Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 6. jan 2016, 21:00

twinkle skrev:
MyGirl skrev:

Jamen, det lyder jo ret meget som de symptomer jeg også har :)
Jeg håber også det er starten på noget mere regelmæssigt! Også meget passende at det indfinder sig, eftersom at jeg er blevet spurgt af tre personer uafhængigt af hinanden den sidste uges tid, om vi ikke snart skal have børn.. Har tit overvejet at fortælle at vi er i gang, men det synes jeg bare heller ikke helt jeg magter alligevel..


Jamen så så langt så godt! Du lyder til at være et godt sted :)

Åhh, der er ikke noget som når folk omkring en begynder på den slags spørgsmål - og det kommer i stimer det skidt! Jeg havde sådan en uge i sidste måned :D
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 6. jan 2016, 21:02

Little_Woman skrev:Pink: tak for det; jeg er helt ok med at være her, i en tråd med kommende mødre af alle slags. Frustration, behandlingsbøvl og ønsket om en barn kan vi sagtens dele, selv om vi har lidt forskellige udgangspunkter :) Jeg har et godt og stort netværk, der støtter og bakker mig op, i denne lange process. Veninder, nær familie, nære kolleger og chef kender til mit projekt - det har været vigtigt for mig både i beslutningen, men også nu, undervejs i behandlingen. Og ikke mindst da jeg skulle have en abort. På den måde er jeg ingenlunde alene, heldigvis, men meget støttet og hjulpet, trods det at der ikke er en mand :)


Hvor er det dejligt at høre :lun:

Stort velkommen til! :) Håber, dit besøg bliver kort!
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 6. jan 2016, 21:07

MyGirl skrev:
Little_Woman skrev:Pink: tak for det; jeg er helt ok med at være her, i en tråd med kommende mødre af alle slags. Frustration, behandlingsbøvl og ønsket om en barn kan vi sagtens dele, selv om vi har lidt forskellige udgangspunkter :) Jeg har et godt og stort netværk, der støtter og bakker mig op, i denne lange process. Veninder, nær familie, nære kolleger og chef kender til mit projekt - det har været vigtigt for mig både i beslutningen, men også nu, undervejs i behandlingen. Og ikke mindst da jeg skulle have en abort. På den måde er jeg ingenlunde alene, heldigvis, men meget støttet og hjulpet, trods det at der ikke er en mand :)


Hvor er det dejligt at høre :lun:

Stort velkommen til! :) Håber, dit besøg bliver kort!


Tak :) Jeg håber også på succes - 9. gang er som bekendt lykkens gang :genert:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Whoosh » 6. jan 2016, 21:08

twinkle skrev:Jeg synes vi mangler en smiley der smider babystøv!


Måske Patrick kan trylle lidt? :)
Billede Billede

Patrick skrev:TAG
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 7. jan 2016, 01:20

Jeg er happy lige nu, har lige mærket æl, og haft æl-slim! Det er på dag 14, altså regner jeg ikke med at denne cyklus bliver så lang som sidste, det ender jo med at den bliver en ganske normal længde :D Ydermere havde vi sex for et par dage siden og i dag, så er det virkelig æl der allerede er kommet så har vi ramt det virkelig godt!

Nu er der så lige 14 dage jeg kan være nervøs i og tolke på alting, suk. Dog har jeg stadig en fornemmelse af at der er noget galt, så derfor har jeg ikek de største håb, glæder mig til jeg får tid og svar hos en gynækolog.
3
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 7. jan 2016, 07:23

Little_Woman skrev:
MyGirl skrev:
Little_Woman skrev:
Tak :) Jeg håber også på succes - 9. gang er som bekendt lykkens gang :genert:


Heeey... Hvis 3.gang er lykkens gang, så må 3x3. gang være über-lykkens ;)

Jeg tror på den!
2
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 7. jan 2016, 07:27

Twinkle- jeg mærker æl på samme måde, lidt smerter/niv og så kommer æl dagen efter. Jeg tager temp og æl teste så er ret sikker på hvornår jeg har æl. Håber du får udnyttet det og at du ikke skal gennem flere lange cykli, men kan nyde din graviditet i stedet.

PPP - held og lykke hos gyn idag :kys:

Little woman - Velkommen. Sikke et forløb. Håber denne tråd giver lidt held så du snart kan få din drømmebaby. Synes det er meget sejt at blive solomor, har stor respekt for det. Ville også selv gøre det.

Godtnavn - det var da ikke særlig hjælpsomt at være til lægen...Jeg har også hørt at det kan tage flere måneder før hormonbalancen osv er i orden igen. Man er jo på en måde blevet nulstillet. Efter en fødsel går der jo ofte omkring 6-8 mdr før man får mens fordi kroppen skal finde sig selv igen. Jeg er blevet anbefalet akupunktur, som skulle hjælpe på at få hormonerne i balance og jeg er begyndt at tage bidro pms som skulle stabilisere de kvindelige hormoner. Måske var det noget for dig at prøve, hvis du ikke kan få hjælp den konventionelle vej.
Super med æl allerede igen. Krydser for dig :kys:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 7. jan 2016, 07:38

Jeg er sådan lidt "meeh".

Var til opfølgning efter aborten igår og skulle sidde i samme venterum som dem der skulle til nf. Det var meget svært og jeg kæmpede for ikke at tude. Jeg tudede til gengæld inde hos lægen, som var meget sød dog. Fik ikke rigtig noget nyt, men bekræftet at kromosomfejlen var sort uheld og ikke noget arveligt eller noget de regner med sker igen. Fik tilbudt at hvis/når jeg bliver gravid igen, at jeg kan komme ind til en tidlig scanning og lægge en plan for screeninger osv. De vil også tilbyde en moderkageprøve, men det tror jeg ikke jeg vil have, der er jo abortrisiko og det var heller ikke særlig sjovt at gennemgå sidst. Vores plan er nipt så tildigt som muligt og så nf/doubletest. Håber det vil være nok tryghed for mig.

Var meget ked af det bagefter, men da jeg havde tudet færdig kunne jeg mærke at det var godt at have været derude og få det afsluttet og rart at de ser fremad og regner med at jeg kommer tilbage med et rask barn i maven.

Så skal jeg jo bare lige blive gravid....Har æl i næste uge regner jeg med. Er begyndt at træne igen, har ikke trænet siden før graviditeten, dvs for sommerferien. Og har droppet sukker (lad os se hvorlangt det holder :genert: ) . Føler at jeg hver måned skal gøre noget anderledes for at øge chancerne.

Så 'meeh' fordi jeg stadig er meget ked af det, men på en måde også kan begynde at lægge det bag mig og se fremad.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 7. jan 2016, 08:17

Æble skrev:Jeg er sådan lidt "meeh".

Var til opfølgning efter aborten igår og skulle sidde i samme venterum som dem der skulle til nf. Det var meget svært og jeg kæmpede for ikke at tude. Jeg tudede til gengæld inde hos lægen, som var meget sød dog. Fik ikke rigtig noget nyt, men bekræftet at kromosomfejlen var sort uheld og ikke noget arveligt eller noget de regner med sker igen. Fik tilbudt at hvis/når jeg bliver gravid igen, at jeg kan komme ind til en tidlig scanning og lægge en plan for screeninger osv. De vil også tilbyde en moderkageprøve, men det tror jeg ikke jeg vil have, der er jo abortrisiko og det var heller ikke særlig sjovt at gennemgå sidst. Vores plan er nipt så tildigt som muligt og så nf/doubletest. Håber det vil være nok tryghed for mig.

Var meget ked af det bagefter, men da jeg havde tudet færdig kunne jeg mærke at det var godt at have været derude og få det afsluttet og rart at de ser fremad og regner med at jeg kommer tilbage med et rask barn i maven.

Så skal jeg jo bare lige blive gravid....Har æl i næste uge regner jeg med. Er begyndt at træne igen, har ikke trænet siden før graviditeten, dvs for sommerferien. Og har droppet sukker (lad os se hvorlangt det holder :genert: ) . Føler at jeg hver måned skal gøre noget anderledes for at øge chancerne.

Så 'meeh' fordi jeg stadig er meget ked af det, men på en måde også kan begynde at lægge det bag mig og se fremad.



Kan godt forstå, det gjorde ondt :ae: Men som du siger er det nok også godt med en afslutning på hele forløbet! Og sikke modbydeligt at sidde mellem alle de glade gravide! :ae:

Håber du snart bliver gravid igen :kys:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 7. jan 2016, 08:23

LW og Alfe, jeg tager hatten af for jer sol mødre! Jeg ville også have gjort det selv, hvis jeg ikke havde min mand, men det er eddermame hårdt arbejde at være mor og jeg er glad for at min mand trods alt kommer hjem hver aften (han har nogle meget lange arbejdsdage) og hjælper til.

Nu hvor S er 3, synes jeg det hele er meget nemmere. Vi har selvfølgelig en del kampe, sådan en 3 årig kan være sygt stædig, men det at man kan snakke om tingene, at hun sover godt og kan lege selv hjælper gevaldigt på det!
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 7. jan 2016, 09:09

Bøtte: Tak :) Det bliver da sygt hårdt, det er jeg slet ikke i tvivl om - men jeg er heller ikke i tvivl om, at glæden overskygger, når der kommer en lille :) Uanset at der vil være dage hvor man river sig i håret, tuder øjnene ud og vil have brug for al den hjælp man kan støve op hos venner og familie. Nu skal jeg først blive gravid - skal scannes i morgen, så om en måneds tid skulle der gerne være sket mirakler :)
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 7. jan 2016, 09:12

Little_Woman skrev:Bøtte: Tak :) Det bliver da sygt hårdt, det er jeg slet ikke i tvivl om - men jeg er heller ikke i tvivl om, at glæden overskygger, når der kommer en lille :) Uanset at der vil være dage hvor man river sig i håret, tuder øjnene ud og vil have brug for al den hjælp man kan støve op hos venner og familie. Nu skal jeg først blive gravid - skal scannes i morgen, så om en måneds tid skulle der gerne være sket mirakler :)



Det er det hele værd :love: Ingen tvivl om det.

S er begyndt at sove fra omkring 19.30 til mellem 6.30 og 7.30 - det er fantastisk. Så nu gruer jeg godt nok for at skal i gang med natteroderi igen! Men det tager man jo gerne med for at få en baby :lun:

Spændende med scanning i morgen. Regner du med at æl er på trapperne?
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 7. jan 2016, 09:18

Bøtte skrev:
Little_Woman skrev:Bøtte: Tak :) Det bliver da sygt hårdt, det er jeg slet ikke i tvivl om - men jeg er heller ikke i tvivl om, at glæden overskygger, når der kommer en lille :) Uanset at der vil være dage hvor man river sig i håret, tuder øjnene ud og vil have brug for al den hjælp man kan støve op hos venner og familie. Nu skal jeg først blive gravid - skal scannes i morgen, så om en måneds tid skulle der gerne være sket mirakler :)



Det er det hele værd :love: Ingen tvivl om det.

S er begyndt at sove fra omkring 19.30 til mellem 6.30 og 7.30 - det er fantastisk. Så nu gruer jeg godt nok for at skal i gang med natteroderi igen! Men det tager man jo gerne med for at få en baby :lun:

Spændende med scanning i morgen. Regner du med at æl er på trapperne?


Nja, ikke rigtig - det er ret tidligt i min cyklus (dag 7), men de kan formentlig se hvor slimhinden er henne i processen og hvornår jeg skal scannes igen. Der er en del scanninger på tapetet i IVF, og frysebehandling, for at ramme det rigtige tidspunkt for de forskellige processer. Denne gang skal ægget ikke bruges, idet jeg har en flot blastocyst på frys, som man giver et forsøg. Det har jeg ikke prøvet før - men IVF inkl. ægudtagning er ikke en fest, så jeg er glad for dette lettere forsøg :)

Fanme godt jeg arbejder tæt på Riget, og at min chef kender mit projekt - og bakker op om, at jeg går til det jeg skal gå til, uden diskussion. Uanset at det pr. definition ligger i min arbejdstid :tie:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 7. jan 2016, 09:23

Little_Woman skrev:
Bøtte skrev:
Little_Woman skrev:Bøtte: Tak :) Det bliver da sygt hårdt, det er jeg slet ikke i tvivl om - men jeg er heller ikke i tvivl om, at glæden overskygger, når der kommer en lille :) Uanset at der vil være dage hvor man river sig i håret, tuder øjnene ud og vil have brug for al den hjælp man kan støve op hos venner og familie. Nu skal jeg først blive gravid - skal scannes i morgen, så om en måneds tid skulle der gerne være sket mirakler :)



Det er det hele værd :love: Ingen tvivl om det.

S er begyndt at sove fra omkring 19.30 til mellem 6.30 og 7.30 - det er fantastisk. Så nu gruer jeg godt nok for at skal i gang med natteroderi igen! Men det tager man jo gerne med for at få en baby :lun:

Spændende med scanning i morgen. Regner du med at æl er på trapperne?


Nja, ikke rigtig - det er ret tidligt i min cyklus (dag 7), men de kan formentlig se hvor slimhinden er henne i processen og hvornår jeg skal scannes igen. Der er en del scanninger på tapetet i IVF, og frysebehandling, for at ramme det rigtige tidspunkt for de forskellige processer. Denne gang skal ægget ikke bruges, idet jeg har en flot blastocyst på frys, som man giver et forsøg. Det har jeg ikke prøvet før - men IVF inkl. ægudtagning er ikke en fest, så jeg er glad for dette lettere forsøg :)

Fanme godt jeg arbejder tæt på Riget, og at min chef kender mit projekt - og bakker op om, at jeg går til det jeg skal gå til, uden diskussion. Uanset at det pr. definition ligger i min arbejdstid :tie:


Har godt hørt at ægudtagning gør ondt, så det er da rart at slippe for den del! :) Hvornår i processen ligger man så ægget op? Når der er ægløsning? :genert:

Dejligt du har en forstående chef og kort afstand, når det nu skal ligge i din arbejdstid!.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 7. jan 2016, 09:26

PinkPowerPrincess skrev:
Bøtte skrev:
PinkPowerPrincess skrev:
Bøtte skrev:Jeg har fået tid til scanning. Den 16. februar. Så kan jeg jo lige nå at få endnu en smertefuld mens igen :tie:


Skal vi ikke bare satse på at du ikke får mens igen, men en fin positiv test? :blush2:


Det ville være dejligt :love:

Var det i dag, du var afsted? Jeg husker ikke så godt :genert:


Det er i morgen. Men jeg ringede til gynækologen i dag, og sekreteren sagde at kraftigere pletblødninger, som det var i morges, var helt ok, og at at "blodet skulle fosse ud", som hun udtrykte det, for at jeg ikke skulle komme. Tænkte at det var fint, når nu det ikke var så slemt, men her i eftermiddags startede min mens så rigtigt. Håber ikke det er så slemt i morgen, plejer at have forholdsvist milde menstruationsblødninger. (sorry for al den info :genert:) Tilgengæld har min kæreste fået en henvisning til sæd-prøve i dag, og de har aftenkonsultation i morgen, så allerede der kan han få den lavet. Dejlig hurtigt. Kryds lige for hans svømmere er fine :)


Krydser fingre for at begge dele går godt! :kys:
1

Tilbage til "Graviditet"