Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sloejfen
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:52
Kort karma: 29
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sloejfen » 27. jan 2021, 18:52

Mædem skrev:
Nej, jeg har ikke været igennem det tidligere. Det er godt at høre, at det ikke er så galt, jeg er nok mest nervøst for at få det dårligt af ikke at have spist forinden, og så selvfølgelig at der skulle vise sig at være noget galt. Kedsomheden må jeg tage toppen af med en bog eller en podcast.

Har du været igennem det flere gange?


Jeg var igennem det to gange i min graviditet. Jeg kan anbefale at holde sig for næsen imens man drikker og så bare ned med det så hurtigt som muligt!
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 27. jan 2021, 18:56

Mædem skrev:
Mi55y skrev:
Mædem skrev:Jeg var til det sidste lægebesøg i mandags (jeg er i uge 32), og da der blev fundet sukker i min urin, skal jeg til en glukosebelastningstest i morgen tidlig på Hillerød.

Øv, hvor orker jeg det ikke. :boo:


Øv! Har du prøvet det før? Jeg synes ikke, at det er slemt. Bare dræbende kedeligt - og ret ubehagelige stole :wacko:


Nej, jeg har ikke været igennem det tidligere. Det er godt at høre, at det ikke er så galt, jeg er nok mest nervøst for at få det dårligt af ikke at have spist forinden, og så selvfølgelig at der skulle vise sig at være noget galt. Kedsomheden må jeg tage toppen af med en bog eller en podcast.

Har du været igennem det flere gange?


En gang i begge graviditeter - pga. BMI. På Skejby tilsætter de sådan noget citronkoncentrat, så det smager bare som lidt kras citronlemonade.
Sidst så jeg 4 halvtimesafsnit af en dokumentarserie på dr.dk, så gik tiden ret hurtigt. Det kan være en god ide at have en pude eller et stort tørklæde eller lignende med, så man kan komme til at sidde lidt bedre.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 27. jan 2021, 19:35

Jeg har fået lavet 8 eller 9 af de der sukkertest, og det værste er absolut at skulle være fastende. Jeg har altid en banan eller snackbar med i tasken, så jeg kan æde den på vej ud til bilen efter endt test.

Og så er det jo dræbende kedsommeligt - især når mobilen løber tør for strøm :lol:
0
2011
2015
2018
2020
2023
Esme
Indlæg: 452
Tilmeldt: 29. sep 2020, 12:37
Kort karma: 30
Likede indlæg: 426

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Esme » 27. jan 2021, 20:22

Jeg synes sukkerdrikken smagte vildt godt, kunne godt have brugt noget mere :D 10 sekunder, så var den væk. Mens andre sad og kæmpede med den i 20 minutter.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 27. jan 2021, 22:00

Jeg har fået lavet testen 4 gange og syntes mest af alt, at det man skal drikke smager af meget stærk saftevand. To af gangene fik jeg lov til lige at skylle efter med en slurk vand og det var guld værd!
Jeg fik i øvrigt konstateret diabetes.

Men som sagt, så er det mest bare kedeligt. Jeg syntes ikke det var slemt. Men ja, hav noget med i tasken du kan spise i det øjeblik de har taget blodprøven. Det er også guld værd.
0
J, juli 2018.
Silver
Indlæg: 116
Tilmeldt: 31. maj 2019, 20:13
Kort karma: 20
Likede indlæg: 155

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Silver » 28. jan 2021, 09:13

Nå, men... Jeg bliver sat i gang i morgen (38+2) pga. svangerskabsforgiftning :gisp:

Blev også sat i gang i min forrige graviditet i 2019, så kender turen. Og håber at det går endnu hurtigere denne gang. Sidst var jeg kun på fødegangen i 1 time.

Men er alligevel ked af, at jeg ikke får lov til at opleve at gå naturligt i fødsel :trist:
Men pyt, for snart har jeg min lille babydreng i armene :lun:
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 28. jan 2021, 10:52

Silver skrev:Nå, men... Jeg bliver sat i gang i morgen (38+2) pga. svangerskabsforgiftning :gisp:

Blev også sat i gang i min forrige graviditet i 2019, så kender turen. Og håber at det går endnu hurtigere denne gang. Sidst var jeg kun på fødegangen i 1 time.

Men er alligevel ked af, at jeg ikke får lov til at opleve at gå naturligt i fødsel :trist:
Men pyt, for snart har jeg min lille babydreng i armene :lun:


Sikke en besked at få! Selvom man jo ved, at tiden nærmer sig, så tænker jeg stadig, at man bliver lidt overvældet, når det pludselig er nu.

Rigtig meget held at lykke med fødslen - håber alt går glat! :pompom:
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

35+4

Indlægaf Mi55y » 28. jan 2021, 10:54

Jeg var inde på kontoret i dag for at rydde op i mit skrivebord. Der kunne en kollega da så lige fortælle om, at hun i sin tid blev taget ved akut kejsnersnit i forbindelse med, at de lavede vendingsforsøg på hendes mor. :/

Så jeg hopper videre på yogabolden og laver udstrækninger for at gøre plads i bækkenet, så lillebror forhåbentlig selv tipper rundt inden onsdag. Kunne virkelig også godt snart bruge, at han lå lidt dybere. Jeg kan jo nærmest ikke sidde på andre måder end ret op og ned! Og det er så træls at komme ind og ud af bilen... Og så er det meningen, at han skal tage yderligere 1 kg på!? :wacko:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mædem » 28. jan 2021, 14:04

Silver skrev:Nå, men... Jeg bliver sat i gang i morgen (38+2) pga. svangerskabsforgiftning :gisp:

Blev også sat i gang i min forrige graviditet i 2019, så kender turen. Og håber at det går endnu hurtigere denne gang. Sidst var jeg kun på fødegangen i 1 time.

Men er alligevel ked af, at jeg ikke får lov til at opleve at gå naturligt i fødsel :trist:
Men pyt, for snart har jeg min lille babydreng i armene :lun:


Held og lykke! :love2:
1
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mædem » 28. jan 2021, 14:23

Så fik jeg glukusetesten overstået, og det viste sig heldigvis at blive en god oplevelse.

Det foregik på Hillerød, og venteværelset var lounge-agtigt med dæmpet musik og behagelige møbler. Drikken var afkølet og tilsat limesaft, så det smagte, ganske rigtigt, bare af lemonade. Der var dog en af de andre, der havde taget fejl af sin tid, så hun fik lov at blive, men hendes drik var varm. Jeg kunne godt forestille mig, at det gjorde en stor forskel ift. smag og fornemmelse.

Jeg havde tasken fyldt med både iPad, en bog, lidt arbejde og øretelefoner, men jeg fik ikke brugt noget af det, da jeg faldt i snak med to af de andre, der sad og ventede, og så gik de to timer hurtigt.

Nu håber jeg så bare, at jeg ikke har sukkersyge. :kryds:
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf LadyFox » 30. jan 2021, 22:03

Hej. Jeg tænker at hev gerne vil være en del af denne tråd, når jeg lige finder ud af hvordan jeg vil bruge den :blush2:

Jeg fandt ud af at jeg var gravid i tirsdags, og siden da har jeg synes det hele var lidt skræmmende, forvirrende og kaotisk. Og det bliver jo ikke lettere af at jeg bare et helt sindssygt træt.

Det har ikke været planlagt at blive gravid, og altså, mit forhold er lige gået en gennem en krise, ingen af vores boligforhold er særlig optimale, jeg afslutter min uddannelse til sommer og har lidt brug for at få et arbejde bagefter.
3
...
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 31. jan 2021, 06:14

LadyFox skrev:Hej. Jeg tænker at hev gerne vil være en del af denne tråd, når jeg lige finder ud af hvordan jeg vil bruge den :blush2:

Jeg fandt ud af at jeg var gravid i tirsdags, og siden da har jeg synes det hele var lidt skræmmende, forvirrende og kaotisk. Og det bliver jo ikke lettere af at jeg bare et helt sindssygt træt.

Det har ikke været planlagt at blive gravid, og altså, mit forhold er lige gået en gennem en krise, ingen af vores boligforhold er særlig optimale, jeg afslutter min uddannelse til sommer og har lidt brug for at få et arbejde bagefter.


Velkommen til!

Og det er bare en kæmpe omvæltning - uanset om det er planlagt eller ej. I min første graviditet anlagde jeg hurtigt holdningen, at hvis baby får noget at spise, har et sted at sove, tøj på kroppen og kan få en ren ble, så skal den nok overleve. Jeg er normalt et stort planlægningsmenneske, men kunne godt mærke, at jeg hurtigt ville blive stresset, hvis jeg forsøgte at forberede mig på alt. Så vi købte det meste hen ad vejen, som behovet opstod, og det har fungeret fint. Børneværelset stod også med de rå vægge, da jeg fødte - og hun flyttede i øvrigt først derind, da hun var 7 mdr.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf LadyFox » 31. jan 2021, 06:40

Mi55y skrev:
LadyFox skrev:Hej. Jeg tænker at hev gerne vil være en del af denne tråd, når jeg lige finder ud af hvordan jeg vil bruge den :blush2:

Jeg fandt ud af at jeg var gravid i tirsdags, og siden da har jeg synes det hele var lidt skræmmende, forvirrende og kaotisk. Og det bliver jo ikke lettere af at jeg bare et helt sindssygt træt.

Det har ikke været planlagt at blive gravid, og altså, mit forhold er lige gået en gennem en krise, ingen af vores boligforhold er særlig optimale, jeg afslutter min uddannelse til sommer og har lidt brug for at få et arbejde bagefter.


Velkommen til!

Og det er bare en kæmpe omvæltning - uanset om det er planlagt eller ej. I min første graviditet anlagde jeg hurtigt holdningen, at hvis baby får noget at spise, har et sted at sove, tøj på kroppen og kan få en ren ble, så skal den nok overleve. Jeg er normalt et stort planlægningsmenneske, men kunne godt mærke, at jeg hurtigt ville blive stresset, hvis jeg forsøgte at forberede mig på alt. Så vi købte det meste hen ad vejen, som behovet opstod, og det har fungeret fint. Børneværelset stod også med de rå vægge, da jeg fødte - og hun flyttede i øvrigt først derind, da hun var 7 mdr.


Det tror jeg også er sådan det bliver her.
Lige nu er det bare sådan noget som at holde op med at ryge, drikke alkohol, skære ned på kaffe og cola - det er overvældende nok.

Så at tage med at jeg pludselig også skal finde noget andet at bo i relativt hurtigt, i København og uden særlig mange penge på hånden. At skulle finde nogle der vil ansætte mig i 6. Måned - og så tilmed i et fysisk hårdt arbejde. Jeg synes nok bare timingen er rigtig dårlig, men det er den vel altid.

Men jeg er trods alt glad for at høre at jeg ikke er ene om blive helt stresset over alt det "man burde", og at skulle ind i hele den her verden.
1
...
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sustentaculum » 31. jan 2021, 11:31

LadyFox skrev:
Mi55y skrev:
LadyFox skrev:Hej. Jeg tænker at hev gerne vil være en del af denne tråd, når jeg lige finder ud af hvordan jeg vil bruge den :blush2:

Jeg fandt ud af at jeg var gravid i tirsdags, og siden da har jeg synes det hele var lidt skræmmende, forvirrende og kaotisk. Og det bliver jo ikke lettere af at jeg bare et helt sindssygt træt.

Det har ikke været planlagt at blive gravid, og altså, mit forhold er lige gået en gennem en krise, ingen af vores boligforhold er særlig optimale, jeg afslutter min uddannelse til sommer og har lidt brug for at få et arbejde bagefter.


Velkommen til!

Og det er bare en kæmpe omvæltning - uanset om det er planlagt eller ej. I min første graviditet anlagde jeg hurtigt holdningen, at hvis baby får noget at spise, har et sted at sove, tøj på kroppen og kan få en ren ble, så skal den nok overleve. Jeg er normalt et stort planlægningsmenneske, men kunne godt mærke, at jeg hurtigt ville blive stresset, hvis jeg forsøgte at forberede mig på alt. Så vi købte det meste hen ad vejen, som behovet opstod, og det har fungeret fint. Børneværelset stod også med de rå vægge, da jeg fødte - og hun flyttede i øvrigt først derind, da hun var 7 mdr.


Det tror jeg også er sådan det bliver her.
Lige nu er det bare sådan noget som at holde op med at ryge, drikke alkohol, skære ned på kaffe og cola - det er overvældende nok.

Så at tage med at jeg pludselig også skal finde noget andet at bo i relativt hurtigt, i København og uden særlig mange penge på hånden. At skulle finde nogle der vil ansætte mig i 6. Måned - og så tilmed i et fysisk hårdt arbejde. Jeg synes nok bare timingen er rigtig dårlig, men det er den vel altid.

Men jeg er trods alt glad for at høre at jeg ikke er ene om blive helt stresset over alt det "man burde", og at skulle ind i hele den her verden.


Først, mega tillykke, hvor bliver det spændende! Og dernæst. Hvorfor tænker du at du skal finde noget andet at bo i relativt hurtigt? Jeg mener, er det fordi i gerne vil flytte sammen inden? Er det pladsen? Baby har ikke brug for andet end din favn, når den kommer :D (Bolig-wise, altså)

Det er altid en kæmpe omvæltning, og jeg fyldes altid med bekymringer, timing, økonomisk, familieplanlægning, you name it. Både første, anden og tredje gang :lol:
0
Esme
Indlæg: 452
Tilmeldt: 29. sep 2020, 12:37
Kort karma: 30
Likede indlæg: 426

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Esme » 31. jan 2021, 15:27

Sustentaculum skrev:Først, mega tillykke, hvor bliver det spændende! Og dernæst. Hvorfor tænker du at du skal finde noget andet at bo i relativt hurtigt? Jeg mener, er det fordi i gerne vil flytte sammen inden? Er det pladsen? Baby har ikke brug for andet end din favn, når den kommer :D (Bolig-wise, altså)

Mon ikke det er fordi det er en studiebolig?
Og tillykke :)
0

Tilbage til "Graviditet"