Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7758
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 11. jun 2019, 08:00

Min kæreste og jeg har bestilt tid til en tidlig scanning i morgen.
Det viste sig nemlig at på Skejby scanner de først fra 11+6, og der er vi begge i Indien, og min kæreste har ikke mulighed for at komme med til en 1. trimesterscanning på et senere tidspunkt. Det har jeg til gengæld, på den allersidste dag de tilbyder det for kvinder med min terminsdato (3. juli) - der tager jeg en klassekammerat med i stedet.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 11. jun 2019, 08:00

OMG, ventetiden i telefonen til Herlev Hospital :træt:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 11. jun 2019, 08:13

TMI, men i dag er det fem måneder siden, jeg sidst havde menstruation :8: Det er en lidt sær mærkedag :genert:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7758
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 11. jun 2019, 10:40

Man kommer i tvivl om hvad sygeplejersken fra lægeklinikken mener når hun skriver:
"Der er svar på toxoplasmose test, den er normal."

Så nu har jeg skrevet tilbage og spurgt om det betyder om testen er positiv eller negativ.
Eller jeg kunne måske også bare logge ind på sundhed.dk... men så skal jeg nedenunder og hente min pung for at få fat i mit NEMID...

Edit: Testen er negativ. Åh nej, nu har jeg det på papir at jeg ikke må tømme kattebakken. Åh, the horror! :lol:
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 11. jun 2019, 11:43

Kerrigan skrev:Min kæreste og jeg har bestilt tid til en tidlig scanning i morgen.
Det viste sig nemlig at på Skejby scanner de først fra 11+6, og der er vi begge i Indien, og min kæreste har ikke mulighed for at komme med til en 1. trimesterscanning på et senere tidspunkt. Det har jeg til gengæld, på den allersidste dag de tilbyder det for kvinder med min terminsdato (3. juli) - der tager jeg en klassekammerat med i stedet.

Nu kan din termin jo godt blive rykket både den ene og den anden vej. Og den bliver også tit rykket til selve nakkefoldsscanningen, så det skal man lige være opmærksom på ift hvornår man tager til den scanning. Jeg tog til NF denne gang da jeg troede jeg var 12+1, men jeg blev rykket frem en uge, og var altså 13+1 i stedet.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7758
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 11. jun 2019, 12:40

SjuskeMor skrev:
Kerrigan skrev:Min kæreste og jeg har bestilt tid til en tidlig scanning i morgen.
Det viste sig nemlig at på Skejby scanner de først fra 11+6, og der er vi begge i Indien, og min kæreste har ikke mulighed for at komme med til en 1. trimesterscanning på et senere tidspunkt. Det har jeg til gengæld, på den allersidste dag de tilbyder det for kvinder med min terminsdato (3. juli) - der tager jeg en klassekammerat med i stedet.

Nu kan din termin jo godt blive rykket både den ene og den anden vej. Og den bliver også tit rykket til selve nakkefoldsscanningen, så det skal man lige være opmærksom på ift hvornår man tager til den scanning. Jeg tog til NF denne gang da jeg troede jeg var 12+1, men jeg blev rykket frem en uge, og var altså 13+1 i stedet.


I know, men Skejby var ikke til at hugge og stikke i med deres 1. trimesterscanning (ringede og spurgte om den kunne rykkes til en tidligere dato, det kunne den ikke).
Hvis vi ville til første scanning sammen, så måtte vi ty til det private.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 11. jun 2019, 13:23

Kerrigan skrev:
SjuskeMor skrev:
Kerrigan skrev:Min kæreste og jeg har bestilt tid til en tidlig scanning i morgen.
Det viste sig nemlig at på Skejby scanner de først fra 11+6, og der er vi begge i Indien, og min kæreste har ikke mulighed for at komme med til en 1. trimesterscanning på et senere tidspunkt. Det har jeg til gengæld, på den allersidste dag de tilbyder det for kvinder med min terminsdato (3. juli) - der tager jeg en klassekammerat med i stedet.

Nu kan din termin jo godt blive rykket både den ene og den anden vej. Og den bliver også tit rykket til selve nakkefoldsscanningen, så det skal man lige være opmærksom på ift hvornår man tager til den scanning. Jeg tog til NF denne gang da jeg troede jeg var 12+1, men jeg blev rykket frem en uge, og var altså 13+1 i stedet.


I know, men Skejby var ikke til at hugge og stikke i med deres 1. trimesterscanning (ringede og spurgte om den kunne rykkes til en tidligere dato, det kunne den ikke).
Hvis vi ville til første scanning sammen, så måtte vi ty til det private.

Ja okay, så bliver det jo svært. Hvis du bliver rykket frem til den private må du jo ringe igen, og så skal de jo give dig en tidligere tid. Men det er da træls at de er så rigide.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7758
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 11. jun 2019, 15:10

SjuskeMor skrev:Ja okay, så bliver det jo svært. Hvis du bliver rykket frem til den private må du jo ringe igen, og så skal de jo give dig en tidligere tid. Men det er da træls at de er så rigide.


Hende der tog telefonen var lidt, "kan du virkelig ikke finde ud af at rykke tiden selv?".
Jeg må indrømme at jeg blev lidt indigneret over tonen.

Håber ikke at min terminsdato bliver sat til at være tidligere. 3. januar passer mig helt fint.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 11. jun 2019, 15:39

Kerrigan skrev:
SjuskeMor skrev:Ja okay, så bliver det jo svært. Hvis du bliver rykket frem til den private må du jo ringe igen, og så skal de jo give dig en tidligere tid. Men det er da træls at de er så rigide.


Hende der tog telefonen var lidt, "kan du virkelig ikke finde ud af at rykke tiden selv?".
Jeg må indrømme at jeg blev lidt indigneret over tonen.

Håber ikke at min terminsdato bliver sat til at være tidligere. 3. januar passer mig helt fint.

Det lyder sgu også lidt flabet :rulle:
Jeg får store børn, så jeg tager den der termin med et gran salt. Ham i maven var hurtigt ude af starthullerne, så udover at jeg blev sat en uge frem, var han også en uge større end gennemsnittet for 3 uger siden da jeg blev scannet. Jeg tror min oprindelige termin var den rigtige, men at han bare er en stor baby. Min svigerinde blev derimod sat 2 uger tilbage for nyligt, på trods af at hun så skulle have testet positivt nærmest før hun blev gravid. Så der er altså stor forskel på de babyer, også i starten. ;)
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7758
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 11. jun 2019, 16:03

SjuskeMor skrev:
Kerrigan skrev:
SjuskeMor skrev:Ja okay, så bliver det jo svært. Hvis du bliver rykket frem til den private må du jo ringe igen, og så skal de jo give dig en tidligere tid. Men det er da træls at de er så rigide.


Hende der tog telefonen var lidt, "kan du virkelig ikke finde ud af at rykke tiden selv?".
Jeg må indrømme at jeg blev lidt indigneret over tonen.

Håber ikke at min terminsdato bliver sat til at være tidligere. 3. januar passer mig helt fint.

Det lyder sgu også lidt flabet :rulle:
Jeg får store børn, så jeg tager den der termin med et gran salt. Ham i maven var hurtigt ude af starthullerne, så udover at jeg blev sat en uge frem, var han også en uge større end gennemsnittet for 3 uger siden da jeg blev scannet. Jeg tror min oprindelige termin var den rigtige, men at han bare er en stor baby. Min svigerinde blev derimod sat 2 uger tilbage for nyligt, på trods af at hun så skulle have testet positivt nærmest før hun blev gravid. Så der er altså stor forskel på de babyer, også i starten. ;)


Det vigtigste er jo i bund og grund at baby er færdigbagt når h*n kommer ud. :)
Min storesøster fødte omkring sin terminsdato, mens min yngste søster fødte langt over termin begge gange (2 1/2 uge og 1 uge). Så jeg er helt clueless om hvordan det kommer til at gå mig.

Jeg må indrømme at jeg er meget spændt på scanningen i morgen.
Min kæreste bliver altid sådan helt tårevædet og emotionel når jeg fortæller om babys udvikling i hver uge.
Vi er vist begge lidt overvældede over hele processen.
2
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 12. jun 2019, 09:07

Jeg skal scannes i dag, er vildt nervøs. Jeg er så bange for at de ikke kan se noget fordi jeg vejer for meget. Jeg vejer 86 kg og er 164 cm høj. Er der nogen der har erfaring med det?
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ...xxx... » 12. jun 2019, 09:43

Ladysparrow skrev:Jeg skal scannes i dag, er vildt nervøs. Jeg er så bange for at de ikke kan se noget fordi jeg vejer for meget. Jeg vejer 86 kg og er 164 cm høj. Er der nogen der har erfaring med det?


De scanner formentlig indefra, når du ikke er længere henne. Og så kan de sagtens se det - det skal du ikke være bekymret for :)
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 12. jun 2019, 09:49

...xxx... skrev:
Ladysparrow skrev:Jeg skal scannes i dag, er vildt nervøs. Jeg er så bange for at de ikke kan se noget fordi jeg vejer for meget. Jeg vejer 86 kg og er 164 cm høj. Er der nogen der har erfaring med det?


De scanner formentlig indefra, når du ikke er længere henne. Og så kan de sagtens se det - det skal du ikke være bekymret for :)


TAK - jeg har læst og læst og blev så usikker. (forbandede internet) Jeg krydser fingre for at det bliver invendig scanning. Er det ubehageligt? :genert:
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ...xxx... » 12. jun 2019, 09:52

Ladysparrow skrev:
...xxx... skrev:
Ladysparrow skrev:Jeg skal scannes i dag, er vildt nervøs. Jeg er så bange for at de ikke kan se noget fordi jeg vejer for meget. Jeg vejer 86 kg og er 164 cm høj. Er der nogen der har erfaring med det?


De scanner formentlig indefra, når du ikke er længere henne. Og så kan de sagtens se det - det skal du ikke være bekymret for :)


TAK - jeg har læst og læst og blev så usikker. (forbandede internet) Jeg krydser fingre for at det bliver invendig scanning. Er det ubehageligt? :genert:


Jeg synes slet ikke, at det var slemt :) Det er lidt mærkeligt lige i starten, men det gør ikke ondt eller er ubehageligt.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 12. jun 2019, 10:00

Ladysparrow skrev:Jeg skal scannes i dag, er vildt nervøs. Jeg er så bange for at de ikke kan se noget fordi jeg vejer for meget. Jeg vejer 86 kg og er 164 cm høj. Er der nogen der har erfaring med det?


Jeg er 170 og vejede omkring 95, da jeg blev scannet udefra helt uden problemer i uge 8.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Graviditet"