Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: 30+5

Indlægaf Sangius » 22. maj 2018, 05:58

Janni.A006 skrev:Jeg er hårdt ramt af plukveer - i en sådan grad at min mave er fuldstændig udspilet og hård, når jeg vågner om natten. Jeg sværger, hvis nogen stak en nål til mit maveskind, ville der være så megt tryk på, at der ville stå en stråle af vand op. Vi har selvfølgelig også haft en meget travl pinse, så jeg satser lidt på, at det hjælper, når jeg lige får et par dage med afslapning. :)


Det lyder da også af meget. Har du snakket med jordmoderen om det? :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

18+1

Indlægaf Sangius » 22. maj 2018, 06:01

Jeg har ondt i lænd og ned i begge lår. Og så den der konstante murrende smerte.
Jeg bekymrer mig lidt om, om det så bare blive værre fra nu af, jeg er jo ikke særlig langt henne :/

Har taget barn syg med datteren i dag, da hun ikke rigtig sov i nat. Jeg er helt mørbanket i kroppen af at ligge i mærkelige stillinger og forsøge at trøste utrøstelig baby - ved virkelig ikke hvad der er med hende for tiden.
Senest rettet af Sangius 22. maj 2018, 09:03, rettet i alt 1 gang.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

13+4

Indlægaf Kolibrien » 22. maj 2018, 08:36

Øv jeg har bare stadig så meget kvalme og kaster op hver dag. Håber virkelige, at det snart stopper.

Vi har mig fortalt det til de fleste og det kan snart heller ikke skjules mere. Det går meget hurtigere her 2. Gang.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

14+3

Indlægaf Moxy-lady » 22. maj 2018, 09:57

Jeg fortalte det til min familie i går, da vi var til fødselsdag. Det gik bare så godt! Min niece kom med en "jeg skal være storesøster" t-shirt (og en ret gravid mor :lol:) og jeg trisser rundt med en bluse hvor der stod "loading" lige på maven. De spottede min nieces bluse hurtigt og det var så fint og alle græd. Jeg sagde ingenting men efter et par timer gik det op for mig at teksten var alt for lille på min bluse - og mine mostre ser for dårligt - til at de opdagede det :lol: så jeg gik en lille runde og fortalte det, og så kom der gang i vandværket! Jeg har jo været lidt trist over at være gravid samtidig med min svigerinde, men efter i går er jeg mere rolig ved det hele. Alle ved hvor stort et ønske det har været for mig de sidste 15 år, så det er stadig noget helt specielt med min baby. Det var så dejligt at mærke hvor glade de blev på mine vegne :lun:

Min bror tager ca 6 måneder af barslen med lillesøster, så det viser sig at vi skal på barsel samtidig! Det bliver bare SÅ hyggeligt. Det snakkede vi meget om i går.
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 22. maj 2018, 10:02

Så skulle forsiden være opdateret. Cea står til at have termin 1. maj, men kan se, at hun ikke har skrevet indlæg i flere måneder. Nogen der ved, om hun har født i god behold?

Jeg kommer i øvrigt lige fra MD. Alt så meget fint ud - men den bette var noget genstridig og scanningsdamen måtte skubbe og mase og jeg måtte ryste røv flere gange. Den blev ved med at lægge sig op under navlen, som man åbenbart ikke kan scanne igennem.

Min moderkage lå, som forventet, foran ud mod maveskindet. Har jo været meget i tvivl, om jeg har mærket baby, og det jeg har mærket, har været ude i siderne. Så nu giver det jo fint mening! De sidste par dage har jeg dog været ret sikker på, at jeg mærker små babyspark. Scanningsdamen var rigtig god til at bede os kigge væk, da hun nærmede sig kønnet og hun fortsatte også fint med at sige den efter det. Så vi ved som planlagt stadig ikke kønnet.
8
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 22. maj 2018, 11:03

Mi55y skrev:Så skulle forsiden være opdateret. Cea står til at have termin 1. maj, men kan se, at hun ikke har skrevet indlæg i flere måneder. Nogen der ved, om hun har født i god behold?

Jeg kommer i øvrigt lige fra MD. Alt så meget fint ud - men den bette var noget genstridig og scanningsdamen måtte skubbe og mase og jeg måtte ryste røv flere gange. Den blev ved med at lægge sig op under navlen, som man åbenbart ikke kan scanne igennem.

Min moderkage lå, som forventet, foran ud mod maveskindet. Har jo været meget i tvivl, om jeg har mærket baby, og det jeg har mærket, har været ude i siderne. Så nu giver det jo fint mening! De sidste par dage har jeg dog været ret sikker på, at jeg mærker små babyspark. Scanningsdamen var rigtig god til at bede os kigge væk, da hun nærmede sig kønnet og hun fortsatte også fint med at sige den efter det. Så vi ved som planlagt stadig ikke kønnet.


Du har glemt mig på forsiden, eller også er jeg blevet blind på mine gamle dage... :genert:

Alt vel her, jeg kunne sværge på, at jeg kunne mærke et lillebitte puf fra maven i går aftes, men jeg er kun 14+4, så jeg kan da næsten ikke tro det - det er selvfølgelig anden gang, dog.
Min søster var forbi i går og aflevere bedside crib, hun fortalte, at hun mærkede liv 16+noget med min niece (første gang) og endnu tidligere her anden gang (men det er så også tvillinger).

Uanset hvad, så tror jeg stadig på, at alt er okay, og jeg har stadig ikke fået armene ned efter mit barnevognskup :klap:
3
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 22. maj 2018, 11:08

Depeche_Mama skrev:
Du har glemt mig på forsiden, eller også er jeg blevet blind på mine gamle dage... :genert:

Alt vel her, jeg kunne sværge på, at jeg kunne mærke et lillebitte puf fra maven i går aftes, men jeg er kun 14+4, så jeg kan da næsten ikke tro det - det er selvfølgelig anden gang, dog.
Min søster var forbi i går og aflevere bedside crib, hun fortalte, at hun mærkede liv 16+noget med min niece (første gang) og endnu tidligere her anden gang (men det er så også tvillinger).

Uanset hvad, så tror jeg stadig på, at alt er okay, og jeg har stadig ikke fået armene ned efter mit barnevognskup :klap:


Så skulle du også være på!

Vildt hvis du allerede kan mærke noget! Men dejligt :lun:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 22. maj 2018, 11:12

Mi55y skrev:
Så skulle du også være på!

Vildt hvis du allerede kan mærke noget! Men dejligt :lun:


Jeg lå på maven, det var faktisk også sådan, jeg mærkede vores søn ved sidste graviditet, da mener jeg, at jeg var omkring uge 17. Men kan ikke huske det præcis, han er jo 6½ år gammel nu.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 22. maj 2018, 11:28

Mi55y skrev:Så skulle forsiden være opdateret.

Jeg har lige lidt mere info - der blev slettet en hel masse ved sidste opdatering :D

Navn: Zonta
Alder: 28 (29, når baby kommer)
Beskæftigelse: arbejdsløs
Mands alder: 31
Bor: Sjælland
Fødested: Roskilde
Prøvet siden: September 2017
Testet positiv: 6. december 2017
Termin: 13. august 2018
Andre børn: Nej
Vide kønnet: Ja! Det er en dreng :)
NF-dato: 2. februar 2018
MD-dato: 28. marts 2018
Første lægebesøg: 15. januar 2018
Første jm-konsultation: 6. marts 2018
Andet: Har fået konstateret graviditetsbetinget diabetes i uge 28, så skal muligvis sættes igang før termin, når vi når dertil.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 22. maj 2018, 11:37

Zonta skrev:
Mi55y skrev:Så skulle forsiden være opdateret.

Jeg har lige lidt mere info - der blev slettet en hel masse ved sidste opdatering :D

Navn: Zonta
Alder: 28 (29, når baby kommer)
Beskæftigelse: arbejdsløs
Mands alder: 31
Bor: Sjælland
Fødested: Roskilde
Prøvet siden: September 2017
Testet positiv: 6. december 2017
Termin: 13. august 2018
Andre børn: Nej
Vide kønnet: Ja! Det er en dreng :)
NF-dato: 2. februar 2018
MD-dato: 28. marts 2018
Første lægebesøg: 15. januar 2018
Første jm-konsultation: 6. marts 2018
Andet: Har fået konstateret graviditetsbetinget diabetes i uge 28, så skal muligvis sættes igang før termin, når vi når dertil.


Done!
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 22. maj 2018, 11:45

Det er lidt sjovt. Ved min første graviditet lå moderkagen ud mod maven, men jeg mærkede liv tidligt, og man kunne også se hende sparke uden på maven allerede i uge 19/20 stykker.

Denne gang er jeg ikke sikker på, om jeg overhoved har mærket noget. Og de siger ellers det skulle være nemmere anden gang.

Jeg tror det fordi jeg ikke rigtig mærker efter, som jeg gjorde første gang :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 22. maj 2018, 11:45

Min kæreste skal jo til EM i slutningen af august og er i den forbindelse væk i 10 dage. Op til da får holdet en træner fra Canada på besøg, som skal være i DK i 10 dage. Han spørger så, om det ville være OK med mig, at han boede hos os. Det har jeg bare slet ikke lyst til. At have en fremmede boende i 10 dage, mens jeg er 32/33 uger gravid. Har jo ikke prøvet det før! Og vil gerne kunne slappe af og evt. smide tøjet i varmen, når jeg kommer hjem fra arbejde. Min kæreste er først hjemme fra arbejde 1-1,5 time senere end mig hver dag, så jeg ville jo sikkert ofte skulle underholde den her gæst og stå for mad osv. Nej tak!

Jeg er samtidig ikke glad for at skulle undvære min kæreste i de 10 dage, og det hjælper da bestemt ikke på det, at vi så ikke ville have noget privatliv frem til da. Min kæreste virkede ikke til helt at forstå det, men accepterede dog uden at kny.

Normalt ville jeg ikke have et problem med det og har før haft fremmede logerende som vennetjenester, så det kan godt være, at jeg bare er pylret her i graviditeten. Men jeg synes nu også, at jeg har ret til at stå fast på sådan noget, når jeg ikke ville være tilpas i det. 10 dage er ret lang tid.
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 22. maj 2018, 11:55

Mi55y skrev:Min kæreste skal jo til EM i slutningen af august og er i den forbindelse væk i 10 dage. Op til da får holdet en træner fra Canada på besøg, som skal være i DK i 10 dage. Han spørger så, om det ville være OK med mig, at han boede hos os. Det har jeg bare slet ikke lyst til. At have en fremmede boende i 10 dage, mens jeg er 32/33 uger gravid. Har jo ikke prøvet det før! Og vil gerne kunne slappe af og evt. smide tøjet i varmen, når jeg kommer hjem fra arbejde. Min kæreste er først hjemme fra arbejde 1-1,5 time senere end mig hver dag, så jeg ville jo sikkert ofte skulle underholde den her gæst og stå for mad osv. Nej tak!

Jeg er samtidig ikke glad for at skulle undvære min kæreste i de 10 dage, og det hjælper da bestemt ikke på det, at vi så ikke ville have noget privatliv frem til da. Min kæreste virkede ikke til helt at forstå det, men accepterede dog uden at kny.

Normalt ville jeg ikke have et problem med det og har før haft fremmede logerende som vennetjenester, så det kan godt være, at jeg bare er pylret her i graviditeten. Men jeg synes nu også, at jeg har ret til at stå fast på sådan noget, når jeg ikke ville være tilpas i det. 10 dage er ret lang tid.

Det ville jeg altså heller ikke kunne overskue, det med at have en fremmed boende - det kan jeg godt forstå du har sagt nej til!

At din kæreste tager afsted kan jeg godt forstå du er lidt lunken ved, men det tror jeg nu nok du klarer :) Og i øvrigt tillykke med veloverstået MD :)
3
J, juli 2018.
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolibrien » 22. maj 2018, 11:56

^ Ej det gad jeg godt nok heller ikke. Der havde jeg også sagt klart nej - også selvom jeg ikke var gravid :D Der kan jeg virkelig godt forstå dig. Tilgengæld ville jeg total nyde 10 dage alene hjemme uden mand. Det er nærmest mit største ønske nu (såfremt han tog barnet med sig) ;)
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: 14+3

Indlægaf girl_beat » 22. maj 2018, 12:04

Moxy-lady skrev:Jeg fortalte det til min familie i går, da vi var til fødselsdag. Det gik bare så godt! Min niece kom med en "jeg skal være storesøster" t-shirt (og en ret gravid mor :lol:) og jeg trisser rundt med en bluse hvor der stod "loading" lige på maven. De spottede min nieces bluse hurtigt og det var så fint og alle græd. Jeg sagde ingenting men efter et par timer gik det op for mig at teksten var alt for lille på min bluse - og mine mostre ser for dårligt - til at de opdagede det :lol: så jeg gik en lille runde og fortalte det, og så kom der gang i vandværket! Jeg har jo været lidt trist over at være gravid samtidig med min svigerinde, men efter i går er jeg mere rolig ved det hele. Alle ved hvor stort et ønske det har været for mig de sidste 15 år, så det er stadig noget helt specielt med min baby. Det var så dejligt at mærke hvor glade de blev på mine vegne :lun:

Min bror tager ca 6 måneder af barslen med lillesøster, så det viser sig at vi skal på barsel samtidig! Det bliver bare SÅ hyggeligt. Det snakkede vi meget om i går.

Dejligt at det var sådan en positiv oplevelse at fortælle nyheden! Det betyder meget :gogo:

Jeg havde mine tvivl om, hvordan svigerfamilien ville reagere, da de generelt er forbeholdne/små-negative over for nye ting, og der bliver skabt en del drama af min mands eks omkring børn, kommunikation, samvær osv. men de blev SÅ glade og har både sagt og skrevet tillykke flere gange. Det var en stor lettelse :)
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Graviditet"