliver bedre, tror jeg. Alt er også bare for varmt, jeg går som en fed, handikappet and, og de har været hjemme på ferie i 3 uger nu, og jeg kan ikke rigtig tage dem ud, udover på legeplads, for jeg kan hverken gå eller stå ret længe af gangen.

Under 8 uger til termin, og så håber vi han kommer ud på egen hånd før terminen, ikke..!!!
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 18. jun 2019, 07:20

SjuskeMor skrev:Jeg har haft en af de dage som man gerne ville kunne aflyse. Fik det forkerte ben ud af sengen, ungerne plagede, pev, skændtes eller tudede hele tiden, og min tålmodighed var 0 fra starten. Og så må de have en radar som kan fornemme min sindstilstand, men at de så vælger at være endnu vildere end normalt, det forstår jeg ikke. Endte ihvertfald med at tude da min mand kom og tog over efter arbejde, og så smuttede jeg i en time. I morgen bliver bedre, tror jeg. Alt er også bare for varmt, jeg går som en fed, handikappet and, og de har været hjemme på ferie i 3 uger nu, og jeg kan ikke rigtig tage dem ud, udover på legeplads, for jeg kan hverken gå eller stå ret længe af gangen.

Under 8 uger til termin, og så håber vi han kommer ud på egen hånd før terminen, ikke..!!!


Det lyder godt nok også som en hård dag... :kram: Men nu er der nedtælling 8 uger!! Det er ligeom snart. Håber dagen i dag bliver meget bedre.
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 18. jun 2019, 07:28

Lys skrev:
Kerrigan skrev:
Ladysparrow skrev:
Neenah skrev:
Ladysparrow skrev:I dag skal vi til indskrivning ved JM - det er spændende, men jeg er igen rigtig nervøs. Min kæreste vil selvfølgelig med og jeg er så glad for hvor meget han er på. Han læser stolpe op og stolpe ned om graviditet - jeg kan bare mærke hvor glad og spændt han er.

Jeg er så nervøs for at JM ikke er sød og skælder mig ud for min vægt...

Hvis hun gør det, så bed hende om at klappe i. Det er der ingen grund til hun skal blande sig i.


Nu er det første besøg ovre og det gik over alt forventning - hun var skide sød og havde masser af humor, selv da vi gennemgik alle de svenske moralspørgsmål :lol: . Og ikke et eneste løftet øjebryn til min vægt eller madvaner, fik ros for de daglige gåture.

Føler mig så lettet over at hun bliver min jordemor.

Nu har vi fået oprettet journal og vi har fået diverse foldere med og jeg har en lille folder Hvor der står "Mors navn" _______ og der skrev hun mit navn! :nerve: :D

Jeg fik daget diverse blodprøver, da vi har valgt at få foretaget en KUB test, det er vel det der svarer til en NF scanning + test af divere andre ting. Min graviditet er i kategorien "basis" dvs ingenting alarmerende som der skal tjekket.


Godt at høre. :)

Min sygeplejerske hos lægen sagde at det er først når man har et bmi over 27 (ved undfangelsestidspunktet) at de gerne vil holde øje med ens vægt og kost.
Jeg ved ikke hvordan det er i Sverige. Reelt set kan det jo også svinge fra lægepraksis til de forskellige regioner.



Det er ikke en fast retningslinje i Danmark. Hverken sygeplejerske, læge eller jordemoder har interesseret sig for min vægt, uagtet et start-BMI på 29. De har ikke engang spurgt, hvordan jeg selv har det med det. Det eneste er, at jeg har fået tilbudt en test for diabetes pga BMI over 27.


Tak for svar begge to, jeg ved ikke helt hvordan det er her. Det ville også være fint at påtale, men jeg har bare hørt og læst mig til alle mulige skrækhistorier hvor JM kan få en helt ned med nakken.

Men hvor er det altså vildt at sidde med den folder hvor der står mit navn, jeg vil nærmest ramme den ind. :lol: men regner med at vi lægger den til side en uges tid endnu. Vi får overnattende gæster på fredag, 3 hold venner kommer for at fejre Midsommar og vi har ikke fortalt det endnu. Jeg er super spændt på at fortælle mine forældre det, min lillebror venter sin første her i august og nu er jeg gravid. Min mor sagde for noget tid siden at hun ikke havde regnet med at blive bedstemor, og derfor var hun meget overrasket da de fik besked fra min bror... Så det bliver lidt spændende at fortælle det. :lun:
2
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 18. jun 2019, 07:32

19 dage til termin. Hun må gerne komme ud i dag :deer:
Og så fylder vores dreng 2 år på søndag, hvor fanden blev tiden lige af..?
3
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 18. jun 2019, 09:34

Ladysparrow skrev:
SjuskeMor skrev:Jeg har haft en af de dage som man gerne ville kunne aflyse. Fik det forkerte ben ud af sengen, ungerne plagede, pev, skændtes eller tudede hele tiden, og min tålmodighed var 0 fra starten. Og så må de have en radar som kan fornemme min sindstilstand, men at de så vælger at være endnu vildere end normalt, det forstår jeg ikke. Endte ihvertfald med at tude da min mand kom og tog over efter arbejde, og så smuttede jeg i en time. I morgen bliver bedre, tror jeg. Alt er også bare for varmt, jeg går som en fed, handikappet and, og de har været hjemme på ferie i 3 uger nu, og jeg kan ikke rigtig tage dem ud, udover på legeplads, for jeg kan hverken gå eller stå ret længe af gangen.

Under 8 uger til termin, og så håber vi han kommer ud på egen hånd før terminen, ikke..!!!


Det lyder godt nok også som en hård dag... :kram: Men nu er der nedtælling 8 uger!! Det er ligeom snart. Håber dagen i dag bliver meget bedre.

Tak, det er den heldigvis :)
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11408

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 18. jun 2019, 11:36

Kombineret morgenkvalme og eksamensnerver kan ikke anbefales.
Men jeg bestod. Og har også fået karakter for en skriftlig eksamen og jeg bestod begge, nu mangler jeg kun at få en enkelt karakter.

Nu sidder jeg venter på mit fly, så jeg kan komme til Indien og blive gift.
6
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 18. jun 2019, 12:51

Kerrigan skrev:Kombineret morgenkvalme og eksamensnerver kan ikke anbefales.
Men jeg bestod. Og har også fået karakter for en skriftlig eksamen og jeg bestod begge, nu mangler jeg kun at få en enkelt karakter.

Nu sidder jeg venter på mit fly, så jeg kan komme til Indien og blive gift.


Tillykke med begge eksamner. :)God tur til Indien og håber du opdaterer med lidt billeder i din bryllups tråd. :)
2
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf milisa » 18. jun 2019, 17:52

Den som opfandte begrebet morgenkvalme bør skydes. Det har eddermame ikke en skid med morgen at gøre!!
0
Tally-ho
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 18. jun 2019, 19:01

milisa skrev:Den som opfandte begrebet morgenkvalme bør skydes. Det har eddermame ikke en skid med morgen at gøre!!

Åh, det er så rigtigt. Min kvalme startede typisk efter frokost og blev værre og værre hen ad eftermiddagen og aftenen. Virkelig fedt. Altså udover, at jeg var sådan lidt skidtmads hele døgnet rundt, så var det dér, det peakede....
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 19. jun 2019, 07:15

Jeg havde en rigtig grim drøm i nat, at jeg begyndte at bløde og at det ikke ville stoppe - og så vågnede jeg. Det var ubehageligt og jeg har ikke rigtig kunnet slippe det her til morgen.

Jeg har slet ikke haft nogen form for blødning siden jeg blev gravid og nu kan jeg ikke tænke på andet... :mellow:
0
Brugeravatar
NLeth
Indlæg: 176
Tilmeldt: 1. maj 2016, 19:54
Kort karma: 39
Likede indlæg: 465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf NLeth » 19. jun 2019, 10:27

Har I set det her? Jeg er virkelig glad for, at jeg er øko-fanatisk. Det er bare på ingen måde okay.

Citat fra artiklen: “Ifølge professor i miljømedicin ved Syddansk Universitet Philippe Grandjean er der fundet en sammenhæng mellem chlorpyrifos og indvirkningen på hjernen hos fostre og spædbørn, fortæller han til Danwatch.
- Det er uønsket, at gravide og børn bliver udsat for et stof som det her, for det er formentlig så giftigt, at det slet ikke kan lade sig gøre at indtage uden at gøre skade.”

https://www.dr.dk/nyheder/indland/foede ... ermarkeder
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11408

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 19. jun 2019, 10:28

NLeth skrev:Har I set det her? Jeg er virkelig glad for, at jeg er øko-fanatisk. Det er bare på ingen måde okay.

Citat fra artiklen: “Ifølge professor i miljømedicin ved Syddansk Universitet Philippe Grandjean er der fundet en sammenhæng mellem chlorpyrifos og indvirkningen på hjernen hos fostre og spædbørn, fortæller han til Danwatch.
- Det er uønsket, at gravide og børn bliver udsat for et stof som det her, for det er formentlig så giftigt, at det slet ikke kan lade sig gøre at indtage uden at gøre skade.”

https://www.dr.dk/nyheder/indland/foede ... ermarkeder


Ja, er glad for at jeg altid køber øko-appelsiner.
Da jeg fik frugtsalat på flyveren spyttede jeg appelsinstykkerne ud igen fordi jeg netop havde læst lige dén artikel.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
NLeth
Indlæg: 176
Tilmeldt: 1. maj 2016, 19:54
Kort karma: 39
Likede indlæg: 465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf NLeth » 19. jun 2019, 10:30

Ladysparrow skrev:Jeg havde en rigtig grim drøm i nat, at jeg begyndte at bløde og at det ikke ville stoppe - og så vågnede jeg. Det var ubehageligt og jeg har ikke rigtig kunnet slippe det her til morgen.

Jeg har slet ikke haft nogen form for blødning siden jeg blev gravid og nu kan jeg ikke tænke på andet... :mellow:


:ae: Godt det ikke er virkelighed.

Jeg har også (meget livagtige) drømme/mareridt. Det er vist en del af pakken. Mine veninder oplevede det i hvert fald også i deres graviditeter.
1
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 19. jun 2019, 13:12

Jeg har også de mest livlige og i øvrigt underlige drømme. Udenfor graviditeten kan jeg aldrig huske hvad jeg drømmer.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 19. jun 2019, 14:45

Appelsin-historien har også været oppe i min terminsgruppe på FB, og der er én, der skriver, at ham Philippe Grandjean har en tendens til at få alting til at lyde som dommedag.

Det er nok en god idé at købe øko (og i øvrigt vaske sine hænder, når man har rørt ved skrællen), men jeg tænker egentlig ikke, at der er den store risiko, hvis man ellers har spist nogenlunde varieret.
1
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Graviditet"