Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

33+1

Indlægaf Neenah » 20. jul 2018, 17:37

Jeg var til JM i dag - et ekstra tjek lagt ind for at hjælpe mig lidt med angsten. Alt var så fint - hjertelyden god, og babydims er vurderet til 2 kg. Desværre ligger hun stadig i underkropsstilling. Jeg håber virkelig hun får vendt sig over de næste par uger. Jeg skal til scanning efter næste JM-aftale for at se hvordan hun ligger, så jeg håber det har løst sig inden da. Vi må bare give den lidt gas med Rebozo indtil, tænker jeg.

Ellers er alt godt her. Jeg kan slappe noget mere af efter hun er vokset og hendes bevægelser er så meget mere tydelige - det er rart. Men jeg har stadig brug for at mærke hende ret hurtigt hver morgen for ikke at blive bange. Det er hun heldigvis ret god til at imødekomme.

Genemæssigt er der ikke det store. Varmen er slem, og jeg tror at jeg bliver nødt til at smide min vielsesring snart, men ellers har jeg virkelig en nem graviditet (7-9-13).
2
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

39+2

Indlægaf Janni.A006 » 20. jul 2018, 18:37

Zonta skrev:
twinkle skrev:Zonta, den sidste periode er virkelig bare streng, og jeg var ikke noget nær så besværet som du er. Men den sidste mdr. var det eneste fodtøj jeg kunne passe min mands klipklappere, og så kommer man ikke mange steder i december/januar :lol:

Og hvor er du bare struktureret, min mand pakkede først sygehustaske efter mit vand var gået :lol:

Den er nemlig mega streng! :tie: Syntes egentlig jeg var blevet nogenlunde ok med bækkensmerter og diabetes, men alt det andet der så lige kommer oveni? Fuuuuck man! Jeg har dog stadig 2-3 par sko jeg kan passe sådan nogenlunde (men ikke uden at mine fødder ligner indsnørede skinker).

Heh, jeg ved bare, at jeg vil være så irriteret på mig selv, hvis jeg skal gå midt i veer og alt muligt og pakke tingene. Jeg har jo også tiden til det, og i og med, at min krop ikke kan holde til så meget, er det ikke det vildeste redebyggeri det bliver til. Så jeg pusler lidt rundt med nogle småting. Hehe. Har dog ingen tegn på forestående fødsel. Kun en helvedes masse graviditetsgener :rulle:


Jeg gider heller ikke det her graviditetsshow mere. Jeg er træt og kropumulig og som en lille hyggelig tilføjelse til graviditetsgenerne er jeg begyndt at vågne om natten, for at skulle kaste op.. Yeah me..

Termin er onsdag og lillebror viser ingen tegn på at have lyst til at komme ud.

Jeg har dog kun fået pakket tasken til baby. Ikke noget til hverken mig eller manden endnu.. Burde have gjort det for længst, for efterhånden er kroppen blevet mindre samarbejdsvillig.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 20. jul 2018, 18:46

I sidste graviditet havde jeg den der angst for at se blod ved hvert toiletbesøg de første måneder.
Det havde jeg ikke denne gang særlig meget, men nu her i uge 27 er det begyndt - men frygten er så rykket fra at miste til i stedet at føde for tidligt.
Min sidste fødsel startede med lidt pletblødning. Og jeg kan mærke jeg er lidt angst for at føde for tidligt igen, men så bare tidligere.

Det ender sikkert med at jeg går 2 uger over tid, og skal sættes i gang og alt muligt. :rulle:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 20. jul 2018, 19:05

Neenah skrev:
Mi55y skrev:Risiko for hedebølge næste uge :whine:

Jeg koger så meget ude på mit arbejde i disse dage, hvor der ingen aircon er. Hvis så bare det var rent kontorarbejde, men vores kantine/rengøringsdame har ferie, så jeg har ca. 1,5 times praktisk køkkenarbejde om dagen, og sveden hagler af mig, hver gang jeg bevæger mig. Magter det ikke mere...


Jeg har simpelthen så meget respekt for jer, der stadig arbejder. Det kunne jeg dælme ikke i den her varme. Jeg synes virkelig det er hårdt bare at sidde og chille. Hvis ikke min barsel havde ligget lige efter ferien, så ved jeg ikke hvad jeg havde gjort. De to eksamensdage jeg havde sidst i juni i et varmt klasselokale var slemme nok.


Jeg har kun andet end underbukser på, fordi samfundet kræver det - jeg kan slet ikke holde varmen ud længere og bliver totalt hys hvis der stilles krav og jeg ikke har skygge/toilet/vand pt. Jeg håber godt nok vejret bliver bedre (læs: køligere) når jeg starter på job igen start-august; ellers ved jeg slet ikke hvordan jeg kan klare det.

Ellers har jeg ikke de store gener, men jeg sover dårligt hver eneste nat og meget færre timer end optimalt. Det gør så også noget ved humøret. Og så er jeg sulten - HELE tiden!

Varme, søvnmangel og sult - lækker humørbombe :genert: :nerve: :panik:

Edit: Det gode er, at min lille dreng sparker løs hver eneste dag, mere og mere kraftigt. Jeg er gået all in på at glæde mig og udsalgsshopper, drømmer og kan slet ikke vente til han er her :dåne:
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

33+1

Indlægaf Neenah » 20. jul 2018, 19:09

Jeg kunne godt bruge lidt input her (men vær sød ikke at citere - sletter det senere)

Vi planlægger jo en hjemmefødsel - og den anden dag kom vi til at snakke om at have en fødselshjælper med. Her tænker vi mest til det praktiske (varme håndklæder, servere mad, smalltalke, tage billeder, osv.). Vi kom frem til at det ville vi gerne - og den eneste jeg lige kunne komme i tanke om, jeg havde lyst til at have med, er mit familiemedlem (P). Jeg spurgte hende så om hun havde lyst, og efter en dags betænkningstid kom hun frem til at hun var bange for at hun ville blive for bange og bekymret til at kunne være til hjælp - både i forhold til timing og at nå det, men også i forhold til det selv at skulle føde engang (måske). Det er jeg lidt ærgerlig over, men jeg kan godt forstå det.

Grunden til at valget faldt på hende er at hun er støttende, men afslappende og nede på jorden. Hun er god til at være i lidt akavede situationer og hun er god til at trække et læs, når hun skal.

Inden jeg nåede at spørge hende, fik jeg dog sagt til hendes søster (A) at jeg ville spørge P. A er straks meget interesseret og tilbyder hurtigt sin egen hjælp, skulle vi få brug for det. Jeg fik vist sagt noget med at det skulle jeg huske. Og nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre, for jeg er ikke sikker på at jeg har lyst til at have A med som fødselshjælper.

A er meget rutineret udi at håndtere smerte, da hun er kroniker. Hun har desuden en udvidet førstehjælperuddannelse og andre uddannelser, der gør hende effektiv udi det der med svære situationer. Men hun har ikke den samme umiddelbare, afslappede facon som P. Og det, vi/jeg gerne ville have var ikke en ekstra jordemoder eller fødselscoach, men mere en praktisk gris, som kunne trække situationen lidt ned på jorden og bare gå til hånde. Jeg ved ikke hvordan hun vil reagere, men det er klart at vi vil definere rollen meget tydeligt, skulle vi tilbyde den. Men ih, jeg synes det er svært. Jeg ved hun vil blive såret over at blive valgt fra til fordel for ingenting. Men det er det min mavefornemmelse mest siger mig - selvom jeg er meget tryg ved hende og har stor tiltro til hendes evner og person. Samtidig kunne det måske være rart at have andre end min mand der, så han ikke behøver gå fra mig for at ordne praktiske ting.

Arh. Tanker?
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 20. jul 2018, 19:47

Neenah, jeg kan godt forstå, at det kan være svært at sige fra, men du skal huske på, at det er jeres fødsel og alfa omega er, at du har det godt og kan slappe af!
Hvis du ikke føler dig tryg ved at hun er der, så skal hun jo ikke være der. Tror du ikke, at alle de praktiske opgaver er noget JM og din mand kan løse i fællesskab? Evt. kunne I overveje en doula eller noget i den stil? Så altså ikke en decideret JM, men man kan vel aftale med sådan én, hvad hendes opgaver specifikt skal være?

Tænk på, at hende I i første omgang spurgte, tænkte sig om og sagde nej tak. Det samme har I gjort nu. Det er der ingen skam i og det er mere end fair at ville bestemme selv, når nu det er en selv, der skal føde :)
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 20. jul 2018, 19:53

Joh, det er det måske nok. Men det er jo ikke en JMs opgave at varme håndklæder eller skære frugt ud. Det ville jeg have det underligt med at forvente. Doula er ikke en mulighed - dels synes jeg det er alt for sent i graviditeten til at bringe en på banen og lære at kende, og dels er det ikke noget vi vil bruge penge på pt.

En anden mulighed er at vælge en anden veninde, men den eneste anden jeg kunne overveje er jeg ikke sådan heeelt vildt tæt på (det er en originalt fra min mands omgangskreds), og jeg er bange for at det vil gøre vores forhold lidt mærkeligt. Hun har til gengæld selv født (ks), så hun ved da hvad det handler om. Jeg tror måske bare hendes facon er for tough love agtig.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 20. jul 2018, 21:39

Neenah:

Jeres fødsel, jeres valg!

Tanke nr. 2: varme håndklæder? :lol:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 20. jul 2018, 21:52

Neenah, men hvorfor skal der være en hjælper? Formentlig vil din fødsel tage et sted mellem et halvt og et helt døgn, måske endda mere. Det efterlader masser af tid, hvor dels jordemoder, dels din mand kan gå og ordne de ting du nævner. Jeg tror vitterligt ikke, du/I i situationen vil føle behov for ekstra hænder :)
4
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 21. jul 2018, 03:02

Depeche_Mama skrev:Neenah:

Jeres fødsel, jeres valg!

Tanke nr. 2: varme håndklæder? :lol:

Det er til baby når hun kommer ud :)
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 21. jul 2018, 05:28

Neenah skrev:
Depeche_Mama skrev:Neenah:

Jeres fødsel, jeres valg!

Tanke nr. 2: varme håndklæder? :lol:

Det er til baby når hun kommer ud :)


Sorry, men har kun hørt om det i amerikanske film, deraf min undren. Der var da ikke varme håndklæder, da jeg fødte sidst i hvert fald.

Jeg tror bestemt ikke, der er brug for en fødselshjælper. Så hvis ikke P vil, og der ikke er andre, I kan se overtage, så tænker jeg da sagtens, I klarer det bare med jordemoderen. Og snacks/mad har du sikkert ikke overskud til alligevel, så bliver der behov, må din mand jo fikse det.

Jeg lyder nok som nedladende nu, men jeg tror virkelig, man skal passe på med ikke at overtænke fødslen. Når først det hele er i gang, kan du ikke styre ret meget af det alligevel. Sådan havde jeg det også med vores den første. Det eneste, jeg havde forberedt, var en strategi til ikke at gå i panik.

Når det er sagt, så ved jeg godt, at alle er forskellige. Ville det give dig mere ro at have en hjælper med, også selvom du skulle gå på kompromis med hvem det var?
2
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 21. jul 2018, 06:15

@ Neenah, der var også lune håndklæder på fødestuen på OUH til babyerne. Har i evt nogle af de håndvarmere, som man knækker og så bliver de varme? Det er hurtigt og nemt klaret at smide sådan en ind i nogle håndklæder og knække dem, uden der sker det store. Og så ville jeg nok bare tanke op på snacks der ikke skal skæres og lignende og så købe et skåret frugtfad som man kan få i de fleste supermarkeder som bare kan findes frem. Ligeså få puttet nogle flasker med vand i køleskabet så I har koldt vand og køb rød saftevand for guds skyld (mest din egen men sådan er ordsproget jo ikke). OUH har rød saftevand til de fødende (nem måde at få lidt sukker på og det giver lige lidt ekstra ift vand. Jeg kender ingen der har født der som ikke synes det var rart og som faktisk også har købt en flaske efter fødslen fordi det også er rart de første dage efter fødslen at få lidt saft.
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. jul 2018, 09:32

Jeg forstår ikke helt det med de lune håndklæder - skal baby ikke bare op på brystet, sekundet efter den er ude?

Jeg tror han har lagt sig med hovedet nedaf nu. Det gjorde min datter også heromkring uge 27, og vente sig ikke om igen. Så jeg håber da at ham her gør hende kunsten efter :kryds:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 21. jul 2018, 09:39

Jeg har fået varmelampe over baby de gange den kom op på brystet. Mon ikke håndklæder skal erstatte det?
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 21. jul 2018, 10:02

I Esbjerg var der hverken lune håndklæder eller varmelamper.. sjovt, som der er forskel
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Graviditet"