Terminstråd - alle er velkomne :)

Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 38+2

Indlægaf Aquadorable » 23. maj 2018, 12:30

Phaiak skrev:
Aquadorable skrev:Pyh, den varme altså. Frygter lidt weekenden, hvor de lover 27-28 grader :tie: Baby, du må godt komme ud inden :D

Ellers sker der ikke så meget her. Skal til anden omgang modningsakupunktur om et par timer :) Og ellers tuller jeg bare rundt og er totalt husmoderagtig. Tror min mand synes, det er skønt med en kone, der ordner vasketøjet og forbereder aftensmad ... så længe, det varer ;) I dag har jeg endda haft bilen til service og været i Harald Nyborg :lol:


Bliver det SÅ varmt?...
Så hiver jeg vidst det store badebassin frem og fylder op.


Det hævdede vejrmanden i morges i hvert fald :tie:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

16+1

Indlægaf girl_beat » 23. maj 2018, 13:26

Jeg blev lige i tvivl, om det giver mening at spise de dér gravid-multivitaminer gennem hele graviditeten, eller om man skal skrue ned efter de første tre måneder? :gruble: Mine indeholder fx folinsyre, som primært anbefales t.o.m. uge 12. Hvad gør I andre?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolibrien » 23. maj 2018, 15:38

Jeg spiser dem indtil pakken er Tom. Jeg har vel til ca. En måned endnu. Tænker at lidt ekstra vitaminer ikke skader
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 16+1

Indlægaf Aquadorable » 23. maj 2018, 15:50

girl_beat skrev:Jeg blev lige i tvivl, om det giver mening at spise de dér gravid-multivitaminer gennem hele graviditeten, eller om man skal skrue ned efter de første tre måneder? :gruble: Mine indeholder fx folinsyre, som primært anbefales t.o.m. uge 12. Hvad gør I andre?


Har spist dem hele vejen igennem - spurgte faktisk jordemoderen til modningsakupunktur om det i dag, og hun sagde, at de anbefalede, at man fortsatte :)
2
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: 16+1

Indlægaf Lull » 23. maj 2018, 16:05

Aquadorable skrev:
girl_beat skrev:Jeg blev lige i tvivl, om det giver mening at spise de dér gravid-multivitaminer gennem hele graviditeten, eller om man skal skrue ned efter de første tre måneder? :gruble: Mine indeholder fx folinsyre, som primært anbefales t.o.m. uge 12. Hvad gør I andre?


Har spist dem hele vejen igennem - spurgte faktisk jordemoderen til modningsakupunktur om det i dag, og hun sagde, at de anbefalede, at man fortsatte :)


Min jordemoder anbefalede at man blev ved så længe man ammede :)
2
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 23. maj 2018, 17:41

Jeg bidrager lige til den dårlige stemning :tie:

Min mand skriver jo speciale - de skal aflevere i næste uge, og de er lidt pressede (som man ofte er i slutspurten på en større opgave).
Jeg synes selv, jeg har været ret large og har accepteret, at jeg siden nytår mere eller mindre har været aleneforælder.

Men - det er faktisk nemmere, når han er sent hjemme, så jeg kan køre 110% solo, end når han står her lige til maden kommer på bordet, og er træt, træt. For så skal han jo ind og arbejde videre, og har brug for at hvile sig, inden han gør det. Så han er her, uden at være til rådighed.
Det er faktisk mega frustrerende! I dag gik jeg og var ved at klippe hæk, luge og feje, inden maden skulle laves, og så stod han her lige pludselig - og jeg blev bare tudefærdig af træthed og glædede mig til at få en lille hånd.
Bevares, han grillede da fire hakkedrenge til burgere, men jeg dækkede bord, ryddede op, arbejdede videre i haven og har puttet vores knægt.
Og jeg skriver også eksamensopgave, så det kan jeg så få lov at hygge mig lidt med.... samtidig med at jeg er bagud på job pga. fravær til uddannelsen.

Så ja, jeg blev nok temmelig hormonella-mopset, hvilket han jo kommenterede på. Og det er virkelig ikke for at være en strigle, men det ER nemmere at være alene, i stedet for at have ham her, og alligevel ende med at lave det hele.

Jeg er heldigvis ikke fysisk generet af graviditeten, men jeg bliver hurtigt træt, sådan to the bone...
4
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 23. maj 2018, 18:37

Jeg har siddet til 2x3 timers forelæsning i dag - efter frokost var jeg SÅ tæt på at gå kold; der bliver jeg simpelthen så træt, så træt! Jeg spiser hele tiden og tisser mange, mange gange dagligt - men ellers har jeg det fint og nyder min allerede særdeles tydelige mave. Jeg synes jeg ser mega godt ud som gravid :genert:

Lige nu er alt nice :dåne:
11
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: 16+1

Indlægaf Zonta » 23. maj 2018, 18:39

girl_beat skrev:Jeg blev lige i tvivl, om det giver mening at spise de dér gravid-multivitaminer gennem hele graviditeten, eller om man skal skrue ned efter de første tre måneder? :gruble: Mine indeholder fx folinsyre, som primært anbefales t.o.m. uge 12. Hvad gør I andre?

Jeg tager dem bare fordi jeg så er sikker på at få hvad jeg (og baby) skal have. Men hvis du kigger på anbefalingerne, kan du nøjes med dem. Der er vist noget med d-vitamin blandt andet.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 23. maj 2018, 19:10

Little_Woman skrev:Jeg har siddet til 2x3 timers forelæsning i dag - efter frokost var jeg SÅ tæt på at gå kold; der bliver jeg simpelthen så træt, så træt! Jeg spiser hele tiden og tisser mange, mange gange dagligt - men ellers har jeg det fint og nyder min allerede særdeles tydelige mave. Jeg synes jeg ser mega godt ud som gravid :genert:

Lige nu er alt nice :dåne:


Jeg har det også bare skønt for tiden! Sjældent kvalme, klarer varmen fint, fyssen klarede smerterne bagtil og jeg har mærket liv hver dag i denne uge. Og kæresten mener, at graviditeten gør mig utrolig mild om end lidt pylret og kærestesyg. Jeg elsker 2. trimester! (7-9-13)
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: 16+1

Indlægaf girl_beat » 23. maj 2018, 19:27

Zonta skrev:
girl_beat skrev:Jeg blev lige i tvivl, om det giver mening at spise de dér gravid-multivitaminer gennem hele graviditeten, eller om man skal skrue ned efter de første tre måneder? :gruble: Mine indeholder fx folinsyre, som primært anbefales t.o.m. uge 12. Hvad gør I andre?

Jeg tager dem bare fordi jeg så er sikker på at få hvad jeg (og baby) skal have. Men hvis du kigger på anbefalingerne, kan du nøjes med dem. Der er vist noget med d-vitamin blandt andet.

Jeg er ved at løbe tør for en variant, hvor der ikke er tilstrækkeligt med jern og calcium jf. anbefalingerne (dem tager jeg p.t. separat). Derfor tænkte jeg, om det gav mening at fortsætte med nogle andre, så jeg får ekstra tilskud gennem hele graviditeten. Men det lyder det til, at jeg fint kan fortsætte med :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
cea
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:32
Kort karma: 99
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 428

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf cea » 23. maj 2018, 19:57

Mi55y skrev:Så skulle forsiden være opdateret. Cea står til at have termin 1. maj, men kan se, at hun ikke har skrevet indlæg i flere måneder. Nogen der ved, om hun har født i god behold?

Jeg kommer i øvrigt lige fra MD. Alt så meget fint ud - men den bette var noget genstridig og scanningsdamen måtte skubbe og mase og jeg måtte ryste røv flere gange. Den blev ved med at lægge sig op under navlen, som man åbenbart ikke kan scanne igennem.

Min moderkage lå, som forventet, foran ud mod maveskindet. Har jo været meget i tvivl, om jeg har mærket baby, og det jeg har mærket, har været ude i siderne. Så nu giver det jo fint mening! De sidste par dage har jeg dog været ret sikker på, at jeg mærker små babyspark. Scanningsdamen var rigtig god til at bede os kigge væk, da hun nærmede sig kønnet og hun fortsatte også fint med at sige den efter det. Så vi ved som planlagt stadig ikke kønnet.


Jeg har født :)

Det var nogle hårde måneder til sidst så fik ikke rigtig skrevet herinde. Overskuddet var ikke rigtig til det.
Men jeg født 28 april en fin "lille" dreng på 4290 g og 54 cm som hedder Conrad. En hård igangsættelse på 5 dage og en fødsel hvor han endte med at sidde fast pga hans størrelse, havde graviditetssukkersyge, og hans størrelse var noget af en overraskelse i forhold til hans storebrødre.
9
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

C. apr 2018
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

17+6

Indlægaf MissB » 23. maj 2018, 20:18

Jeg er i meget bedre humør i dag - på trods af lægebesøg hos en læge, der kun foluserede på min vægt og ikke ville finde sig at jeg har aftalt med jordemoder og fødselslæge at jeg ikke vejer mig. For HUN vidste altså bedre.

Nå men, jeg har købt nye sko. Et par ECCO sandaler og Birkenstock. Jeg ved ikke om det er de nye sko eller at keg har ligget med benene oppe stort set hele pinsen, men vandet er næsten væk fra min krop :danse:

Blodtrykket er også stabilt, og vi har ventilatorer i nærmest hele lejligheden, så jeg har det ikke alt for varmt :danse:

Kvalmen er der heller ikke sååå meget længere, og jeg bliver bedre til at finde ud af at kaste op.

Og så lyttede lægen efter hjertelyd i dag. Hun hørte den, men jeg kunne ikke helt skelne det fra mine egne lyde.
6
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MissB » 24. maj 2018, 06:12

Jeg er godt nok medlem af nogle terminsgrupper, hvor folk mødes. Men jeg tænkte på om der måske var nogen herinde fra Kbh/Frederiksberg/Storkbh, som kunne have lyst til at mødes? Jeg ved godt at vi har termin på forskellige tidspunkter, men det ser jeg egnetlig som noget godt :)

Jeg har ikke så mange venner med børn, så synes at det kunne være hyggeligt at udvide vennekredsen med nogen med børn :)
2
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 24. maj 2018, 07:17

MissB skrev:Jeg er godt nok medlem af nogle terminsgrupper, hvor folk mødes. Men jeg tænkte på om der måske var nogen herinde fra Kbh/Frederiksberg/Storkbh, som kunne have lyst til at mødes? Jeg ved godt at vi har termin på forskellige tidspunkter, men det ser jeg egnetlig som noget godt :)

Jeg har ikke så mange venner med børn, så synes at det kunne være hyggeligt at udvide vennekredsen med nogen med børn :)

Det lyder som en fin idé - jeg vil gerne være med :gogo:

Er ikke begyndt at hooke up med andre gravide endnu, og jeg er lidt nervøs for manglende sociale input i min barsel, som primært kommer til at være vinter- og forårsmånederne. Det ser ud til, at jeg har termin to uger efter dig :)
Senest rettet af girl_beat 24. maj 2018, 07:17, rettet i alt 1 gang.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 24. maj 2018, 07:17

Jeg har lige bestilt autostol. Nu mangler vi faktisk ikke noget.
Jeg er 14+0 i dag, så i god tid :lol:
2
2011
2015
2018
2020
2023

Tilbage til "Graviditet"