Terminstråd - alle er velkomne :)

Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

21+1

Indlægaf Aquadorable » 23. jan 2018, 06:56

Typisk. Jeg nåede lige at skrive herinde, at alt var godt, og så fik jeg plukveer fra helvede, der varede det meste af eftermiddagen og aftenen i går.

Tog til svømning med dem, og det blev det (selvfølgelig) kun værre af. Så måtte have fat i akutmodtagelsen for gravide, der beordrede totalt ro til mig og bebs.

I dag er jeg hjemme, kan arbejde fra sofaen, og så har jeg et møde over middag. Håber ikke, det gentager sig i dag :tie:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: 21+1

Indlægaf billiebean » 23. jan 2018, 08:01

Aquadorable skrev:Typisk. Jeg nåede lige at skrive herinde, at alt var godt, og så fik jeg plukveer fra helvede, der varede det meste af eftermiddagen og aftenen i går.

Tog til svømning med dem, og det blev det (selvfølgelig) kun værre af. Så måtte have fat i akutmodtagelsen for gravide, der beordrede totalt ro til mig og bebs.

I dag er jeg hjemme, kan arbejde fra sofaen, og så har jeg et møde over middag. Håber ikke, det gentager sig i dag :tie:


Åh, Aqua, det var da lidt ubehageligt. Håber der kommer ro på hele systemet dernede, når du lige tager en slapper. Jeg havde også så sent som i fredags siddet og hyggesludret med en veninde, om hvor godt jeg syntes, det hele gik :/ Men man er nok bare lidt mere skrøbelig med sådan en lille dut inde i maven. Jeg skruer i hvert fald helt ned for udflugter og aktivitet nu, selvom jeg ellers føler, at jeg har energien til at ordne det hele!
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 21+1

Indlægaf Aquadorable » 23. jan 2018, 08:19

billiebean skrev:
Aquadorable skrev:Typisk. Jeg nåede lige at skrive herinde, at alt var godt, og så fik jeg plukveer fra helvede, der varede det meste af eftermiddagen og aftenen i går.

Tog til svømning med dem, og det blev det (selvfølgelig) kun værre af. Så måtte have fat i akutmodtagelsen for gravide, der beordrede totalt ro til mig og bebs.

I dag er jeg hjemme, kan arbejde fra sofaen, og så har jeg et møde over middag. Håber ikke, det gentager sig i dag :tie:


Åh, Aqua, det var da lidt ubehageligt. Håber der kommer ro på hele systemet dernede, når du lige tager en slapper. Jeg havde også så sent som i fredags siddet og hyggesludret med en veninde, om hvor godt jeg syntes, det hele gik :/ Men man er nok bare lidt mere skrøbelig med sådan en lille dut inde i maven. Jeg skruer i hvert fald helt ned for udflugter og aktivitet nu, selvom jeg ellers føler, at jeg har energien til at ordne det hele!


Ja, man bliver sgu lidt forskrækket. Især når det hele er nyt, som det jo er som førstegangsgravid. Jeg er også typen, der tror, jeg kan det hele, men jeg må nok erkende, at jeg er nødt til at sætte tempoet lidt ned frem mod termin. Det der med at arbejde 6-7 dage i træk, bære tungt udstyr (er journalist og slæber ofte rundt på videoudstyr), løbe meget på trapper osv. er nok desværre ikke rigtig foreneligt med at være gravid - i hvert fald ikke, når grundformen i forvejen ikke er alt for god :blush:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: 21+1

Indlægaf billiebean » 23. jan 2018, 08:30

Aquadorable skrev:
billiebean skrev:
Aquadorable skrev:Typisk. Jeg nåede lige at skrive herinde, at alt var godt, og så fik jeg plukveer fra helvede, der varede det meste af eftermiddagen og aftenen i går.

Tog til svømning med dem, og det blev det (selvfølgelig) kun værre af. Så måtte have fat i akutmodtagelsen for gravide, der beordrede totalt ro til mig og bebs.

I dag er jeg hjemme, kan arbejde fra sofaen, og så har jeg et møde over middag. Håber ikke, det gentager sig i dag :tie:


Åh, Aqua, det var da lidt ubehageligt. Håber der kommer ro på hele systemet dernede, når du lige tager en slapper. Jeg havde også så sent som i fredags siddet og hyggesludret med en veninde, om hvor godt jeg syntes, det hele gik :/ Men man er nok bare lidt mere skrøbelig med sådan en lille dut inde i maven. Jeg skruer i hvert fald helt ned for udflugter og aktivitet nu, selvom jeg ellers føler, at jeg har energien til at ordne det hele!


Ja, man bliver sgu lidt forskrækket. Især når det hele er nyt, som det jo er som førstegangsgravid. Jeg er også typen, der tror, jeg kan det hele, men jeg må nok erkende, at jeg er nødt til at sætte tempoet lidt ned frem mod termin. Det der med at arbejde 6-7 dage i træk, bære tungt udstyr (er journalist og slæber ofte rundt på videoudstyr), løbe meget på trapper osv. er nok desværre ikke rigtig foreneligt med at være gravid - i hvert fald ikke, når grundformen i forvejen ikke er alt for god :blush:


Ja, hvis der er et tidspunkt i ens liv, hvor det er vigtigt at passe på, være restriktiv og sige nej (også til egne ideer og ambitioner!), så er det nu - det skal man lige vænne sig til! :)
1
Rulle
Indlæg: 29
Tilmeldt: 8. jan 2018, 18:09
Kort karma: 5
Likede indlæg: 52

6+1, tror jeg

Indlægaf Rulle » 23. jan 2018, 18:37

Nå... Hej :genert:

Jeg gemmer mig lidt, indtil jeg føler mig mere sikker på at få et barn med hjem fra denne omgang. Det håber jeg I respekterer, hvis I skulle få færten af, hvem jeg er ude i den virkelige verden (eller herinde for den sags skyld.) Så jeg udfylder nok heller ikke skemaet til at starte med.

Jeg har kendt til min ikke-planlagte, men når det kommer til stykket, ok velkomne, graviditet i to uger og en dag nu. Jeg har vel kastet op 75 procent af de dage, så det er jo super.

Jeg er glad, jeg er nervøs, jeg er forvirret og pissebange for, at det går galt. Og så er jeg helt vildt dårlig til at lyve, og kæmper virkelig med at holde det hemmeligt. Det gør det ikke lettere, at jeg generelt er et ret festligt menneske, og folk bider mærke i, når jeg sige nej tak til alkohol.

Og så har jeg booket en tid til tryghedsscanning næste torsdag. Jeg håber virkelig det kan give noget ro indtil videre.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: 6+1, tror jeg

Indlægaf Neenah » 23. jan 2018, 19:50

Rulle skrev:Nå... Hej :genert:

Jeg gemmer mig lidt, indtil jeg føler mig mere sikker på at få et barn med hjem fra denne omgang. Det håber jeg I respekterer, hvis I skulle få færten af, hvem jeg er ude i den virkelige verden (eller herinde for den sags skyld.) Så jeg udfylder nok heller ikke skemaet til at starte med.

Jeg har kendt til min ikke-planlagte, men når det kommer til stykket, ok velkomne, graviditet i to uger og en dag nu. Jeg har vel kastet op 75 procent af de dage, så det er jo super.

Jeg er glad, jeg er nervøs, jeg er forvirret og pissebange for, at det går galt. Og så er jeg helt vildt dårlig til at lyve, og kæmper virkelig med at holde det hemmeligt. Det gør det ikke lettere, at jeg generelt er et ret festligt menneske, og folk bider mærke i, når jeg sige nej tak til alkohol.

Og så har jeg booket en tid til tryghedsscanning næste torsdag. Jeg håber virkelig det kan give noget ro indtil videre.


Tillykke med graviditeten! Fedt at der er en med termin i samme måned som mig :banan:

Det lyder virkelig træls med opkast. Jeg håber det vender på et tidspunkt.

Jeg er efterhånden ved at vænne mig til at pissebange er en grundtilstand i første trimester. Vi var til tryghedsscanning i sidste uge, og det gav ro i lige omtrent en halv dag, så jeg er ved at vænne mig til at leve med usikkerheden. Jeg tror efterhånden mit mantra er (efter gode råd herinde) at man alligevel ikke kan gøre noget ved det, så man kan ligeså godt prøve at lade være med at bekymre sig. Selvom det er svært, og jeg selv er skidedårlig til at efterleve det :blush:

Vi har ikke sagt noget til familien endnu (jeg er 7+5), men vi har indviet et par nære venner og kolleger i det, fordi det alligevel var rart at kunne tale om det med nogle andre end os selv. Det synes jeg også har gjort det lidt mere "virkeligt". Men det er fandme svært at lade være med at sige noget - efter hjerteblinkscanningen fortalte jeg det til fire forskellige mere eller mindre tilfældige personer, bare fordi jeg ikke kunne holde min kæft :genert:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

10+3

Indlægaf Zonta » 23. jan 2018, 20:57

Neenah - jeg fortalte det også til alle mulige. Haha. Ekspedienten i Matas? Ja da, det skal hun da vide!! :lol: Heldigvis er det jo bare fordi man er glad :)
Nu er der kun en uge og tre dage til NF. Er meget spændt!

Og velkommen til, Rulle :) træls med opkast, håber snart du slipper!

Jeg drømmer virkelig mærkelige ting for tiden. Og er jeg i øvrigt den eneste der får de sygeste stik i ligamenterne ved livmoderen når jeg nyser og hoster? Holy moly, de gør nas. Så jeg skal nok være god til at føde :genert: :lol2: Har fået taget blodprøver til doubletesten i dag. Og jeg går ikke ind og tjekker den før NF. Klog af skade ;)
0
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

21+2

Indlægaf Aquadorable » 24. jan 2018, 06:13

Min mand mærkede baby for første gang i går :lun:
6
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 21+2

Indlægaf Aquadorable » 24. jan 2018, 08:44

Zinde skrev:
Aquadorable skrev:Min mand mærkede baby for første gang i går :lun:


Det er så dejligt! :lun:


Ja :love:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 24. jan 2018, 16:02

Så har jeg lige lidt tid til en opdatering mere. Håber det er ok, hører jo egentlig ikke rigtigt til her i tråden længere :genert:

Vi kom hjem i dag, og det er vildt fantastisk. Misforstå mig ikke, personalet på mor/barn i Esbjerg har været så hjælpsomme og søde, men jeg får enormt hurtigt hospitalskuller, føler mig sådan helt indelukket.
Ud over der har der også været et svært forløb her efterfølgende, min krop har ikke kunne koncentrere sig om at komme sig og få mælken til at løbe til samtidigt. Derfor er vi nu endt med at Benjamin får flaske og modermælkserstatning, hvilket har været svært for mig da jeg gerne vil amme, men vil simpelthen ikke kunne imødekomme hans behov. Han har dog fået min råmælk som jeg har malket ud, og det er jeg glad for. Selv om det var svært at træffe beslutningen om ikke at skulle amme, har det givet mig en hel anden ro, og en meget roligere baby!

Lige nu sover han (igen) mens han ligger hos far :love: min mand er så god til ham, og en ægte pylrefis <3
7
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

7+6

Indlægaf Neenah » 24. jan 2018, 16:26

Jeg har haft det ret stramt i maven i dag. I aftes da vi var gået i seng satte jeg i et kæmpe grin, og det gjorde kampondt i den nederste del af maven. Hele dagen har jeg så kunne mærket min mave og ligamentsmerterne - og så klør det! Det er sindssygt irriterende.

Og så er jeg stadig mega utålmodig... bliv nu lige uge 12 altså!
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

20+0

Indlægaf billiebean » 25. jan 2018, 11:35

Uh, har helt sikkert mærket liv i dag! Der ligger så meget en lille bøf og smølfesparker på mit maveskind her til middag :D

Føles lidt som en nerve i klemme - og den følelse har jeg faktisk haft flere gange i løbet af de sidste par uger, men har jo bare troet, at det var ja, en nerve i klemme ;) Min mor kunne også mærke det nu, hehe.

Jubii!! :lun: :pompom:
5
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 20+0

Indlægaf Aquadorable » 25. jan 2018, 20:09

billiebean skrev:Uh, har helt sikkert mærket liv i dag! Der ligger så meget en lille bøf og smølfesparker på mit maveskind her til middag :D

Føles lidt som en nerve i klemme - og den følelse har jeg faktisk haft flere gange i løbet af de sidste par uger, men har jo bare troet, at det var ja, en nerve i klemme ;) Min mor kunne også mærke det nu, hehe.

Jubii!! :lun: :pompom:


Det er nemlig præcis sådan, det føles :D :love:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

11+0

Indlægaf Zonta » 27. jan 2018, 09:22

Jeg ved godt, at jeg sagde, at jeg ikke ville tjekke blodprøver, men nu gjorde jeg det altså alligevel.

Beta HCG er steget fra 87,8 til 352 og PAPP-A fra 0,098 til 1,31 på 3 uger. Så nu er jeg mere rolig og kan jo se, at der er sket en udvikling. Men mht. kvalme, så ville det også undre mig meget, at jeg ikke stadig var gravid :lol: Det er jo ikke en garanti for, at alt ser godt ud på fredag til NF, men det taler da heller ikke decideret imod :D
Jeg har også fået testet for toxoplasmose. Hvordan skal jeg lige forstå, at svaret er negativt for antistoffer? Toxoplasma gondii-antistof(IgM); = negativ. Som i, at jeg ikke har dannet antistoffer og dermed ikke har haft toxoplasmose? :genert:
0
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 11+0

Indlægaf Aquadorable » 27. jan 2018, 14:47

Zonta skrev:Jeg ved godt, at jeg sagde, at jeg ikke ville tjekke blodprøver, men nu gjorde jeg det altså alligevel.

Beta HCG er steget fra 87,8 til 352 og PAPP-A fra 0,098 til 1,31 på 3 uger. Så nu er jeg mere rolig og kan jo se, at der er sket en udvikling. Men mht. kvalme, så ville det også undre mig meget, at jeg ikke stadig var gravid :lol: Det er jo ikke en garanti for, at alt ser godt ud på fredag til NF, men det taler da heller ikke decideret imod :D
Jeg har også fået testet for toxoplasmose. Hvordan skal jeg lige forstå, at svaret er negativt for antistoffer? Toxoplasma gondii-antistof(IgM); = negativ. Som i, at jeg ikke har dannet antistoffer og dermed ikke har haft toxoplasmose? :genert:


Du er uforbedrelig! ;)

Når den er negativ, har du ikke haft det :)
0
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Graviditet"