Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11215
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1106
Likede indlæg: 13090

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2024, 19:34

Helga1 skrev:
godtnavn skrev:Mit blodtryk er blevet for højt så jeg skal desværre på hospitalet. Derudover er de i tvivl om jeg har sukkersyge, de kan hverken sige jeg har det eller jeg ikke har, så det er ret forvirrende :stoned:

Men i det mindste har jeg fået at vide jeg får en enestue med plads til manden (omend jeg tænker han efter første nat skal hjem til de store) på hospitalet i fald vi skal være indlagt efter fødsel, det er ret luksus for det er det langt fra alle der får på Riget.


Åh, det er træls, når du så gerne ville have født hjemme. Har du affundet dig med det og fundet ro i det, eller hvordan har du det med det hele?


Det kan jo ikke rigtig være anderledes, så har afffundet mig med at fødsel og de første dage er noget der skal overstås fremfor noget jeg glæder mig til, og så kan jeg glæde mig til det er overstået og vi er hjemme og jeg kan lære ham at kende.
0
godtnavn
Indlæg: 11215
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1106
Likede indlæg: 13090

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 9. apr 2024, 06:25

Jeg har fuld knald på plukkeveer og har haft det siden i nat, de gør ikke ondt men kommer med få minutters mellemrum. Tænker ikke umiddelbart det er decideret fødsel på vej, men jeg har et håb om at de gør en smule så der er bedre chancer for hindeløsning i morgen tidlig :kryds:

Jeg vil faktisk helst ikke føde i dag, for min nabo vækkede mig med råben og skrigen og høj musik kl 03.30, og kunne ikke falde i søvn bagefter, nu er mand sendt på arbejde, børn i skole/til mormor, og jeg troede jeg kunne sove, men kan høre de er begyndt at skifte vinduerne i naboopgangen og det larmer af helvede til, så den planlagte formiddagslur er aflyst. Så håber ikke jeg skal føde efter en nat med 4 timers søvn, i det mindste vil jeg gerne lige nå en lur i eftermiddag (min mor henter også den store så er alene hjemme til sen eftermiddag/tidlig aften). Havde ellers planer om at skulle i Silvan, samt købe mandens fødselsdagsgave i dag, men efter i nat og med så mange plukkeveer tror jeg bare jeg bliver hjemme.
1
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 658

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Helga1 » 9. apr 2024, 07:23

Krydser fingre for at plukveerne gør hindeløsningen nemmere i morgen :kryds:

Jeg forstår godt, at du gerne lige vil vente en dag, hvor du forhåbentlig er lidt mere veludhvilet.
Ved min første fødsel startede veerne 45 min. Efter vi var gået i seng, så det var en lang nat/morgen/dag med veer og fødsel uden ret meget søvn :træt:
0
godtnavn
Indlæg: 11215
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1106
Likede indlæg: 13090

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 9. apr 2024, 09:10

Okay jeg begynder at tro her er noget på vej, har konstante plukkeveer der niver lidt :banan: Meeeeen jeg ved at tredje fødsel ofte er en snydefødsel med mange falske opstart, men må nok hellere få en bid mad og pakket en hospitalstaske for en sikkerheds skyld.
9
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 658

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Helga1 » 9. apr 2024, 09:18

Uh, jeg hepper på, at det er tegn på noget og ikke en snydefødsel :kryds: :pompom:

Hvor er langt er du nu? Mindes vi er ret tæt på hinanden :gruble:
0
godtnavn
Indlæg: 11215
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1106
Likede indlæg: 13090

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 9. apr 2024, 09:25

Helga1 skrev:Uh, jeg hepper på, at det er tegn på noget og ikke en snydefødsel :kryds: :pompom:

Hvor er langt er du nu? Mindes vi er ret tæt på hinanden :gruble:


Er 38+2, så det passer fint hvis han kommer nu, har ringet og advaret manden så nu går det sikkert i sig selv :lol: Han arbejder tæt på så han er ikke taget hjem, men blot fået at vide at han skal holde ekstra øje med telefonen og måske lige få afsluttet de vigtigste ting først for det kan pludselig gå hurtigt :)
2
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 658

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Helga1 » 9. apr 2024, 10:40

Jeg er 38+4 i dag, så huskede rigtigt, at vi var ret tæt på hinanden :)

Jeg har ingen fornemmelse af, at der er noget som helst i gang eller på vej, men manden har også fået at vide, at hvis jeg ringer, så skal telefonen tages. :lol2: Ellers skriver jeg kun i løbet af dagen, så et opkald = vigtigt :D
1
godtnavn
Indlæg: 11215
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1106
Likede indlæg: 13090

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 9. apr 2024, 13:10

Jeg var vidst for glad for tidligt, her er stadig masser af plukkeveer men de går ikke det mindste ondt længere, så har opgivet at det udvikler sig når det går den forkerte vej, så håber bare på at det har gjort lidt så hindeløsningen i morgen går godt :)
0
godtnavn
Indlæg: 11215
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1106
Likede indlæg: 13090

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 9. apr 2024, 19:08

Hospitalet har fjernet min aftale med fødselslæge i morgen, tilgengæld har de tilføjet en "undersøgelse" en time senere, som der ikke fremgår hvad er eller med hvem. Jeg er jævnt træt af dem lige nu, for det var samtalen med fødselslægen der var det vigtige for mig i morgen, både fordi hun havde lovet at lave hindeløsning men også fordi vi skulle snakke om hvad forløbet den sidste 1½ uge skulle være. De har ikke en gang skrevet noget om det til mig, opdagede det kun fordi jeg skulle tjekke det præcise tidspunkt så min mand kunne nå over på hospitalet og være med til den samtale. Så lige nu ser det ud til jeg bare skal til en vækstskanning og en udefineret undersøgelse 1½ time efter, jeg håber virkelig det er en fejl i sp-appen og jeg stadig har min tid hos fødselslæge jeg har set frem til i 3 uger.

Plukkeveerne fortsætter i øvrigt relativt regelmæssigt, uanset om jeg bevæger mig eller ligger ned, dog uden smerter pt.
0
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 658

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Helga1 » 9. apr 2024, 21:04

Det er fandme dårlig stil, at slette/ændre aftaler uden anden besked. Jeg håber, at der er din aftale med fødselslægen, der blot er "omdøbt" til undersøgelse!
1
MissB
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 260
Likede indlæg: 2276

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MissB » 10. apr 2024, 04:20

godtnavn skrev:Hospitalet har fjernet min aftale med fødselslæge i morgen, tilgengæld har de tilføjet en "undersøgelse" en time senere, som der ikke fremgår hvad er eller med hvem. Jeg er jævnt træt af dem lige nu, for det var samtalen med fødselslægen der var det vigtige for mig i morgen, både fordi hun havde lovet at lave hindeløsning men også fordi vi skulle snakke om hvad forløbet den sidste 1½ uge skulle være. De har ikke en gang skrevet noget om det til mig, opdagede det kun fordi jeg skulle tjekke det præcise tidspunkt så min mand kunne nå over på hospitalet og være med til den samtale. Så lige nu ser det ud til jeg bare skal til en vækstskanning og en udefineret undersøgelse 1½ time efter, jeg håber virkelig det er en fejl i sp-appen og jeg stadig har min tid hos fødselslæge jeg har set frem til i 3 uger.

Plukkeveerne fortsætter i øvrigt relativt regelmæssigt, uanset om jeg bevæger mig eller ligger ned, dog uden smerter pt.


Ej! Det lyder som om at der er en lægesekretær der har glemt at sende det brev der kommer i e-boks! De to ting hænger desværre ikke sammen, de sendes hver for sig. Den slags må man altså bare ikke glemme!

(Jeg tvivler på at det er lægen selv der har gjort det praktiske. Det har jeg aldrig oplevet på de afdelinger jeg har været på i hvert fald)
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5405
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 707
Likede indlæg: 10448

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf lillebjoern » 10. apr 2024, 06:32

Åh, hvor irriterende! Jeg håber uanset hvad at der snart sker noget, så du ikke skal gå for længe. Kan du ikke ringe til dem og høre hvad der er sket?

(Ja, undskyld jeg sådan titter frem fra skjulet, men følger jo stadig med selvom jeg ikke er så aktiv :genert: )
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
godtnavn
Indlæg: 11215
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1106
Likede indlæg: 13090

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 10. apr 2024, 14:41

De havde flyttet mig til en anden læge, så det var heldigvis en lægesamtale der bare hed noget andet i appen end den oprindelige lægeaftale havde gjort. Desværre viste dagens besøg at jeg har fået svangerskabsforgiftning, så bliver sat i gang i morgen formiddag, og endnu mere desværre var der endnu lidt livmoderhals så de kan ikke tage vandet men bliver sat i gang med piller. Er først lige kommet hjem fra hospitalet nu og manden er ved at hente børnene hos min mor så de kan få ekstra mange kram før jeg skal et par dage på hosptialet (skal være indlagt efter fødsel grundet svangerskabsforgiftning).

Lægen sagde dog jeg ikke havde graviditets sukkersyge, men det er cirka hver anden læge der siger jeg har det og hver anden der siger jeg ikke har, så er stadig selv i tvivl :lol:

Lillebror blev målt til 4125 g på skanning, så han er noget af en basse. Fødselslægen mærkede på maven og vurderede cirka det samme, så ser frem til et kæmpe barn, håber fødslen går fint og jeg ikke ender med kejsersnit selvom han er stor.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7116
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13341

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 10. apr 2024, 17:59

Jeg håber, at du får en lige så god oplevelse med angusta som jeg havde :kys:

Men i hvert fald håber jeg, at du kan nå at falde til ro i det, der nu skal ske, og i, at du snart får din baby ud til verden.

Edit: Autokorrektur
Senest rettet af Rapfisk 10. apr 2024, 20:15, rettet i alt 1 gang.
2
Livslinjen: 70 201 201
MissB
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 260
Likede indlæg: 2276

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MissB » 10. apr 2024, 20:07

Rapfisk skrev:Jeg håber, at du får en lige så god oplevelse med Augusta som jeg havde :kys:

Men i hvert fald håber jeg, at du kan nå at falde til ro i det, der nu skal ske, og i, at du snart får din baby ud til verden.


Jeg havde også en god oplevelse med angusta. Jeg var også indlagt under igangsættelse pga graviditetsdiabetes.
0

Tilbage til "Graviditet"