Gravid igen efter abort

...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 20. maj 2019, 14:11

Som nogle af jer måske har læst i terminstråden, fik jeg en medicinsk abort for ca. halvanden måned siden, da min graviditet var gået til grunde.
Jeg fik at vide på hospitalet, at jeg skulle bruge kondom ved sex, indtil blødningen var stoppet, og at jeg kunne forsøge at blive gravid igen efter første menstruation.
Jeg har nu haft min første menstruation, men den var meget kraftigere end normalt, og den varede også væsentlig længere tid end normalt. Jeg har de sidste par dage haft svag pletblødning, og de sidste to dage har der kun været lidt lysebrunt flåd i aftagende mængde (beklager detaljerne).
Nu er jeg så bare i tvivl om, om vi stadig bør bruge kondom, da der jo stadig er lidt brunligt flåd? Jeg burde have ægløsning lige omkring nu, og jeg vil jo meget gerne være gravid igen, men jeg vil dog heller ikke risikere en underlivsbetændelse, fordi vi gik lidt for tidligt i gang.

Hvordan har forløbet været hos jer andre, der har fået en abort? Og ville I vente en måned mere, hvis I var mig?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Æble » 20. maj 2019, 15:41

Er ked af hvad du har været igennem. Det er bare superhårdt.

Hvis din blødning efter aborten har været stoppet og du derefter har fået mens, så er det jo din mens der er ved at klinge af og så kan i sagtens gå igang.

Jeg har mistet to gange. Den ene gang ventede vi til efter første mens og anden gang gik vi igang da blødningen efter aborten stoppede (inden mens). Har ikke haft problemer med underlivsbetændelse eller lign.
1
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 20. maj 2019, 16:13

Æble skrev:Er ked af hvad du har været igennem. Det er bare superhårdt.

Hvis din blødning efter aborten har været stoppet og du derefter har fået mens, så er det jo din mens der er ved at klinge af og så kan i sagtens gå igang.

Jeg har mistet to gange. Den ene gang ventede vi til efter første mens og anden gang gik vi igang da blødningen efter aborten stoppede (inden mens). Har ikke haft problemer med underlivsbetændelse eller lign.


Ja, det er meget hårdt! Kan slet ikke forestille mig, hvordan det må være at miste to gange :(
Okay, den var næsten stoppet, da jeg så begyndte at bløde mere og fik menstruation. Så jeg tænker, som du siger, at det må være menstruationen, der er ved at klinge af?
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 20. maj 2019, 16:23

Men jeg er nok også bare i tvivl om, hvornår man kan sige, at blødningen er stoppet :gruble:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Æble » 20. maj 2019, 16:57

...xxx... skrev:Men jeg er nok også bare i tvivl om, hvornår man kan sige, at blødningen er stoppet :gruble:


Når de siger man skal bruge kondom er det jo pga infektionsrisiko i det “sår” der er i livmoderen hvor moderkagen har siddet. Hvis det var en tidlig abort så er det sår ikke så stort. Så tror sagtens i kan gå igang også når du har haft mens.
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 21. maj 2019, 10:25

Tak for hjælpen. Det har du sikkert ret i. Det var i 12. uge, så det var relativt tidligt.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Rapfisk » 20. jun 2019, 19:13

Du kan evt. også bruge ægløsningstest. Så risikerer du ikke at springe over igen.

Jeg håber, det lykkes lynhurtigt, og at der er en 2020-baby på vej til dig.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Urtekussen » 20. jun 2019, 20:19

Jeg har mistet to gange. En sa og en ma,som endte med en udskrabning.

Jeg ville ikke vente på første menstruation, før vi gik i gang, og der gik 3 måneder begge gange, før der var bid igen.

Jeg sender dig en masse tanker - det er svært at skulle igennem :ae:
0
2011
2015
2018
2020
2023
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 19. jul 2019, 11:52

Nå, så har jeg lige testet positiv igen :ninja: Testede kun fordi jeg var gået nogle dage over tid. Regnede bestemt ikke med en positiv test, da jeg absolut ingen symptomer har. Testen blev dog tydeligt positiv med det samme, så der er ingen tvivl.
Nu skal jeg så bare lære at håndtere usikkerheden ved en ny graviditet, så jeg kan prøve at glæde mig over det i steder for bare at være angst for at det går galt.
Jeg er nok især usikker, fordi jeg sidste gang havde mange symptomer med kvalme og ømme bryster, og denne her gang er der bare intet. Jeg har en del murren i maven, og det havde jeg også sidst, men denne her gang minder det mig bare om aborten, selvom min søde kæreste prøver at overbevise mig om, at det er fordi det hele skal vokse lidt nu.
Jeg har overvejet, om det vil være en hjælp at få målt hcg hos lægen, så jeg kan se, at den stiger, som den skal, men jeg ved ikke, om det vil kunne hjælpe til at give mig ro.

Hvordan har I andre, der har mistet, håndteret en ny graviditet?
5
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Æble » 19. jul 2019, 14:00

Kæmpe tillykke :klap:

Du km prøve at søge efter min tråd herinde som viser hvordan jeg håndterede ny graviditet (det var svært).

Scanninger osv hjalp ikke vildt meget for var rædselsslagen op til og det gav kun ro en enkelt dag. Jeg var først da hun kom ud at jeg turde give slip og nyde.

Jeg forsøgte at tænke hver dag “alt er som det skal være idag” for ikke at gå i panik i rædselsscenarier om hvad der måske kunne ske. Ja så forsøg at bliv i nuet. Du har en positiv test og ingen blødning. Dvs alt er som det skal være ligenu :kys:

Held og lykke :kryds:
3
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 19. jul 2019, 15:11

Æble skrev:Kæmpe tillykke :klap:

Du km prøve at søge efter min tråd herinde som viser hvordan jeg håndterede ny graviditet (det var svært).

Scanninger osv hjalp ikke vildt meget for var rædselsslagen op til og det gav kun ro en enkelt dag. Jeg var først da hun kom ud at jeg turde give slip og nyde.

Jeg forsøgte at tænke hver dag “alt er som det skal være idag” for ikke at gå i panik i rædselsscenarier om hvad der måske kunne ske. Ja så forsøg at bliv i nuet. Du har en positiv test og ingen blødning. Dvs alt er som det skal være ligenu :kys:

Held og lykke :kryds:


Mange tak!
Jeg tror også, at det eneste jeg kan gøre er, at lade tiden gå og prøve at slappe af. Jeg tvivler også på, at tidlige scanninger vil hjælpe særlig meget, for jeg så jo netop hjerteblink og vækst tre gange sidst, men det betød jo ikke, at der kom en baby ud af det :/
Lige nu er det mest de manglende symptomer, der skræmmer mig. Jeg kan på en eller anden måde få overbevist mig selv om, at jeg ikke kan være “rigtig” gravid, når jeg slet ikke har ømme bryster. Men jeg ved jo godt, at det ikke er rigtigt, og de kan jo også nå at komme endnu. Er kun 4+6 i dag.
Sidst testede jeg først rigtig positivt 5+0, fordi testene havde svært ved at fange det inden, og denne her gang testede jeg bragende positivt 4+4. Så jeg kan jo slet ikke sammenligne de to graviditeter, og det prøver jeg at overbevise mig selv om :)
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 23. jul 2019, 09:55

Og så begyndte jeg at pletbløde i går... Har også haft mere eller mindre konstant ubehag helt nede omkring livmoderen, ikke som almindelig menstruationsmurren :/ Tænker ikke, at det tyder særlig godt. Min læge har henvist mig til en tidlig scanning i morgen. Jeg tænker ikke, at man kan se noget, når jeg kun er 5+4 i morgen, men nu må vi se.
Øv hvor jeg synes, at det er uretfærdigt!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Bøtte » 23. jul 2019, 10:25

Krydser fingre for det er en harmløs blødning. :kys:
Men kan godt forstå du er meget nervøs :ae:
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Stitch » 23. jul 2019, 10:30

Krydser fingre for det bare er noget harmløst!
Og sender stort kram din vej.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 23. jul 2019, 11:00

Mange tak begge to. Jeg håber selvfølgelig, at det bare er en harmløs blødning, men jeg kan også mærke, at jeg slet ikke tror på det. Især fordi jeg også har ondt samtidig. Det føles som sådan en svien/trykken lige omkring skambenet. Er der nogen, der har prøvet det?
0

Tilbage til "Graviditet"