Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 23. aug 2018, 18:39

Moxy-lady skrev:
Mi55y skrev:
Moxy-lady skrev:Er der nogen der kan hjælpe mig med at tolke det her?



Hvad betyder "se LMV"? Jeg er blevet ringet op af et ukendt nummer i morges, hvor jeg ikke fik taget den, og de har ikke lagt en besked. Jeg gik ud fra at det var sygehuset, men tallet ser da okay ud, gør det ikke?


Nu kan jeg ikke se det hele, men jeg vil gætte på at det ene tal er ved 0 min - altså før indtagelse af glukose og det andet efter 120 min - altså resultatet af testen.


Ja, jeg kunne ikke tage et billede af det hele, for at få det hele med. Første tal er ved 0 min og andet er ved 120. Men det er kommentaren jeg ikke helt forstår. 7.6 er da okay, så vidt jeg kan læse mig frem til. Men jeg forstår så ikke kommentaren.

Screenshot_20180823-200206_Chrome.jpg


Jeg har set nogle i min terminsgrupper, der har fået at vide, at over 7,5 (tror jeg) skal man være obs på nedsat tolerance. Måske man så skal indkaldes igen?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 23. aug 2018, 18:46

Mi55y skrev:
Moxy-lady skrev:
Mi55y skrev:
Moxy-lady skrev:Er der nogen der kan hjælpe mig med at tolke det her?



Hvad betyder "se LMV"? Jeg er blevet ringet op af et ukendt nummer i morges, hvor jeg ikke fik taget den, og de har ikke lagt en besked. Jeg gik ud fra at det var sygehuset, men tallet ser da okay ud, gør det ikke?


Nu kan jeg ikke se det hele, men jeg vil gætte på at det ene tal er ved 0 min - altså før indtagelse af glukose og det andet efter 120 min - altså resultatet af testen.


Ja, jeg kunne ikke tage et billede af det hele, for at få det hele med. Første tal er ved 0 min og andet er ved 120. Men det er kommentaren jeg ikke helt forstår. 7.6 er da okay, så vidt jeg kan læse mig frem til. Men jeg forstår så ikke kommentaren.

Screenshot_20180823-200206_Chrome.jpg


Jeg har set nogle i min terminsgrupper, der har fået at vide, at over 7,5 (tror jeg) skal man være obs på nedsat tolerance. Måske man så skal indkaldes igen?

Åh, gud, det, håber jeg ikke. Føj, det var klamt at drikke :puke:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 23. aug 2018, 18:54

Sangius skrev:Lmv står for laboratoriemedicinsk vejledning. De henviser bare til hvor man kan finde en guide til at tolke svaret :)


Jeg fandt den, tak for hjælpen! Nå, ifølge den ser det helt a-okay ud. Hvor er det fedt, jeg var ellers stensikker på at jeg havde fået diabetes, så det var en dejlig overraskelse.

Gad vide hvem der så ringede til mig i morges?
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 23. aug 2018, 19:07

Moxy-lady skrev:
Sangius skrev:Lmv står for laboratoriemedicinsk vejledning. De henviser bare til hvor man kan finde en guide til at tolke svaret :)


Jeg fandt den, tak for hjælpen! Nå, ifølge den ser det helt a-okay ud. Hvor er det fedt, jeg var ellers stensikker på at jeg havde fået diabetes, så det var en dejlig overraskelse.

Gad vide hvem der så ringede til mig i morges?


Jeg ville nu stadig lige få et svar fra en læge - bare for en sikkerheds skyld. ♡ :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 23. aug 2018, 19:16

Mi55y skrev:
Moxy-lady skrev:
Mi55y skrev:
Moxy-lady skrev:Er der nogen der kan hjælpe mig med at tolke det her?



Hvad betyder "se LMV"? Jeg er blevet ringet op af et ukendt nummer i morges, hvor jeg ikke fik taget den, og de har ikke lagt en besked. Jeg gik ud fra at det var sygehuset, men tallet ser da okay ud, gør det ikke?


Nu kan jeg ikke se det hele, men jeg vil gætte på at det ene tal er ved 0 min - altså før indtagelse af glukose og det andet efter 120 min - altså resultatet af testen.


Ja, jeg kunne ikke tage et billede af det hele, for at få det hele med. Første tal er ved 0 min og andet er ved 120. Men det er kommentaren jeg ikke helt forstår. 7.6 er da okay, så vidt jeg kan læse mig frem til. Men jeg forstår så ikke kommentaren.

Screenshot_20180823-200206_Chrome.jpg


Jeg har set nogle i min terminsgrupper, der har fået at vide, at over 7,5 (tror jeg) skal man være obs på nedsat tolerance. Måske man så skal indkaldes igen?

Jeg mener mit lå der omkring. Jeg er ikke blevet genindkaldt.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 23. aug 2018, 21:05

Jeg ringede til nummeret - det var Tryg der havde ringet i morges :lol: jeg har bestilt Børneforsikring så det var nok det de ringede omkring.
2
My world 12-10-18 :lun:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 33+4

Indlægaf Aquadorable » 24. aug 2018, 04:49

Mi55y skrev:Vi har købt en barnevogn med langt liggemål, hvor der medfølger lift ligeledes med langt liggemål, så der er vi dækket ind. Vi bor i hus og har både carport og udestue, der kan åbnes op, så jeg håber, at vi får glæde af barnevognen. Den tredie i form af min mor har nu meldt sig på banen mht. at betale barnevognen for os - luksusproblem! Derudover vil mit arbejde også gerne have en ønskeliste, da de giver en barselsgave for omkring 1.000,-.

Så min mor bliver slæbt med ud at købe madrasser og en voksi eller anden barnevognspose. Nogle erfaringer her? Tænker at en sådan er god at have, når nu det bliver et oktoberbarn. Mit arbejde har foreslået babyhøreværn, fordi vi går meget til festivaller og koncerter - så det har jeg ønsket mig. Ellers er jeg blank. Har jo fået to sække med legetøj fra hhv. min søster og min kærestes kollega, så der er vi også rimelig godt dækket ind. Måske man bare skulle ønske sig tøj i de større størrelser? Vi kender jo ikke kønnet, så vi køber ikke så meget selv på forhånd.

Og så kommer jul og barnedåb jo også. Har snakket med kirken, og barnedåb kan godt blive d. 30/12. Synes godt nok det er mange ønsker, man skal finde på!


Vi ønskede os blandt andet tilskud til klapvogn og penge til hendes børneopsparing i dåbsgave (ud over de mere klassiske dåbsgaveønsker) :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 24. aug 2018, 07:09

Vi havde lidt issues i går, da vi gik tur om aftenen. Jeg fik sagt noget med at man kommer til at hænge på ungen for evigt, og min mand blev ked af det fordi jeg ikke rigtig glædede mig til hun kommer ud. Men det gør jeg virkelig ikke. Jeg ville ønske jeg gjorde, men jeg tør ikke. Jeg føler jeg jinxer noget, hvis jeg snakker om efter fødslen som noget, der helt sikkert kommer, og jeg kan slet ikke se længere end til selve fødslen. Samtidig har jeg slet ikke den der lyserøde drøm om vores lille baby, og jeg har så svært ved at relatere til alle de der Facebookdamer, der flasher maver, indrettede værelser og senge i et væk. Jeg kan slet ikke mønstre ret meget begejstring. Hvis jeg skulle sætte et ord på vil jeg nok hellere sige spændt eller nervøs.

Jeg læste på et tidspunkt en frivilligt barnløs skrive, at hun ikke forstod folk der fik børn, fordi man frivilligt giver sig selv alt for meget at miste, og det ræsonnerer ret meget med det jeg tænker.
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 24. aug 2018, 07:20

^ lurer pip
Præcis sådan havde jeg det for 4,5 år siden kort inden fødslen af min ældste. Jeg kunne slet ikke forholde mig til det. Der var heller ingen instant kærlighed til min dreng da han kom ud - beskyttertrang ja - kærlighed nej.

Jeg tror langt fra det er unormalt at føle sådan - det bliver bare ikke italesat på samme måde, som det at glæde sig helt vildt gør.

Jeg følte forøvrigt lidt det samme med min yngste, men der glædede jeg mig også lidt, fordi jeg havde en ide om hvad jeg gik ind til.

Når først din pige er der, så skal dine følelser også nok komme på et tidspunkt. Og husk også efter fødslen at de der hormoner påvirker helt vildt, så der kan sagtens gå noget tid inden du føler alt falder på plads for dig.
5
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 24. aug 2018, 07:21

Neenah skrev:Vi havde lidt issues i går, da vi gik tur om aftenen. Jeg fik sagt noget med at man kommer til at hænge på ungen for evigt, og min mand blev ked af det fordi jeg ikke rigtig glædede mig til hun kommer ud. Men det gør jeg virkelig ikke. Jeg ville ønske jeg gjorde, men jeg tør ikke. Jeg føler jeg jinxer noget, hvis jeg snakker om efter fødslen som noget, der helt sikkert kommer, og jeg kan slet ikke se længere end til selve fødslen. Samtidig har jeg slet ikke den der lyserøde drøm om vores lille baby, og jeg har så svært ved at relatere til alle de der Facebookdamer, der flasher maver, indrettede værelser og senge i et væk. Jeg kan slet ikke mønstre ret meget begejstring. Hvis jeg skulle sætte et ord på vil jeg nok hellere sige spændt eller nervøs.

Jeg læste på et tidspunkt en frivilligt barnløs skrive, at hun ikke forstod folk der fik børn, fordi man frivilligt giver sig selv alt for meget at miste, og det ræsonnerer ret meget med det jeg tænker.


Jeg har også mange flere bekymrede end begejstrede tanker. Jeg kan forholde mig til alt det praktiske, men har virkelig svært ved at forestille mig holde et lille barn i armene. Jeg har så svært ved, at folk hele tiden spørger, om ikke jeg glæder mig. For det gør jeg egentlig ikke. Jeg forestiller mig dage med endeløs bekymring og frustration over manglende søvn og ammebesvær. Og jeg er nervøs for ikke at være god nok og for den indflydelse, det kommer til at have på os som par. Men når jeg ligger i sengen om aftenen, der er helt stille og den lille mosler rundt, så føler jeg glimt af en forbindelse. Og når jeg forestiller mig fødslen og at få den lille på brystet, kan jeg blive helt rørt. Så jeg håber at denne forbindelse kommer til at udvikle sig og bliver til kærlighed mellem mor og barn.
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 24. aug 2018, 07:58

Lurer pip #2: Jeg havde faktisk en samtale med min sp før fødslen om tiden efter fødslen fordi jeg var så nervøs. Det var min jm der satte det i stand. Heldigvis var og er min sp en omvandrende engel, så det hjalp enormt meget at snakke med hende om mine tanker. Måske kan det være en idé?

Da T kom for to måneder siden havde jeg heller ikke den der overvældende kærlighedsfølelse (det havde min mand til gengæld - hvilket jeg i dag sætter pris på, selvom det var hårdt at se forskellen mellem os dengang). Jeg var mere obs på at tage mig af hende og gøre det gode og rigtige, men den der connexion haltede. Men det ændrer sig! Smil, nærvær og ja, bare tiden man bruger med babyen gør, at det kommer lige så stille. Og det at man kan mærke, at man er noget helt specielt for dem. I dag savner jeg hende, når hun sover for længe. Og jeg savner ellers aldrig nogen.
5
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 24. aug 2018, 08:07

Neenah skrev:Vi havde lidt issues i går, da vi gik tur om aftenen. Jeg fik sagt noget med at man kommer til at hænge på ungen for evigt, og min mand blev ked af det fordi jeg ikke rigtig glædede mig til hun kommer ud. Men det gør jeg virkelig ikke. Jeg ville ønske jeg gjorde, men jeg tør ikke. Jeg føler jeg jinxer noget, hvis jeg snakker om efter fødslen som noget, der helt sikkert kommer, og jeg kan slet ikke se længere end til selve fødslen. Samtidig har jeg slet ikke den der lyserøde drøm om vores lille baby, og jeg har så svært ved at relatere til alle de der Facebookdamer, der flasher maver, indrettede værelser og senge i et væk. Jeg kan slet ikke mønstre ret meget begejstring. Hvis jeg skulle sætte et ord på vil jeg nok hellere sige spændt eller nervøs.

Jeg læste på et tidspunkt en frivilligt barnløs skrive, at hun ikke forstod folk der fik børn, fordi man frivilligt giver sig selv alt for meget at miste, og det ræsonnerer ret meget med det jeg tænker.


Jeg synes det lyder helt normalt. Første gang jeg holdte Thea havde jeg sådan en "meh" fornemmelse, og havde egentlig bare lyst til at lægge hende igen og tage hjem :shock:

Men alligevel var der en del af mig som ikke kunne holde til adskillese. Da hun var en uge gammel gik jeg ned i kiosken på hospitalet og handlede mens hun sov, og tudede hele vejen derned :rulle:

Det ligger dybt i en at holde af sine unger. Når du først har fået hende, og måske som jeg er kommet dig over det værste chok og bekymringer, så bliver det nemmere at mærke.

Sådan som du har det nu er helt OK ♡
Senest rettet af Sangius 24. aug 2018, 21:45, rettet i alt 1 gang.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 24. aug 2018, 09:25

Hold.Nu.Kæft en skod scanning jeg lige har været til!

Det var en tryghedsscan og fair nok at jeg ikke fatter en meter af hvad de siger, men scanningsdame og sygeplejerske taler sammen lavt og bekymret og måler hovedet 117 gange og det er alt mellem 22+2 og 19+1. Tager nye billeder og måler igen. 20 gange måler hun 19+. Alt andet skulle være fint. Jeg er i panik og ligger bare helt stille og tænker på hvornår jeg kan tage det næste fly til Dk og få det overstået.

Det tager lang tid før jeg kommer ind til lægen og jeg går mere og mere i panik og tjekker flytider og hvordan jeg kommer til Dk uden at nogen opdager det og kan få det ordnet alene og retur igen. Efter 25 min bliver jeg kaldt ind og får at vide at alt er godt, men der er nogle tekniske problemer med apparatet og de har dobbelttjekket og jeg skal komme igen mandag. Tak for bæ. Ved ikke om jeg tror på det eller de bare ikke tør sige det helt sikkert endnu. Har lyst til at tage det første fly afsted :(
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 24. aug 2018, 12:15

Mi55y skrev:
Neenah skrev:Vi havde lidt issues i går, da vi gik tur om aftenen. Jeg fik sagt noget med at man kommer til at hænge på ungen for evigt, og min mand blev ked af det fordi jeg ikke rigtig glædede mig til hun kommer ud. Men det gør jeg virkelig ikke. Jeg ville ønske jeg gjorde, men jeg tør ikke. Jeg føler jeg jinxer noget, hvis jeg snakker om efter fødslen som noget, der helt sikkert kommer, og jeg kan slet ikke se længere end til selve fødslen. Samtidig har jeg slet ikke den der lyserøde drøm om vores lille baby, og jeg har så svært ved at relatere til alle de der Facebookdamer, der flasher maver, indrettede værelser og senge i et væk. Jeg kan slet ikke mønstre ret meget begejstring. Hvis jeg skulle sætte et ord på vil jeg nok hellere sige spændt eller nervøs.

Jeg læste på et tidspunkt en frivilligt barnløs skrive, at hun ikke forstod folk der fik børn, fordi man frivilligt giver sig selv alt for meget at miste, og det ræsonnerer ret meget med det jeg tænker.


Jeg har også mange flere bekymrede end begejstrede tanker. Jeg kan forholde mig til alt det praktiske, men har virkelig svært ved at forestille mig holde et lille barn i armene. Jeg har så svært ved, at folk hele tiden spørger, om ikke jeg glæder mig. For det gør jeg egentlig ikke. Jeg forestiller mig dage med endeløs bekymring og frustration over manglende søvn og ammebesvær. Og jeg er nervøs for ikke at være god nok og for den indflydelse, det kommer til at have på os som par. Men når jeg ligger i sengen om aftenen, der er helt stille og den lille mosler rundt, så føler jeg glimt af en forbindelse. Og når jeg forestiller mig fødslen og at få den lille på brystet, kan jeg blive helt rørt. Så jeg håber at denne forbindelse kommer til at udvikle sig og bliver til kærlighed mellem mor og barn.


Det samme her. Det virker til at alle (min mand, mine forældre, min farmor) glæder sig meget mere end jeg selv gør. Det er lidt frustrerende.
1
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolibrien » 24. aug 2018, 12:30

Neenah skrev:Det samme her. Det virker til at alle (min mand, mine forældre, min farmor) glæder sig meget mere end jeg selv gør. Det er lidt frustrerende.


Jeg ELSKEDE at være gravid sidst, men jeg så faktisk ikke ret meget frem til baby kom. Jeg kunne have været gravid i 5 år og bare spankulere rundt med min store flotte runde mave. Baby kom og de første mange uger var jeg ikke begejstret. Alle mine bekymringer og forestillinger blev virkelighed. Nul søvn, ingen afslapning, begrænset i alt og jeg havde slet ingen moderfølelse for mit barn. Beskyttertrang ja, men ikke den der kærlighed.

Det vendte lige pludselig og i løbet af min barsel kom jeg for alvor til at elske min datter og hele morrollen. Nu er jeg gravid igen, og jeg har det lidt på samme måde som sidst. Jeg er måske knap så ængstelig ved tanken om, at der kommer en baby, for jeg ved, at jeg nok skal lære at elske den. Men jeg har også lært fra første gang, at spædbarnstiden, hvor man er så begrænset (særligt hvis man ammer) nok bare ikke lige er den fedeste periode for mig. Selvom jeg glæder mig til baby, så glæder jeg mig endnu mere til baby + søster er lidt ældre og lidt mere selvhjulpne. Det synes jeg er helt ok at tænke og føle.
3

Tilbage til "Graviditet"