Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15171

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 22. feb 2018, 21:45

Jeg er blevet scannet to gange hos Lille Liv - mener de hed Asli og Annika, dem der scannede mig. Jeg synes de var meget flinke, men de er jo stort set alle sammen medicinstuderende og temmelig unge :D
Synes dog deres receptionist er meget upersonlig og det hele skal bare gå stærkt, så de kan indkassere penge - sådan føles det i hvert fald lige dér. Inde til selve scanningen synes jeg dog de har været grundige, søde og tålmodige :)
0
J, juli 2018.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 22. feb 2018, 22:12

Zonta skrev:Jeg er blevet scannet to gange hos Lille Liv - mener de hed Asli og Annika, dem der scannede mig. Jeg synes de var meget flinke, men de er jo stort set alle sammen medicinstuderende og temmelig unge :D
Synes dog deres receptionist er meget upersonlig og det hele skal bare gå stærkt, så de kan indkassere penge - sådan føles det i hvert fald lige dér. Inde til selve scanningen synes jeg dog de har været grundige, søde og tålmodige :)


Jeg har samme indtryk af receptionen. Var der 3 gange, den ene gang havde jeg først 2 som havde meget svært ved at kønsscanne, men som var flinke og gav det nogle gode forsøg, til sidst kom ejerens kone (medejer?), hun scannede mig også ved min tryghedsscanning, på ingen tid havde hun fundet det hun skulle og gav sig så god tid til at vise os alt muligt andet smart, deres nye maskine kunne.

I receptionen føler man sig hverken velkommen eller værdsat som kunde.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. feb 2018, 22:26

Dobbeltprofil7 skrev:
godtnavn skrev:Lige et pip fra en lure: Cyclus på østerbro havde jeg rigtig dårlig oplevelse med da vi mistede, hun skældte mig nærmest ud da jeg sagde der var noget galt selvom hun kunne se hjerteblink, men hun mente jeg var over 2 uger kortere, og altså skulle have testet positvit flere dage før befrugtning. Da jeg sagde det så fik jeg pænt at vide at de havde styr på det, og alt var som det skulle være, og jeg skulle lade være med at bekymre mig unødigt. Kan ikke husk hvad hende jeg var inde hos hed. Så dem vil jeg på ingen måde anbefale.

Vi var til flere scanninger hos lilleliv og de var virkelig søde, der er også ofte deals på dem, så der kan spares lidt :)


Dem droppede vi efter en telefonisk samtale. Hende jeg talte med var virkelig arrogant. Kunne på ingen måde forstå at jeg var nervøs, og sluttede af med at sige at det jo var så tidligt, så det var ikke engang sikkert at jeg virkelig er gravid.

Edit: men det lyder som en rigtig ubehagelig oplevelse du havde hos Cyclus. Kanndu huske hvad hun hed?

Edit igen: kan se at du ikke husker hendes navn. Krydser fingre for at vi får god behandling.


Ja okay så forstår jeg godt I droppede dem! Jeg har altid oplevet dem mega søde, men har også bestilt tid online, måske dem i receptionen er nogle idioter :P Men f.eks. fik jeg 3d billeder selvom jeg kun betalte for 2d, og de brugte ekstra lang tid på at skanne mig flere af gangene og gav sig generelt god tid til at vise alt. Og var rigtig gode til at tackle min nervøsitet.

Det er jo efterhånden nogle år siden jeg var på cyclus, så kan være de er blevet bedre :)

(når jeg tænker på skanninger savner jeg at være gravid :lun: når jeg kommer i tanke om de 9 måneder med daglig opkast så savner jeg det ikke så meget :lol: )
0
Dobbeltprofil7
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. feb 2018, 18:16
Kort karma: 8
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dobbeltprofil7 » 23. feb 2018, 04:14

Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste med den oplevelse af deres reception. Selvom det selvfølgelig ikke er godt at de er sådan.

Hos Cyclusklinikken talte jeg med den sødeste jordemoderstuderende, som sagtens kunne forstå at jeg var nervøs.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 23. feb 2018, 07:14

Jeg tror vi snupper Moderliv, da det er billigt. Jeg behøver slet ikke se noget specielt, og er ikke interesseret i 3D scanninger og saån - vil faktisk helst scannes så kort tid som muligt. Vil bare gerne lige se et hjerteblink, og så ud af vagten :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 23. feb 2018, 07:24

Hende vi har været hos i Kolding har bare været alt for... sød? Sådan med overdreven babystemme og alle mulige "nåårh" og "iiih" over vores lille klump, som seriøst bare var en klump på det tidspunkt. Det var alt for meget. Det var en hel lettelse at blive talt til som voksne mennesker til NF.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 23. feb 2018, 07:28

Vi tager ned og fortæller svigerforældrene det i dag. Det bliver spændende, det er deres første barnebarn.
5
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7382

12+1

Indlægaf Neenah » 23. feb 2018, 07:34

Held og lykke, Mi55y :banan:

Vi har også været vejen rundt efterhånden. Min far blev virkelig glad :lun: Han sagde han skulle ind på arbejdet og prale med at han skulle være morfar :lol: Mine brødre har også fået at vide at de skal være onkler, og er også glade, lyder det til. Vi mangler lige resten af familien, som først får det at vide i næste weekend - herunder min bedste, som skal være oldemor for første gang, og som har hintet til de manglende oldebørn i flere år, så jeg er sikker på at hun bliver mega glad.

Jeg har også sagt det til min chef, som også bare ønskede tillykke og var glad på mine vegne. Det føles stadig en lille smule forbudt bare at gå rundt og snakke om det, men hvor gør det det også virkeligt på en helt anden måde :lun:
4
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 23. feb 2018, 08:54

Har I egentlig fået influenzavaccinen?

Jeg fik den i januar, men kan jo så forstå, at den ikke dækker den type, der er i kraftigt omløb for tiden.

Jeg ved godt at risikoen for, at der sker noget er lille, men har det alligevel lidt stramt med ikke at være dækket, når der er en epidemi i gang.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 23. feb 2018, 09:12

billiebean skrev:Har I egentlig fået influenzavaccinen?

Jeg fik den i januar, men kan jo så forstå, at den ikke dækker den type, der er i kraftigt omløb for tiden.

Jeg ved godt at risikoen for, at der sker noget er lille, men har det alligevel lidt stramt med ikke at være dækket, når der er en epidemi i gang.


Jeg fik den i december - men ja, den skulle ikke dække den "epidemi", der er i omløb lige nu :/
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15171

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 23. feb 2018, 09:45

billiebean skrev:Har I egentlig fået influenzavaccinen?

Jeg fik den i januar, men kan jo så forstå, at den ikke dækker den type, der er i kraftigt omløb for tiden.

Jeg ved godt at risikoen for, at der sker noget er lille, men har det alligevel lidt stramt med ikke at være dækket, når der er en epidemi i gang.

Jeg fik den for halvanden uge siden. Tænker bare, at man må være obs på hygiejne og ikke at være i nærheden af smittede, hvis man kan.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 23. feb 2018, 09:48

billiebean skrev:Har I egentlig fået influenzavaccinen?

Jeg fik den i januar, men kan jo så forstå, at den ikke dækker den type, der er i kraftigt omløb for tiden.

Jeg ved godt at risikoen for, at der sker noget er lille, men har det alligevel lidt stramt med ikke at være dækket, når der er en epidemi i gang.


Jeg har ikke fået den. Er det farligere at få influenza når man er gravid?

Jeg er aldrig syg - som i det sker en gang hvert 5. år måske. Så jeg tænker at det nok går. Det lader også til at influenzaen er toppet nu.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15171

15+4

Indlægaf Zonta » 23. feb 2018, 09:50

Som gravide vi dele, ik? :blush:

Vi havde sex i går - for første gang siden jeg blev gravid. Jeg har haft det så skidt og min mand har været syg og 100 andre ting. Men nu skulle det være - og så var det faktisk bare ikke særlig rart. Jeg kan ikke helt abstrahere fra, at der ligger et lille foster og skvulper rundt, jeg synes det spændte helt op inde bag skambenet. Og mine bryster lugter altså lidt mærkeligt - tror de er ved at gøre klar til mælkeproduktion, for de lugter nærmest sådan lidt sødligt :tie:

Ja, jeg ved det sgu ikke. Det tror jeg ikke jeg bliver fan af, det der gravidsex :rulle:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15171

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 23. feb 2018, 09:53

Neenah skrev:
billiebean skrev:Har I egentlig fået influenzavaccinen?

Jeg fik den i januar, men kan jo så forstå, at den ikke dækker den type, der er i kraftigt omløb for tiden.

Jeg ved godt at risikoen for, at der sker noget er lille, men har det alligevel lidt stramt med ikke at være dækket, når der er en epidemi i gang.


Jeg har ikke fået den. Er det farligere at få influenza når man er gravid?

Jeg er aldrig syg - som i det sker en gang hvert 5. år måske. Så jeg tænker at det nok går. Det lader også til at influenzaen er toppet nu.

Det kan det være.
https://www.sst.dk/da/sygdom-og-behandl ... -du-gravid
0
J, juli 2018.
Dobbeltprofil7
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. feb 2018, 18:16
Kort karma: 8
Likede indlæg: 95

Re: 15+4

Indlægaf Dobbeltprofil7 » 23. feb 2018, 10:13

Zonta skrev:Som gravide vi dele, ik? :blush:

Vi havde sex i går - for første gang siden jeg blev gravid. Jeg har haft det så skidt og min mand har været syg og 100 andre ting. Men nu skulle det være - og så var det faktisk bare ikke særlig rart. Jeg kan ikke helt abstrahere fra, at der ligger et lille foster og skvulper rundt, jeg synes det spændte helt op inde bag skambenet. Og mine bryster lugter altså lidt mærkeligt - tror de er ved at gøre klar til mælkeproduktion, for de lugter nærmest sådan lidt sødligt :tie:

Ja, jeg ved det sgu ikke. Det tror jeg ikke jeg bliver fan af, det der gravidsex :rulle:


V har heller ikke haft sex siden vi fandt ud af det for en uge siden. Jeg læste noget med at man skulle være obs, hvis ens livmoder var forud/bagoverbøjet, og kan ikke huske hvad min er. Så jeg venter til vi lige har talt med jordemoderen i morgen.
0

Tilbage til "Graviditet"