Gravid igen efter abort

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17192
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41803

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf LaMariposa » 17. okt 2019, 17:13

...xxx... skrev:Så er scanningen overstået. Den viste en graviditetssæk svarende til 5+2, dvs. lidt over en uge for lille. Sammenholdt med blødning, smerter og forsvundne graviditetssymptomer, så er jeg overbevist om, at det er en abort.
Nu venter blodprøver, så vi kan se, at hcg falder.


Det gør mig ondt :ae: Ventetiden er ulidelig.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Æble » 17. okt 2019, 17:49

Åh nej hvor er det bare noget lort altså. Er virkelig ked af at læse din opdatering :( Rigtig mange kram.
1
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 993

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Iforbifarten » 18. okt 2019, 09:05

Det gør mig ondt. Jeg håber I kan få en henvisning asap til Rigets specialeafdeling enten fra hospital eller egen læge.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. okt 2019, 13:47

Det gør mig ondt. Jeg har været der og det er ganske forfærdeligt.

Vi kom i udredning med det samme og helt automatisk efter 3.tab og fik taget et hav a blodprøver osv osv. Det gik hurtigt
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 18. okt 2019, 16:48

Tak for jeres beskeder!
Hcg i dag er på 790, så enten er det aldrig rigtig steget, eller også er det i gang med at falde. Jeg håber på det sidste, så min krop forhåbentlig klarer det selv igen denne her gang.
Jeg har planer om at få fat på min læge mandag, så vi kan blive henvist, og så håber jeg ellers, at vi hurtigt kan blive udredt.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17192
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41803

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf LaMariposa » 18. okt 2019, 18:46

...xxx... skrev:Tak for jeres beskeder!
Hcg i dag er på 790, så enten er det aldrig rigtig steget, eller også er det i gang med at falde. Jeg håber på det sidste, så min krop forhåbentlig klarer det selv igen denne her gang.
Jeg har planer om at få fat på min læge mandag, så vi kan blive henvist, og så håber jeg ellers, at vi hurtigt kan blive udredt.


Jeg håber for dig, at kroppen klarer det selv denne gang, og at du bliver henvist til udredning uden problemer :kys:
0
:lun: Be brave
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 7. mar 2021, 08:49

MissSophie skrev:Hvordan er det gået med dig siden denne tråd?

Jeg har netop selv været igennem en ufrivillig abort i min første graviditet nogen sinde, så føler virkelig med dig. Min var en MA, der først blev opdaget til NF, men var gået til grunde i uge 6-7. Jeg var igennem både medicinsk og kirurgisk abort, før den var væk.


Det er jeg rigtig ked af at høre! Det er et hårdt forløb - både fysisk og psykisk. Håber at du kommer dig nogenlunde hurtigt, og at det lykkes for jer i næste forsøg!

Jeg blev hurtigt henvist til Rigshospitalet og efter nogle måneders ventetid kom vi til samtale. De vurderede, at mit stofskifte var en mulig årsag, og jeg skulle derfor have fulgt det nøje i en ny graviditet. I maj blev jeg gravid, og i skrivende stund ligger jeg med min lille pige på maven. Hun er ca. en måned gammel nu :dåne: :lun:
32
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 7. mar 2021, 10:51

MissSophie skrev:
...xxx... skrev:
Det er jeg rigtig ked af at høre! Det er et hårdt forløb - både fysisk og psykisk. Håber at du kommer dig nogenlunde hurtigt, og at det lykkes for jer i næste forsøg!

Jeg blev hurtigt henvist til Rigshospitalet og efter nogle måneders ventetid kom vi til samtale. De vurderede, at mit stofskifte var en mulig årsag, og jeg skulle derfor have fulgt det nøje i en ny graviditet. I maj blev jeg gravid, og i skrivende stund ligger jeg med min lille pige på maven. Hun er ca. en måned gammel nu :dåne: :lun:


Tak :kys: Hvor er det dejligt at høre! Det er alligevel vildt, at stofskiftet kan gøre så meget. Puha. Det er hårdt at man skal igennem 3 tab, før de vil kigge på en. Det er alligevel en del, man skal igennem for at nå der til. Jeg synes den ene her var rigeligt, men forstår selvfølgelig godt statistikken bag, og at det giver mest mening sådan.

Fik du ro på i graviditeten, eller var du hele tiden lidt nervøs? Det hjælper nok, når man når længere, end man gjorde før, men synes stadig det er ubehageligt at tænke på, at man igen skal gå der i flere mdr og være nervøs, før man ved, om den bliver til noget.


Ja, det er en lang proces! Men heldigvis lykkes det jo for de fleste efter 1 eller 2 aborter. Jeg håber, at I ikke skal igennem mere! Det er frygtelig hårdt!

Jeg fik desværre aldrig rigtig ro på, og jeg var bekymret helt indtil, at jeg havde hende i mine arme. Jeg håber, at jeg kan nyde graviditeten mere næste gang, hvis vi skulle være så heldige at få en mere.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2107
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 13
Likede indlæg: 1208

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Dawwty » 7. mar 2021, 20:31

Skal ikke misforstås, men det er vel ret beset et spørgsmål til din læge og ikke til internettet.
0

Tilbage til "Graviditet"