Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 24. apr 2018, 19:16

Joe skrev:]
Zonta skrev:
Joe skrev:Min misdannelsesscanning gik rigtigt fint :)

Dejligt at høre! :love2: Fik I kønnet at vide eller hvordan?


Vi betalte os fra det for fem uger siden, men fik bekræftet at det er en dreng.

Jeg skal så have en hjertescanning om to uger og flere vækstscanninger derefter og frem til fødsel. Ikke fordi dagens scanning viste noget, men pga det helt nødvendige medicin jeg tager. Det var lidt et slag at høre, fordi hver scanning er forbundet med så meget nervøsitet. Men sådan er det, jeg må sætte pris på at der står et helt sundhedvæsen klar til at sørge for mig og min lille dreng.

Arh okay, den havde jeg lige misset :) Godt at han stadig var en dreng.

Det er da super fedt at du bliver fulgt så tæt, når nu du tager den medicin. Altså selvfølgelig er det ikke fedt at du skal gå og være nervøs op til, men det er altid hyggeligt med kig ind til baby og de gør det kun for at holde øje. Jeg er sikker på, at han nok skal klare det helt fint :)
1
J, juli 2018.
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: 8+6

Indlægaf Xnaiv » 24. apr 2018, 19:43

Kolibrien skrev:
Xnaiv skrev:Tillykke med scanninger mv. til alle :love2:

Hold op jeg synes godt nok ikke det er en fest for tiden. Konstant kvalme og dage med opkast hele dagen :badr:

Og så er jeg ked af at det simpelthen ikke er muligt for mig at få spist ordentligt. Jeg har lige arbejdet mig over på rugbrød, men kan ikke få alm. pålæg ned så det bliver madder med nutella og pålægschokolade :stoned:

Så sodavandsis og rugbrød har været menuen herhjemme i snart 2 uger :wacko:

Der er vidst flere herinde der har lidt meget af kvalme - har I nogle fantastiske råd?

Kæresten har allerede forslået en 7/7 ordning her i graviditeten så jeg i det mindste kunne få en pause hver anden uge :blush2: :lol2:


Åhh det er det samme for mig. Intet virker og jeg spiser også så frygtelig usundt, men jeg kan bare ikke med rugbrød og gulerødder for tiden :wacko: Her er chokolade og iskold kakao også et hit. Jeg trøster mig med, at babyen er ligeglad, den klarer sig og kvalmen går over, og jeg bliver sund igen. Har desværre ingen andre råd, da intet virker på mig.


Ja jeg må nok også bare hellere få det ned jeg kan frem for at fokusere for meget på hvad jeg får ned.

Uuh nu har jeg lyst til kold kakao :genert:
Little_Woman skrev:Mit bedste trick er at spise lidt hele tiden tiden - jeg gumler i hvert fald på noget mere eller mindre konstant for bliver jeg først sulten - SÅ kommer kvalmen.

Ellers er den, 7-9-13, ved at forsvinde, når det ikke lige er sulten der tricker.


Mit problem er at jeg har en del madlede og har slet ikke lyst til at spise, men jeg må forsøge mig med lidt hele tiden :)

Jeg tæller ned til at jeg kommer over det "punkt" ;)
0
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

33+6

Indlægaf Phaiak » 24. apr 2018, 19:46

Så er det blevet aften inden sidste arbejdsdag inden barsel.

Jeg har bagt kage og købt frugt til at tage med imorgen.
Imorgen tidlig skal jeg lige have lavet cream cheese frosting til at putte på kagen.

Ellers er planen for imorgen at komme ind, tømme skrivebord og skuffer, aflyse møder for det kommende år og ellers bare rydde op.
Jeg tænker at der er tid til lang frokost og så ellers slutte af med barselskage med mine kollegaer.

Gud hvor jeg glæder mig til at kunne tage en lur når det passer ind i planen og generelt gå i gsng med at gøre klar til lillebror kommer.
5
MissB
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MissB » 25. apr 2018, 04:36

Jeg havde den bedste jordemodersamtale i går. Mine bekymringer blev virkelig gjort til skamme - heldigvis!

Jeg var inde i over en time, selvom der kun var sat en halv time af. Vi startede med mine mange spørgsmål og gik så over til det vi skulle igennem. Vi talte selvfølgelig om vægt, men ikke mere end om de andre emner. Og både jordemoder og jordemoderstuderende var så søde.
8
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 25. apr 2018, 07:30

MissB skrev:Jeg havde den bedste jordemodersamtale i går. Mine bekymringer blev virkelig gjort til skamme - heldigvis!

Jeg var inde i over en time, selvom der kun var sat en halv time af. Vi startede med mine mange spørgsmål og gik så over til det vi skulle igennem. Vi talte selvfølgelig om vægt, men ikke mere end om de andre emner. Og både jordemoder og jordemoderstuderende var så søde.


Dejligt at det var en god oplevelse. Det betyder virkelig meget :dåne:
0
K - 12.06.18 :love:
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

34+0

Indlægaf Phaiak » 25. apr 2018, 07:36

Sidste dag på arbejdet :gogo: :D

Det er altså en mærkelig følelse, men det er også vildt tiltrængt.

Indtil videre har jeg ryddet min kalender for det kommende år og er gået i gang med at rydde skuffer og hylder så en anden kan overtage mon plads imens.

Jeg satser på en tidlig og lang frokost og så giver jeg kage og frugt kl 13. Og bagefter er det bare at køre hjem i fred og ro.
2
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 25. apr 2018, 07:40

Aquadorable skrev:
MissB skrev:Jeg havde den bedste jordemodersamtale i går. Mine bekymringer blev virkelig gjort til skamme - heldigvis!

Jeg var inde i over en time, selvom der kun var sat en halv time af. Vi startede med mine mange spørgsmål og gik så over til det vi skulle igennem. Vi talte selvfølgelig om vægt, men ikke mere end om de andre emner. Og både jordemoder og jordemoderstuderende var så søde.


Dejligt at det var en god oplevelse. Det betyder virkelig meget :dåne:

Hvornår modtog I invitationen til 1. jordemodersamtale? Jeg er 12+0 i dag og skal til NF i næste uge, så var begyndt at undre mig over hvornår jeg mon modtager noget :gruble:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 25. apr 2018, 07:47

girl_beat skrev:
Aquadorable skrev:
MissB skrev:Jeg havde den bedste jordemodersamtale i går. Mine bekymringer blev virkelig gjort til skamme - heldigvis!

Jeg var inde i over en time, selvom der kun var sat en halv time af. Vi startede med mine mange spørgsmål og gik så over til det vi skulle igennem. Vi talte selvfølgelig om vægt, men ikke mere end om de andre emner. Og både jordemoder og jordemoderstuderende var så søde.


Dejligt at det var en god oplevelse. Det betyder virkelig meget :dåne:

Hvornår modtog I invitationen til 1. jordemodersamtale? Jeg er 12+0 i dag og skal til NF i næste uge, så var begyndt at undre mig over hvornår jeg mon modtager noget :gruble:


Jeg husker, at den kom lige efter NF - jeg var af sted til jordemoder, da jeg var 15+0 :)
2
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

24+2

Indlægaf Zonta » 25. apr 2018, 08:32

Jeg har været til 2. lægesamtale i dag. Gik helt fint. Intet i urinen, blodtryk er fint, vægten siger +2,4 kg, symfysemål er fint.

Hun lyttede også hjertelyd. Det gad den lille mand eddermanme ikke - tror hun lyttede i 10 sekunder og den der lille doptone fik nok 3 spark imens :lol: Meget livlig og bestemt baby vi har os her.
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18170

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 25. apr 2018, 09:12

girl_beat skrev:Hvornår modtog I invitationen til 1. jordemodersamtale? Jeg er 12+0 i dag og skal til NF i næste uge, så var begyndt at undre mig over hvornår jeg mon modtager noget :gruble:


Umiddelbart efter NF fik jeg invitation til jordemoder og MD.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 24+2

Indlægaf Aquadorable » 25. apr 2018, 09:15

Zonta skrev:Jeg har været til 2. lægesamtale i dag. Gik helt fint. Intet i urinen, blodtryk er fint, vægten siger +2,4 kg, symfysemål er fint.

Hun lyttede også hjertelyd. Det gad den lille mand eddermanme ikke - tror hun lyttede i 10 sekunder og den der lille doptone fik nok 3 spark imens :lol: Meget livlig og bestemt baby vi har os her.


Hvor er det sejt, at du ikke har taget mere på :D Jeg holdt op med at gå på vægten, da den sagde +8 kilo :ninja:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: 24+2

Indlægaf Zonta » 25. apr 2018, 09:24

Aquadorable skrev:
Zonta skrev:Jeg har været til 2. lægesamtale i dag. Gik helt fint. Intet i urinen, blodtryk er fint, vægten siger +2,4 kg, symfysemål er fint.

Hun lyttede også hjertelyd. Det gad den lille mand eddermanme ikke - tror hun lyttede i 10 sekunder og den der lille doptone fik nok 3 spark imens :lol: Meget livlig og bestemt baby vi har os her.


Hvor er det sejt, at du ikke har taget mere på :D Jeg holdt op med at gå på vægten, da den sagde +8 kilo :ninja:

Det har jeg i princippet også... Jeg tabte mig 4 kg den første halvanden måned pga. kvalme, så jeg er jo oppe på noget der ligner 6-7 kg :D
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18170

Re: 16+3

Indlægaf Mi55y » 25. apr 2018, 09:25

Aquadorable skrev:
Zonta skrev:Jeg har været til 2. lægesamtale i dag. Gik helt fint. Intet i urinen, blodtryk er fint, vægten siger +2,4 kg, symfysemål er fint.

Hun lyttede også hjertelyd. Det gad den lille mand eddermanme ikke - tror hun lyttede i 10 sekunder og den der lille doptone fik nok 3 spark imens :lol: Meget livlig og bestemt baby vi har os her.


Hvor er det sejt, at du ikke har taget mere på :D Jeg holdt op med at gå på vægten, da den sagde +8 kilo :ninja:


Jeg var på i morges, og jeg er nu på +5 kg :nerve: Havde ellers holdt mig på +2,5 kg i 6 ugers tid, men det har da lige taget et hop siden påske.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 25. apr 2018, 09:42

Jeg har det rigtig fint med at jeg stadig intet aner om min vægt. Men jeg kan konstatere at jeg stadig kan være i det meste af mit tøj (i hvert fald kjoler og toppe), så det kan ikke være helt galt :-D
0
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Klummerlig » 25. apr 2018, 09:46

Vi fik fortalt mine forældre det i går også. Nu tæller jeg bare ned til nakkefold. 13 dage endnu. Alle mine bukser rt for små men jeg vil ikke tage ventebukser på før det er ude på jobbet
0

Tilbage til "Graviditet"