Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ladysparrow » 20. jul 2018, 11:58

Zinde skrev:
Ladysparrow skrev:
Ladysparrow skrev:
Ladysparrow skrev:Tak for velkomsten. Det føles lidt underligt at være med her. :blush2:

Vi har startet i det små. Jeg har ikke taget p piller i årevis. Brugte P-stav i det første års tid da vi fandt sammen men det fungerede ikke for mig, så vi gik over til kondom. Min cyklus fandt hurtigt sig selv igen.

Jeg har de sidste 14 dage haft mega ømme bryster - noget jeg aldrig kun har 3-4 dage inden mens og Den skal jeg første have om en uge. Det er ikke mere end 1 måned siden vi droppede kondomet og vi har ikke kigget på hvornår det skulle være mest givende at have sex.

Jeg har lige landet et nyt job og egentlig burde vi vente, men min alder taget i betragtning kan vi ligeså godt begynde nu, hvem ved om vi overhovedet lykkes.

Synes det er vildt at vi prøver, havde aldrig troet at jeg ville have børn, var sammen med min ex mand i 15 år og der ville jeg ikke høre tale om børn.


Så er brystsmerterne væk og jeg pletbløder lidt, tror/troede det er min mens der er for tidligt på færde, men det føles ikke som det plejer. :mellow: Jeg har slet ikke de symptomer jeg plejer at få inden og under mens. :wacko: Håber ikke at min cyklus begynder at drille når vi nu er gået igang... :gruble:


Hmm, kan ikke blive klog på det - det var så langt fra mens som det kunne väre... :wacko: Min egentlige mens skulle have kommet i dag, eftersom jeg er totalt rookie i det her univers, hvornår bör man tage en test? :stoned:

Du kan fint teste i dag :)


Tak for svaret. Må forbi et apotek i weekenden og köbe en test så. :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 20. jul 2018, 19:45

Ladysparrow skrev:
Zinde skrev:
Ladysparrow skrev:
Ladysparrow skrev:
Ladysparrow skrev:Tak for velkomsten. Det føles lidt underligt at være med her. :blush2:

Vi har startet i det små. Jeg har ikke taget p piller i årevis. Brugte P-stav i det første års tid da vi fandt sammen men det fungerede ikke for mig, så vi gik over til kondom. Min cyklus fandt hurtigt sig selv igen.

Jeg har de sidste 14 dage haft mega ømme bryster - noget jeg aldrig kun har 3-4 dage inden mens og Den skal jeg første have om en uge. Det er ikke mere end 1 måned siden vi droppede kondomet og vi har ikke kigget på hvornår det skulle være mest givende at have sex.

Jeg har lige landet et nyt job og egentlig burde vi vente, men min alder taget i betragtning kan vi ligeså godt begynde nu, hvem ved om vi overhovedet lykkes.

Synes det er vildt at vi prøver, havde aldrig troet at jeg ville have børn, var sammen med min ex mand i 15 år og der ville jeg ikke høre tale om børn.


Så er brystsmerterne væk og jeg pletbløder lidt, tror/troede det er min mens der er for tidligt på færde, men det føles ikke som det plejer. :mellow: Jeg har slet ikke de symptomer jeg plejer at få inden og under mens. :wacko: Håber ikke at min cyklus begynder at drille når vi nu er gået igang... :gruble:


Hmm, kan ikke blive klog på det - det var så langt fra mens som det kunne väre... :wacko: Min egentlige mens skulle have kommet i dag, eftersom jeg er totalt rookie i det her univers, hvornår bör man tage en test? :stoned:

Du kan fint teste i dag :)


Tak for svaret. Må forbi et apotek i weekenden og köbe en test så. :)



Netto/Føtex osv. er også leveringsdygtige i tests. Krydser fingre for dig!

Jeg er selv i venteland lige nu, vi har haft sex to gange lige omkring ægløsning, samt en masse halve gange (svimmelhed). Min svimmelhed er bedre og blodtrykket har fundet et lavt men fast leje på 103/68, så i det mindste svinger det ikke ned hvor dt hedder for lavt mere. Jeg kunne sågar tage i svømmehallen og svømme i dag, det var vildt pludselig at have det så godt igen! Så jeg er forhåbningsfuld. Jeg håber det lykkeds i næste cyklus, så vil jeg nemlig kunne fortælle min mor det ved hendes fødselsdag til novmeber, vil helst ikke sige dt før efter nakkefold, så det skal være nu hvis det skal nås.
0
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5030

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 21. jul 2018, 14:27

Det lyder da som om der er håb for jer begge to. :kryds:

Her er stadig intet nyt. Ingen positiv test, ingen mens. Er på dag 64. Jeg var til grøn koncert i går sammen med en flok kollegaer, hvor jeg valgte at køre hjem, så jeg var på vandvognen uden at det gav anledning til spørgsmål.

Ved stadig ikke helt hvad jeg skal regne med, men vil stadig ikke drikke alkohol så længe der er den mindste tvivl.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 21. jul 2018, 17:21

Yetie skrev:Det lyder da som om der er håb for jer begge to. :kryds:

Her er stadig intet nyt. Ingen positiv test, ingen mens. Er på dag 64. Jeg var til grøn koncert i går sammen med en flok kollegaer, hvor jeg valgte at køre hjem, så jeg var på vandvognen uden at det gav anledning til spørgsmål.

Ved stadig ikke helt hvad jeg skal regne med, men vil stadig ikke drikke alkohol så længe der er den mindste tvivl.


Hvis din læge ikke vil gøre noget ville jeg altså betale mig fra en scanning, det koster 400 kr og så kan du blive afklaret :) Er der noget kan det jo ses tydeligt nu hvor du ville være 9 uger henne.

Jeg føler ikke der er de store chancer her, de gange jeg er blevet gravid har det været med sex mange dage før ægløsning, så lige oveni plejer ikke at være det der virker her. Men håber! Rent barselsmæssigt ville det være bedst at vente to måneder, men jeg vil gerne være gravid nu. Det hjælper heller ikke at overboen er gravid, tror det bliver hårdt at se hendes mave vokse og vokse hvis det ikke lykkes her.
1
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5030

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 21. jul 2018, 17:52

godtnavn skrev:
Yetie skrev:Det lyder da som om der er håb for jer begge to. :kryds:

Her er stadig intet nyt. Ingen positiv test, ingen mens. Er på dag 64. Jeg var til grøn koncert i går sammen med en flok kollegaer, hvor jeg valgte at køre hjem, så jeg var på vandvognen uden at det gav anledning til spørgsmål.

Ved stadig ikke helt hvad jeg skal regne med, men vil stadig ikke drikke alkohol så længe der er den mindste tvivl.


Hvis din læge ikke vil gøre noget ville jeg altså betale mig fra en scanning, det koster 400 kr og så kan du blive afklaret :) Er der noget kan det jo ses tydeligt nu hvor du ville være 9 uger henne.

Jeg føler ikke der er de store chancer her, de gange jeg er blevet gravid har det været med sex mange dage før ægløsning, så lige oveni plejer ikke at være det der virker her. Men håber! Rent barselsmæssigt ville det være bedst at vente to måneder, men jeg vil gerne være gravid nu. Det hjælper heller ikke at overboen er gravid, tror det bliver hårdt at se hendes mave vokse og vokse hvis det ikke lykkes her.


Min tidligere assistent har lige meldt at hun er gravid. Altså hun er stadig assistent, bare ikke for mig mere, og jeg har stadig meget med hende at gøre i det daglige. For pokker, hvor ville jeg gerne kunne "følges" med hende. Så jeg forstår helt hvordan du har det. :kys: Jeg håber alligevel.

Jeg har bestilt tid til en scanning, men først i min ferie. Så om 17 dage ved jeg besked med 100% sikkerhed. Jeg ringer kun til lægen hvis jeg får en positiv test før det, og ellers hvis jeg får bekræftet noget ved scanning. Er der ikke noget ved scanningen, så er min egen læge tilbage i uge 33, og så er det hende jeg tager ind til for at få en afklaring på, hvad der så er i vejen. Vil ikke risikere at ryge ind til det følelseskolde r*vhul igen.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 21. jul 2018, 18:46

Yetie skrev:
godtnavn skrev:
Yetie skrev:Det lyder da som om der er håb for jer begge to. :kryds:

Her er stadig intet nyt. Ingen positiv test, ingen mens. Er på dag 64. Jeg var til grøn koncert i går sammen med en flok kollegaer, hvor jeg valgte at køre hjem, så jeg var på vandvognen uden at det gav anledning til spørgsmål.

Ved stadig ikke helt hvad jeg skal regne med, men vil stadig ikke drikke alkohol så længe der er den mindste tvivl.


Hvis din læge ikke vil gøre noget ville jeg altså betale mig fra en scanning, det koster 400 kr og så kan du blive afklaret :) Er der noget kan det jo ses tydeligt nu hvor du ville være 9 uger henne.

Jeg føler ikke der er de store chancer her, de gange jeg er blevet gravid har det været med sex mange dage før ægløsning, så lige oveni plejer ikke at være det der virker her. Men håber! Rent barselsmæssigt ville det være bedst at vente to måneder, men jeg vil gerne være gravid nu. Det hjælper heller ikke at overboen er gravid, tror det bliver hårdt at se hendes mave vokse og vokse hvis det ikke lykkes her.


Min tidligere assistent har lige meldt at hun er gravid. Altså hun er stadig assistent, bare ikke for mig mere, og jeg har stadig meget med hende at gøre i det daglige. For pokker, hvor ville jeg gerne kunne "følges" med hende. Så jeg forstår helt hvordan du har det. :kys: Jeg håber alligevel.

Jeg har bestilt tid til en scanning, men først i min ferie. Så om 17 dage ved jeg besked med 100% sikkerhed. Jeg ringer kun til lægen hvis jeg får en positiv test før det, og ellers hvis jeg får bekræftet noget ved scanning. Er der ikke noget ved scanningen, så er min egen læge tilbage i uge 33, og så er det hende jeg tager ind til for at få en afklaring på, hvad der så er i vejen. Vil ikke risikere at ryge ind til det følelseskolde r*vhul igen.


Det er fint nok nu, men er jeg endnu ikke gravid om ½ år vil jeg nok synes det er mindre sjovt med en nyfødt ovenpå, det kan jeg huske fra sidst da der var gået lang tid var andre gravide/nyfødte bare alt andet end hyggelige fordi de mindede mig om det jeg ikke havde. Du får tralvt hvis der opdages en graviditet der, så skal du jo nærmest til nakkefoldsskanning i samme uge :lol: Jeg krydser fingre for du er en af dem der først kan teste positivt sent!
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ladysparrow » 24. jul 2018, 06:22

Yetie skrev:
Ladysparrow skrev:
Ladysparrow skrev:Tak for velkomsten. Det føles lidt underligt at være med her. :blush2:

Vi har startet i det små. Jeg har ikke taget p piller i årevis. Brugte P-stav i det første års tid da vi fandt sammen men det fungerede ikke for mig, så vi gik over til kondom. Min cyklus fandt hurtigt sig selv igen.

Jeg har de sidste 14 dage haft mega ømme bryster - noget jeg aldrig kun har 3-4 dage inden mens og Den skal jeg første have om en uge. Det er ikke mere end 1 måned siden vi droppede kondomet og vi har ikke kigget på hvornår det skulle være mest givende at have sex.

Jeg har lige landet et nyt job og egentlig burde vi vente, men min alder taget i betragtning kan vi ligeså godt begynde nu, hvem ved om vi overhovedet lykkes.

Synes det er vildt at vi prøver, havde aldrig troet at jeg ville have børn, var sammen med min ex mand i 15 år og der ville jeg ikke høre tale om børn.


Så er brystsmerterne væk og jeg pletbløder lidt, tror/troede det er min mens der er for tidligt på færde, men det føles ikke som det plejer. :mellow: Jeg har slet ikke de symptomer jeg plejer at få inden og under mens. :wacko: Håber ikke at min cyklus begynder at drille når vi nu er gået igang... :gruble:


Det kunne da lige passe... Håber ikke du skal bøvle for meget. Det kan jo være at der er bid alligevel.


Testede her til morgen og testen var negativ. Håber virkelig at det var en enlig svale og at min cyklus vender tilbage til normalen.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kakro05 » 24. jul 2018, 06:48

Nå, men jeg høre vist til herinde. Min mand startede ihvertfald en måned før planlagt pb med at proklamere at nu kom han altså inde i mig :forvirret2: :lol: (sorry for detaljer :blush2: ).

Jeg ved ærlig talt ikke om jeg er klar. Jeg er arbejdsløs, jeg havde en MA i januar (og jeg mega bange for at det ikke går denne gang heller) og så tror muligvis jeg havde en uplanlagt biokemisk???? i sidste cyklus. Jeg havde ihvertfald den sygeste mens nogensinde, men kæmpe blod koagulationer (på størrelse med en lille børnehånd. Det har jeg aldrig prøvet før, men det kan jo være et tilfælde.
0
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5030

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 24. jul 2018, 07:30

Kakro05 skrev:Nå, men jeg høre vist til herinde. Min mand startede ihvertfald en måned før planlagt pb med at proklamere at nu kom han altså inde i mig :forvirret2: :lol: (sorry for detaljer :blush2: ).

Jeg ved ærlig talt ikke om jeg er klar. Jeg er arbejdsløs, jeg havde en MA i januar (og jeg mega bange for at det ikke går denne gang heller) og så tror muligvis jeg havde en uplanlagt biokemisk???? i sidste cyklus. Jeg havde ihvertfald den sygeste mens nogensinde, men kæmpe blod koagulationer (på størrelse med en lille børnehånd. Det har jeg aldrig prøvet før, men det kan jo være et tilfælde.


Velkommen til.

Du har mindst 9 måneder til at blive klar, så mon ikke det nok skal gå?
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kakro05 » 24. jul 2018, 10:42

Yetie skrev:
Kakro05 skrev:Nå, men jeg høre vist til herinde. Min mand startede ihvertfald en måned før planlagt pb med at proklamere at nu kom han altså inde i mig :forvirret2: :lol: (sorry for detaljer :blush2: ).

Jeg ved ærlig talt ikke om jeg er klar. Jeg er arbejdsløs, jeg havde en MA i januar (og jeg mega bange for at det ikke går denne gang heller) og så tror muligvis jeg havde en uplanlagt biokemisk???? i sidste cyklus. Jeg havde ihvertfald den sygeste mens nogensinde, men kæmpe blod koagulationer (på størrelse med en lille børnehånd. Det har jeg aldrig prøvet før, men det kan jo være et tilfælde.


Velkommen til.

Du har mindst 9 måneder til at blive klar, så mon ikke det nok skal gå?


Jo, helt bestemt! Havde jeg været i job (eller havde vi ikke lige brugt det meste af vores opsparing på hus), så havde jeg været 100% klar. Jeg har reelt været klar siden jeg havde en MA.
0
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5030

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 24. jul 2018, 11:53

Kakro05 skrev:
Yetie skrev:
Kakro05 skrev:Nå, men jeg høre vist til herinde. Min mand startede ihvertfald en måned før planlagt pb med at proklamere at nu kom han altså inde i mig :forvirret2: :lol: (sorry for detaljer :blush2: ).

Jeg ved ærlig talt ikke om jeg er klar. Jeg er arbejdsløs, jeg havde en MA i januar (og jeg mega bange for at det ikke går denne gang heller) og så tror muligvis jeg havde en uplanlagt biokemisk???? i sidste cyklus. Jeg havde ihvertfald den sygeste mens nogensinde, men kæmpe blod koagulationer (på størrelse med en lille børnehånd. Det har jeg aldrig prøvet før, men det kan jo være et tilfælde.


Velkommen til.

Du har mindst 9 måneder til at blive klar, så mon ikke det nok skal gå?


Jo, helt bestemt! Havde jeg været i job (eller havde vi ikke lige brugt det meste af vores opsparing på hus), så havde jeg været 100% klar. Jeg har reelt været klar siden jeg havde en MA.


Håber at du snart får job. Det er så frustrerende at være jobsøgende. Vi ansatte en, der allerede første dag måtte fortælle at hun var blevet gravid. Det kan man jo ikke planlægge, så det er bare sådan, det er. Synes ikke man skal udskyde sin drøm om en familie af hensyn til en kommende arbejdsplads.
2
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf undercover_mommy » 24. jul 2018, 18:59

Her er vi lige omkring ægløsning i denne cyklus. Jeg er oppustet i dag og tog en ægløsningstest for at se om min app mon passede denne måned (sidste måned kom ægløsning meget sent) og jo det ser ud til at ægløsning er på trapperne (eller har været der) så vi sørger for regelmæssig sex selvom det er VARMT :genert: hurra for ventilator!
1
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf undercover_mommy » 25. jul 2018, 06:35

Jeg tog lige et billede af ægløsningstesten fra i går. Den ser rimelig positiv ud ikke? Har godt nok først taget det i dag så ved ikke om det tæller når det er taget "over tid"? :gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kakro05 » 25. jul 2018, 09:12

Yetie skrev:
Kakro05 skrev:
Yetie skrev:
Kakro05 skrev:Nå, men jeg høre vist til herinde. Min mand startede ihvertfald en måned før planlagt pb med at proklamere at nu kom han altså inde i mig :forvirret2: :lol: (sorry for detaljer :blush2: ).

Jeg ved ærlig talt ikke om jeg er klar. Jeg er arbejdsløs, jeg havde en MA i januar (og jeg mega bange for at det ikke går denne gang heller) og så tror muligvis jeg havde en uplanlagt biokemisk???? i sidste cyklus. Jeg havde ihvertfald den sygeste mens nogensinde, men kæmpe blod koagulationer (på størrelse med en lille børnehånd. Det har jeg aldrig prøvet før, men det kan jo være et tilfælde.


Velkommen til.

Du har mindst 9 måneder til at blive klar, så mon ikke det nok skal gå?


Jo, helt bestemt! Havde jeg været i job (eller havde vi ikke lige brugt det meste af vores opsparing på hus), så havde jeg været 100% klar. Jeg har reelt været klar siden jeg havde en MA.


Håber at du snart får job. Det er så frustrerende at være jobsøgende. Vi ansatte en, der allerede første dag måtte fortælle at hun var blevet gravid. Det kan man jo ikke planlægge, så det er bare sådan, det er. Synes ikke man skal udskyde sin drøm om en familie af hensyn til en kommende arbejdsplads.


Du har ret og jeg bliver ældre og ældre, så at vente virker ikke som det rigtige valg. Vi må se hvad der sker.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7091
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13312

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Rapfisk » 25. jul 2018, 17:31

undercover_mommy skrev:Jeg tog lige et billede af ægløsningstesten fra i går. Den ser rimelig positiv ud ikke? Har godt nok først taget det i dag så ved ikke om det tæller når det er taget "over tid"? :gruble:

Det gælder ikke efter fem minutter. Hvordan så den ud i går?

Umiddelbart ser stregerne heller ikke lige tydelige ud. Det skal de være (modsat på graviditetstests).
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Graviditet"