Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 3. okt 2022, 11:50

HCG er <1 :klap:

Og så går jeg lidt i panik over at skulle prøve igen, for så har jeg tid til at tænke over tingene :lol:

Edit: Jeg er en spade til < og > :lol:
Edit 2: Seriøst.... Jeg måtte rette det igen fordi jeg havde rettet det til det samme (forkerte) tegn i første Edit.... :alien:
Senest rettet af Zonta 3. okt 2022, 12:26, rettet i alt 3 gange.
8
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 3. okt 2022, 12:24

MissSophie skrev:
Zonta skrev:HCG er >1 :klap:

Og så går jeg lidt i panik over at skulle prøve igen, for så har jeg tid til at tænke over tingene :lol:


Går ud fra du mener under 1 og ikke over? Hvis ja, så hurra! Har selv været igennem en ufrivillig abort og det er så dejligt, når man ved, det er ovre.

Men kan godt relatere til din følelse (hvis jeg forstår det rigtigt?). Jeg ville helst bare ikke skulle tænke over noget og så pludselig være gravid! Ikke skulle planlægge eller tænke på dage og ægløsning, men bare hygge os. Det bliver lidt forceret, når man skal tænke så praktisk omkring det, og så mister jeg lidt lysten. Ironisk når jeg alle årene på p-piller troede det ville være så frækt og romantisk, når man skulle knalde uden gummi/piller. :lol: :rulle:

Eh ja - de der krokodillegab blev jeg aldrig gode venner med. Lidt pinligt :genert:

Mere det, at jeg jo i bund og grund ønsker et barn mere. Jeg gad bare godt slippe for at være gravid. Jeg vil gerne føde. Og så må mit barn gerne blive 2 år ret hurtigt derefter :fløjt: Jeg har helt klart noget med i bagagen fra vores søn som ikke gør tanken om en baby til en super duper fed ting, men jeg er vild med at have et større barn og derfor ved jeg, at det nok skal blive godt på et tidspunkt. Der er bare lidt langt derhen lige nu.
0
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11190
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13049

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 3. okt 2022, 16:07

Man skal bare forestille sig det er en krokodille, den vil helst spise det store bytte, så den åbne krokodillemund skal vende mod det store tal :D
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 3. okt 2022, 17:52

godtnavn skrev:Man skal bare forestille sig det er en krokodille, den vil helst spise det store bytte, så den åbne krokodillemund skal vende mod det store tal :D

Trust me, jeg har prøvet at fatte det... Mange gange. Får altid fucket up i det alligevel. Det er vel næsten et talent i sig selv.
1
J, juli 2018.
Oak123
Indlæg: 2158
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4044

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Oak123 » 3. okt 2022, 18:30

Zonta skrev:
godtnavn skrev:Man skal bare forestille sig det er en krokodille, den vil helst spise det store bytte, så den åbne krokodillemund skal vende mod det store tal :D

Trust me, jeg har prøvet at fatte det... Mange gange. Får altid fucket up i det alligevel. Det er vel næsten et talent i sig selv.


Vil bare sige at du ikke er alene Zonta.
Jeg går også altid galt i byen af det tegn, uansethvir mange gange jeg har prøvet at huske/bruge huske regler - jeg glemmer det lige så hurtigt igen :forvirret2:
1
godtnavn
Indlæg: 11190
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13049

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 3. okt 2022, 18:36

Oak123 skrev:
Zonta skrev:
godtnavn skrev:Man skal bare forestille sig det er en krokodille, den vil helst spise det store bytte, så den åbne krokodillemund skal vende mod det store tal :D

Trust me, jeg har prøvet at fatte det... Mange gange. Får altid fucket up i det alligevel. Det er vel næsten et talent i sig selv.


Vil bare sige at du ikke er alene Zonta.
Jeg går også altid galt i byen af det tegn, uansethvir mange gange jeg har prøvet at huske/bruge huske regler - jeg glemmer det lige så hurtigt igen :forvirret2:


Krokodillemåden er den eneste måde jeg kan huske det, den ligner jo lidt en krokodillemund, lavede også altid fejl før jeg tænkte "sulten krokodille" :lol:
0
Oak123
Indlæg: 2158
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4044

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Oak123 » 3. okt 2022, 18:41

godtnavn skrev:
Oak123 skrev:
Zonta skrev:
godtnavn skrev:Man skal bare forestille sig det er en krokodille, den vil helst spise det store bytte, så den åbne krokodillemund skal vende mod det store tal :D

Trust me, jeg har prøvet at fatte det... Mange gange. Får altid fucket up i det alligevel. Det er vel næsten et talent i sig selv.


Vil bare sige at du ikke er alene Zonta.
Jeg går også altid galt i byen af det tegn, uansethvir mange gange jeg har prøvet at huske/bruge huske regler - jeg glemmer det lige så hurtigt igen :forvirret2:


Krokodillemåden er den eneste måde jeg kan huske det, den ligner jo lidt en krokodillemund, lavede også altid fejl før jeg tænkte "sulten krokodille" :lol:


Jeg er helt enig, og jeg tror også det er en af de huskeregler jeg har lært. Men så går der et år eller noget inden jeg skal bruge det igen, også har jeg glemt om det er det store eller lille tal der bliver spist.
Og hvornår det er større end eller mindre end, så får jeg forvirret mig selv :stoned:
0
godtnavn
Indlæg: 11190
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13049

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 3. okt 2022, 20:11

Oak123 skrev:
godtnavn skrev:
Oak123 skrev:
Zonta skrev:
godtnavn skrev:Man skal bare forestille sig det er en krokodille, den vil helst spise det store bytte, så den åbne krokodillemund skal vende mod det store tal :D

Trust me, jeg har prøvet at fatte det... Mange gange. Får altid fucket up i det alligevel. Det er vel næsten et talent i sig selv.


Vil bare sige at du ikke er alene Zonta.
Jeg går også altid galt i byen af det tegn, uansethvir mange gange jeg har prøvet at huske/bruge huske regler - jeg glemmer det lige så hurtigt igen :forvirret2:


Krokodillemåden er den eneste måde jeg kan huske det, den ligner jo lidt en krokodillemund, lavede også altid fejl før jeg tænkte "sulten krokodille" :lol:


Jeg er helt enig, og jeg tror også det er en af de huskeregler jeg har lært. Men så går der et år eller noget inden jeg skal bruge det igen, også har jeg glemt om det er det store eller lille tal der bliver spist.
Og hvornår det er større end eller mindre end, så får jeg forvirret mig selv :stoned:


Min hjerne synes bare det er logisk at krokodillen vil have den største mad :lol: Men man skal jo finde den regel der giver mening for ens egen hjerne, jeg har mange mærkelige huskeregler som kun giver mening for mig,
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 704
Likede indlæg: 10432

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf lillebjoern » 4. okt 2022, 06:22

Har heller aldrig forstået krokodillereglen, så jeg lavede min egen.

Hvis der står <1, så skal jeg læse tegnet højt for mig selv fra venstre mod højre - dvs fordi pilen er "lille" i venstre side, siger jeg højt til mig selv (i hovedet, ik' :lol: ), "mindre end 1". Hvis der stod >1, er pilen større i venstre side, og så siger jeg højt for mig selv, "større end 1". Hvis jeg bare læser det fra venstre mod højre, og ser om pilen er "lille" eller "stor", giver det mening for mig.
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 7. okt 2022, 09:07

Nå, men vi er i gang igen. Lægen ville egentlig gerne have vi ventede indtil jeg har haft en normal menstruation, men jeg har ÆL-symptomer nu og hvis vi venter en måned mere, så ender jeg med termin lige oveni min søns fødselsdag og vi "risikerer" at have 3 fødselsdage i løbet af to uger i juli. Det vil jeg helst undgå. Så vi prøver denne måned, holder pause næste måned og så forsætter vi igen bagefter. Tror næsten ikke jeg er heldig nok til at kunne blive gravid allerede denne cyklus :ninja:
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 7. okt 2022, 11:08

Jeg kan godt forstå at du ikke vil vente til næste cyklus, og jeg har aldrig helt forstået grunden, andet end at det er fordi at termin pludselig ikke er så oplagt.
1
A 12-06-2019
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 7. okt 2022, 11:20

RnB skrev:Jeg kan godt forstå at du ikke vil vente til næste cyklus, og jeg har aldrig helt forstået grunden, andet end at det er fordi at termin pludselig ikke er så oplagt.

Lægen sagde nemlig præcis, at det kun er for at kunne beregne termin mere præcist. Men altså det kan en tidlig scanning jo også gøre. Og jeg ved nogenlunde hvornår jeg har ÆL, så det er jo ikke fordi jeg kommer til at have 3 måneder hvor jeg ikke aner hvornår jeg er blevet gravid.
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7110
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13330

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Rapfisk » 17. okt 2022, 12:34

Jeg går og venter min menstruation. Det er meningen, at vi skal starte et nyt forsøg, efter vi har besluttet at købe en ny pakke.

Omvendt har jeg også pletblødt hele denne cyklus, næsten hver dag. Det er ikke til at holde ud, og jeg er SÅ træt både fysisk og mentalt. Måske hælder jeg til at vente og springe denne måned over. Men det er også svært, når det føles som om, tiden rinder ud.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42431

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf LaMariposa » 17. okt 2022, 12:44

Rapfisk skrev:Jeg går og venter min menstruation. Det er meningen, at vi skal starte et nyt forsøg, efter vi har besluttet at købe en ny pakke.

Omvendt har jeg også pletblødt hele denne cyklus, næsten hver dag. Det er ikke til at holde ud, og jeg er SÅ træt både fysisk og mentalt. Måske hælder jeg til at vente og springe denne måned over. Men det er også svært, når det føles som om, tiden rinder ud.


Hvad siger klinikken om at holde en pause? Hvis de er trygge ved det, så er det måske godt at unde dig selv er lille åndehul?
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7110
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13330

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Rapfisk » 17. okt 2022, 14:34

LaMariposa skrev:
Rapfisk skrev:Jeg går og venter min menstruation. Det er meningen, at vi skal starte et nyt forsøg, efter vi har besluttet at købe en ny pakke.

Omvendt har jeg også pletblødt hele denne cyklus, næsten hver dag. Det er ikke til at holde ud, og jeg er SÅ træt både fysisk og mentalt. Måske hælder jeg til at vente og springe denne måned over. Men det er også svært, når det føles som om, tiden rinder ud.


Hvad siger klinikken om at holde en pause? Hvis de er trygge ved det, så er det måske godt at unde dig selv er lille åndehul?

Jeg har ikke spurgt dem (endnu?), men de plejer ikke at fraråde pauser, selv om de heller ikke opererer med faste pauser.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Graviditet"