Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7099
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13322

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 16. jul 2019, 05:25

AgentPixie skrev:Jeg fødte i går kl 21.38, 2,5 time efter jeg fik første ve. Det gik meget stærkt, alt for stærkt. Hun er født i en enkelt presseve, trak ikke vejret og blev hevet på neo af tre børnelæger :s Hendes hjertelyd havde egentlig været fin under veerne, men den hurtige forløsning stressede hende, samt hun ikke helt kunne finde ud af, at hun faktisk skulle skifte til et andet kredsløb.
Hun kom i røntgen, der var intet at se på hjerte og lunger.

Hun er stadig indlagt på neo, men fik c-pap af i morges og nu har hun faktisk kun sonde, puls-dims på foden og et drop hvor hun får antibiotika.
Hun dier hos mig, mens hun får sonde.
Generelt er hun vist sund og stærk, de skal bare være sikre på hun ikke pludselig “skifter kredsløb” (ved ikke hvordan jeg skal forklare det..).

Det er lidt vildt, at det tog 24 timer fra første ve, da jeg fødte min søn, og kun 2,5 i går. Det gik godt nok stærkt.

Først og fremmest kæmpe stort tillykke med din lille pige.

Sikke en start. Jeg håber, I bliver passet gidt på, og at du får mulighed for at take forløbet igennem med læger ig jordemoder, når I er sikkert ude på den anden side :kys:
0
Livslinjen: 70 201 201
DannyZuko
Indlæg: 429
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 745

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf DannyZuko » 16. jul 2019, 12:40

AgentPixie skrev:Jeg fødte i går kl 21.38, 2,5 time efter jeg fik første ve. Det gik meget stærkt, alt for stærkt. Hun er født i en enkelt presseve, trak ikke vejret og blev hevet på neo af tre børnelæger :s Hendes hjertelyd havde egentlig været fin under veerne, men den hurtige forløsning stressede hende, samt hun ikke helt kunne finde ud af, at hun faktisk skulle skifte til et andet kredsløb.
Hun kom i røntgen, der var intet at se på hjerte og lunger.

Hun er stadig indlagt på neo, men fik c-pap af i morges og nu har hun faktisk kun sonde, puls-dims på foden og et drop hvor hun får antibiotika.
Hun dier hos mig, mens hun får sonde.
Generelt er hun vist sund og stærk, de skal bare være sikre på hun ikke pludselig “skifter kredsløb” (ved ikke hvordan jeg skal forklare det..).

Det er lidt vildt, at det tog 24 timer fra første ve, da jeg fødte min søn, og kun 2,5 i går. Det gik godt nok stærkt.

Tillykke! :lun: Dejligt at hun er sund og stærk, så er I jo forhåbentligt snart fri af hjælpemidlerne.

Mine børn er født hhv. 2 timer og 1 time fra første ve, og det er meget overvældende at få en baby i armene, når man jo nærmest kun lige er gået i gang med den der fødsel. Sørg for at fortælle alle der gider at høre på det om fødslen, det hjælper med at få forløbet på plads inde i hovedet. Og så selvfølgelig tale det igennem med jordemoder.
Jeg har simpelthen verdens korteste fødselsjournal fra min 1-times fødsel :lol: , så den var ikke til megen hjælp i forhold til at få detaljerne på plads.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7099
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13322

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 16. jul 2019, 15:35

Torn skrev:Tak for jeres svar. De har hjulpet! Jeg er stadig nervøs, jeg frygter at mit barn fejl noget, at jeg har gjort noget forkert... jeg har ellers været ret bekymringsfri i hele graviditeten, men det ramte mig desværre tifoldigt i dag.

Jeg tror, jeg ringer til min jordemoder i morgen. Måske lige for at høre, hvorfor vi venter fire uger med at undersøge nærmere. Måske for at hun lige kan berolige mig.

Hvordan går det?
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2843
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3490

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Torn » 17. jul 2019, 14:46

Rapfisk skrev:Hvordan går det?


Tak, det går bedre. Jeg har ikke fået talt med jordemoderen, men jeg er blevet indkaldt til en vægtscanning i mellemtiden. Jeg venter og ser, hvad den siger, og så må jeg tage beskik af situationen der fra. Jeg er utryg, men mindre selvbebrejdende end da jeg lige fik beskeden.
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7766
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11480

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 18. jul 2019, 05:57

Kerrigan skrev:
Jeg har taget 1 1/2 kg på den sidste uge, men tror mest at det bare er forstoppelse der er på spil. :nerve: Det gør dog at det ligner at jeg enten har guffet lidt rigeligt kage eller ser lidt halv-gravid ud.


Så har jeg taget 1 1/2 kilo mere på i den sidste uge. Synes altså at det er lidt voldsomt.
Det er 3 kilo på knapt 2 1/2 uge. :nerve: Skal Jeg være bekymret?
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
honeybee
Indlæg: 255
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf honeybee » 18. jul 2019, 06:33

Kerrigan skrev:
Kerrigan skrev:
Jeg har taget 1 1/2 kg på den sidste uge, men tror mest at det bare er forstoppelse der er på spil. :nerve: Det gør dog at det ligner at jeg enten har guffet lidt rigeligt kage eller ser lidt halv-gravid ud.


Så har jeg taget 1 1/2 kilo mere på i den sidste uge. Synes altså at det er lidt voldsomt.
Det er 3 kilo på knapt 2 1/2 uge. :nerve: Skal Jeg være bekymret?


Jeg vil sige nej. Det kommer virkelig også i ryk her :)
Så længe du ellers har det godt? Det kan være harmløs (men dog irriterende) væske, forstoppelse osv.
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 18. jul 2019, 07:06

I dag kører vi hjem til Danmark, jeg er så spændt at jeg næsten ikke kan være i mig selv. Vi har færdiggjort bryllupsinvitationerne til vores forældre og inden i dem ligger der et scanningsbillede. :lun:

Vi fortalte det her i ugen, til min kærestes far som bor her i Sverige og han blev så glad, han sagde at han ikke ville fortælle det videre og i går ringede han for at høre om vi virkelig ikke havde fortalt det til hans mor, for han havde ikke kunnet sove om natten for han ville så gerne fortælle det. :lun: :D
2
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7766
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11480

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 18. jul 2019, 07:50

honeybee skrev:
Kerrigan skrev:
Kerrigan skrev:
Jeg har taget 1 1/2 kg på den sidste uge, men tror mest at det bare er forstoppelse der er på spil. :nerve: Det gør dog at det ligner at jeg enten har guffet lidt rigeligt kage eller ser lidt halv-gravid ud.


Så har jeg taget 1 1/2 kilo mere på i den sidste uge. Synes altså at det er lidt voldsomt.
Det er 3 kilo på knapt 2 1/2 uge. :nerve: Skal Jeg være bekymret?


Jeg vil sige nej. Det kommer virkelig også i ryk her :)
Så længe du ellers har det godt? Det kan være harmløs (men dog irriterende) væske, forstoppelse osv.


Jeg har været syg i omkring to uger med en forkølelse der nu ser ud til at forsvinde ( :banan2: ), hoster stadig en smule. Jeg har været virkelig træt. Og så føler jeg virkelig at jeg ikke har lavet andet end at spise. :genert:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7766
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11480

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 18. jul 2019, 10:01

Et helt andet emne. I sidste uge havde jeg min mor på besøg, hun siger at en af mine søstre gerne vil give mig deres barneseng da de slet ikke har haft brug for deres.
Jeg spørger så hvordan min søster ved at jeg er gravid (jeg har kun fortalt mine forældre med striks besked om ikke at fortælle det videre), og min mor er sådan lidt, "det smuttede bare ud af mig".
Det eneste jeg får sagt er at det tilkommer ikke hende at fortælle noget så privat videre.

Jeg skulle bare lige ud med det. Min mand er ligeglad og bare glad for at få en barneseng. Jeg er til gengæld sur over tillidsbruddet.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15176

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 18. jul 2019, 11:41

Kerrigan skrev:Et helt andet emne. I sidste uge havde jeg min mor på besøg, hun siger at en af mine søstre gerne vil give mig deres barneseng da de slet ikke har haft brug for deres.
Jeg spørger så hvordan min søster ved at jeg er gravid (jeg har kun fortalt mine forældre med striks besked om ikke at fortælle det videre), og min mor er sådan lidt, "det smuttede bare ud af mig".
Det eneste jeg får sagt er at det tilkommer ikke hende at fortælle noget så privat videre.

Jeg skulle bare lige ud med det. Min mand er ligeglad og bare glad for at få en barneseng. Jeg er til gengæld sur over tillidsbruddet.

Det er fandme heller ikke i orden. Man har altså bare at holde tæt indtil alle de vigtige har fået det at vide. Jeg var blevet sur på hende.
2
J, juli 2018.
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 18. jul 2019, 15:14

Nu kommer jeg med lidt brok, men jeg har virkelig brug for at brokke mig.
For, hold nu kegle, hvor er jeg bare pisse hamrende færdig med at være gravid. Jeg har skide ondt i bækken, ribben, min højre hånd og arm, og min venstre fod ligner at den er blevet mishandlet. For slet ikke at tale om de fantastiske åreknuder jeg har i skridtet. Og ondt i skambenet, og det der konstante pres på blæren jeg har pt. Og trods jeg officielt er 37+0 på søndag, så tror jeg stadig mest på min egen udregnede terminsdato, som sætter mig en uge tilbage, så i fødsel tror jeg heller ikke jeg går før de sætter mig i gang, nok i uge 39, fordi han ellers hurtigt ville komme op på de 5 kg. Og så er jeg bare ikke mig selv, jeg er så træt, jeg kan ikke koncentrere mig om ret meget, og jeg kan slet ikke nosse mig sammen til de ting jeg skal. F.eks tænker jeg dagligt om vi nu virkelig har brug for at handle eller om aftensmad er livsnødvendigt. Ender selvfølgelig med at gøre begge ting, for det er jo ikke ungernes skyld at deres mor er mere end almindeligt højgravid.
Og så kaldte min søde 3-årige mig en flodhest, uintentionelt, men det passede virkelig perfekt ift hvordan jeg både ser ud og føler mig. Det var så også dagens optur :)
0
honeybee
Indlæg: 255
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf honeybee » 18. jul 2019, 17:04

Kerrigan skrev:Et helt andet emne. I sidste uge havde jeg min mor på besøg, hun siger at en af mine søstre gerne vil give mig deres barneseng da de slet ikke har haft brug for deres.
Jeg spørger så hvordan min søster ved at jeg er gravid (jeg har kun fortalt mine forældre med striks besked om ikke at fortælle det videre), og min mor er sådan lidt, "det smuttede bare ud af mig".
Det eneste jeg får sagt er at det tilkommer ikke hende at fortælle noget så privat videre.

Jeg skulle bare lige ud med det. Min mand er ligeglad og bare glad for at få en barneseng. Jeg er til gengæld sur over tillidsbruddet.


IKKE okay. Det var jeg også blevet ret så sur over. Jeg forstår godt lysten og glæden ved at kunne fortælle det, men det GØR man bare ikke.
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2843
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3490

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Torn » 19. jul 2019, 12:23

Nå, jeg var til vægtscanning i dag, og her blev den lille sat til 1380 gram. Det vil altså sige cirka et kg mindre end første jordemoderskøn og det er lidt under, hvad den bør veje på nuværende tidspunkt. Det er da ... forvirrende. Så enten en enorm baby eller en lidt for lille baby. Jeg tænker, at jeg må vente med at bruge de vægtskøn til så meget, når de inde for samme uge kan ramme så meget ved siden af hinanden. Hele ugen er gået med tankemylder om kost har været forkert, men nu lægger jeg de tanker på hylden, spiser og motionerer som jeg plejer.
2
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 19. jul 2019, 14:12

På nuværende tidspunkt er scanningen klart mest præcis. Så jeg ville godt turde tro på det scanningen har sagt. Men det er da godt at få ro på ift dét, specielt når du har været så bekymret :)
2
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15176

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 19. jul 2019, 18:21

Torn skrev:Nå, jeg var til vægtscanning i dag, og her blev den lille sat til 1380 gram. Det vil altså sige cirka et kg mindre end første jordemoderskøn og det er lidt under, hvad den bør veje på nuværende tidspunkt. Det er da ... forvirrende. Så enten en enorm baby eller en lidt for lille baby. Jeg tænker, at jeg må vente med at bruge de vægtskøn til så meget, når de inde for samme uge kan ramme så meget ved siden af hinanden. Hele ugen er gået med tankemylder om kost har været forkert, men nu lægger jeg de tanker på hylden, spiser og motionerer som jeg plejer.

Og scanningen er altså mere præcis end skønnet :) Jeg er glad for, at der ikke var noget i det og at du kan gøre som du plejer nu.
3
J, juli 2018.

Tilbage til "Graviditet"