Terminstråd - alle er velkomne :)

Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 12. nov 2018, 11:13

Pilen skrev:Jeg har jo termin på onsdag og fødselsdag på fredag. Fik lige besked fra kollega, som også er på min FB. Så hun kommer alligevel til at få besked der, når vi lægger noget på. Så rolig nu! De er jo heller ikke de første, der skal have noget at vide.
"Jeg ved godt du ikke helt kan svare endnu om du er hjemme på din fødselsdag, men kan vi få en update i løbet af ugen .."

Jeg kan mærke, at jeg er på tværs i dag. Skal jeg nu til at give ugentligt status på, om der er sket noget eller IKKE. Hvis jeg ikke er i gang med fejre fødselsdag på fødegangen, så har jeg i hvert fald andre planer på fredag end at opdatere kolleger. Ej, er nok bare en lidt indpakket måde at spørge på, om jeg har født ;) :/
Hvis jeg vælger at svare beskeden, så skal jeg vist lige vente lidt :lol:


Kunne det tænkes, at det var, fordi de ville sende blomster/chokolade på din fødselsdag? :) Det var lige min første tanke, når hun spørger, om du er hjemme.

Men ja, man bliver vanvittig af alle de der “er der noget nyt”-beskeder og krav på opdateringer.
1
K - 12.06.18 :love:
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Pilen » 12. nov 2018, 11:58

Aquadorable skrev:
Pilen skrev:Jeg har jo termin på onsdag og fødselsdag på fredag. Fik lige besked fra kollega, som også er på min FB. Så hun kommer alligevel til at få besked der, når vi lægger noget på. Så rolig nu! De er jo heller ikke de første, der skal have noget at vide.
"Jeg ved godt du ikke helt kan svare endnu om du er hjemme på din fødselsdag, men kan vi få en update i løbet af ugen .."

Jeg kan mærke, at jeg er på tværs i dag. Skal jeg nu til at give ugentligt status på, om der er sket noget eller IKKE. Hvis jeg ikke er i gang med fejre fødselsdag på fødegangen, så har jeg i hvert fald andre planer på fredag end at opdatere kolleger. Ej, er nok bare en lidt indpakket måde at spørge på, om jeg har født ;) :/
Hvis jeg vælger at svare beskeden, så skal jeg vist lige vente lidt :lol:


Kunne det tænkes, at det var, fordi de ville sende blomster/chokolade på din fødselsdag? :) Det var lige min første tanke, når hun spørger, om du er hjemme.

Men ja, man bliver vanvittig af alle de der “er der noget nyt”-beskeder og krav på opdateringer.


Tanken har strejfet mig. Som sagt, er jeg nok bare på tværs i dag. Kunne kun læse det negativt og "krævende". Må se om et bad og lidt mad hjælper :lol: Men jeg ved jo ikke før dagen er omme, om jeg kommer til at være hjemme :D
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 12. nov 2018, 12:18

Da jeg ventede nr 2, skrev min far og spurgte, om der snart skete noget.
De skulle passe nr 1, mens jeg fødte, så han var jo den første til at høre, når der skete noget :-D
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

39+6

Indlægaf Little_Woman » 12. nov 2018, 12:18

Vågnede med et bækken der brokker sig gevaldigt, tegnblødning og menssmerter - så tingene arbejder :banan:

Vågnede også til et badeværelse der blev oversvømmet da jeg gik i bad - mit afløb er stoppet. Jeg har prøvet hvad jeg kunne, men nu er her en vvs’er, der formentlig fikser problemet.

Høhø, ikke den værste profession at have i huset, hvis nu vandet går :afro: :stoned: :lol2:
13
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 12. nov 2018, 12:51

Så er der styr på vandet - thank god for håndværkere, når ens husmoder-skills ikke rækker!
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 12. nov 2018, 15:10

Little_Woman skrev:Så er der styr på vandet - thank god for håndværkere, når ens husmoder-skills ikke rækker!


Ja ja, fint nok - men herinde kan du godt lige dele, hvordan alt det med kroppen går? :lol:
2
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 12. nov 2018, 15:34

Haha, jeg har bare sovet - tingene går ikke stærkt her :-D Stadig tegnblødning og menssmerter, men ingen optrapning!
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 12. nov 2018, 16:05

Little_Woman skrev:Haha, jeg har bare sovet - tingene går ikke stærkt her :-D Stadig tegnblødning og menssmerter, men ingen optrapning!


Min første fødsel startede sådan der mandag morgen, onsdag over middag fødte jeg. Veerne gik i sig selv flere gange - men fra tidligt onsdag morgen (ca. kl. 4) frem til onsdag middag var der gang i biksen.

Det er spændende!

Her sker stadig ikke en dyt. Må bare nyde den sidste tid med kun eet barn herhjemme :)
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

40+0

Indlægaf Little_Woman » 13. nov 2018, 09:34

Her sker ikke en dyt - stadig tegnblødning og menssmerter on/off, men ikke noget der eskalerer.

Men jeg har nået min terminsdato :dåne: :panik: :lun: :banan:
13
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: 40+0

Indlægaf Depeche_Mama » 13. nov 2018, 10:51

Little_Woman skrev:Her sker ikke en dyt - stadig tegnblødning og menssmerter on/off, men ikke noget der eskalerer.

Men jeg har nået min terminsdato :dåne: :panik: :lun: :banan:


Men det er så småt i gang, kroppen varmer op!

Jeg har termin på fredag - spændende hvornår der sker lidt.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: 40+0

Indlægaf Pilen » 13. nov 2018, 10:52

Little_Woman skrev:Her sker ikke en dyt - stadig tegnblødning og menssmerter on/off, men ikke noget der eskalerer.

Men jeg har nået min terminsdato :dåne: :panik: :lun: :banan:


Snyderkrop. Nu må den da se at komme i sving og bruge de symptomer til noget :lol2:
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: 40+0

Indlægaf Little_Woman » 13. nov 2018, 12:27

Depeche_Mama skrev:
Little_Woman skrev:Her sker ikke en dyt - stadig tegnblødning og menssmerter on/off, men ikke noget der eskalerer.

Men jeg har nået min terminsdato :dåne: :panik: :lun: :banan:


Men det er så småt i gang, kroppen varmer op!

Jeg har termin på fredag - spændende hvornår der sker lidt.


I know - det er helt fint med en blid start!

Om lidt kommer min mor med kage og så tror jeg vi skal ud og gå en lille(!) tur :)
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolibrien » 13. nov 2018, 12:51

Jeg har stadig 9 dage til termin, men hold nu op, hvor har jeg mange menssmerter og en baby der bare skurrer ned i mit bækken. Jeg håber, at jeg får de næste 9 dage med - men nu må vi se. Sidste gang blev jeg sat i gang 42+0, så det kunne være rart at gå i gang selv denne gang.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 13. nov 2018, 13:38

Kolibrien skrev:Jeg har stadig 9 dage til termin, men hold nu op, hvor har jeg mange menssmerter og en baby der bare skurrer ned i mit bækken. Jeg håber, at jeg får de næste 9 dage med - men nu må vi se. Sidste gang blev jeg sat i gang 42+0, så det kunne være rart at gå i gang selv denne gang.


Det lyder da også lidt som om, der er noget under opsejling ved dig. Krydser fingre for, at du selv går i gang :)
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 13. nov 2018, 13:41

Nåmen hverken det ene eller andet tegn på snarlig fødsel, så jeg har bagt boller til fryseren, så vi nemt kan fremtrylle hjemmebagt til barselsgæsterne.

Det er så også det eneste, der er puttet i fryseren, udover almindelige madvarer. Jeg har ikke forberedt nemme retter, selvom jeg egentlig havde tænkt, det ville være en fordel. Sådan er der så meget ;)
2
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.

Tilbage til "Graviditet"