Vi der venter på storken!

Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 207
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf NilleQ » 25. jan 2019, 08:12

Filipai skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Filipai skrev:Vi havde snakket om at begynde engang i efteråret, og jeg valgte for 4 måneder siden at droppe min p-ring for lige at få min krop lidt back on track. Det viser sig at den så slet ikke virker. Ingen menstruation, og gynækologen kunne idag fortælle mig at det ikke lader til jeg får ægløsning, og jeg danner ingen slimhinde. Så de sidste 4 måneders roderi med kondomer har været rimeligt ligegyldige. Han snakkede om PCO, problemer med stofskifte og insulinresistens, og skal op og have taget alverdens blodprøver.

Er der nogen herinde der har erfaring med de her ting?

Pco kan relativt nemt reguleres- alt efter hvor svært man er ramt. Nogle klarer det med kostomlægning, nogle skal have metformin, nogle klarer det med hormoner i tabletform og en ægløsningssprøjte og så hjemmeknald. Andre skal det hele igennem med at prøve insemination, ivf og/icsi. Men pco er noget af det mest kendte ift fertilitetsudfordringer. Så selvom at beskeden er tung lige nu, så er en graviditet så absolut opnåelig.

Er du overvægtig?


Nu må vi se hvad alle blodprøverne siger. Han ramte spot on med alle symptomer, og spurgte endda "er det så din mormor, eller morfar der har sukkersyge?" da jeg fortalte om min mors psoriasisgigt. Da jeg fik en henvisning til en gyn, gjorde jeg det grundet smerter, og så er jeg åbenbart kommet hen til en der er ekspert på lige det område omkring fertilitet og PCO, så nu må vi se.
Ja en smule, det første jeg sagde til lægen, var at jeg hellere måtte igang med at tabe mig, og det sagde han at det var underordnet at tabe sig, hvis jeg ikke spiste det rigtige. Kan så se efter lidt googling, at han står bag KISS-kost.
Det er ligesom de undervisere på uni der insisterede på at bruge sin egen bog i deres undervisning, det havde jeg det altid lidt stramt med :genert:


Jeg har pco og har ved hjælp af kostomlægning kunne blive gravid også selv om jeg var overvægtig. Jeg spiste efter Kiss til at starte med, men spiser nu efter frk. Skrump.
Jeg fik konstateret pco i svær grad og det var kostomlægningen der hjalp mig. Senere tabte jeg mig så også :)
Kiss er bygget op på nogle principper som du skal spise efter. Men ellers er det vidst flere der er opdateret på forskning omkring pco og mad udover Kiss og frk. Skrump.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Filipai » 25. jan 2019, 08:20

FormerlyKnownAs skrev:
Filipai skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Filipai skrev:Vi havde snakket om at begynde engang i efteråret, og jeg valgte for 4 måneder siden at droppe min p-ring for lige at få min krop lidt back on track. Det viser sig at den så slet ikke virker. Ingen menstruation, og gynækologen kunne idag fortælle mig at det ikke lader til jeg får ægløsning, og jeg danner ingen slimhinde. Så de sidste 4 måneders roderi med kondomer har været rimeligt ligegyldige. Han snakkede om PCO, problemer med stofskifte og insulinresistens, og skal op og have taget alverdens blodprøver.

Er der nogen herinde der har erfaring med de her ting?

Pco kan relativt nemt reguleres- alt efter hvor svært man er ramt. Nogle klarer det med kostomlægning, nogle skal have metformin, nogle klarer det med hormoner i tabletform og en ægløsningssprøjte og så hjemmeknald. Andre skal det hele igennem med at prøve insemination, ivf og/icsi. Men pco er noget af det mest kendte ift fertilitetsudfordringer. Så selvom at beskeden er tung lige nu, så er en graviditet så absolut opnåelig.

Er du overvægtig?


Nu må vi se hvad alle blodprøverne siger. Han ramte spot on med alle symptomer, og spurgte endda "er det så din mormor, eller morfar der har sukkersyge?" da jeg fortalte om min mors psoriasisgigt. Da jeg fik en henvisning til en gyn, gjorde jeg det grundet smerter, og så er jeg åbenbart kommet hen til en der er ekspert på lige det område omkring fertilitet og PCO, så nu må vi se.
Ja en smule, det første jeg sagde til lægen, var at jeg hellere måtte igang med at tabe mig, og det sagde han at det var underordnet at tabe sig, hvis jeg ikke spiste det rigtige. Kan så se efter lidt googling, at han står bag KISS-kost.
Det er ligesom de undervisere på uni der insisterede på at bruge sin egen bog i deres undervisning, det havde jeg det altid lidt stramt med :genert:


Bjarne Stigsby?? Så er du i de allerbedste hænder overhovedet.


Lige nøjagtigt, var så heldig han lige havde en afbudstid, igen total random, for det var slet ikke derfor jeg skulle have en hurtig tid.
Okay, jamen så var det korrekt tolket, for kom ud med helt ro i maven, omkring at jeg var i kompetente hænder. Det var først da jeg kom hjem og begyndte at læse om KISS-kost at jeg tænkte om han mon kunne blive for ensporet mod det, når nu man har det på hjernen.
Jeg er glad for at høre at jeg er i gode hænder. Måtte også sige under konsultationen at jeg simpelthen var pjattet med at han virkede som en mega nørd :lol:
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. jan 2019, 08:33

Filipai skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Filipai skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Filipai skrev:Vi havde snakket om at begynde engang i efteråret, og jeg valgte for 4 måneder siden at droppe min p-ring for lige at få min krop lidt back on track. Det viser sig at den så slet ikke virker. Ingen menstruation, og gynækologen kunne idag fortælle mig at det ikke lader til jeg får ægløsning, og jeg danner ingen slimhinde. Så de sidste 4 måneders roderi med kondomer har været rimeligt ligegyldige. Han snakkede om PCO, problemer med stofskifte og insulinresistens, og skal op og have taget alverdens blodprøver.

Er der nogen herinde der har erfaring med de her ting?

Pco kan relativt nemt reguleres- alt efter hvor svært man er ramt. Nogle klarer det med kostomlægning, nogle skal have metformin, nogle klarer det med hormoner i tabletform og en ægløsningssprøjte og så hjemmeknald. Andre skal det hele igennem med at prøve insemination, ivf og/icsi. Men pco er noget af det mest kendte ift fertilitetsudfordringer. Så selvom at beskeden er tung lige nu, så er en graviditet så absolut opnåelig.

Er du overvægtig?


Nu må vi se hvad alle blodprøverne siger. Han ramte spot on med alle symptomer, og spurgte endda "er det så din mormor, eller morfar der har sukkersyge?" da jeg fortalte om min mors psoriasisgigt. Da jeg fik en henvisning til en gyn, gjorde jeg det grundet smerter, og så er jeg åbenbart kommet hen til en der er ekspert på lige det område omkring fertilitet og PCO, så nu må vi se.
Ja en smule, det første jeg sagde til lægen, var at jeg hellere måtte igang med at tabe mig, og det sagde han at det var underordnet at tabe sig, hvis jeg ikke spiste det rigtige. Kan så se efter lidt googling, at han står bag KISS-kost.
Det er ligesom de undervisere på uni der insisterede på at bruge sin egen bog i deres undervisning, det havde jeg det altid lidt stramt med :genert:


Bjarne Stigsby?? Så er du i de allerbedste hænder overhovedet.


Lige nøjagtigt, var så heldig han lige havde en afbudstid, igen total random, for det var slet ikke derfor jeg skulle have en hurtig tid.
Okay, jamen så var det korrekt tolket, for kom ud med helt ro i maven, omkring at jeg var i kompetente hænder. Det var først da jeg kom hjem og begyndte at læse om KISS-kost at jeg tænkte om han mon kunne blive for ensporet mod det, når nu man har det på hjernen.
Jeg er glad for at høre at jeg er i gode hænder. Måtte også sige under konsultationen at jeg simpelthen var pjattet med at han virkede som en mega nørd :lol:


Jeg ville have endnu færre bekymringer omkring at blive gravid hvis du er tilknyttet ham :kys:
1
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf AlmostFamous35 » 25. jan 2019, 09:50

Filipai skrev:Vi havde snakket om at begynde engang i efteråret, og jeg valgte for 4 måneder siden at droppe min p-ring for lige at få min krop lidt back on track. Det viser sig at den så slet ikke virker. Ingen menstruation, og gynækologen kunne idag fortælle mig at det ikke lader til jeg får ægløsning, og jeg danner ingen slimhinde. Så de sidste 4 måneders roderi med kondomer har været rimeligt ligegyldige. Han snakkede om PCO, problemer med stofskifte og insulinresistens, og skal op og have taget alverdens blodprøver.

Er der nogen herinde der har erfaring med de her ting?


Nogenlunde som min historie. Jeg blev gravid via motion, kostomlægning (KISS) og så lidt hjælp til ægmodning. Fik akupunktur i den cyklus, der var gevinst. Tror også det hjalp kroppen:)

Min søn er 7 år i dag, og med min livsstil nu med rigtig kost og tilstrækkelig motion, så fornemmer jeg tydeligt, at min krop er “on track”, skulle jeg ønske et barn mere. Så jeg tror i dén grad, at din Gyn har fat i den lange ende:)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Filipai » 25. jan 2019, 10:16

AlmostFamous35 skrev:
Filipai skrev:Vi havde snakket om at begynde engang i efteråret, og jeg valgte for 4 måneder siden at droppe min p-ring for lige at få min krop lidt back on track. Det viser sig at den så slet ikke virker. Ingen menstruation, og gynækologen kunne idag fortælle mig at det ikke lader til jeg får ægløsning, og jeg danner ingen slimhinde. Så de sidste 4 måneders roderi med kondomer har været rimeligt ligegyldige. Han snakkede om PCO, problemer med stofskifte og insulinresistens, og skal op og have taget alverdens blodprøver.

Er der nogen herinde der har erfaring med de her ting?


Nogenlunde som min historie. Jeg blev gravid via motion, kostomlægning (KISS) og så lidt hjælp til ægmodning. Fik akupunktur i den cyklus, der var gevinst. Tror også det hjalp kroppen:)

Min søn er 7 år i dag, og med min livsstil nu med rigtig kost og tilstrækkelig motion, så fornemmer jeg tydeligt, at min krop er “on track”, skulle jeg ønske et barn mere. Så jeg tror i dén grad, at din Gyn har fat i den lange ende:)


Det er godt at høre. Nu må vi se hvad alle de mange prøver siger. Min moster har problemer med stofskiftesygdom, hvilket han også snakkede om kunne være en faktor, og det medicinerer hun sig ud af også. Jeg har allerede nu begyndt på en af hans bøger, som lå på Mofibo, og det virker sådan nogenlunde til, selvom jeg lige skal have printet nogle af de der rød, gul, grøn lister ud.
1
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf AlmostFamous35 » 25. jan 2019, 16:30

Filipai skrev:
AlmostFamous35 skrev:
Filipai skrev:Vi havde snakket om at begynde engang i efteråret, og jeg valgte for 4 måneder siden at droppe min p-ring for lige at få min krop lidt back on track. Det viser sig at den så slet ikke virker. Ingen menstruation, og gynækologen kunne idag fortælle mig at det ikke lader til jeg får ægløsning, og jeg danner ingen slimhinde. Så de sidste 4 måneders roderi med kondomer har været rimeligt ligegyldige. Han snakkede om PCO, problemer med stofskifte og insulinresistens, og skal op og have taget alverdens blodprøver.

Er der nogen herinde der har erfaring med de her ting?


Nogenlunde som min historie. Jeg blev gravid via motion, kostomlægning (KISS) og så lidt hjælp til ægmodning. Fik akupunktur i den cyklus, der var gevinst. Tror også det hjalp kroppen:)

Min søn er 7 år i dag, og med min livsstil nu med rigtig kost og tilstrækkelig motion, så fornemmer jeg tydeligt, at min krop er “on track”, skulle jeg ønske et barn mere. Så jeg tror i dén grad, at din Gyn har fat i den lange ende:)


Det er godt at høre. Nu må vi se hvad alle de mange prøver siger. Min moster har problemer med stofskiftesygdom, hvilket han også snakkede om kunne være en faktor, og det medicinerer hun sig ud af også. Jeg har allerede nu begyndt på en af hans bøger, som lå på Mofibo, og det virker sådan nogenlunde til, selvom jeg lige skal have printet nogle af de der rød, gul, grøn lister ud.


Lige nu virker det sikkert uoverskueligt med hvad du må og ikke må ift kosten. Men man vænner sig hurtigt til at gennemskue det, så du ikke skal tjekke dem konstant:)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Filipai » 25. jan 2019, 17:10

AlmostFamous35 skrev:
Lige nu virker det sikkert uoverskueligt med hvad du må og ikke må ift kosten. Men man vænner sig hurtigt til at gennemskue det, så du ikke skal tjekke dem konstant:)


Jeg er syg lige nu (derfor jeg kom afsted, fordi de troede det var noget gynækologisk), så har brugt dagen på at researche når der var overskud, og det ser nogenlunde overkommeligt ud. Er overbevist om at det bliver hurtigere med tiden, som du siger. Så er det bare at huske at tænke over det når man skal vælge i kantinen på job.

Det er i hvertfald slut med havregrød, som ellers er det jeg spiser hver morgen.
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zombie » 3. feb 2019, 16:52

Jeg er totalt glad for, at jeg delte mine tanker herinde. Har fået en dejlig PB fra en debattør, der har været samme mølle igennem som jeg nok skal. Det er simpelthen så betryggende at høre om, og også at kunne sætte de første tandhjul i gang nu, da der kan være ventetid og måske også et medicinskifte forude. Så det er bare med at rykke, selvom der er relativt længe til, at vi tænker at gå i gang.

Debatten har gjort meget godt. :D Fik min lejlighed fra en anden debattør også. Hehe.
2
aka Forbies

:gammel:
Dipsy
Indlæg: 385
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:44
Kort karma: 20
Likede indlæg: 200

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Dipsy » 7. feb 2019, 15:24

godtnavn skrev:Jeg hader at være gravid, jeg synes virkelig ikke det er fedt, jeg havde det bedre sidste gang jeg havde influenza end jeg har som gravid, og så er 9 måneder bare længe! Derimod elskede jeg barslen, og jeg elsker at der kommer et lille menneske ud af det, så jeg tager gerne 9 måneders helvede for at få baby. Jeg troede jeg ville elske at være gravid og var bange for fødslen, men det endte omvendt, fødslen gjorde slet ikke så ondt som frygtet, det var overkommeligt og ikke så skræmmende da det først skete, graviditeten derimod... Barslen var bare helt igennem lige så fantastisk som jeg havde drømt om :lun:


Jeg havde også en aldeles rædselsfuld graviditet - og fødsel, men en skøn barsel og en drøm af en baby :love2:

Så det er virkelig en ambivalens følelse, at prøve, at blive gravid.
0
Dipsy
Indlæg: 385
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:44
Kort karma: 20
Likede indlæg: 200

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Dipsy » 7. feb 2019, 15:32

Filipai skrev:Vi havde snakket om at begynde engang i efteråret, og jeg valgte for 4 måneder siden at droppe min p-ring for lige at få min krop lidt back on track. Det viser sig at den så slet ikke virker. Ingen menstruation, og gynækologen kunne idag fortælle mig at det ikke lader til jeg får ægløsning, og jeg danner ingen slimhinde. Så de sidste 4 måneders roderi med kondomer har været rimeligt ligegyldige. Han snakkede om PCO, problemer med stofskifte og insulinresistens, og skal op og have taget alverdens blodprøver.

Er der nogen herinde der har erfaring med de her ting?


Jeg fik konstateret PCOS som 16 årig med besked om, at jeg aldrig ville blive naturligt gravid. Blev behandlet med metformin og p-piller.
Droppede p-piller som 29 årig (var stoppet med metformin for længst) og fik tjek hos gynækolog lige efter, der ikke kunne finde cyster på mine æggestokke og kunne se, jeg havde lige haft ægløsning. Mindre end 3 måneder efter blev jeg helt naturlig gravid, trods overvægt.
Havde desværre en SA i uge 10, men blev så naturligt gravid igen efter 3 uger hvilket resulterede i en dejlig dreng.
Jeg kender MANGE "PCO-kvinder", - der er SÅ mange gode grunde til det nok skal lykkes for dig.. Der findes en bog der hedder "Spis dig gravid", der netop tager udgangspunkt i KISS-kost. :)
0
Dipsy
Indlæg: 385
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:44
Kort karma: 20
Likede indlæg: 200

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Dipsy » 7. feb 2019, 15:35

Åh jeg har bare haft en dum uge, med så mange tegn på, at jeg var gravid, og så menstruation i dag.
Jeg har aldrig ført lidt at PMS, men pludselig ændre mit hummør sig voldsom, jeg har brystspændinger, voldsom træthed og øget tissetrang. ALLE de samme symptomer jeg kun har oplevet de gange jeg har været gravid.
Jeg magter simpelthen ikke, hvis dette skal være sådan her jeg har det hver måned uden "grund". :s
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Filipai » 7. feb 2019, 21:32

Dipsy skrev:
Filipai skrev:Vi havde snakket om at begynde engang i efteråret, og jeg valgte for 4 måneder siden at droppe min p-ring for lige at få min krop lidt back on track. Det viser sig at den så slet ikke virker. Ingen menstruation, og gynækologen kunne idag fortælle mig at det ikke lader til jeg får ægløsning, og jeg danner ingen slimhinde. Så de sidste 4 måneders roderi med kondomer har været rimeligt ligegyldige. Han snakkede om PCO, problemer med stofskifte og insulinresistens, og skal op og have taget alverdens blodprøver.

Er der nogen herinde der har erfaring med de her ting?


Jeg fik konstateret PCOS som 16 årig med besked om, at jeg aldrig ville blive naturligt gravid. Blev behandlet med metformin og p-piller.
Droppede p-piller som 29 årig (var stoppet med metformin for længst) og fik tjek hos gynækolog lige efter, der ikke kunne finde cyster på mine æggestokke og kunne se, jeg havde lige haft ægløsning. Mindre end 3 måneder efter blev jeg helt naturlig gravid, trods overvægt.
Havde desværre en SA i uge 10, men blev så naturligt gravid igen efter 3 uger hvilket resulterede i en dejlig dreng.
Jeg kender MANGE "PCO-kvinder", - der er SÅ mange gode grunde til det nok skal lykkes for dig.. Der findes en bog der hedder "Spis dig gravid", der netop tager udgangspunkt i KISS-kost. :)


Altså jeg bliver jo i hvert fald ikke (naturligt) gravid så længe der ikke er nogen ægløsning, så det skal jo fikses, og ikke med P-piller. Jeg har brugt p-ring i mange år, og først nu hvor jeg stoppede på den er min menstruation stoppet.
Jeg har spist efter KISS kost siden mandag, og forfatteren er min læge, så håber han kommer med nogle gode råd når jeg skal ind og høre mine resultater.

Tog sorgerne på forskud og læste blodprøve resultaterne, og har et c-peptid på næsten 1400, hvilket er noget crap ud fra hvad lægen sagde
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ...xxx... » 12. feb 2019, 08:00

Jeg tog en test i går aftes, hvor jeg burde være 4+2. Jeg kiggede på den efter 3 minutter (der stod på pakken, at resultatet ville være sikkert efter 3 minutter), og den var negativ. Jeg blev skuffet, men tænkte samtidig at det muligvis kunne være fordi, jeg tog den om aftenen. I morges da jeg stod op, lå testen øverst i skraldespanden, og her kunne jeg se to meget tydelige streger. Jeg ved godt, at testen er ugyldig efter 5 minutter, men jeg ville alligevel lige høre, om der er nogen, der har prøvet noget lignende? Testen er Valmed fra Føtex.
Jeg tænker at teste igen om et par dage, hvis jeg ikke får menstruation inden.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Urtekussen » 12. feb 2019, 08:12

Valmed har jeg aldrig fået skyggestreger på.

Tror faktisk aldrig jeg har fået streger, uden at være gravid.
0
2011
2015
2018
2020
2023
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 12. feb 2019, 13:49

Jeg fik streger over tid med Valmed, så jeg ville ikke stole på den over tid :) Det sagt så tag en ny test om et par dage hvis du stadig ikke har fået mens :)
0

Tilbage til "Graviditet"