Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. sep 2018, 11:08

Jeg er vanvittig træt af st have hovedpine. Tror det er en kombi af spændingshovedpine og det der gravid. Jeg synes ikke at det er særlig fedt. Fik 90 min massage forleden og det var vidunderligt. Men hovedpinen er tilbage for fuld styrke allerede i dag :(
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Joe » 26. sep 2018, 15:20

Jeg er fuldstændig desperat efter at blive udskrevet, så vi kan komme hjem. Først rykkede personalet det fra vores ønskede dag i går og til i dag. Det var nok for det bedste. Og i dag er alle enige om at vi er klar, men ingen har tid til rent faktisk at udskrive os.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 26. sep 2018, 15:31

Joe skrev:Jeg er fuldstændig desperat efter at blive udskrevet, så vi kan komme hjem. Først rykkede personalet det fra vores ønskede dag i går og til i dag. Det var nok for det bedste. Og i dag er alle enige om at vi er klar, men ingen har tid til rent faktisk at udskrive os.

Er I okay, alle sammen? :kys:
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 26. sep 2018, 17:27

Hvordan er det med amning, graviditet og vægttab? Jeg kan læse på nettet at der intet problem er med at amme under en graviditet så længe man ikke taber sig meget, men hvad er meget? Jeg har tabt ½ kg den sidste uge, det er jo helt sikkert ikke meget, men det kunne tyde på at det går ligesom sidste graviditet hvor jeg tabte mig 4-5 kg i første trimester (jeg synes nu jeg spiser rigeligt både sidst og denne gang, så er ikke fordi jeg sulter eller prøver at tabe mig) men er bekymret om det så er sikkert? Jeg kan ikke rigtig spørge i ammegrupperne på facebook da det jo ikke er officielt at jeg er gravid endnu...
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 26. sep 2018, 17:32

godtnavn skrev:Hvordan er det med amning, graviditet og vægttab? Jeg kan læse på nettet at der intet problem er med at amme under en graviditet så længe man ikke taber sig meget, men hvad er meget? Jeg har tabt ½ kg den sidste uge, det er jo helt sikkert ikke meget, men det kunne tyde på at det går ligesom sidste graviditet hvor jeg tabte mig 4-5 kg i første trimester (jeg synes nu jeg spiser rigeligt både sidst og denne gang, så er ikke fordi jeg sulter eller prøver at tabe mig) men er bekymret om det så er sikkert? Jeg kan ikke rigtig spørge i ammegrupperne på facebook da det jo ikke er officielt at jeg er gravid endnu...


Jeg tabte mig også i 1. trimester, både første gang og her nu anden gang. Det er der alligevel mange der gør - og kroppen kan sagtens klare det, hvis man altså ikke er undervægtig.

Jeg er nu 36+ og har taget en 10-12 kg på alligevel, så det kom :D

Desuden er der en god chance for at din mælk forsvinder - jeg har ikke haft andet end et par dråber råmælk siden uge 12ish, så vi tørammer herhjemme. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 26. sep 2018, 17:43

Sangius skrev:
godtnavn skrev:Hvordan er det med amning, graviditet og vægttab? Jeg kan læse på nettet at der intet problem er med at amme under en graviditet så længe man ikke taber sig meget, men hvad er meget? Jeg har tabt ½ kg den sidste uge, det er jo helt sikkert ikke meget, men det kunne tyde på at det går ligesom sidste graviditet hvor jeg tabte mig 4-5 kg i første trimester (jeg synes nu jeg spiser rigeligt både sidst og denne gang, så er ikke fordi jeg sulter eller prøver at tabe mig) men er bekymret om det så er sikkert? Jeg kan ikke rigtig spørge i ammegrupperne på facebook da det jo ikke er officielt at jeg er gravid endnu...


Jeg tabte mig også i 1. trimester, både første gang og her nu anden gang. Det er der alligevel mange der gør - og kroppen kan sagtens klare det, hvis man altså ikke er undervægtig.

Jeg er nu 36+ og har taget en 10-12 kg på alligevel, så det kom :D

Desuden er der en god chance for at din mælk forsvinder - jeg har ikke haft andet end et par dråber råmælk siden uge 12ish, så vi tørammer herhjemme. :)


I sidste graviditet rundet jeg først min startvægt i uge 28 hvor jeg så havde taget ½ kg på i forhold til da jeg blev gravid. Senere kom svangerskabsforgiftning og væskeophobning så jeg endte alligevel med +9,5 kg, så det var ikke fordi jeg intet tog på ;) Det var bare fordi der på nettet stod man ikke måtte tabe sig meget som gravid og ammende, og så var jeg i tvivl om hvad det dækkede over :)

Føles det meget anderledes at tøramme? Jeg håber min mælk bliver, det giver lidt ro når min datter er syg og ikke vil spise, så ved jeg hun får væske og nærring fra mig alligevel. Men uanset så skal hun have lov til at amme så længe hun har brug for det :)
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

32+4

Indlægaf Moxy-lady » 26. sep 2018, 17:43

Kæft det er syret, det her baby-noget. Jeg har ikke mærket lillepigen særlig meget før for ganske nyligt, da jeg tror at hun har ligget og sparket indad. Nu er hun ved at være så stor at hun ikke kan foretage sig noget uden at det kan mærkes og ses. Jeg ved godt at det er sådan for alle men fuck det er syret at se sin mave bevæge sig rundt og fornemme arme og ben presse ud mod maveskindet. Det er SÅ hyggeligt, og det er dejligt at have meget aktivitet så jeg ikke er så bekymret. Men det er meget underligt og distraherende!
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 26. sep 2018, 17:52

godtnavn skrev:
Sangius skrev:
godtnavn skrev:Hvordan er det med amning, graviditet og vægttab? Jeg kan læse på nettet at der intet problem er med at amme under en graviditet så længe man ikke taber sig meget, men hvad er meget? Jeg har tabt ½ kg den sidste uge, det er jo helt sikkert ikke meget, men det kunne tyde på at det går ligesom sidste graviditet hvor jeg tabte mig 4-5 kg i første trimester (jeg synes nu jeg spiser rigeligt både sidst og denne gang, så er ikke fordi jeg sulter eller prøver at tabe mig) men er bekymret om det så er sikkert? Jeg kan ikke rigtig spørge i ammegrupperne på facebook da det jo ikke er officielt at jeg er gravid endnu...


Jeg tabte mig også i 1. trimester, både første gang og her nu anden gang. Det er der alligevel mange der gør - og kroppen kan sagtens klare det, hvis man altså ikke er undervægtig.

Jeg er nu 36+ og har taget en 10-12 kg på alligevel, så det kom :D

Desuden er der en god chance for at din mælk forsvinder - jeg har ikke haft andet end et par dråber råmælk siden uge 12ish, så vi tørammer herhjemme. :)


I sidste graviditet rundet jeg først min startvægt i uge 28 hvor jeg så havde taget ½ kg på i forhold til da jeg blev gravid. Senere kom svangerskabsforgiftning og væskeophobning så jeg endte alligevel med +9,5 kg, så det var ikke fordi jeg intet tog på ;) Det var bare fordi der på nettet stod man ikke måtte tabe sig meget som gravid og ammende, og så var jeg i tvivl om hvad det dækkede over :)

Føles det meget anderledes at tøramme? Jeg håber min mælk bliver, det giver lidt ro når min datter er syg og ikke vil spise, så ved jeg hun får væske og nærring fra mig alligevel. Men uanset så skal hun have lov til at amme så længe hun har brug for det :)


Jeg håbede også at mælken blev, og det gør den også hos nogen - krydser fingre for dig!
Jeg har haft ammeaversioner, det har til tider været hårdt. Har hørt at nogen har gavn af magnesiumtilskud i forhold til det. Til tider har det også gjort ondt, og mit Raynauds syndrom hsr vendt tilbage. Men alt i alt er det egentlig gået ok, omend det har været død hårdt til tider, når jeg har været alene og hun har ville maratonamme.
Hvis jeg var dig ville jeg spæde maden op med en masse krudt. Spise en skål med en fed yoghurt og en lækker musli på til mellemmåltider, f.eks. Drikke smoothier osv., virkelig få sneget kalorier ind alle vegne.
Jeg elsker personligt mælkebombe muslien - lavet på en god smør :D . Den kunne jeg spise ren med en teske.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 26. sep 2018, 19:08

Sangius skrev:
godtnavn skrev:
Sangius skrev:
godtnavn skrev:Hvordan er det med amning, graviditet og vægttab? Jeg kan læse på nettet at der intet problem er med at amme under en graviditet så længe man ikke taber sig meget, men hvad er meget? Jeg har tabt ½ kg den sidste uge, det er jo helt sikkert ikke meget, men det kunne tyde på at det går ligesom sidste graviditet hvor jeg tabte mig 4-5 kg i første trimester (jeg synes nu jeg spiser rigeligt både sidst og denne gang, så er ikke fordi jeg sulter eller prøver at tabe mig) men er bekymret om det så er sikkert? Jeg kan ikke rigtig spørge i ammegrupperne på facebook da det jo ikke er officielt at jeg er gravid endnu...


Jeg tabte mig også i 1. trimester, både første gang og her nu anden gang. Det er der alligevel mange der gør - og kroppen kan sagtens klare det, hvis man altså ikke er undervægtig.

Jeg er nu 36+ og har taget en 10-12 kg på alligevel, så det kom :D

Desuden er der en god chance for at din mælk forsvinder - jeg har ikke haft andet end et par dråber råmælk siden uge 12ish, så vi tørammer herhjemme. :)


I sidste graviditet rundet jeg først min startvægt i uge 28 hvor jeg så havde taget ½ kg på i forhold til da jeg blev gravid. Senere kom svangerskabsforgiftning og væskeophobning så jeg endte alligevel med +9,5 kg, så det var ikke fordi jeg intet tog på ;) Det var bare fordi der på nettet stod man ikke måtte tabe sig meget som gravid og ammende, og så var jeg i tvivl om hvad det dækkede over :)

Føles det meget anderledes at tøramme? Jeg håber min mælk bliver, det giver lidt ro når min datter er syg og ikke vil spise, så ved jeg hun får væske og nærring fra mig alligevel. Men uanset så skal hun have lov til at amme så længe hun har brug for det :)


Jeg håbede også at mælken blev, og det gør den også hos nogen - krydser fingre for dig!
Jeg har haft ammeaversioner, det har til tider været hårdt. Har hørt at nogen har gavn af magnesiumtilskud i forhold til det. Til tider har det også gjort ondt, og mit Raynauds syndrom hsr vendt tilbage. Men alt i alt er det egentlig gået ok, omend det har været død hårdt til tider, når jeg har været alene og hun har ville maratonamme.
Hvis jeg var dig ville jeg spæde maden op med en masse krudt. Spise en skål med en fed yoghurt og en lækker musli på til mellemmåltider, f.eks. Drikke smoothier osv., virkelig få sneget kalorier ind alle vegne.
Jeg elsker personligt mælkebombe muslien - lavet på en god smør :D . Den kunne jeg spise ren med en teske.


Fed mad får jeg rigtig sure opstød af, så det er udelukket lige nu, men satser på det ikke bliver ved sådan :) Og så er det som nævnt ikke fordi jeg har madlede og ikke spiser, synes nærmest ikke jeg laver andet end at spise, vægten går bare lidt nedaf, og i sidste graviditet var det lige sådan (der kastede jeg dog en del op hvilket jeg ikke har gjort endnu).
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 26. sep 2018, 19:10

Og så vejer jeg for meget, så generelt gør det ikke noget hvis vægten ikke stiger voldsomt, men netop fordi jeg også ammer bliver jeg i tvivl om det kan være farligt at tabe sig...
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 26. sep 2018, 19:17

godtnavn skrev:Og så vejer jeg for meget, så generelt gør det ikke noget hvis vægten ikke stiger voldsomt, men netop fordi jeg også ammer bliver jeg i tvivl om det kan være farligt at tabe sig...


Kom ind i tandemammer gruppen. Så kan du altid lave et anonymt opslag :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 26. sep 2018, 19:20

Sangius skrev:
godtnavn skrev:Og så vejer jeg for meget, så generelt gør det ikke noget hvis vægten ikke stiger voldsomt, men netop fordi jeg også ammer bliver jeg i tvivl om det kan være farligt at tabe sig...


Kom ind i tandemammer gruppen. Så kan du altid lave et anonymt opslag :)


Hvad hedder den? Og er det en lukket gruppe? Altså mine venner og familie kan ikke se jeg er i gruppen, for de får det først at vide til december...
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 26. sep 2018, 19:24

godtnavn skrev:
Sangius skrev:
godtnavn skrev:Og så vejer jeg for meget, så generelt gør det ikke noget hvis vægten ikke stiger voldsomt, men netop fordi jeg også ammer bliver jeg i tvivl om det kan være farligt at tabe sig...


Kom ind i tandemammer gruppen. Så kan du altid lave et anonymt opslag :)


Hvad hedder den? Og er det en lukket gruppe? Altså mine venner og familie kan ikke se jeg er i gruppen, for de får det først at vide til december...


Den hedder "tandemammere", og den er lukket :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Joe » 27. sep 2018, 06:08

girl_beat skrev:
Joe skrev:Jeg er fuldstændig desperat efter at blive udskrevet, så vi kan komme hjem. Først rykkede personalet det fra vores ønskede dag i går og til i dag. Det var nok for det bedste. Og i dag er alle enige om at vi er klar, men ingen har tid til rent faktisk at udskrive os.

Er I okay, alle sammen? :kys:


Ja. Jeg tager bare medicin der gør, at både mor og baby skulle undersøges lidt mere og lige observeres.
Men vi kom hjem i går aftes, og lige nu ligger han på mig på sofaen, hud mod hud. Det er seriøst det bedste.

Jeg arbejder på en fødselsberetning, men det tager åbenbart tid.
11
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 27. sep 2018, 07:38

Joe skrev:
girl_beat skrev:
Joe skrev:Jeg er fuldstændig desperat efter at blive udskrevet, så vi kan komme hjem. Først rykkede personalet det fra vores ønskede dag i går og til i dag. Det var nok for det bedste. Og i dag er alle enige om at vi er klar, men ingen har tid til rent faktisk at udskrive os.

Er I okay, alle sammen? :kys:


Ja. Jeg tager bare medicin der gør, at både mor og baby skulle undersøges lidt mere og lige observeres.
Men vi kom hjem i går aftes, og lige nu ligger han på mig på sofaen, hud mod hud. Det er seriøst det bedste.

Jeg arbejder på en fødselsberetning, men det tager åbenbart tid.

No stress... Det vigtigste er, at I lander godt derhjemme og finder ud af, hvordan det hele fungerer bedst for jer :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Graviditet"