Vi der venter på storken!

Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf milisa » 11. apr 2020, 17:35

...xxx... skrev:Hvordan har I andre det med at forsøge på en graviditet her under coronakrisen, hvor man måske er i øget risiko som gravid? Vi har indtil videre været i gang i lidt over et år og har tre aborter bag os, så jeg er meget utålmodig efter, at det snart skal lykkes. Men samtidig er jeg lidt bekymret for alt det, der sker for tiden og for en ny graviditet.


Jeg er fuldstændig ligeglad. Jeg vil have en baby...

Nej, ligegyldigheden kommer jo også af, at jeg intet har set fra videnskaben, der fraråder en graviditet eller som siger, at man er særligt udsat. Naturligvis er der en diskrepans i, at gravide bliver tilbudt en influenzavaccine af en grund, og at vi pt ingen vaccine har for corona, men jeg tænker i sandsynligheder.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 12. apr 2020, 10:17

...xxx... skrev:Hvordan har I andre det med at forsøge på en graviditet her under coronakrisen, hvor man måske er i øget risiko som gravid? Vi har indtil videre været i gang i lidt over et år og har tre aborter bag os, så jeg er meget utålmodig efter, at det snart skal lykkes. Men samtidig er jeg lidt bekymret for alt det, der sker for tiden og for en ny graviditet.


Det har jeg faktisk ikke rigtig tænkt over :genert: Håber nok bare naivt, at alt er ok, når den tid kommer.

At de har sat gravide i risikogruppen er jo vist af forsigtighedsprincip, da man ikke rigtig ved nok om så ny en virus, men at gravide normalt er mere modtagelige for virus. Så mon ikke man bare skal være ekstra obs på afstand og hygiejne. Kunne da godt forestille mig, at jeg f.eks. ville undgå supermarkeder og den slags.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zombie » 15. apr 2020, 19:37

Mi55y skrev:
...xxx... skrev:Hvordan har I andre det med at forsøge på en graviditet her under coronakrisen, hvor man måske er i øget risiko som gravid? Vi har indtil videre været i gang i lidt over et år og har tre aborter bag os, så jeg er meget utålmodig efter, at det snart skal lykkes. Men samtidig er jeg lidt bekymret for alt det, der sker for tiden og for en ny graviditet.


Det har jeg faktisk ikke rigtig tænkt over :genert: Håber nok bare naivt, at alt er ok, når den tid kommer.

At de har sat gravide i risikogruppen er jo vist af forsigtighedsprincip, da man ikke rigtig ved nok om så ny en virus, men at gravide normalt er mere modtagelige for virus. Så mon ikke man bare skal være ekstra obs på afstand og hygiejne. Kunne da godt forestille mig, at jeg f.eks. ville undgå supermarkeder og den slags.


Jeg byder lige ind.

Pt. er risikoen størst i første trimester, da høj feber kan give fosterskader i denne del af graviditeten. Så der ville jeg være ekstra obs, men også ift alm. influenza og selv hvis corona ikke var en ting.

Man ved ikke meget om corona generelt, men man har kunne konstatere at modsat alm. influenza, så er både børn og gravide mere modstandsdygtige over for den. Af samme årsag er de her i DK begyndt at forske ret meget i gravide og corona, fordi de håber at finde ud af hvorfor, og om denne viden kan overføres til de meget syge for at støtte dem gennem forløbet.

At man fra uge 28 skal hjemsendes handler om, at de i Kina gik lidt amok og lavede en masse kejsersnit før termin på coronaramte gravide. Man har forsøgt at finde ud af kinesernes bevæggrunde og mistanken pt. er manglende ressourcer - et kejsersnit er hurtigere overstået end en fødsel, når man også skal tage en masse andre hensyn mht. risiko for smitte, når den gravide er syg.
Men man har ikke fået et entydigt svar og derfor tæller de kinesiske kejsersnit med i statistikken, som altså pludselig bliver til, at gravide i tredje trimester har forøget risiko for at skulle have kejsersnit før termin, hvis de får corona. Men det er altså tvivlsomt, at det har noget med coronaen at gøre.

Jeg var til lægen i forgårs og vi snakkede længe om det. Man kan også finde lidt om det via google.
1
aka Forbies

:gammel:
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ...xxx... » 21. apr 2020, 11:41

Tak for svar :)
Med tre aborter i bagagen bliver man desværre nok bare ekstra bange for alting. Men jeg tror, at vi er blevet enige om at prøve at lade være med at bekymre os. Vi ved jo ikke, hvor længe det varer med corona, og vi kan jo ikke bare blive ved med at udskyde babyprojektet pga. frygt (både corona og frygten for at miste igen).

Men dejligt at høre andres syn på det hele :)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 23. apr 2020, 08:23

Upcoming TMI: Hvordan er det nu lige med det der ÆL - jeg har haft smerter sidst på dagen i går og også i dag og har pt. ÆL-slim. Er der så stadig en chance i aften eller er det kun op til?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf JoyNips » 23. apr 2020, 09:22

Mi55y skrev:Upcoming TMI: Hvordan er det nu lige med det der ÆL - jeg har haft smerter sidst på dagen i går og også i dag og har pt. ÆL-slim. Er der så stadig en chance i aften eller er det kun op til?


Nederen svar: det er individuelt. Nogle har ægløsning før smerter og slim, andre efter. Sidst undfangede jeg på cyklusdag 16 eller 17.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 23. apr 2020, 09:52

JoyNips skrev:
Mi55y skrev:Upcoming TMI: Hvordan er det nu lige med det der ÆL - jeg har haft smerter sidst på dagen i går og også i dag og har pt. ÆL-slim. Er der så stadig en chance i aften eller er det kun op til?


Nederen svar: det er individuelt. Nogle har ægløsning før smerter og slim, andre efter. Sidst undfangede jeg på cyklusdag 16 eller 17.


Hmmm ja okay. Jeg kan ikke rigtig bruge min egen erfaring fra sidst, for dengang mærkede jeg aldrig ÆL. Og da jeg så tog ÆL-teste i sin tid, så viste det sig, at min ÆL lå 2 dage tidligere end normalt. Men jeg kan mærke den meget tydeligt nu, og ifølge min app skulle den ligge i går, hvilket jo så passer meget godt med mine symptomer.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Neenah » 28. apr 2020, 08:25

Jeg er med på den her galej igen. Det er dog lige med lidt forsinkelse. Jeg fik foretaget celleskrab for et par uger siden, som viste en del kontaktblødning, så nu skal jeg have taget en biopsi, hvor svaret først kommer efter 4-6 uger. Så før det tør jeg ikke blive gravid - selvom det sikkert ikke er noget, og graviditet nok alligevel ikke ville lykkes med det samme, så må vi lige klappe hesten.
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 17. maj 2020, 07:06

Jeg havde ÆL i går, så nu er det endnu en gang bare at vente. Heldigvis har jeg kort cyklus på 25 dage og skal derfor vente kortere end så mange andre.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ...xxx... » 19. maj 2020, 07:52

Mi55y skrev:Jeg havde ÆL i går, så nu er det endnu en gang bare at vente. Heldigvis har jeg kort cyklus på 25 dage og skal derfor vente kortere end så mange andre.


Jeg er også i ventefasen. I morges prøvede jeg dog at tage en test, og den viste meeeget svagt positiv, sådan hvor man godt kan fornemme, at der er en streg, men den ikke er rigtig tydelig. Jeg er 3+4 eller 3+5 i dag, så jeg må jo bare vente og se, hvordan det går de næste par dage.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 19. maj 2020, 08:07

...xxx... skrev:
Mi55y skrev:Jeg havde ÆL i går, så nu er det endnu en gang bare at vente. Heldigvis har jeg kort cyklus på 25 dage og skal derfor vente kortere end så mange andre.


Jeg er også i ventefasen. I morges prøvede jeg dog at tage en test, og den viste meeeget svagt positiv, sådan hvor man godt kan fornemme, at der er en streg, men den ikke er rigtig tydelig. Jeg er 3+4 eller 3+5 i dag, så jeg må jo bare vente og se, hvordan det går de næste par dage.


Uhh hvor spændende! Jeg testede positiv 3+5 med den første :)
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ...xxx... » 19. maj 2020, 08:10

Mi55y skrev:
...xxx... skrev:
Mi55y skrev:Jeg havde ÆL i går, så nu er det endnu en gang bare at vente. Heldigvis har jeg kort cyklus på 25 dage og skal derfor vente kortere end så mange andre.


Jeg er også i ventefasen. I morges prøvede jeg dog at tage en test, og den viste meeeget svagt positiv, sådan hvor man godt kan fornemme, at der er en streg, men den ikke er rigtig tydelig. Jeg er 3+4 eller 3+5 i dag, så jeg må jo bare vente og se, hvordan det går de næste par dage.


Uhh hvor spændende! Jeg testede positiv 3+5 med den første :)


Meget! Jeg tør dog ikke rigtig tro på, at den kan være positiv, før jeg har set en udvikling i den. Så indtil videre lever håbet, men jeg tør ikke rigtig tro på det. Men der er i hvert fald et eller andet - spørgsmålet er så bare, om det bliver til mere :)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 19. maj 2020, 08:35

...xxx... skrev:
Mi55y skrev:
...xxx... skrev:
Mi55y skrev:Jeg havde ÆL i går, så nu er det endnu en gang bare at vente. Heldigvis har jeg kort cyklus på 25 dage og skal derfor vente kortere end så mange andre.


Jeg er også i ventefasen. I morges prøvede jeg dog at tage en test, og den viste meeeget svagt positiv, sådan hvor man godt kan fornemme, at der er en streg, men den ikke er rigtig tydelig. Jeg er 3+4 eller 3+5 i dag, så jeg må jo bare vente og se, hvordan det går de næste par dage.


Uhh hvor spændende! Jeg testede positiv 3+5 med den første :)


Meget! Jeg tør dog ikke rigtig tro på, at den kan være positiv, før jeg har set en udvikling i den. Så indtil videre lever håbet, men jeg tør ikke rigtig tro på det. Men der er i hvert fald et eller andet - spørgsmålet er så bare, om det bliver til mere :)


Det er jo det farlige ved at teste tidligt, at det kan gå i sig selv igen. Men jeg krydser :kryds:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ...xxx... » 19. maj 2020, 09:16

Mi55y skrev:
...xxx... skrev:
Mi55y skrev:
...xxx... skrev:
Mi55y skrev:Jeg havde ÆL i går, så nu er det endnu en gang bare at vente. Heldigvis har jeg kort cyklus på 25 dage og skal derfor vente kortere end så mange andre.


Jeg er også i ventefasen. I morges prøvede jeg dog at tage en test, og den viste meeeget svagt positiv, sådan hvor man godt kan fornemme, at der er en streg, men den ikke er rigtig tydelig. Jeg er 3+4 eller 3+5 i dag, så jeg må jo bare vente og se, hvordan det går de næste par dage.


Uhh hvor spændende! Jeg testede positiv 3+5 med den første :)


Meget! Jeg tør dog ikke rigtig tro på, at den kan være positiv, før jeg har set en udvikling i den. Så indtil videre lever håbet, men jeg tør ikke rigtig tro på det. Men der er i hvert fald et eller andet - spørgsmålet er så bare, om det bliver til mere :)


Det er jo det farlige ved at teste tidligt, at det kan gå i sig selv igen. Men jeg krydser :kryds:


Ja, det er jo en risiko. Men da jeg har mistet tre gange, skal jeg gave målt hcg og progesteron et par gange i starten af graviditeten, og jeg ville så gerne nå at få taget første blodprøve inden weekenden, så derfor tester jeg lidt tidligt i håb om at kunne se noget, så jeg kan få taget en blodprøve.
1
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ...xxx... » 20. maj 2020, 05:59

Testen her til morgen var væsentlig mere positiv end i går, så nu tør jeg godt tro lidt på det :)
13

Tilbage til "Graviditet"