Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 7. jul 2018, 20:15

Urtekussen skrev:Af nysgerrighed: hvorfor ønsker du sen pressefase?

Min erfaring har været, at når først man skal presse, så er det absolut ikke fedt at gispe sig igennem flere timer, uden at få lov at presse med.

Jeg håber, at det kan afkorte pressefasen at vente til baby er helt nede i bækkenet, men JM i dag sagde også, at nogle gange kan det være godt at få lov til at presse lidt med, hvis baby ikke kommer ned af sig selv. Som udgangspunkt synes jeg bare det virker som en god idé at babyen selv får lov til at rotere ned gennem bækkenet - og JM fortalte, at man muligvis kunne afkorte presseperioden væsentligt ved at vente. Og det kan mindske risikoen for bristninger.

Men - det kan også være, at jeg ikke kan lade være, når vi kommer dertil og så må vi tage den derfra :D

Tror bare vi har kaldt det "Sen pressefase" fordi vi begge to ved hvad vi mener. Haha.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 7. jul 2018, 20:21

Marott skrev:
Neenah skrev:
Marott skrev:
Urtekussen skrev:Af nysgerrighed: hvorfor ønsker du sen pressefase?

Min erfaring har været, at når først man skal presse, så er det absolut ikke fedt at gispe sig igennem flere timer, uden at få lov at presse med.


Hvad er sen pressefase egentlig? Enten skal man vel presse eller ikke?

Jeg tror det er når babys hoved er helt nede på bækkenbunden, så vidt jeg lige husker.


Jeg forstår det stadig ikke?

Det er når man er udvidet de 10 cm og samtidig, at baby har "vandret" de ca. 10 cm ned gennem bækkenet og står synligt mellem skamlæberne. Eller jeg ved som sagt ikke lige om det er den korrekte term med sen pressefase, men det var sådan vi lige bedst kunne beskrive det.
0
J, juli 2018.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

39+2

Indlægaf Buller » 8. jul 2018, 06:43

øj, jeg er begyndt at få nogle langvarige plukkeveer nu. Adskillige minutter hvor maven bare er helt spændt op. Så vidt jeg kan læse er det helt ok, men det føles lidt voldsomt alligevel.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 8. jul 2018, 06:59

Little_Woman skrev:Ah, så ringede jeg lige til akutmodtagelsen alligevel; så længe jeg ikke har smerter, ville hun lige se det an, drikke masser af væske og hvile mig, nu jeg også lige er kommet hjem fra ferie. Men jeg skulle ringe igen, hvis det blev værre.


Min blære virker knap så hysterisk i dag, jrg har ikke samme spændte og ømme følelse. Jeg tyrer vand ned, og tranebærsaft som jeg tilfældigt havde, og sørger for at dryppe godt af når jeg tisser, nu er jeg hjemme fra ferie og på eget toilet.

Efter en uge med græske toiletter, kan jeg godt afsløre at man ikke ligefrem hænger ud på sådan nogle!
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 8. jul 2018, 07:12

Jeg var til lægen at få stickset min urin pga. en brændende fornemmelse når jeg tissede, der var intet i det. Det var i følge min læge normalt at urinvejene kan blive irriterede af at der ligger en baby og maser dem, giver egentlig ok mening :). Man skal selvfølgelig reagere og få det stickset men medmindre der var klare smerter, især omme ved nyrene eller feber, så var det ikke akut.

Jeg var bare glad for at der ikke var noget. Så kan jeg sagtens leve med at det brænder ind imellem.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 8. jul 2018, 07:15

De to gange jeg havde blærebetændelse i min graviditet, mærkede jeg absolut intet til det.
Jeg fik heller ikke tjekket urin efter fødslen, men fik pr automatik en skud antibiotika under veerne.
Jeg har tænkt om jeg mon havde en urinvejsinfektion ved fødslen, og det måske var årsagen til at hun kom for tidligt.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 8. jul 2018, 07:22

Sangius skrev:De to gange jeg havde blærebetændelse i min graviditet, mærkede jeg absolut intet til det.
Jeg fik heller ikke tjekket urin efter fødslen, men fik pr automatik en skud antibiotika under veerne.
Jeg har tænkt om jeg mon havde en urinvejsinfektion ved fødslen, og det måske var årsagen til at hun kom for tidligt.


Men det er jo ikke fordi man går med blærebetændelse 2 dage at man føder for tidligt, det er fordi man går med det skjult længe. Selvfølgelig skal man tjekkes, men det kræver lidt tid før det bliver voldsomt nok til at påvirke baby. Så det er mere en læge ting end en akutklinik ting, medmindre der er feber eller reelle smerter.

Ellers er det som de er bange for, at det går i nyrebækkenet.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 8. jul 2018, 07:48

Buller skrev:
Sangius skrev:De to gange jeg havde blærebetændelse i min graviditet, mærkede jeg absolut intet til det.
Jeg fik heller ikke tjekket urin efter fødslen, men fik pr automatik en skud antibiotika under veerne.
Jeg har tænkt om jeg mon havde en urinvejsinfektion ved fødslen, og det måske var årsagen til at hun kom for tidligt.


Men det er jo ikke fordi man går med blærebetændelse 2 dage at man føder for tidligt, det er fordi man går med det skjult længe. Selvfølgelig skal man tjekkes, men det kræver lidt tid før det bliver voldsomt nok til at påvirke baby. Så det er mere en læge ting end en akutklinik ting, medmindre der er feber eller reelle smerter.

Ellers er det som de er bange for, at det går i nyrebækkenet.


Tjah - men jeg havde jo absolut ingen symptomer. Så hvis jeg pludselig fik symptomer, ville jeg ikke vide hvor længe jeg havde gået med det.

Men det er jo også bare min personlige erfaring og historie. Fik jeg symptomer på blærebetændelse ville jeg altid ringe som minimum til akutmodtagelsen for gravide.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

31+2

Indlægaf Neenah » 8. jul 2018, 08:58

Vi er på ferie på Bornholm - i campingvogn. Hold kæft det er varmt. Jeg kan ikke overskue andet end at sidde halvnøgen på sengen og læse, med mindre vi er ude at føjte.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 8. jul 2018, 09:15

Sangius skrev:
Buller skrev:
Sangius skrev:De to gange jeg havde blærebetændelse i min graviditet, mærkede jeg absolut intet til det.
Jeg fik heller ikke tjekket urin efter fødslen, men fik pr automatik en skud antibiotika under veerne.
Jeg har tænkt om jeg mon havde en urinvejsinfektion ved fødslen, og det måske var årsagen til at hun kom for tidligt.


Men det er jo ikke fordi man går med blærebetændelse 2 dage at man føder for tidligt, det er fordi man går med det skjult længe. Selvfølgelig skal man tjekkes, men det kræver lidt tid før det bliver voldsomt nok til at påvirke baby. Så det er mere en læge ting end en akutklinik ting, medmindre der er feber eller reelle smerter.

Ellers er det som de er bange for, at det går i nyrebækkenet.


Tjah - men jeg havde jo absolut ingen symptomer. Så hvis jeg pludselig fik symptomer, ville jeg ikke vide hvor længe jeg havde gået med det.

Men det er jo også bare min personlige erfaring og historie. Fik jeg symptomer på blærebetændelse ville jeg altid ringe som minimum til akutmodtagelsen for gravide.


Man kan jo købe urinstiks på apoteket og så bare stikse hjemme selv, hvis man går og bekymrer sig om det. :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 8. jul 2018, 09:20

Buller skrev:
Sangius skrev:
Buller skrev:
Sangius skrev:De to gange jeg havde blærebetændelse i min graviditet, mærkede jeg absolut intet til det.
Jeg fik heller ikke tjekket urin efter fødslen, men fik pr automatik en skud antibiotika under veerne.
Jeg har tænkt om jeg mon havde en urinvejsinfektion ved fødslen, og det måske var årsagen til at hun kom for tidligt.


Men det er jo ikke fordi man går med blærebetændelse 2 dage at man føder for tidligt, det er fordi man går med det skjult længe. Selvfølgelig skal man tjekkes, men det kræver lidt tid før det bliver voldsomt nok til at påvirke baby. Så det er mere en læge ting end en akutklinik ting, medmindre der er feber eller reelle smerter.

Ellers er det som de er bange for, at det går i nyrebækkenet.


Tjah - men jeg havde jo absolut ingen symptomer. Så hvis jeg pludselig fik symptomer, ville jeg ikke vide hvor længe jeg havde gået med det.

Men det er jo også bare min personlige erfaring og historie. Fik jeg symptomer på blærebetændelse ville jeg altid ringe som minimum til akutmodtagelsen for gravide.


Man kan jo købe urinstiks på apoteket og så bare stikse hjemme selv, hvis man går og bekymrer sig om det. :)


Mig bekendt er de stix på apoteket ikke følsomme overfor leukocytter, og derfor kan man sagtens misse en infektion med dem.
Men uanset - hvis jeg først har symptomer på blærebetændelse har jeg aldrig oplevet ikke at have det. Så med positiv stix eller ej, ville jeg personligt ringe ved symptomer. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 8. jul 2018, 10:52

Øv føler mig bare så ussel lige nu. Min kærestes bror har lige annonceret bryllup d. 19. januar. Og eftersom jeg har termin d. 7. oktober, så var det jo lige præcis deromkring, vi havde regnet med at holde barnedåb for at lægge afstand til jul og nytår men inden baby bliver for gammel (og for stor til familiekjolen). Så nu skal vi både tænke helt frem til februar plus at jeg nok også vil føle, at vi kommer lidt på andenpladsen. Øv! Især fordi det er sådan noget jeg selv ville tænke over... Men OK, de har ikke spurgt ind til graviditeten, siden de fik det at vide for 3 måneder siden, så de tænker nok ikke så langt...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 8. jul 2018, 10:56

Mi55y skrev:Øv føler mig bare så ussel lige nu. Min kærestes bror har lige annonceret bryllup d. 19. januar. Og eftersom jeg har termin d. 7. oktober, så var det jo lige præcis deromkring, vi havde regnet med at holde barnedåb for at lægge afstand til jul og nytår men inden baby bliver for gammel (og for stor til familiekjolen). Så nu skal vi både tænke helt frem til februar plus at jeg nok også vil føle, at vi kommer lidt på andenpladsen. Øv! Især fordi det er sådan noget jeg selv ville tænke over... Men OK, de har ikke spurgt ind til graviditeten, siden de fik det at vide for 3 måneder siden, så de tænker nok ikke så langt...


Øv! Jeg havde slet ikke tænkt over det, havde jeg været i deres situation. Synes I skal snakke med dem om det, og så lægge barnedåben i weekenden før?
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 8. jul 2018, 10:57

Mi55y skrev:Øv føler mig bare så ussel lige nu. Min kærestes bror har lige annonceret bryllup d. 19. januar. Og eftersom jeg har termin d. 7. oktober, så var det jo lige præcis deromkring, vi havde regnet med at holde barnedåb for at lægge afstand til jul og nytår men inden baby bliver for gammel (og for stor til familiekjolen). Så nu skal vi både tænke helt frem til februar plus at jeg nok også vil føle, at vi kommer lidt på andenpladsen. Øv! Især fordi det er sådan noget jeg selv ville tænke over... Men OK, de har ikke spurgt ind til graviditeten, siden de fik det at vide for 3 måneder siden, så de tænker nok ikke så langt...

Kan I ikke bare holde barnedåb i starten af februar? Både bryllup og barnedåb er da glade begivenheder at annoncere i de mørke vintermåneder, så jeg tænker bestemt ikke, at du skal føle det som en andenplads :kram:
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolibrien » 8. jul 2018, 12:07

Hvad har I bedst erfaring med af jerntabletter? Lige nu tager jeg apotekets, som jeg fint kunne tåle sidst, men jeg har så hård mave denne gang. Er det Aminojern eller Hemojern, der er bedre for maven?
0

Tilbage til "Graviditet"