Terminstråd - alle er velkomne :)

Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: 35+6

Indlægaf Majer » 15. okt 2017, 06:34

ina skrev:Jeg kampsveder! :genert: Er det normalt her til sidst? Kan slet ikke huske det fra de andre gange..


Det gør jeg også og har gjort det i laaang tid nu. Har bandlyst vores brændeovn og er faktisk lidt irriteret over at min kæreste har tændt for varmen. Men ham sønnen frøs altså :blush:
Håber ikke det varer ved alt for længe efter fødslen.
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: 35+6

Indlægaf Lulu » 15. okt 2017, 07:08

Majer skrev:
ina skrev:Jeg kampsveder! :genert: Er det normalt her til sidst? Kan slet ikke huske det fra de andre gange..


Det gør jeg også og har gjort det i laaang tid nu. Har bandlyst vores brændeovn og er faktisk lidt irriteret over at min kæreste har tændt for varmen. Men ham sønnen frøs altså :blush:
Håber ikke det varer ved alt for længe efter fødslen.


Jeg fødte i november og jeg kunne rende rundt i sommertøj hele vinteren. Så lidt længe kan det godt vare.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: 35+6

Indlægaf Majer » 15. okt 2017, 08:04

Lulu skrev:
Majer skrev:
ina skrev:Jeg kampsveder! :genert: Er det normalt her til sidst? Kan slet ikke huske det fra de andre gange..


Det gør jeg også og har gjort det i laaang tid nu. Har bandlyst vores brændeovn og er faktisk lidt irriteret over at min kæreste har tændt for varmen. Men ham sønnen frøs altså :blush:
Håber ikke det varer ved alt for længe efter fødslen.


Jeg fødte i november og jeg kunne rende rundt i sommertøj hele vinteren. Så lidt længe kan det godt vare.


Nå men så skal jeg nok ikke regne med at kunne pakke sandalerne væk når jeg har født :)
0
UndercoverMom
Indlæg: 49
Tilmeldt: 11. dec 2016, 12:06
Kort karma: 7
Likede indlæg: 83

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf UndercoverMom » 16. okt 2017, 08:22

Så har jeg fået tid til første lægebesøg. Det er på torsdag, hvor jeg er 7+2.

Jeg havde lidt håbet, at de kunne genbruge de blodprøver osv., jeg fik taget i juni måned, for synes jo ikke, at ret meget er ændret siden da :genert: Men nej, der skal tages nye. Så det skal jeg have gjort fredag, da sygeplejersken ikke har tid torsdag, når jeg skal se lægen. Suk. Jeg ville ønske, jeg synes det var spændende, men når man har været igennem det én gang uden at få en baby ud af det, så er det ærlig talt mest noget, der skal overstås. Er lidt ked af, at jeg har det sådan.
1
Brugeravatar
cea
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:32
Kort karma: 99
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 428

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf cea » 17. okt 2017, 19:25

Så har jeg været til NF, puh hvor var ejg nervøs og regnede med at det var helt galt denne gang, men fik nogle gode tal. Så nu hedder terminen 24 apr og jeg er 13+0 idag :klap:
12
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

C. apr 2018
UndercoverMom
Indlæg: 49
Tilmeldt: 11. dec 2016, 12:06
Kort karma: 7
Likede indlæg: 83

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf UndercoverMom » 19. okt 2017, 12:31

Jeg var ved lægen i dag. Han mente, at jeg skal scannes tidligt i offentligt regi med den historik, jeg har - så det har jeg fået tid til på onsdag, hvor jeg efter egne beregninger er 8+1. Uh, hvor jeg bare håber at se det lille hjerte slå!
2
Popoff
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. dec 2016, 20:02
Kort karma: 10
Likede indlæg: 112

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Popoff » 19. okt 2017, 19:06

KinderBueno skrev:
Popoff skrev:Her har jeg haft to fantastiske uger med næsten ingen hovedpine. Det er helt uvirkeligt og jeg har sådan nydt det! Der er stadig bestemte ting jeg skal undgå, men det er også fint nok. Jeg er bare glad for ikke at have hovedpine dagligt!

Håber i alle har det godt :)


Dejligt med hovedpinefri uger! Hvad forårsagede det? (Undskyld, hvis det er nævnt, jeg kan ikke lige huske det). Jeg havde selv mega-hovedpine i to uger i træk tilbage i foråret, wow det var modbydeligt. Men min tese endte med at være, at det nok var noget specialeskrivnings-stress, som gjorde det hos mig.


Det er en blanding af graviditetshormoner som trigger min migræne og så spændingshovedpine primært fra jeg har ligget og spændt helt op i nakken under migræneanfaldene. Det er i hvert fald bedste bud! Jeg er blevet sluppet af fysioterapeuten i dag, mine spændinger er helt væk. Hormonerne kan stadig drille mig, men derudover begynder jeg også at gennemskue andre triggere. Jeg skal undgå alle skærme, undgå sukker, huske hvile i løbet af dagen, undgå at have mit hår opsat, helst få en god nattesøvn. Der er sikkert flere jeg ikke er klar over. Så jeg nyder rigtigt at være gravid! Count Down 7 uger til termin :ticks:
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Vixen » 19. okt 2017, 19:50

Popoff skrev:
KinderBueno skrev:
Popoff skrev:Her har jeg haft to fantastiske uger med næsten ingen hovedpine. Det er helt uvirkeligt og jeg har sådan nydt det! Der er stadig bestemte ting jeg skal undgå, men det er også fint nok. Jeg er bare glad for ikke at have hovedpine dagligt!

Håber i alle har det godt :)


Dejligt med hovedpinefri uger! Hvad forårsagede det? (Undskyld, hvis det er nævnt, jeg kan ikke lige huske det). Jeg havde selv mega-hovedpine i to uger i træk tilbage i foråret, wow det var modbydeligt. Men min tese endte med at være, at det nok var noget specialeskrivnings-stress, som gjorde det hos mig.


Det er en blanding af graviditetshormoner som trigger min migræne og så spændingshovedpine primært fra jeg har ligget og spændt helt op i nakken under migræneanfaldene. Det er i hvert fald bedste bud! Jeg er blevet sluppet af fysioterapeuten i dag, mine spændinger er helt væk. Hormonerne kan stadig drille mig, men derudover begynder jeg også at gennemskue andre triggere. Jeg skal undgå alle skærme, undgå sukker, huske hvile i løbet af dagen, undgå at have mit hår opsat, helst få en god nattesøvn. Der er sikkert flere jeg ikke er klar over. Så jeg nyder rigtigt at være gravid! Count Down 7 uger til termin :ticks:


Pyyyha, det var mange triggers - stakkels dig! :gisp: Jeg skal ikke klage, kan jeg høre. Håber, de sidste 7 uger går hurtigt!
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 20. okt 2017, 17:23

Jeg er simpelthen så øm i mave, underliv og bækken i de her dage. Kan slet ikke huske at jeg havde det sådan de andre gange, men det havde jeg jo nok. Tror hun ligger lavt og fylder meget dernede.

Jeg er 36+5 og kan mærke at jeg tolker lidt på tingene. Tror ikke jeg går til termin, men det er jo nemt at sige. :lol: Kan huske fra de andre gange at jeg ikke var i tvivl om da jeg fik veer. Håber det også gør sig gældende 3. gang. :lol:

Mine børn har efterårsferie (deres far heldigvis også). Jeg er så træt, sover dårligt og har ondt. Og der har været en mio konflikter i dag. :cuss: Trænger til hverdag. :genert:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Majer » 20. okt 2017, 18:41

ina skrev:Jeg er simpelthen så øm i mave, underliv og bækken i de her dage. Kan slet ikke huske at jeg havde det sådan de andre gange, men det havde jeg jo nok. Tror hun ligger lavt og fylder meget dernede.

Jeg er 36+5 og kan mærke at jeg tolker lidt på tingene. Tror ikke jeg går til termin, men det er jo nemt at sige. :lol: Kan huske fra de andre gange at jeg ikke var i tvivl om da jeg fik veer. Håber det også gør sig gældende 3. gang. :lol:

Mine børn har efterårsferie (deres far heldigvis også). Jeg er så træt, sover dårligt og har ondt. Og der har været en mio konflikter i dag. :cuss: Trænger til hverdag. :genert:


Jeg kan SÅ meget følge dig! Er 38+2 og har næsten konstant menssmerter, mit bækken gør ondt og det føles som om jeg går rundt med hendes hoved halvt ude :P

Er træt helt ind i knoglerne og kunne sove konstant. Tror så det er fordi kvaliteten af den søvn jeg få er så ringe pga bækkensmerter.

Kan heller ikke huske det var så slemt sidste gang overhovedet og der opdragende jeg slet ikke jeg var i fødsel før vandet gik og veerne kom stormende med tre min mellemrum fra første ve. Håber på lidt mere varsel denne gang, så jeg er konstant obs op tegn.

Jeg har været totalt bad mom og sendt sønnen i vuggestue hele ugen. Far har ikke ferie og jeg kan simpelthen ikke magte at have ham alene for længe af gangen. Både pga manglende energi og smerter. Så jeg valgte at leve med skammen og aflevere ham :blush:
2
Popoff
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. dec 2016, 20:02
Kort karma: 10
Likede indlæg: 112

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Popoff » 20. okt 2017, 18:45

Hvor er det spændende Ina! :) Kan godt huske den der tyngde fornemmelse.. her ligger lillebror med hovedet nedad men står ikke fast, så jeg har lidt af det samme! Og så glæder jeg mig over at han sparker med benene ud mod siden og ikke ribbene - TAK! :D

God weekend til jer alle..
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 20. okt 2017, 18:58

Majer skrev:
ina skrev:Jeg er simpelthen så øm i mave, underliv og bækken i de her dage. Kan slet ikke huske at jeg havde det sådan de andre gange, men det havde jeg jo nok. Tror hun ligger lavt og fylder meget dernede.

Jeg er 36+5 og kan mærke at jeg tolker lidt på tingene. Tror ikke jeg går til termin, men det er jo nemt at sige. :lol: Kan huske fra de andre gange at jeg ikke var i tvivl om da jeg fik veer. Håber det også gør sig gældende 3. gang. :lol:

Mine børn har efterårsferie (deres far heldigvis også). Jeg er så træt, sover dårligt og har ondt. Og der har været en mio konflikter i dag. :cuss: Trænger til hverdag. :genert:


Jeg kan SÅ meget følge dig! Er 38+2 og har næsten konstant menssmerter, mit bækken gør ondt og det føles som om jeg går rundt med hendes hoved halvt ude :P

Er træt helt ind i knoglerne og kunne sove konstant. Tror så det er fordi kvaliteten af den søvn jeg få er så ringe pga bækkensmerter.

Kan heller ikke huske det var så slemt sidste gang overhovedet og der opdragende jeg slet ikke jeg var i fødsel før vandet gik og veerne kom stormende med tre min mellemrum fra første ve. Håber på lidt mere varsel denne gang, så jeg er konstant obs op tegn.

Jeg har været totalt bad mom og sendt sønnen i vuggestue hele ugen. Far har ikke ferie og jeg kan simpelthen ikke magte at have ham alene for længe af gangen. Både pga manglende energi og smerter. Så jeg valgte at leve med skammen og aflevere ham :blush:


Jeg har også meget mensmurren og den følelse af at hun er på vej ud. Min mand siger at jeg vralter - det tror da fanden. :lol: Jeg kunne sove hele dagen, hvis jeg fik lov. :træt:

Jeg håber at du får lidt mere varsel denne gang. :kys: Og hvis min mand ikke havde ferie i denne uge, var mine også sendt afsted. Det er der vist ikke nogen der ser skævt til i vores “tilstand”. :kys:

Spændende hvornår der sker noget! Jeg har jo lige en eksamen den 8. november (ja, 4 dage før termin :tie: ) jeg gerne vil have overstået. Men nu må vi se. :træt:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 20. okt 2017, 19:01

Popoff skrev:Hvor er det spændende Ina! :) Kan godt huske den der tyngde fornemmelse.. her ligger lillebror med hovedet nedad men står ikke fast, så jeg har lidt af det samme! Og så glæder jeg mig over at han sparker med benene ud mod siden og ikke ribbene - TAK! :D

God weekend til jer alle..


Tror heller ikke hun står fast her. Men i det mindste vender de rigtigt. :D Og en klar fordel at spark ikke rammer ribbenene. :tie:

God weekend!
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 20. okt 2017, 19:03

Vi er iøvrigt mere eller mindre klar, sådan rent praktisk. Vi mangler at samle tremmeseng, pakke tasken, afprøve autostol og så kunne det være rart, hvis min mand lige kunne nå omkring lossepladsen. :lol: :genert: På mandag kører vi ned og ser fødegangen (nyt fødselssted i forhold til de to andre gange).
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zombie » 22. okt 2017, 22:32

KinderBueno skrev:
ina skrev:
KinderBueno skrev:Pyha, jeg blev godt nok lige overvældet af en hel masse "jeg klarer det aldrig"-følelser på vej hjem i bilen sammen med min kæreste. Endte med at sidde og snøfte i noget nær en time. Pludselig kunne jeg bare ikke tænke andet, end at jeg kommer til at fumle totalt og ligne en retarderet med min lille baby. Mine erfaringer med spædbørn er tæt på 0. Hvad nu hvis hun gylper udover hele sin dyne en nat, og vi kun har én dyne til hende, hvad skal hun så sove med? Og så kunne jeg slet ikke finde en løsning på den tænkte situation, selvom det jo virkelig bør være til at overskue. Fik tænkt mig helt op i et hjørne. Åha.


Vi har to dyner, det er uundværligt efter min mening. :kys:

Det skal nok gå! Det gør det altid. Dine følelser er helt normale, men jeg er stensikker på at du lurer den lynhurtigt! :kys:


Tak for de opmuntrende ord, søde Ina. Vi skal helt sikkert have to dyner, kan jeg se.


Efter 72 timer er alle eksperter. Og de første 72 timer skal bare overleves, det ved alle.
0
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Graviditet"