Gravid igen efter abort

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf FruKuk » 27. jul 2019, 19:39

...xxx... skrev:Nå, hcg er kun steget med ca. 16%, så det tyder ikke særlig godt. Må have fat i lægen på mandag, så jeg kan finde ud af, hvad der skal gøres :/ Øv, hvor jeg synes, at det er uretfærdigt.


Stort kram til dig :ae:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Æble » 27. jul 2019, 19:58

Åh nej :( Håber på det bedste.
0
Brugeravatar
Minimalista
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11. jun 2016, 20:05
Kort karma: 22
Likede indlæg: 210

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Minimalista » 27. jul 2019, 21:14

:( :ae:
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 28. jul 2019, 11:13

Er der nogen, der har positive erfaringer med en blivende graviditet i tredje forsøg?
Og evt. nogen med kendskab til, om det er muligt at få en eller anden form for hjælp/udredning i forbindelse med tredje graviditet? Jeg ved, at man kan få hjælp efter tre aborter, men er der mulighed for, at man kan få bare en eller anden hjælp efter to? Evt. i det private hvor man selv betaler for det?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Æble » 28. jul 2019, 12:04

...xxx... skrev:Er der nogen, der har positive erfaringer med en blivende graviditet i tredje forsøg?
Og evt. nogen med kendskab til, om det er muligt at få en eller anden form for hjælp/udredning i forbindelse med tredje graviditet? Jeg ved, at man kan få hjælp efter tre aborter, men er der mulighed for, at man kan få bare en eller anden hjælp efter to? Evt. i det private hvor man selv betaler for det?
.

Æv hvor er det trist altså. Det er bare ulidelig hård at miste :(

Ved hver graviditet er der ca 25% risiko for at miste. Der er også relativt mange der mistet flere gange. Hvis man mister mere end tre gange så stiger risikoen for at miste igen. Det er derfor man først bliver udredt efter at have mistet tre gange, fordi to gange hører ind under “normalen”.

Hvor gammel er du? Risikoen for at miste og miste flere gange stiger med alderen.

Jeg mistede to gange og var heldig tredje gang. Jeg begyndte efter 2 gang at tage kost tilskud der skulle forbedre ægkvaliteten. D-vitamin i halvhøje doser (kan Googles), fiskeolie og noget der hed Vitex eller sådan noget. Og droppede sukker. Ved ikke om det hjalp, men jeg følte jeg gjorde noget og blev da også gravid med et raskt barn.

De to mistede var begge syge. Den første blev sygdom fundet ved nf og den anden var en ma hvor jeg bad om at de testede abortvævet fra udskrabning. Her fandt de flere kromosom fejl som har været årsag til at den døde. Kromosomfejl opstår oftest pga fejl i ægget og med min alder (37-38) konkluderede jeg at jeg måtte gøre alt jeg kunne for min ægkvalitet.

Held og lykke. Det er så benhårdt når man ikke ved hvordan det ender, om man kan blive gravid med noget der bliver til et barn. Heldigvis kan de fleste det, også efter st have mistet to gange :kys:
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 28. jul 2019, 16:01

Æble skrev:
...xxx... skrev:Er der nogen, der har positive erfaringer med en blivende graviditet i tredje forsøg?
Og evt. nogen med kendskab til, om det er muligt at få en eller anden form for hjælp/udredning i forbindelse med tredje graviditet? Jeg ved, at man kan få hjælp efter tre aborter, men er der mulighed for, at man kan få bare en eller anden hjælp efter to? Evt. i det private hvor man selv betaler for det?
.

Æv hvor er det trist altså. Det er bare ulidelig hård at miste :(

Ved hver graviditet er der ca 25% risiko for at miste. Der er også relativt mange der mistet flere gange. Hvis man mister mere end tre gange så stiger risikoen for at miste igen. Det er derfor man først bliver udredt efter at have mistet tre gange, fordi to gange hører ind under “normalen”.

Hvor gammel er du? Risikoen for at miste og miste flere gange stiger med alderen.

Jeg mistede to gange og var heldig tredje gang. Jeg begyndte efter 2 gang at tage kost tilskud der skulle forbedre ægkvaliteten. D-vitamin i halvhøje doser (kan Googles), fiskeolie og noget der hed Vitex eller sådan noget. Og droppede sukker. Ved ikke om det hjalp, men jeg følte jeg gjorde noget og blev da også gravid med et raskt barn.

De to mistede var begge syge. Den første blev sygdom fundet ved nf og den anden var en ma hvor jeg bad om at de testede abortvævet fra udskrabning. Her fandt de flere kromosom fejl som har været årsag til at den døde. Kromosomfejl opstår oftest pga fejl i ægget og med min alder (37-38) konkluderede jeg at jeg måtte gøre alt jeg kunne for min ægkvalitet.

Held og lykke. Det er så benhårdt når man ikke ved hvordan det ender, om man kan blive gravid med noget der bliver til et barn. Heldigvis kan de fleste det, også efter st have mistet to gange :kys:


Tak for svar. Vi har stadig ikke fået endelig besked om, at det bliver til en abort, men med pletblødning og langsomt stigende hcg, ved jeg jo godt, at det med al sandsynlighed går den vej.
Jeg ved godt, at det stadig er indenfor normalen, men jeg kan bare ikke lade være med at blive bekymret for, om der er noget galt med mig. Jeg er 28, og jeg hverken ryger, drikker eller er overvægtig, så set ud fra det, burde der jo ikke være de store problemer.
Jeg vil prøve af få undersøgt mit d-vitamin niveau og se, om jeg bør tage højere tilskud, og ellers vil jeg snakke med min læge om, om der er andet, der kan gøres.
1
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Elfenben » 28. jul 2019, 20:13

Jeg er ked af at læse det måske går den gale vej :(
For mig var tredje gang lykkens gang efter to tidlige SA’er. Håber på det bedste for dig.
1
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 29. jul 2019, 14:03

Hcg er faldende nu. Så nu håber jeg bare, at min krop selv kan løse det, men det tvivler jeg nu på.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Rapfisk » 29. jul 2019, 14:07

Kæmpe kram til dig og manden :kram:
0
Livslinjen: 70 201 201
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Lys » 29. jul 2019, 14:16

Æv.
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Elfenben » 5. aug 2019, 20:12

Åh det er jeg ked af! Håber kroppen klarer det selv
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 6. aug 2019, 07:27

Er der nogen af jer, der har mistet flere gange, som har prøvet at få progesterontilskud under graviditeten? Min læge har sagt, at det måske kunne være en hjælp.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Majer » 6. aug 2019, 17:49

...xxx... skrev:Er der nogen af jer, der har mistet flere gange, som har prøvet at få progesterontilskud under graviditeten? Min læge har sagt, at det måske kunne være en hjælp.


Jeg har mistet 3 gange og fået to børn. I sidste graviditet fik jeg crinone. Og det var det der hjalp til en blivende graviditet ved jeg ikke, men i dag er kun 21 måneder :love:
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 7. aug 2019, 06:19

Majer skrev:
...xxx... skrev:Er der nogen af jer, der har mistet flere gange, som har prøvet at få progesterontilskud under graviditeten? Min læge har sagt, at det måske kunne være en hjælp.


Jeg har mistet 3 gange og fået to børn. I sidste graviditet fik jeg crinone. Og det var det der hjalp til en blivende graviditet ved jeg ikke, men i dag er kun 21 måneder :love:


Fik du målt progesteron inden? Eller fik du det bare for en sikkerhedsskyld, da du fandt ud af, at du var gravid?
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Majer » 7. aug 2019, 09:14

...xxx... skrev:
Majer skrev:
...xxx... skrev:Er der nogen af jer, der har mistet flere gange, som har prøvet at få progesterontilskud under graviditeten? Min læge har sagt, at det måske kunne være en hjælp.


Jeg har mistet 3 gange og fået to børn. I sidste graviditet fik jeg crinone. Og det var det der hjalp til en blivende graviditet ved jeg ikke, men i dag er kun 21 måneder :love:


Fik du målt progesteron inden? Eller fik du det bare for en sikkerhedsskyld, da du fandt ud af, at du var gravid?


Jeg fik ikke målt noget, fik det bare for en sikkerheds skyld. Måtte dog lige vente lidt inden jeg kom i gang, da min gynækolog havde ferie da jeg opdagede graviditeten og min læge ikke ville udskrive det. Normalt skal man vist starte så tidligt som muligt.
0

Tilbage til "Graviditet"