Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 18. jun 2018, 15:30

Janni.A006 skrev:
billiebean skrev:Nå, de laver først indvendig undersøgelse og evt hindeløsning 41+ i Kolding. Men det er også fint nok. Jm sagde at førstegangsfødsler kan gå ret meget i gang fra dag til dag, så ingen tegn behøver ikke betyde noget.

Og baby har det vist fint. Vokset godt til, 3500-3600 g, står godt fast og helt regelmæssig, fin puls :) Hun hygger sig alt for meget, tror jeg..

Bøvler lidt med min vejrtrækning som ikke er optimal. Er begyndt umotiveret at gispe/hive efter vejret så skal til læge i morgen og have tjekket lungerne.


Nu bliver jeg pludselig helt i tvivl om, om jeg kun blev det tilbudt, fordi jdm allerede der vidste, at jeg skulle sættes i gang medicinsk 39+3? :gruble:

Hvor er det dejligt, at alt er som det skal være. :) :) Jeg satser på, at hun ikke lader vente alt for længe på sig. :D

Hvad kan lægen gøre ved dine lunger?


Der kan sikkert godt være forskel på procedurerne fra hospital til hospital.. Men giver da god mening hvis de har forsøgt med hindeløsning før planlagt igangsættelse.

Hvor langt er du nu?

Og jeg aner ikke om lægen kan gøre noget.. Tror bare jm synes det skulle tjekkes inden fødsel for at udelukke infektion og måske også tjekke lungekapaciteten. Jeg har selv lidt på fornemmelsen at mine lunger er på overarbejde for at forsyne hele systemet med nok ilt. Og tja det kan man nok ikke gøre noget ved andet end at føde eller få en iltmaske! Tror jeg snakker med fødegangen om det, hvis det bliver værre.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 18. jun 2018, 15:59

Joe skrev:Jer der har købt barnevogne, i hvor god tid skulle I bestille det?


Her var der fire måneders leveringstid :)
0
K - 12.06.18 :love:
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Janni.A006 » 18. jun 2018, 18:52

billiebean skrev:
Janni.A006 skrev:
billiebean skrev:Nå, de laver først indvendig undersøgelse og evt hindeløsning 41+ i Kolding. Men det er også fint nok. Jm sagde at førstegangsfødsler kan gå ret meget i gang fra dag til dag, så ingen tegn behøver ikke betyde noget.

Og baby har det vist fint. Vokset godt til, 3500-3600 g, står godt fast og helt regelmæssig, fin puls :) Hun hygger sig alt for meget, tror jeg..

Bøvler lidt med min vejrtrækning som ikke er optimal. Er begyndt umotiveret at gispe/hive efter vejret så skal til læge i morgen og have tjekket lungerne.


Nu bliver jeg pludselig helt i tvivl om, om jeg kun blev det tilbudt, fordi jdm allerede der vidste, at jeg skulle sættes i gang medicinsk 39+3? :gruble:

Hvor er det dejligt, at alt er som det skal være. :) :) Jeg satser på, at hun ikke lader vente alt for længe på sig. :D

Hvad kan lægen gøre ved dine lunger?


Der kan sikkert godt være forskel på procedurerne fra hospital til hospital.. Men giver da god mening hvis de har forsøgt med hindeløsning før planlagt igangsættelse.

Hvor langt er du nu?

Og jeg aner ikke om lægen kan gøre noget.. Tror bare jm synes det skulle tjekkes inden fødsel for at udelukke infektion og måske også tjekke lungekapaciteten. Jeg har selv lidt på fornemmelsen at mine lunger er på overarbejde for at forsyne hele systemet med nok ilt. Og tja det kan man nok ikke gøre noget ved andet end at føde eller få en iltmaske! Tror jeg snakker med fødegangen om det, hvis det bliver værre.


Jeg er 34+5, men jeg får ikke samme tilbud denne gang. :) Han er helt frisk og rask inde i maven, så medmindre det er fordi han ikke er til at ryge ud, så bliver jeg ikke tilbudt igangsættelse.

Det er blot fordi jeg er nysgerrig. Min læge var nemlig meget "sådan er det bare når man er gravid"-agtig og at min lungekapacitet ville komme tilbage i et normalt niveau, når der ikke længere lå en baby og presser alle organer op af.
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 18. jun 2018, 19:04

Janni.A006 skrev:Det er blot fordi jeg er nysgerrig. Min læge var nemlig meget "sådan er det bare når man er gravid"-agtig og at min lungekapacitet ville komme tilbage i et normalt niveau, når der ikke længere lå en baby og presser alle organer op af.


Her er baby sunket rigtig langt ned i bækkenet, så har ikke den der kvælningsfornemmelse mere. Det er mere sådan en pludselig gispen, uden jeg ser det komme og uden nogen anstrengelse. Må se hvad lægen siger og om han har noget fornuftigt at sige :D

Kender godt det der "sådan er det bare at være gravid" - også hos jordemødre. Min nuværende jordemoder er fantastisk til at håndtere samtalerne om alt det nederen, der bare er som det er fx min bækkenløsning. Hun er god til at give mig ro og tro på det hele og får mig ikke til at føle mig løst selvom der ikke er noget at gøre for at hjælpe :) Det er lidt en kunst åbenbart, for nogle jordemødre er bare ikke gode til det.
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 18. jun 2018, 19:19

Joe skrev:Jer der har købt barnevogne, i hvor god tid skulle I bestille det?


tror der gik 14 dage fra vi bestilte den til vi kunne køre over broen til Sverige og hente den. Den svenske krone er jo virkelig lav.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24402

18+4

Indlægaf Moxy-lady » 19. jun 2018, 06:02

Jeg havde en times tøsehygge med lillepigen I nat. Jeg tror at jeg mærkede hende for første gang :dåne:
Hun har moslet rundt de sidste par dage, så jeg har haft en del gener og ubehag, så jeg tror at hun syntes at hun skulle være lidt sød ved mig. Åh, det var bare så hyggeligt.

Hvor ofte mærkede i liv i starten? Håber lidt at det sker igen i aften :lun:
1
My world 12-10-18 :lun:
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: 18+4

Indlægaf Janni.A006 » 19. jun 2018, 06:52

Moxy-lady skrev:Jeg havde en times tøsehygge med lillepigen I nat. Jeg tror at jeg mærkede hende for første gang :dåne:
Hun har moslet rundt de sidste par dage, så jeg har haft en del gener og ubehag, så jeg tror at hun syntes at hun skulle være lidt sød ved mig. Åh, det var bare så hyggeligt.

Hvor ofte mærkede i liv i starten? Håber lidt at det sker igen i aften :lun:


Jeg var meget længere henne, før jeg kunne mærke liv, men da det så startede var det faktisk fra hver aften/nat han spillede fodbold derinde. :)

Og hvor hyggeligt med tøsehygge. :) Det er bare så dejligt, når man mærker dem rigtigt første gang. :)
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 19. jun 2018, 07:07

Jeg er 22+1 og mærker liv dagligt nu i hvert fald.

Min moderkage er foranliggende igen, hvilket jeg har vidst længe, for kan tydeligt mærke at den ligger der, og sparkene er mere tydelige når de går ud i siderne eller ud mod ryggen.

Min mand har også kunne mærke et lille spark ♡
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: 18+4

Indlægaf girl_beat » 19. jun 2018, 08:03

Moxy-lady skrev:Jeg havde en times tøsehygge med lillepigen I nat. Jeg tror at jeg mærkede hende for første gang :dåne:
Hun har moslet rundt de sidste par dage, så jeg har haft en del gener og ubehag, så jeg tror at hun syntes at hun skulle være lidt sød ved mig. Åh, det var bare så hyggeligt.

Hvor ofte mærkede i liv i starten? Håber lidt at det sker igen i aften :lun:

Jeg begyndte at mærke liv ca. samtidig med dig, og jeg mærker lidt hver dag. For det meste om aftenen, når jeg har spist og slapper af på sofaen, men de sidste to dage har det været om morgenen/formiddagen. Min mand har kunnet mærke med næsten fra første gang - det er virkelig hyggeligt :lun:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 19. jun 2018, 08:54

Jeg er 17+5 og mærker helt rigtige spark nu. Den mosler rundt og sparker. Mærker den ikke hver dag endnu, men måske et par gange om ugen
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 19. jun 2018, 09:00

Mærkede ikke meget liv i starten og var først sikker omkring uge 24-25, og har ikke mærket det så kraftigt siden som det virker til at være normalen. Min moderkage ligger fortil og måske er hun bare meget polstret derinde :) Hverken min læge eller hans uddannelseslæge har fx kunnet mærke baby gennem maveskindet.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. jun 2018, 09:23

Min veninde er gravid og har fået at vide af sine læge at man anbefaler KS når man har fået et hvis det er inden for en periode på 10 år. Det lyder helt skørt i mine ører. Jeg har altid hørt at det var to år. Hun vil egentlig gerne føde almindeligt og jeg håber da at hendes læge tager fejl og Jm giver hende en anden oplysning. Hendes første KS er 4 og 3 mdr før nr 2 kommer.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 19. jun 2018, 09:48

FormerlyKnownAs skrev:Min veninde er gravid og har fået at vide af sine læge at man anbefaler KS når man har fået et hvis det er inden for en periode på 10 år. Det lyder helt skørt i mine ører. Jeg har altid hørt at det var to år. Hun vil egentlig gerne føde almindeligt og jeg håber da at hendes læge tager fejl og Jm giver hende en anden oplysning. Hendes første KS er 4 og 3 mdr før nr 2 kommer.

Jeg kender flere der har fået kejsersnit og jeg tror absolut ikke det er den generelle anbefaling med 10 år. Det er klart, at der skal gå noget tid, da livmoderen ellers ikke kan håndtere veerne og der er risiko for, at arvævet kan springe op, men jeg tror også mere på, at det er 2-3 år man anbefaler.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

32+1

Indlægaf Zonta » 19. jun 2018, 09:50

Jeg har virkelig ondt i ryggen. Sådan omkring rygsøjlen. Hovedsagligt fra bh'en og ned til lænden :trist:

Hvad tænker I? Massage, kiropraktor, akupunktur, fys eller noget helt andet?
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf BirdReynolds » 19. jun 2018, 09:53

Zonta skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Min veninde er gravid og har fået at vide af sine læge at man anbefaler KS når man har fået et hvis det er inden for en periode på 10 år. Det lyder helt skørt i mine ører. Jeg har altid hørt at det var to år. Hun vil egentlig gerne føde almindeligt og jeg håber da at hendes læge tager fejl og Jm giver hende en anden oplysning. Hendes første KS er 4 og 3 mdr før nr 2 kommer.

Jeg kender flere der har fået kejsersnit og jeg tror absolut ikke det er den generelle anbefaling med 10 år. Det er klart, at der skal gå noget tid, da livmoderen ellers ikke kan håndtere veerne og der er risiko for, at arvævet kan springe op, men jeg tror også mere på, at det er 2-3 år man anbefaler.

Pip fra en lurer: Jeg fik at vide at der helst skulle gå to år efter mit kejsersnit, men at der i så fald intet skulle være i vejen for at jeg kunne føde normalt næste gang (KS skyldtes sædestilling).
Og nu er der snart gået 4 år, men jeg er ikke gravid, så jeg smutter ud igen :ninja:
0

Tilbage til "Graviditet"