Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Torn » 19. jul 2019, 18:50

Tak, ja, jeg satser også mest på scanningen. Langt mere ro på nu og så skal jeg bare tilbage til blot at nyde min graviditet.
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lys » 19. jul 2019, 19:47

Torn skrev:Tak, ja, jeg satser også mest på scanningen. Langt mere ro på nu og så skal jeg bare tilbage til blot at nyde min graviditet.


Det er godt at høre! Men også skørt at jordemoderen ikke sagde til dig, at du ville blive indkaldt til en scanning. Men hun har måske også reflekteret over det bagefter.

Hvor langt er du? Jeg husker det som om, vi er nogenlunde lige langt (jeg er i 29. uge), og jordemoderen har skønnet min baby til “helt normal” og “ca 1200 g” - men jeg kan jo huske forkert :)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 19. jul 2019, 20:00

Helt off topic, så har vi set på barnevogn i dag. Valget kommer til at stå mellem kombivognene fra hhv. Stokke og Odder. Kæresten, der ellers har sagt, det er min beslutning, forelskede sig i Stokke :lol:
0
Livslinjen: 70 201 201
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lys » 19. jul 2019, 20:21

Rapfisk skrev:Helt off topic, så har vi set på barnevogn i dag. Valget kommer til at stå mellem kombivognene fra hhv. Stokke og Odder. Kæresten, der ellers har sagt, det er min beslutning, forelskede sig i Stokke :lol:


Hvad har gjort at I lige er landet på dem? Er de ikke ret forskellige i type? Eller har Odder lavet noget i stil med Stokke også?

Jeg spørger, fordi jeg stadig er lidt i tvivl, om Cybex - som jeg egentlig har besluttet mig for - er det rigtige :lol:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 19. jul 2019, 21:20

Lys skrev:
Rapfisk skrev:Helt off topic, så har vi set på barnevogn i dag. Valget kommer til at stå mellem kombivognene fra hhv. Stokke og Odder. Kæresten, der ellers har sagt, det er min beslutning, forelskede sig i Stokke :lol:


Hvad har gjort at I lige er landet på dem? Er de ikke ret forskellige i type? Eller har Odder lavet noget i stil med Stokke også?

Jeg spørger, fordi jeg stadig er lidt i tvivl, om Cybex - som jeg egentlig har besluttet mig for - er det rigtige :lol:

Vores primære kriterier var drejehjul (let manøvrering) og høj sidde-/ liggehøjde, og der var de to umiddelbart bedst for os.

Det er Odder City Duo og Stokke Trailz, vi har kig på.
1
Livslinjen: 70 201 201
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lys » 19. jul 2019, 21:21

Rapfisk skrev:
Lys skrev:
Rapfisk skrev:Helt off topic, så har vi set på barnevogn i dag. Valget kommer til at stå mellem kombivognene fra hhv. Stokke og Odder. Kæresten, der ellers har sagt, det er min beslutning, forelskede sig i Stokke :lol:


Hvad har gjort at I lige er landet på dem? Er de ikke ret forskellige i type? Eller har Odder lavet noget i stil med Stokke også?

Jeg spørger, fordi jeg stadig er lidt i tvivl, om Cybex - som jeg egentlig har besluttet mig for - er det rigtige :lol:

Vores primære kriterier var drejehjul (let manøvrering) og høj sidde-/ liggehøjde, og der var de to umiddelbart bedst for os.


Tak!
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: 37+0

Indlægaf SjuskeMor » 21. jul 2019, 05:52

Så nåede jeg mit terminsvindue :banan: ikke fordi jeg tror han kommer lige foreløbig, jeg tror stadig der går et par uger, men det bliver da klart mere overskueligt nu, specielt fordi jeg ved at jeg nok bliver sat i gang om 2-3 uger.
Jeg har ikke haft ondt i lænden de sidste par dage, som ellers har været standard siden før uge 20, og har været meget smertefuldt. Til gengæld har jeg fået rigtig ondt i lysken, og flere af de famøse "knivstik" i livmoderhalsen når han bevæger hovedet. Og mindre halsbrand. Så det tyder da lidt på at han har lagt sig lidt længere derned af :)
3
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Torn » 21. jul 2019, 20:53

Lys skrev:
Torn skrev:Tak, ja, jeg satser også mest på scanningen. Langt mere ro på nu og så skal jeg bare tilbage til blot at nyde min graviditet.


Det er godt at høre! Men også skørt at jordemoderen ikke sagde til dig, at du ville blive indkaldt til en scanning. Men hun har måske også reflekteret over det bagefter.

Hvor langt er du? Jeg husker det som om, vi er nogenlunde lige langt (jeg er i 29. uge), og jordemoderen har skønnet min baby til “helt normal” og “ca 1200 g” - men jeg kan jo huske forkert :)


Jordemoderen nævnte vist nok, at hun ville tale med fødselslægen på næstkommende fødselsvagt, og at hvis lægen tænkte det, ville de indkalde mig til scanning. Jeg tror desværre jeg blev så utryg ved det første vægtskøn, at jeg ikke fik alle detaljer med.

Jo, vi må være meget tæt, jeg er i 30. uge.
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 22. jul 2019, 09:00

Ih, hvor jeg altså elsker den lille fisk derinde :lun:

:genert:
6
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 22. jul 2019, 10:10

Torn skrev:
Lys skrev:
Torn skrev:Tak, ja, jeg satser også mest på scanningen. Langt mere ro på nu og så skal jeg bare tilbage til blot at nyde min graviditet.


Det er godt at høre! Men også skørt at jordemoderen ikke sagde til dig, at du ville blive indkaldt til en scanning. Men hun har måske også reflekteret over det bagefter.

Hvor langt er du? Jeg husker det som om, vi er nogenlunde lige langt (jeg er i 29. uge), og jordemoderen har skønnet min baby til “helt normal” og “ca 1200 g” - men jeg kan jo huske forkert :)


Jordemoderen nævnte vist nok, at hun ville tale med fødselslægen på næstkommende fødselsvagt, og at hvis lægen tænkte det, ville de indkalde mig til scanning. Jeg tror desværre jeg blev så utryg ved det første vægtskøn, at jeg ikke fik alle detaljer med.

Jo, vi må være meget tæt, jeg er i 30. uge.

Næh, så halser jeg lige efter :P

28. uge her.

#storyofmylife
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 22. jul 2019, 16:54

Kerrigan skrev:Et helt andet emne. I sidste uge havde jeg min mor på besøg, hun siger at en af mine søstre gerne vil give mig deres barneseng da de slet ikke har haft brug for deres.
Jeg spørger så hvordan min søster ved at jeg er gravid (jeg har kun fortalt mine forældre med striks besked om ikke at fortælle det videre), og min mor er sådan lidt, "det smuttede bare ud af mig".
Det eneste jeg får sagt er at det tilkommer ikke hende at fortælle noget så privat videre.

Jeg skulle bare lige ud med det. Min mand er ligeglad og bare glad for at få en barneseng. Jeg er til gengæld sur over tillidsbruddet.

Zonta skrev:Det er fandme heller ikke i orden. Man har altså bare at holde tæt indtil alle de vigtige har fået det at vide. Jeg var blevet sur på hende.

honeybee skrev:IKKE okay. Det var jeg også blevet ret så sur over. Jeg forstår godt lysten og glæden ved at kunne fortælle det, men det GØR man bare ikke.


Rart at vide at det ikke bare er mig. Nogle gange er mine hormoner virkelig oppe at ringe.

Jeg fortæller det muligvis til en af mine søstre i denne uge, vi har begge sommerskole og stødte ind i hinanden til frokost i dag. Og kommer nok til det i det meste af denne uge.
Så må vi se om det spreder sig.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
idontknow
Indlæg: 38
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:27
Kort karma: 3
Likede indlæg: 83

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf idontknow » 22. jul 2019, 17:12

Jeg har fået blærebetændelse for 3. gang i denne graviditet og er bestemt ikke fan af antibiotika og piller. Øv osse - håber det er sidste gang inden fødsel om senest 7 uger
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 22. jul 2019, 18:19

Klynkeindlæg.

Åh, jeg kan mærke, at jeg slet ikke har det godt med mit fødested.

Vi er flyttet, og jeg har nu over en times offentlig transport til jordemoderkonsultationen (15-30 minutter i bil til fødegangen afhængigt af tidspunkt). Jeg ved godt, at det er et luksusproblem i forhold til andre steder i landet, så jeg kan ikke finde ud af, om jeg er fjollet.

Derudover har man som førstegangsfødende 24 timer efter fødslen, og der er halvanden times besøgstid om aftenen. Listen over ting, man selv skal have med, er så lang som en arm. Det hele er sikkert fint, men jeg får bare et indtryk af at være til besvær allerede inden jeg er ankommet.

Jeg har ikke meget at have det i, og den jordemoder, jeg var til konsultation hos i foråret, var tilsyneladende rigtig kompetent. Jeg er nok bare trodsig og hormonel.

(Jeg har søgt om at blive flyttet til det hospital, der ligger 1 kilometer fra, hvor vi bor nu, men har fået afslag.)
0
Livslinjen: 70 201 201
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lys » 22. jul 2019, 18:37

Rapfisk skrev:Klynkeindlæg.

Åh, jeg kan mærke, at jeg slet ikke har det godt med mit fødested.

Vi er flyttet, og jeg har nu over en times offentlig transport til jordemoderkonsultationen (15-30 minutter i bil til fødegangen afhængigt af tidspunkt). Jeg ved godt, at det er et luksusproblem i forhold til andre steder i landet, så jeg kan ikke finde ud af, om jeg er fjollet.

Derudover har man som førstegangsfødende 24 timer efter fødslen, og der er halvanden times besøgstid om aftenen. Listen over ting, man selv skal have med, er så lang som en arm. Det hele er sikkert fint, men jeg får bare et indtryk af at være til besvær allerede inden jeg er ankommet.

Jeg har ikke meget at have det i, og den jordemoder, jeg var til konsultation hos i foråret, var tilsyneladende rigtig kompetent. Jeg er nok bare trodsig og hormonel.

(Jeg har søgt om at blive flyttet til det hospital, der ligger 1 kilometer fra, hvor vi bor nu, men har fået afslag.)


Jeg bliver kylet ud efter 4 timer, så et døgn lyder fantastisk :D

Ej, det kan du ikke bruge til så meget, men hvis du reelt ikke har et alternativ, så ville jeg kanalisere energien over på ting, du kan påvirke i forbindelse med fødslen og prøve at fokusere på de positive ting. Det er altså ikke fordi, jeg ikke forstår ærgrelsen over at få afslag til et hospital, der ligger tæt på - det havde da været skønt! Men der havde sikkert også været nogle ting der, du ville synes var mindre optimale.

Beklager, hvis du ikke lige havde brug for “glasset er halvt fyldt-optimisten” lige nu :)
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 22. jul 2019, 18:40

Lys skrev:
Rapfisk skrev:Klynkeindlæg.

Åh, jeg kan mærke, at jeg slet ikke har det godt med mit fødested.

Vi er flyttet, og jeg har nu over en times offentlig transport til jordemoderkonsultationen (15-30 minutter i bil til fødegangen afhængigt af tidspunkt). Jeg ved godt, at det er et luksusproblem i forhold til andre steder i landet, så jeg kan ikke finde ud af, om jeg er fjollet.

Derudover har man som førstegangsfødende 24 timer efter fødslen, og der er halvanden times besøgstid om aftenen. Listen over ting, man selv skal have med, er så lang som en arm. Det hele er sikkert fint, men jeg får bare et indtryk af at være til besvær allerede inden jeg er ankommet.

Jeg har ikke meget at have det i, og den jordemoder, jeg var til konsultation hos i foråret, var tilsyneladende rigtig kompetent. Jeg er nok bare trodsig og hormonel.

(Jeg har søgt om at blive flyttet til det hospital, der ligger 1 kilometer fra, hvor vi bor nu, men har fået afslag.)


Jeg bliver kylet ud efter 4 timer, så et døgn lyder fantastisk :D

Ej, det kan du ikke bruge til så meget, men hvis du reelt ikke har et alternativ, så ville jeg kanalisere energien over på ting, du kan påvirke i forbindelse med fødslen og prøve at fokusere på de positive ting. Det er altså ikke fordi, jeg ikke forstår ærgrelsen over at få afslag til et hospital, der ligger tæt på - det havde da været skønt! Men der havde sikkert også været nogle ting der, du ville synes var mindre optimale.

Beklager, hvis du ikke lige havde brug for “glasset er halvt fyldt-optimisten” lige nu :)

Jeg vidste ikke, at der var steder, man skulle føde ambulant som førstegangs. Faktisk overvejer jeg, om det vil være mindre stressende for mig :gruble:

Derudover har du helt sikkert ret. :blomst:
Senest rettet af Rapfisk 22. jul 2019, 21:21, rettet i alt 1 gang.
1
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Graviditet"