Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 22. apr 2018, 17:24

Jeg ville have det rigtig dårligt med, at min mand var væk sådan efter uge 30 ish.
Men jeg fødteogså 35+1 sidst.
Jeg ved ikke hvordan jeg ville have haft det med det i min første graviditet, før jeg gik i fødsel. For havde en helt problemfri og fin graviditet :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 22. apr 2018, 17:54

Jeg har selv foreslået, at han er væk fra fredagen inden til søndag uge efter, da der så kun er tale om en enkelt arbejdsuge. For ingen tvivl om, at han skal med til EM. 14 dage er bare meget lang tid, synes jeg.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Klummerlig » 22. apr 2018, 18:07

Det synes jeg lyder som et godt kompromis missy.

Vi har fortalt den kommende storesøster det i dag. Hun blev så glad at hun græd. Så græd jeg også.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. apr 2018, 18:08

Mi55y skrev:Min kæreste skal til Slovakiet og spille EM i august. Flere fra holdet har tænkt sig at rejse lidt rundt hele ugen frem til EM starter tirsdag i uge 34. Jeg er pt slet ikke tryg ved, at min kæreste allerede nu skal planlægge, om han er væk i 14 dage på et tidspunkt, hvor jeg vil være i 33./34. uge. Jeg går jo stadig på arbejde til den tid, og jeg aner jo ikke, hvor mærket jeg er af graviditeten. Jeg har sagt til ham, at jeg ikke er glad for eller tryg ved det, men han får mig ikke til at tage beslutningen for ham.

Jer der er nået så langt eller har været der før, hvordan ville I have det med at være alene i to uger så sent i graviditeten?


Fra en lurer. Jeg fløj alene 35+6 i 12 timer straight + 3 timer efter en mellemlanding. Jeg var alene fra ja, 35+6 - 40. Det rørte mig ikke.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FruKuk » 22. apr 2018, 18:15

FormerlyKnownAs skrev:
Mi55y skrev:Min kæreste skal til Slovakiet og spille EM i august. Flere fra holdet har tænkt sig at rejse lidt rundt hele ugen frem til EM starter tirsdag i uge 34. Jeg er pt slet ikke tryg ved, at min kæreste allerede nu skal planlægge, om han er væk i 14 dage på et tidspunkt, hvor jeg vil være i 33./34. uge. Jeg går jo stadig på arbejde til den tid, og jeg aner jo ikke, hvor mærket jeg er af graviditeten. Jeg har sagt til ham, at jeg ikke er glad for eller tryg ved det, men han får mig ikke til at tage beslutningen for ham.

Jer der er nået så langt eller har været der før, hvordan ville I have det med at være alene i to uger så sent i graviditeten?


Fra en lurer. Jeg fløj alene 35+6 i 12 timer straight + 3 timer efter en mellemlanding. Jeg var alene fra ja, 35+6 - 40. Det rørte mig ikke.


Også en lurer. Min mand rejste med abejdet i 14 dage, da jeg i uge 36+37 med den første. Jeg havde det af lort under hele graviditeten, så det ændrede ikke noget, at han ikke var hjemme.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 22. apr 2018, 18:19

Men jeg synes lidt, at der er forskel på, om det er arbejde eller lignende nødvendigheder eller ferie. Det har hele tiden været planen, at han skulle afsted til EM, men nu vil han gerne feriere i 10 dage op til.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. apr 2018, 18:24

mja, jeg havde det nok sådan lidt at om han var der eller ej gjorde ikke den store forskel for mig, jeg var gravid uanset hvad, det var egentlig bare lidt kedeligt. 4 uger efter fødslen af vores søn, rejste han i en uge og jeg sad i Bangladesh helt alene. Jeg tager nok tingene ret meget oppe fra og ned og bekymrer mig ikke så meget, men tager det som det kommer.

Men hvis du ikke har det godt med det, så skal du sige det. Der er jo dig som er i det og kan mærke fysisk og emotionelt hvordan det er for dig. Vi er jo ikke ens på hverken det ene eller andet punkt. Missede hvor han skal hen? Kan han komme hjem hurtigt hvis der sker noget? Hvis du skal være ærlig, er du så helst fri for at han tager afsted?
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

31+4

Indlægaf billiebean » 22. apr 2018, 18:25

Missy: Det er vildt svært det med, når de skal rejse, for det er jo både et spørgsmål om, hvordan man har det fysisk og om man kan rumme det mentalt til den tid. Jeg har fra starten sagt, at i tredje trimester skulle han altså ikke tage væk. Og nu er min bækkenløsning jo også gået helt banjo og samtidig er jeg langt mere træt og slidt nu, og ville derfor have svært ved at rumme 2 uger alene. Men omvendt.. man kan jo mange ting, når man skal.. så må man bare se, om man kan lade være med at blive bitter (ahem.. var alene i 3 uger med influenza i start marts..).
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 22. apr 2018, 18:31

Neenah skrev:Vi er så småt begyndt at købe ind :lun: Vi fik anskaffet autostol med base i går, som vi købte brugt - og den ser så fin ud. Nu er jagten så gået ind på en brugt Odder-vogn og noget pusleværk, hvor vi tænker at kopiere Aquas løsning med hemnes-kommoden. Det ser nemlig så fint ud!

Jeg er så utålmodig :blush: Alt skulle helst være købt i går, åbenbart. Min utålmodighed når uanede højder i det her babyhejs :lol:


Vi er også glade for den løsning :) Vi er dog begge meget høje, og jeg vil sige, at det kræver lidt højde til mor og far med den kommode. Ellers vil man ikke kunne læne sig ind over baby, når man pusler.
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 22. apr 2018, 18:35

Mi55y skrev:Min kæreste skal til Slovakiet og spille EM i august. Flere fra holdet har tænkt sig at rejse lidt rundt hele ugen frem til EM starter tirsdag i uge 34. Jeg er pt slet ikke tryg ved, at min kæreste allerede nu skal planlægge, om han er væk i 14 dage på et tidspunkt, hvor jeg vil være i 33./34. uge. Jeg går jo stadig på arbejde til den tid, og jeg aner jo ikke, hvor mærket jeg er af graviditeten. Jeg har sagt til ham, at jeg ikke er glad for eller tryg ved det, men han får mig ikke til at tage beslutningen for ham.

Jer der er nået så langt eller har været der før, hvordan ville I have det med at være alene i to uger så sent i graviditeten?


Jeg ville slet ikke være tryg ved det nu (er 34+0 i morgen), men jeg er jo nok også farvet af, at jeg har haft problemer med forskellige ting den sidste måned. Problemet er, at selv om du har det godt nu - og for den sags skyld også i uge 30 - så går det lynstærkt med at blive besværet. For to uger siden gik jeg otte kilometer med min mand. I dag tog vi præcis samme rute, og jeg måtte kapitulere halvvejs. Der sker virkelig meget i de her uger, min mave er eksploderet i størrelse.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 22. apr 2018, 18:47

Mi55y skrev:Min kæreste skal til Slovakiet og spille EM i august. Flere fra holdet har tænkt sig at rejse lidt rundt hele ugen frem til EM starter tirsdag i uge 34. Jeg er pt slet ikke tryg ved, at min kæreste allerede nu skal planlægge, om han er væk i 14 dage på et tidspunkt, hvor jeg vil være i 33./34. uge. Jeg går jo stadig på arbejde til den tid, og jeg aner jo ikke, hvor mærket jeg er af graviditeten. Jeg har sagt til ham, at jeg ikke er glad for eller tryg ved det, men han får mig ikke til at tage beslutningen for ham.

Jer der er nået så langt eller har været der før, hvordan ville I have det med at være alene i to uger så sent i graviditeten?

Jeg kan ikke huske om I har andre forpligtelser? Altså stort hus, dyr eller sådan noget?

Vi har både kat og hund, stort hus og have og det ville være i slutningen af juni, hvis det var i min graviditet. Det ville han altså ikke "få lov" til - ikke i 14 dage og ikke uden at han f.eks. arrangerede, at hunden skulle passes et andet sted. Allerede nu er mit bækken mærket af graviditet (er i uge 24 og det vil sige, at jeg kører på 10. uge med bækkenproblemer, der så småt bliver værre og værre) og det ville være umuligt for mig at opretholde alt det.

MEN - hvis ikke vi havde så mange forpligtelser, så ville jeg nok se om jeg ikke kunne se igennem fingre med, at rengøringen måske ikke var så fantastisk og sådan noget i de par uger. I forhold til hvor langt jeg ville være henne, ville jeg ikke se det som et problem.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 22. apr 2018, 18:48

FormerlyKnownAs skrev:mja, jeg havde det nok sådan lidt at om han var der eller ej gjorde ikke den store forskel for mig, jeg var gravid uanset hvad, det var egentlig bare lidt kedeligt. 4 uger efter fødslen af vores søn, rejste han i en uge og jeg sad i Bangladesh helt alene. Jeg tager nok tingene ret meget oppe fra og ned og bekymrer mig ikke så meget, men tager det som det kommer.

Men hvis du ikke har det godt med det, så skal du sige det. Der er jo dig som er i det og kan mærke fysisk og emotionelt hvordan det er for dig. Vi er jo ikke ens på hverken det ene eller andet punkt. Missede hvor han skal hen? Kan han komme hjem hurtigt hvis der sker noget? Hvis du skal være ærlig, er du så helst fri for at han tager afsted?


Det er i Slovakiet tæt på Bratislava. Jeg har ikke haft et problem med, at han skulle være væk 6-7 dage ifm. EM, for det har som sagt her tiden været planen. Men når det så pludselig bliver udvidet med en uge+, så synes jeg det er noget helt andet. Det er også meget længe at skulle trække på andres hjælp, hvis nu jeg er besværet og har nok i at gå på arbejde. Jeg har sagt til ham, at jeg ikke er glad ved det, men at det er hans valg.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 22. apr 2018, 18:51

Zonta skrev:Jeg kan ikke huske om I har andre forpligtelser? Altså stort hus, dyr eller sådan noget?

Vi har både kat og hund, stort hus og have og det ville være i slutningen af juni, hvis det var i min graviditet. Det ville han altså ikke "få lov" til - ikke i 14 dage og ikke uden at han f.eks. arrangerede, at hunden skulle passes et andet sted. Allerede nu er mit bækken mærket af graviditet (er i uge 24 og det vil sige, at jeg kører på 10. uge med bækkenproblemer, der så småt bliver værre og værre) og det ville være umuligt for mig at opretholde alt det.

MEN - hvis ikke vi havde så mange forpligtelser, så ville jeg nok se om jeg ikke kunne se igennem fingre med, at rengøringen måske ikke var så fantastisk og sådan noget i de par uger. I forhold til hvor langt jeg ville være henne, ville jeg ikke se det som et problem.


Vi har kat og 156 kvm hus, så nej, rengøring ville nok blive et minimum.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. apr 2018, 18:54

Mi55y skrev:
FormerlyKnownAs skrev:mja, jeg havde det nok sådan lidt at om han var der eller ej gjorde ikke den store forskel for mig, jeg var gravid uanset hvad, det var egentlig bare lidt kedeligt. 4 uger efter fødslen af vores søn, rejste han i en uge og jeg sad i Bangladesh helt alene. Jeg tager nok tingene ret meget oppe fra og ned og bekymrer mig ikke så meget, men tager det som det kommer.

Men hvis du ikke har det godt med det, så skal du sige det. Der er jo dig som er i det og kan mærke fysisk og emotionelt hvordan det er for dig. Vi er jo ikke ens på hverken det ene eller andet punkt. Missede hvor han skal hen? Kan han komme hjem hurtigt hvis der sker noget? Hvis du skal være ærlig, er du så helst fri for at han tager afsted?


Det er i Slovakiet tæt på Bratislava. Jeg har ikke haft et problem med, at han skulle være væk 6-7 dage ifm. EM, for det har som sagt her tiden været planen. Men når det så pludselig bliver udvidet med en uge+, så synes jeg det er noget helt andet. Det er også meget længe at skulle trække på andres hjælp, hvis nu jeg er besværet og har nok i at gå på arbejde. Jeg har sagt til ham, at jeg ikke er glad ved det, men at det er hans valg.


Det mere eller mindre umuligt at forudsige hvordan du har det til den tid tænker jeg. Jeg ved ikke hvor meget mere du kan gøre end du har gjort, udover at sige det til ham igen. Vi er jo alle forskellige. For mig er det lidt hip som hap om det er en uge eller to eller to en halv. Men vi har det jo alle sammen forskelligt i en graviditet, fysisk og emotionelt. Jeg håber at han fanger at du ikke er tryg ved det :kys:
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 22. apr 2018, 19:11

Aquadorable skrev:
Neenah skrev:Vi er så småt begyndt at købe ind :lun: Vi fik anskaffet autostol med base i går, som vi købte brugt - og den ser så fin ud. Nu er jagten så gået ind på en brugt Odder-vogn og noget pusleværk, hvor vi tænker at kopiere Aquas løsning med hemnes-kommoden. Det ser nemlig så fint ud!

Jeg er så utålmodig :blush: Alt skulle helst være købt i går, åbenbart. Min utålmodighed når uanede højder i det her babyhejs :lol:


Vi er også glade for den løsning :) Vi er dog begge meget høje, og jeg vil sige, at det kræver lidt højde til mor og far med den kommode. Ellers vil man ikke kunne læne sig ind over baby, når man pusler.


Tak for tippet. Det er lidt et issue, for min mand er ret høj (190) og jeg er en bette skid på 160 cm. Det kan godt være vi skal omtænke :gruble:
0

Tilbage til "Graviditet"