Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18171

7+2

Indlægaf Mi55y » 23. feb 2018, 10:25

Vi har haft sex som vi plejer, uden at jeg har kunnet mærke nogen som helst forskel. Men jeg er jo heller ikke så langt endnu. Dog afstår jeg lige fra BJ's i øjeblikket pga. kvalmen - det ville helt sikkert ikke blive en god oplevelse! :lol:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 23. feb 2018, 10:33

Jeg tror vi har haft sex 3-4 gange siden. Den første gang reagerede jeg ved at stortude lige bagefter :blush:
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 23. feb 2018, 10:38

Vi har slet ikke haft sex. Har ondt i skambenet, har blødt og haft kvalme primært om aftenen. Pga. blødning fik vi også at vide, at vi skulle lade være. Nu må vi se om det kommer til at ske inden termin. Ellers går det nok.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 23. feb 2018, 11:26

Vi har stadig sex og egentlig haft det hele vejen igennem. Dog er frekvensen faldet - inden jeg blev gravid, havde vi nok sex to-tre gange om ugen. Nu er det nærmere 1, måske 2, gange om ugen. Til gengæld er det virkelig noget, jeg skal hive mig selv op til nu. Jeg har slet ikke samme lyst, som jeg havde tidligere. Det er fint, når vi er i gang, men jeg kan slet ikke magte det inden :genert:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5530

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Luffegås » 23. feb 2018, 14:26

Vi har også stadig sex, men kæft det er blevet begrænset med friktion :lol: Kan nærmest kun sidde øverst på ham og rokke langsomt frem og tilbage, og bliver det bare en smule godt får jeg plukkeveer. Så nyd det mens I kan at der stadig er mulighed for faktisk bevægelse :klap:

Der var lige en overgang i 2. trimester eller noget hvor der var helt tørt forneden, det gjorde giga ondt, så der gjorde vi intet

Men vi har været sammen nok ugentligt siden vi fandt ud af det, medmindre vi har været syge eller andet, og jeg har kun haft afslået netop hvis jeg kunne mærke liv, men det er der jeg griber chancerne, det er når jeg kan mærke der er stille i maven. Han har slet ikke haft den der angst for om noget kan ske, eller at det er mærkeligt, og han synes bare min krop er flot uanset hvad :)
Dog må han ikke røre mine bryster længere, det bliver for mærkeligt for mig hvis jeg selv skal blive dus med hele amme-delen.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Muuh » 23. feb 2018, 14:57

Har været ved læge i dag, for lige af drøfte min graviditet lidt mere. Jeg vil skulle følges nøje og have nogle ekstra tjek og scanninger, for at sikre at alt forløber som det skal.

Jeg havde svær svangerskabsforgiftning under min første graviditet for 15 år siden, så ud over min ryg situation og sygdom, skal der også holdes nøje øje med det.

Jeg håber at jeg kan blive tilknyttet Skejby, selvom det ikke er det sygehus, som jeg hører indover.

Har fået en tid næste fredag, hvor min vandrejournal skal startes + jeg skal have taget nogle blodprøver.
Jeg har også en tid hos fyssen næste fredag, hvor jeg skal have lagt et træningsprogram, for at styrke min ryg mest mulig.

Føler mig nogenlunde fortrøstningsfuld :genert:
5
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

12+1

Indlægaf Neenah » 23. feb 2018, 19:55

Er jeg den eneste, som virkelig har kløende maveskind? :gruble: Det er sådan lige i trussekanten/under mavedellen, hvor det føles som om huden nærmest bliver strukket. Jeg synes ikke det er ret behageligt :genert:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 23. feb 2018, 19:58

Jeg har måtte fortælle min chef og to kolleger om min graviditet, da der er nogle arbejdsopgaver jeg ikke må udføre. Har bestilt tid til NF d 12/4, og så begynder den klassiske snegletid i starten af graviditeten :rulle:
Men hold ds op hvor er tiden fløjet med min datter - så man må jo huske at nyde det hele denne gang :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: 12+1

Indlægaf twinkle » 23. feb 2018, 21:06

Neenah skrev:Er jeg den eneste, som virkelig har kløende maveskind? :gruble: Det er sådan lige i trussekanten/under mavedellen, hvor det føles som om huden nærmest bliver strukket. Jeg synes ikke det er ret behageligt :genert:


Nej! Du kan med fordel smøre maveskindet med mandelolie (koster næsten intet i Matas) for at lindre det. Jeg kom lidt for sent i gang med det, jeg kunne have haft væsentligt mindre kløen :genert:
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: 12+1

Indlægaf Zonta » 24. feb 2018, 00:30

Neenah skrev:Er jeg den eneste, som virkelig har kløende maveskind? :gruble: Det er sådan lige i trussekanten/under mavedellen, hvor det føles som om huden nærmest bliver strukket. Jeg synes ikke det er ret behageligt :genert:

Jeg har atopisk eksem (aka. virkelig tør hud) i forvejen og det er kun blevet værre. Alt klør! Specielt maven :boo: :tie:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 24. feb 2018, 07:48

Jeg bruger noget granatæbleolie fra Weleda på kroppen efter badet mens huden stadig er våd, og smører også jævnligt mave og bryster med Body balm fra Rudolph. Virker rigtig godt mod den kløe jeg havde lidt i starten også nede omkring "hårgrænsen" :-p .

Var til jordemoder i går. Mit symfysemål sprænger så rammen :wacko: Hun har god plads inde i kongesuiten :D

Nogen der i øvrigt ved hvornår baby lægger sig i en fast position? Altså ikke hvornår den sætter sig fast i bækkenet, men mere hvornår/om den vælger en "favoritposition"?
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

25+5

Indlægaf Aquadorable » 24. feb 2018, 07:59

100 dage til termin :lun:
5
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 24. feb 2018, 08:02

billiebean skrev:Jeg bruger noget granatæbleolie fra Weleda på kroppen efter badet mens huden stadig er våd, og smører også jævnligt mave og bryster med Body balm fra Rudolph. Virker rigtig godt mod den kløe jeg havde lidt i starten også nede omkring "hårgrænsen" :-p .

Var til jordemoder i går. Mit symfysemål sprænger så rammen :wacko: Hun har god plads inde i kongesuiten :D

Nogen der i øvrigt ved hvornår baby lægger sig i en fast position? Altså ikke hvornår den sætter sig fast i bækkenet, men mere hvornår/om den vælger en "favoritposition"?


Men gør den det? Mit indtryk er, at baby vender sig og rykker rundt med jævne mellemrum :) Mellem uge 28 og 34 skulle baby så gerne sætte sig fast med hovedet nedad. Det skulle ske lidt tidligere for førstegangsfødende, da pladsen er mere trang.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 24. feb 2018, 08:06

Aquadorable skrev:
billiebean skrev:Jeg bruger noget granatæbleolie fra Weleda på kroppen efter badet mens huden stadig er våd, og smører også jævnligt mave og bryster med Body balm fra Rudolph. Virker rigtig godt mod den kløe jeg havde lidt i starten også nede omkring "hårgrænsen" :-p .

Var til jordemoder i går. Mit symfysemål sprænger så rammen :wacko: Hun har god plads inde i kongesuiten :D

Nogen der i øvrigt ved hvornår baby lægger sig i en fast position? Altså ikke hvornår den sætter sig fast i bækkenet, men mere hvornår/om den vælger en "favoritposition"?


Men gør den det? Mit indtryk er, at baby vender sig og rykker rundt med jævne mellemrum :) Mellem uge 28 og 34 skulle baby så gerne sætte sig fast med hovedet nedad. Det skulle ske lidt tidligere for førstegangsfødende, da pladsen er mere trang.


Det kan også sagtens være, at de vender sig rundt helt op til, at de sætter sig fast med hovedet nedad. Min kusine sagde bare at hendes havde ligget i samme position i de sidste tre måneder med fødderne oppe i ribbenene. Men måske er det forskelligt :gruble:

Min ligger med hovedet opad pt (uge 23) og jeg blev selv taget med kejsersnit fordi jeg lå med hovedet op. Så min hjerne går lidt i selvsving på den der irriterende gravidbekymringsmåde, suk :genert:
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5530

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Luffegås » 24. feb 2018, 09:57

Jeg er 40+2 i dag og baby rotere stadig fra side til side. Hovedet sidder skam "fast" helt nede, men lige de her dage har hun ryggen mod højre side hvilket hun oftest har haft, men jeg har jo hørt ammestuesnak om det er bedst de har ryggen mod venstre side, da det er nemmere for dem at rotere ned i bækkenet. Men hun kan skifte på 20 minutter.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Graviditet"