Terminstråd - alle er velkomne :)

Dobbeltprofil7
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. feb 2018, 18:16
Kort karma: 8
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dobbeltprofil7 » 24. feb 2018, 15:33

JUBIIIIIIIIIIIII

Er SÅ lykkelig! Alt gik godt til scanningen og den sidder præcis hvor den skal og vokser sig stor og stærk. Vi skal til scanning om 2,5 uge igen for at se hjerteblink
11
Dobbeltprofil7
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. feb 2018, 18:16
Kort karma: 8
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dobbeltprofil7 » 24. feb 2018, 18:07

Jeg fortalte det til min bedste veninde i dag, som fortalte det videre til sin datter på 4. Hun spurgte så: skal “mit navn” være min mor?

Åh min lille skattepige ❤️
1
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttegris » 25. feb 2018, 09:01

Muuh skrev:Vi har i dag fortalt vores store drenge, at de måske skal være storebrødre

Jeg ved ikke præcis hvor langt jeg er henne, men ca 7-8 uger ifølge lægen, vurderet ud fra størrelse.
Min menstruation har været meget uregelmæssig, nogle gange har jeg kun blødt en enkelt dag og andre gange har jeg haft en alm mens.

Da det er 12-13 år siden jeg sidste var gravid, er jeg helt på bar bund :genert:


For Søren da også Muuh.......skal du være mor igen? Hvor er det vildt :klap:

Det føles jo som sidste år at vores nu snart teenagere løb rundt og legede sammen :lun:

Tillykke!
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Muuh » 25. feb 2018, 12:51

Nuttegris skrev:
Muuh skrev:Vi har i dag fortalt vores store drenge, at de måske skal være storebrødre

Jeg ved ikke præcis hvor langt jeg er henne, men ca 7-8 uger ifølge lægen, vurderet ud fra størrelse.
Min menstruation har været meget uregelmæssig, nogle gange har jeg kun blødt en enkelt dag og andre gange har jeg haft en alm mens.

Da det er 12-13 år siden jeg sidste var gravid, er jeg helt på bar bund :genert:


For Søren da også Muuh.......skal du være mor igen? Hvor er det vildt :klap:

Det føles jo som sidste år at vores nu snart teenagere løb rundt og legede sammen :lun:

Tillykke!


Åbenbart :genert: Det kom som lidt af et chok :blush:

Er jo 13 år siden jeg sidst har været gravid, så kan slet ikke huske hvordan det var, men det er stadig meget tidligt, så alt kan nå at ske. Jeg er kun ca 8 uger henne
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

15+6

Indlægaf Zonta » 25. feb 2018, 12:56

Jeg synes jeg er mindre svimmel efterhånden. Til gengæld har jeg ondt i inderlårene og alt der omkring.

Og så har vi købt den første store ting - en Tripp Trapp stol både med babyindsats og med det der lille sæde til når de selv begynder at kunne sidde. Babysam kørte lige 20% på det hele, så det var fint at købe det nu. Min mor var sådan helt "Ja, nu behøver I jo ikke købe alt til baby lige nu!" - jeg tror vi får nogle ting i bryllupsgave til april :lol: men det er også kun skønt. Hehe.
1
J, juli 2018.
DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

5+4 (ca.)

Indlægaf DannyZuko » 25. feb 2018, 14:04

Ihhh, de her første uger altså ulideligt lange. Jeg føler mig på ingen måde gravid, men det gjorde jeg nu heller ikke første gang - og resultatet af den omgang er nu MEGET levende. :D
Skal scannes på fredag og er meget spændt på om der er liv. Kan ikke rigtigt tro på at det bliver til en baby, før der er meget konkrete beviser.
1
Rulle
Indlæg: 29
Tilmeldt: 8. jan 2018, 18:09
Kort karma: 5
Likede indlæg: 52

10+5

Indlægaf Rulle » 25. feb 2018, 14:28

Hvornår begyndte I at gå i ventetøj?
Jeg er meget i tvivl, for skal til et bryllup om halvanden måned, jeg gerne vil have købt tøj til, og jeg ved ikke om ventetøjet stadig vil være for stort så.
Jeg er typen, hvor fedtet sætter sig på maven, og jeg havde i forvejen lige taget lidt for meget på, over en kort periode, lige inden jeg blev gravid, og nu tager jeg så stadig på. Så alt i alt, er jeg altså ok synligt gravid nu.
Tænker at købe et par bukser nu her, men kan ikke finde ud af det med kjoler - om der alligevel vil være for meget stof i dem.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: 10+5

Indlægaf Neenah » 25. feb 2018, 15:21

Rulle skrev:Hvornår begyndte I at gå i ventetøj?
Jeg er meget i tvivl, for skal til et bryllup om halvanden måned, jeg gerne vil have købt tøj til, og jeg ved ikke om ventetøjet stadig vil være for stort så.
Jeg er typen, hvor fedtet sætter sig på maven, og jeg havde i forvejen lige taget lidt for meget på, over en kort periode, lige inden jeg blev gravid, og nu tager jeg så stadig på. Så alt i alt, er jeg altså ok synligt gravid nu.
Tænker at købe et par bukser nu her, men kan ikke finde ud af det med kjoler - om der alligevel vil være for meget stof i dem.


Jeg er 12+3 og man kan stadig overhovedet ikke se det her. Jeg går altid i kjoler, og har intet problem med at være i dem, da de sidder rimeligt løst om maven. Tænker også jeg kan gå en måned eller to mere før det bliver et problem.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: 10+5

Indlægaf Muuh » 25. feb 2018, 15:26

Rulle skrev:Hvornår begyndte I at gå i ventetøj?
Jeg er meget i tvivl, for skal til et bryllup om halvanden måned, jeg gerne vil have købt tøj til, og jeg ved ikke om ventetøjet stadig vil være for stort så.
Jeg er typen, hvor fedtet sætter sig på maven, og jeg havde i forvejen lige taget lidt for meget på, over en kort periode, lige inden jeg blev gravid, og nu tager jeg så stadig på. Så alt i alt, er jeg altså ok synligt gravid nu.
Tænker at købe et par bukser nu her, men kan ikke finde ud af det med kjoler - om der alligevel vil være for meget stof i dem.


Jeg tror det er meget forskelligt, men hvis du allerede nu er synlig gravid, tænker jeg godt du kan overveje ventetøj til brylluppet om halvanden måned


Min den ældste skal konfirmeres den 15. april og der håber jeg ikke, at det er for tydeligt at jeg er gravid, men hvis jeg bliver lige så stor som sidst, er chancerne nok ikke så store. Jeg er ikke så høj og har en kort overkrop, så desværre for mig buler jeg meget ud :genert:
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Dobbeltprofil7
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. feb 2018, 18:16
Kort karma: 8
Likede indlæg: 95

Re: 5+4 (ca.)

Indlægaf Dobbeltprofil7 » 25. feb 2018, 15:36

DannyZuko skrev:Ihhh, de her første uger altså ulideligt lange. Jeg føler mig på ingen måde gravid, men det gjorde jeg nu heller ikke første gang - og resultatet af den omgang er nu MEGET levende. :D
Skal scannes på fredag og er meget spændt på om der er liv. Kan ikke rigtigt tro på at det bliver til en baby, før der er meget konkrete beviser.


Vi er lige langt henne. Har du fået at vide at de allerede kan se hjerteblink på fredag? Jordemoderen jeg var hos sagde at det kunne de først med sikkerhed om 2 uger
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 10+5

Indlægaf Aquadorable » 25. feb 2018, 15:48

Rulle skrev:Hvornår begyndte I at gå i ventetøj?
Jeg er meget i tvivl, for skal til et bryllup om halvanden måned, jeg gerne vil have købt tøj til, og jeg ved ikke om ventetøjet stadig vil være for stort så.
Jeg er typen, hvor fedtet sætter sig på maven, og jeg havde i forvejen lige taget lidt for meget på, over en kort periode, lige inden jeg blev gravid, og nu tager jeg så stadig på. Så alt i alt, er jeg altså ok synligt gravid nu.
Tænker at købe et par bukser nu her, men kan ikke finde ud af det med kjoler - om der alligevel vil være for meget stof i dem.


Jeg investerede i de første ventekjoler i uge 15. Men det er først inden for de sidste 4-5 uger, at jeg ikke længere har kunnet passe mine almindelige bukser m.m.

Jeg er 25+6.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: 5+4 (ca.)

Indlægaf Muuh » 25. feb 2018, 15:50

Dobbeltprofil7 skrev:
DannyZuko skrev:Ihhh, de her første uger altså ulideligt lange. Jeg føler mig på ingen måde gravid, men det gjorde jeg nu heller ikke første gang - og resultatet af den omgang er nu MEGET levende. :D
Skal scannes på fredag og er meget spændt på om der er liv. Kan ikke rigtigt tro på at det bliver til en baby, før der er meget konkrete beviser.


Vi er lige langt henne. Har du fået at vide at de allerede kan se hjerteblink på fredag? Jordemoderen jeg var hos sagde at det kunne de først med sikkerhed om 2 uger


Man burde kunne se hjerteaktivitet fra 6. uge
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 25. feb 2018, 15:52

Da vi var til tidlig scanning, sagde scanningsdamen, at der SKULLE være hjerteblink 7+, så derfor anbefalede de folk at komme ind derefter.
1
K - 12.06.18 :love:
Dobbeltprofil7
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. feb 2018, 18:16
Kort karma: 8
Likede indlæg: 95

Re: 5+4 (ca.)

Indlægaf Dobbeltprofil7 » 25. feb 2018, 15:53

Muuh skrev:
Dobbeltprofil7 skrev:
DannyZuko skrev:Ihhh, de her første uger altså ulideligt lange. Jeg føler mig på ingen måde gravid, men det gjorde jeg nu heller ikke første gang - og resultatet af den omgang er nu MEGET levende. :D
Skal scannes på fredag og er meget spændt på om der er liv. Kan ikke rigtigt tro på at det bliver til en baby, før der er meget konkrete beviser.


Vi er lige langt henne. Har du fået at vide at de allerede kan se hjerteblink på fredag? Jordemoderen jeg var hos sagde at det kunne de først med sikkerhed om 2 uger


Man burde kunne se hjerteaktivitet fra 6. uge


Fra 6+0 eller fra 6+6? Tak :)
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 25. feb 2018, 16:24

Jeg begyndte for alvor at bule ud i uge 15-16. Men før det brugte jeg nu også ventetøj. Specielt leggings+nederdel samt bh pga. (meget!) større bryster (adieu til mine faste, selvsiddende nogen af slagsen :tie:). Alle mine jeans var for små allerede efter de første par uger og kunne slet ikke have noget der strammede det mindste i kvalmeperioden.

Hvis det er bryllup i uge 16 så ville jeg i hvert fald skulle have satset på en gravid-venlig kjole.
0

Tilbage til "Graviditet"