Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11341
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23473

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mani » 22. mar 2024, 04:28

godtnavn skrev:
Helga1 skrev:Det er da dejligt, at glukosebelastningen trods alt kunne flyttes, men synes godt nok også d. 9. Er meget sent, hvis lægen gerne ville have tjekket det hurtigt!

Jeg håber din mand kan trække det store læs ift. Børnene i weekenden, så du kan slappe af i det omfang, du har brug for og ikke forværrer dine smerter- især, hvis du er alene med dem i starten af næste uge.


Ja, jeg tænker at ringe til hospitalet i morgen formiddag og høre om lægen synes det er fint at vente så længe, ellers må de vel kunne sende mig til et andet hospital eller finde en tid, det var også ærgeligt de ingen tider havde i dag eller i morgen så det kunne nås før påske, og ugen efter påske så også er helt proppet. Men tænker at siger lægen jeg skal have den før så må de jo finde en tid et sted.

Weekenden vil jeg slappe af, udover jeg har lovet børnene en tur i Tivoli :genert: Men selvom jeg tager med bliver det jo uden tvivl manden der står for det meste, og jeg bliver mest bare taskepasser, de er jo 7 og 4 år så de vil prøve alle de vilde rutchebaner som man jo ikke må som gravid. Vil gerne tage med da jeg ved der kommer en lang periode hvor jeg ikke kan tage med den slags steder. Og så ved børnene godt det bliver en kort tur, og jeg tager bus frem og tilbage hvor jeg normalt cykler. Men den anden wekeend dag står han for, og så står han generelt for det meste, har lidt ondt af ham for tiden fordi han er på fra tidlig morgen til sen aften hver dag for tiden, fordi jeg bidrager med så lidt, det kan ikke være så meget anderledes, men forstår virkelig godt hvis han også er rigtig træt efterhånden.

Håber virkelig hindeløsningen sætter gang i noget, så er der kun ca 20 dage endnu.

I morgen skal jeg besøge min bror på hospitalet, han skulle være kommet hjem men hans infektionstal stiger trods antibiotika så han er stadig i limbo om han får lov at beholde sit ben eller ej, så føler ikke helt jeg kan aflyse besøget til ham da han har det ret skidt, slevom jeg ærligt hellere ville sove hele dagen i morgen :genert: Men der bliver tid til en middagslur alligevel :)

Det er ikke at bidrage med lidt at være højgravid og tage sig af de to børn i har når han er på arbejde :kys:

Men det er helt forståeligt hvis I begge er trætte. Man er meget på i den situation - begge - men på hver sin måde.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
godtnavn
Indlæg: 11172
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12994

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. mar 2024, 08:52

Mani skrev:
godtnavn skrev:
Helga1 skrev:Det er da dejligt, at glukosebelastningen trods alt kunne flyttes, men synes godt nok også d. 9. Er meget sent, hvis lægen gerne ville have tjekket det hurtigt!

Jeg håber din mand kan trække det store læs ift. Børnene i weekenden, så du kan slappe af i det omfang, du har brug for og ikke forværrer dine smerter- især, hvis du er alene med dem i starten af næste uge.


Ja, jeg tænker at ringe til hospitalet i morgen formiddag og høre om lægen synes det er fint at vente så længe, ellers må de vel kunne sende mig til et andet hospital eller finde en tid, det var også ærgeligt de ingen tider havde i dag eller i morgen så det kunne nås før påske, og ugen efter påske så også er helt proppet. Men tænker at siger lægen jeg skal have den før så må de jo finde en tid et sted.

Weekenden vil jeg slappe af, udover jeg har lovet børnene en tur i Tivoli :genert: Men selvom jeg tager med bliver det jo uden tvivl manden der står for det meste, og jeg bliver mest bare taskepasser, de er jo 7 og 4 år så de vil prøve alle de vilde rutchebaner som man jo ikke må som gravid. Vil gerne tage med da jeg ved der kommer en lang periode hvor jeg ikke kan tage med den slags steder. Og så ved børnene godt det bliver en kort tur, og jeg tager bus frem og tilbage hvor jeg normalt cykler. Men den anden wekeend dag står han for, og så står han generelt for det meste, har lidt ondt af ham for tiden fordi han er på fra tidlig morgen til sen aften hver dag for tiden, fordi jeg bidrager med så lidt, det kan ikke være så meget anderledes, men forstår virkelig godt hvis han også er rigtig træt efterhånden.

Håber virkelig hindeløsningen sætter gang i noget, så er der kun ca 20 dage endnu.

I morgen skal jeg besøge min bror på hospitalet, han skulle være kommet hjem men hans infektionstal stiger trods antibiotika så han er stadig i limbo om han får lov at beholde sit ben eller ej, så føler ikke helt jeg kan aflyse besøget til ham da han har det ret skidt, slevom jeg ærligt hellere ville sove hele dagen i morgen :genert: Men der bliver tid til en middagslur alligevel :)

Det er ikke at bidrage med lidt at være højgravid og tage sig af de to børn i har når han er på arbejde :kys:

Men det er helt forståeligt hvis I begge er trætte. Man er meget på i den situation - begge - men på hver sin måde.


Tak, ved godt jeg bidrager med alt det jeg kan, og at bygge en baby jo også er et stort bidrag. Men at få hverdagen til at hænge sammen, sørge for vi ikke bor i rod og kaos, lave mad osv. osv. bidrager jeg ikke særlig meget til pt, så min mand står med meget. Min mand mener jeg gør mere end jeg bør, og siger dagligt jeg skal lægge mig ned og slappe af, det er altså på ingen måde ham der mener jeg ikke gør nok, så det er rent mig selv der ville ønske jeg kunne mere.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11341
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23473

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mani » 22. mar 2024, 10:16

godtnavn skrev:
Mani skrev:
godtnavn skrev:
Helga1 skrev:Det er da dejligt, at glukosebelastningen trods alt kunne flyttes, men synes godt nok også d. 9. Er meget sent, hvis lægen gerne ville have tjekket det hurtigt!

Jeg håber din mand kan trække det store læs ift. Børnene i weekenden, så du kan slappe af i det omfang, du har brug for og ikke forværrer dine smerter- især, hvis du er alene med dem i starten af næste uge.


Ja, jeg tænker at ringe til hospitalet i morgen formiddag og høre om lægen synes det er fint at vente så længe, ellers må de vel kunne sende mig til et andet hospital eller finde en tid, det var også ærgeligt de ingen tider havde i dag eller i morgen så det kunne nås før påske, og ugen efter påske så også er helt proppet. Men tænker at siger lægen jeg skal have den før så må de jo finde en tid et sted.

Weekenden vil jeg slappe af, udover jeg har lovet børnene en tur i Tivoli :genert: Men selvom jeg tager med bliver det jo uden tvivl manden der står for det meste, og jeg bliver mest bare taskepasser, de er jo 7 og 4 år så de vil prøve alle de vilde rutchebaner som man jo ikke må som gravid. Vil gerne tage med da jeg ved der kommer en lang periode hvor jeg ikke kan tage med den slags steder. Og så ved børnene godt det bliver en kort tur, og jeg tager bus frem og tilbage hvor jeg normalt cykler. Men den anden wekeend dag står han for, og så står han generelt for det meste, har lidt ondt af ham for tiden fordi han er på fra tidlig morgen til sen aften hver dag for tiden, fordi jeg bidrager med så lidt, det kan ikke være så meget anderledes, men forstår virkelig godt hvis han også er rigtig træt efterhånden.

Håber virkelig hindeløsningen sætter gang i noget, så er der kun ca 20 dage endnu.

I morgen skal jeg besøge min bror på hospitalet, han skulle være kommet hjem men hans infektionstal stiger trods antibiotika så han er stadig i limbo om han får lov at beholde sit ben eller ej, så føler ikke helt jeg kan aflyse besøget til ham da han har det ret skidt, slevom jeg ærligt hellere ville sove hele dagen i morgen :genert: Men der bliver tid til en middagslur alligevel :)

Det er ikke at bidrage med lidt at være højgravid og tage sig af de to børn i har når han er på arbejde :kys:

Men det er helt forståeligt hvis I begge er trætte. Man er meget på i den situation - begge - men på hver sin måde.


Tak, ved godt jeg bidrager med alt det jeg kan, og at bygge en baby jo også er et stort bidrag. Men at få hverdagen til at hænge sammen, sørge for vi ikke bor i rod og kaos, lave mad osv. osv. bidrager jeg ikke særlig meget til pt, så min mand står med meget. Min mand mener jeg gør mere end jeg bør, og siger dagligt jeg skal lægge mig ned og slappe af, det er altså på ingen måde ham der mener jeg ikke gør nok, så det er rent mig selv der ville ønske jeg kunne mere.

Jeg kan godt huske det. Men det vigtigste er at passe på dig selv og dermed baby.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Hattie
Indlæg: 384
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 29
Likede indlæg: 429

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Hattie » 22. mar 2024, 10:35

godtnavn skrev:
Mani skrev:
godtnavn skrev:
Helga1 skrev:Det er da dejligt, at glukosebelastningen trods alt kunne flyttes, men synes godt nok også d. 9. Er meget sent, hvis lægen gerne ville have tjekket det hurtigt!

Jeg håber din mand kan trække det store læs ift. Børnene i weekenden, så du kan slappe af i det omfang, du har brug for og ikke forværrer dine smerter- især, hvis du er alene med dem i starten af næste uge.


Ja, jeg tænker at ringe til hospitalet i morgen formiddag og høre om lægen synes det er fint at vente så længe, ellers må de vel kunne sende mig til et andet hospital eller finde en tid, det var også ærgeligt de ingen tider havde i dag eller i morgen så det kunne nås før påske, og ugen efter påske så også er helt proppet. Men tænker at siger lægen jeg skal have den før så må de jo finde en tid et sted.

Weekenden vil jeg slappe af, udover jeg har lovet børnene en tur i Tivoli :genert: Men selvom jeg tager med bliver det jo uden tvivl manden der står for det meste, og jeg bliver mest bare taskepasser, de er jo 7 og 4 år så de vil prøve alle de vilde rutchebaner som man jo ikke må som gravid. Vil gerne tage med da jeg ved der kommer en lang periode hvor jeg ikke kan tage med den slags steder. Og så ved børnene godt det bliver en kort tur, og jeg tager bus frem og tilbage hvor jeg normalt cykler. Men den anden wekeend dag står han for, og så står han generelt for det meste, har lidt ondt af ham for tiden fordi han er på fra tidlig morgen til sen aften hver dag for tiden, fordi jeg bidrager med så lidt, det kan ikke være så meget anderledes, men forstår virkelig godt hvis han også er rigtig træt efterhånden.

Håber virkelig hindeløsningen sætter gang i noget, så er der kun ca 20 dage endnu.

I morgen skal jeg besøge min bror på hospitalet, han skulle være kommet hjem men hans infektionstal stiger trods antibiotika så han er stadig i limbo om han får lov at beholde sit ben eller ej, så føler ikke helt jeg kan aflyse besøget til ham da han har det ret skidt, slevom jeg ærligt hellere ville sove hele dagen i morgen :genert: Men der bliver tid til en middagslur alligevel :)

Det er ikke at bidrage med lidt at være højgravid og tage sig af de to børn i har når han er på arbejde :kys:

Men det er helt forståeligt hvis I begge er trætte. Man er meget på i den situation - begge - men på hver sin måde.


Tak, ved godt jeg bidrager med alt det jeg kan, og at bygge en baby jo også er et stort bidrag. Men at få hverdagen til at hænge sammen, sørge for vi ikke bor i rod og kaos, lave mad osv. osv. bidrager jeg ikke særlig meget til pt, så min mand står med meget. Min mand mener jeg gør mere end jeg bør, og siger dagligt jeg skal lægge mig ned og slappe af, det er altså på ingen måde ham der mener jeg ikke gør nok, så det er rent mig selv der ville ønske jeg kunne mere.



Kan I betale jer fra noget rengøring? Evt en ung pige, der kan komme og følge jeres børn?

Jeg er med på, at du er tæt på termin, men der er jævnligt opslag i vores lokale fb-gruppe med 13/14-årige, der søger babysitterjobs.


Vi sænkede også standarden i voldsom grad, fordi jeg var ret dårlig til sidst nu her. Altså sænkede standarden så der blev spist ret meget rugbrød til aftensmad.
0
Hattie
Indlæg: 384
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 29
Likede indlæg: 429

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Hattie » 22. mar 2024, 10:38

Jeg ved ikke om jeg har nævnt det her, men fordi jeg var så høne elendig, så havde flere ting, som jeg normalt tager mig af, som ikke blev ordnet. Fx afkalker jeg fast vores opvasker og det er så ikke sket i et par måneder og den kalkede til og manden var helt opgivende over, at opvaskeren da selvfølglig også skulle stå af midt i en syg kone, fuldtidsjob og tage sig af vores ældste. Han var nærmest lykkelig af lettelse, da han opdagede, at der bare skulle afkalker i maskinen og så kørte den igen. :D
0
godtnavn
Indlæg: 11172
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12994

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. mar 2024, 16:40

Fik rykket min glukosebelastning til d. 3. hvilket jo er markant bedre end d. 9. :banan:

Dog mente hende lægen jeg snakkede med at det næsten var helt sikkert jeg havde sukkersyge grundet babys størrelse og mit langtidsblodsukkre var højt. Men var inde og tjekke og det er i normalområdet, dog den øvre del af normalområdet, men det var det også inden sidste glukosebelastning hvor der jo ikke var sukkersyge, så synes det er mærkeligt at hun var helt overbevist, det lød på hende som at en glukosebelastning næsten var i overkanten udfra tallene for jeg havde det jo næsten med 100% sikkerhed. Hun var så sikker at hun bookede en tid hos diætist også, der var nemlig ikke mnage ledige tider, så skal snakke med en diætist om sukkersyge dagen før de tager en test og finder ud af om jeg overhovedet har det :stoned:

Det er overhovedet ikke sådan at jeg tænker at jeg ikke har det, men jeg er nok mere på måske-holdet end sikker-holdet. Har heller ingen symptomer eller sukker i urinen.
1
godtnavn
Indlæg: 11172
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12994

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. mar 2024, 20:01

En skriver at grænserne for blodsukker er anderledes som gravid end ikke, men er de meget anderledes efter hvor man er i graviditeten? For tallet er det samme som i januar og der havde jeg jo ikke sukkersyge? Men det er selvfølgelig 2 måneder siden og jeg er 2 måneder mere gravid nu end før, tænkte bare at når tallet var fint i januar hvor jeg jo også var relativ langt i graviditeten var det også nu. Men når så nok en uges tid med blodsukkermålinger før jeg bliver sat i gang og får en skod fødsel, øv. Jeg gider ærlig talt ikke at føde og er pisse angst for det nu, og fødslen havde jeg ellers glædet mig til.

MAn skal vidst også være indlagt efter fødsel når man har sukkersyge ikke? Jeg kan slet ikke overskue at være indlagt alene med en nyfødt, fordi hele tanken om hospital bare stresser mig så meget. Bliver en lorte start på at være mor denne gang.
0
Hattie
Indlæg: 384
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 29
Likede indlæg: 429

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Hattie » 22. mar 2024, 20:25

Blodsukkerniveauerne er forskellige alt efter hvor langt du er henne i graviditeten, så den er god nok.

Jeg var også indlagt efter fødslen pga graviditetssukkersyge, men det var fordi babys blodsukker og temperatur var for lave. Havde de været ok, så måtte vi godt være taget hjem, hvis vi ønskede.
At jeg så oveni var syg gjorde, at lægen havde sagt på forhånd, at uanset hvad, så ville det være en god ide, at jeg tog en nat på barselsgangen for at komme til hægterne og de kunne kontrollere mine tal uden jeg skulle frem og tilbage til hospitalet med en nyfødt.

Jeg kan sagtens forstå, at du er træt af situationen, men de gør det for at passe på dig. Og de er til at tale med, hvis du gerne vil hjem, det kan du sagtens fortælle dem og høre hvordan det kan lade sig gøre. :kys:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15177

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 23. mar 2024, 08:24

godtnavn skrev:En skriver at grænserne for blodsukker er anderledes som gravid end ikke, men er de meget anderledes efter hvor man er i graviditeten? For tallet er det samme som i januar og der havde jeg jo ikke sukkersyge? Men det er selvfølgelig 2 måneder siden og jeg er 2 måneder mere gravid nu end før, tænkte bare at når tallet var fint i januar hvor jeg jo også var relativ langt i graviditeten var det også nu. Men når så nok en uges tid med blodsukkermålinger før jeg bliver sat i gang og får en skod fødsel, øv. Jeg gider ærlig talt ikke at føde og er pisse angst for det nu, og fødslen havde jeg ellers glædet mig til.

MAn skal vidst også være indlagt efter fødsel når man har sukkersyge ikke? Jeg kan slet ikke overskue at være indlagt alene med en nyfødt, fordi hele tanken om hospital bare stresser mig så meget. Bliver en lorte start på at være mor denne gang.

Man skal ikke være indlagt, men man er heller ikke garanteret en ambulant fødsel. Jeg var indlagt fordi mit blodtryk var for højt og ikke ville rette sig, men det havde intet med sukkersygen at gøre. Js blodsukker var også fint efter fødslen og han havde heller ikke brug for early feeding.
1
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11172
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12994

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 23. mar 2024, 08:37

Tror egentlig bare jeg er mere bange for hospitalsfødsel end jeg lige troede. Jeg vidste godt det ikke var drømmescenariet efter min første hospitalsfødsel, men havde ikke troet min krop ville reagerer så slemt, har kastet op flere gange i nat og været rystende bange, og begynder at græde hver gang jeg tænker på at jeg skal føde snart, jeg er virkelig virkelig bange for at skulle føde og evt indlægges efter da der skete nogle ret traumatiserende ting sidst som jeg åbenbart ikke har fået bearbejdet ordentligt/ikke har haft brug for at bearbejde mere fordi jeg ikke troede jeg skulle igennem det igen. Har ikke sovet siden kl 3 i nat fordi jeg vågnede og var bange. Godt der lige er et par uger til at vænne mig til tanken.
0
Oak123
Indlæg: 2146
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4003

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Oak123 » 23. mar 2024, 09:10

godtnavn skrev:Tror egentlig bare jeg er mere bange for hospitalsfødsel end jeg lige troede. Jeg vidste godt det ikke var drømmescenariet efter min første hospitalsfødsel, men havde ikke troet min krop ville reagerer så slemt, har kastet op flere gange i nat og været rystende bange, og begynder at græde hver gang jeg tænker på at jeg skal føde snart, jeg er virkelig virkelig bange for at skulle føde og evt indlægges efter da der skete nogle ret traumatiserende ting sidst som jeg åbenbart ikke har fået bearbejdet ordentligt/ikke har haft brug for at bearbejde mere fordi jeg ikke troede jeg skulle igennem det igen. Har ikke sovet siden kl 3 i nat fordi jeg vågnede og var bange. Godt der lige er et par uger til at vænne mig til tanken.


Har du mulighed for at booke tid med din jordmoder og snakke med hende om hvad der fylder for dig og hvad du er bekymret/bange for?
Måske I sammen kan lægge en plan for fødslen, som du er mere tryg ved, hvis det ender med en fødsels på sygehuset.
3
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2976
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6646

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sophaya » 28. mar 2024, 11:35

Vi har købt kombivogn, autostol, bedside cot og forskellige småting nu der var gode tilbud henover påske. Da jeg havde rullet vognen ud af butikken måtte jeg lige græde lidt af glæde i bilen :lol:
Jeg er kun 17+3 og har været bekymret for om det er for tidligt at købe ting, men det er også bare rart at have styr på det.

I går mærkede jeg ham sparke og bevæge sig :love: det er altså det vildeste jeg nogensinde har prøvet.
7
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
MissB
Indlæg: 2392
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2256

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MissB » 31. mar 2024, 04:37

Er der nogen der har hørt fra Godtnavn? Jeg er lidt bekymret for hende.
6
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16318
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 30314

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf TinaW » 31. mar 2024, 12:42

MissB skrev:Er der nogen der har hørt fra Godtnavn? Jeg er lidt bekymret for hende.


Tænkte faktisk lige i går, at det var noget tid siden, hun havde skrevet.
0
MissB
Indlæg: 2392
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2256

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MissB » 31. mar 2024, 14:32

TinaW skrev:
MissB skrev:Er der nogen der har hørt fra Godtnavn? Jeg er lidt bekymret for hende.


Tænkte faktisk lige i går, at det var noget tid siden, hun havde skrevet.


Ja præcis. Og hun plejer at kigge regelmæssigt forbi.
0

Tilbage til "Graviditet"