Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 6. jan 2016, 19:15

PinkPowerPrincess skrev:
Bøtte skrev:Jeg har fået tid til scanning. Den 16. februar. Så kan jeg jo lige nå at få endnu en smertefuld mens igen :tie:


Skal vi ikke bare satse på at du ikke får mens igen, men en fin positiv test? :blush2:


Det ville være dejligt :love:

Var det i dag, du var afsted? Jeg husker ikke så godt :genert:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 6. jan 2016, 19:29

Bøtte skrev:Jeg har fået tid til scanning. Den 16. februar. Så kan jeg jo lige nå at få endnu en smertefuld mens igen :tie:


Øv bøv, det er jeg ked af at høre. Der kunne de sgi godt lige have været lidt hurtigere på aftrækkeren.

Jeg stemmer også for positiv test i stedet!
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf twinkle » 6. jan 2016, 19:36

Jeg synes vi mangler en smiley der smider babystøv!

Jeg har et spørgsmål omkring ÆL.. Hvor meget mærker i til det? Jeg har ind til nu ikke mærket noget overhovedet, men har det sidste døgns tid haft en stikkende fornemmelse i min højre side, og hvad jeg tror er ÆL slim.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 6. jan 2016, 19:43

Bøtte skrev:
PinkPowerPrincess skrev:
Bøtte skrev:Jeg har fået tid til scanning. Den 16. februar. Så kan jeg jo lige nå at få endnu en smertefuld mens igen :tie:


Skal vi ikke bare satse på at du ikke får mens igen, men en fin positiv test? :blush2:


Det ville være dejligt :love:

Var det i dag, du var afsted? Jeg husker ikke så godt :genert:


Det er i morgen. Men jeg ringede til gynækologen i dag, og sekreteren sagde at kraftigere pletblødninger, som det var i morges, var helt ok, og at at "blodet skulle fosse ud", som hun udtrykte det, for at jeg ikke skulle komme. Tænkte at det var fint, når nu det ikke var så slemt, men her i eftermiddags startede min mens så rigtigt. Håber ikke det er så slemt i morgen, plejer at have forholdsvist milde menstruationsblødninger. (sorry for al den info :genert:) Tilgengæld har min kæreste fået en henvisning til sæd-prøve i dag, og de har aftenkonsultation i morgen, så allerede der kan han få den lavet. Dejlig hurtigt. Kryds lige for hans svømmere er fine :)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 6. jan 2016, 20:05

twinkle skrev:Jeg synes vi mangler en smiley der smider babystøv!

Jeg har et spørgsmål omkring ÆL.. Hvor meget mærker i til det? Jeg har ind til nu ikke mærket noget overhovedet, men har det sidste døgns tid haft en stikkende fornemmelse i min højre side, og hvad jeg tror er ÆL slim.


De fleste gange har jeg kunne mærke æl på samme måde som du beskriver. :) Den forrige cyklus kom det dog bag på mig hvor den lå.. Men du måler ikke temperatur eller tager æl tests? Håber virkelig du har æl, det vil da være så dejligt hvis din krop arter sig bedre. Det er altså også snart din tur! Sad lige i går faktisk, og tænkte over om jeg var den der har mest mærkelige cyklusser og har prøvet længst tid uden at blive gravid (er godt klar over at der er andre i tråden der har prøvet længere tid, men de har været gravide - altså ikke at det gør det mindre hårdt, tvært imod), men kom så i tanke om at du "overhæler" mig. Tænk at gå et halvt år uden at få mens, shit altså, så skal jeg ikke klage! Som sagt, håber din krop er ved at normalisere sig. Sender masser af babystøv din vej! - Er helt enig i det med den manglende smiley :D
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 6. jan 2016, 20:10

PinkPowerPrincess skrev:
Det er i morgen. Men jeg ringede til gynækologen i dag, og sekreteren sagde at kraftigere pletblødninger, som det var i morges, var helt ok, og at at "blodet skulle fosse ud", som hun udtrykte det, for at jeg ikke skulle komme. Tænkte at det var fint, når nu det ikke var så slemt, men her i eftermiddags startede min mens så rigtigt. Håber ikke det er så slemt i morgen, plejer at have forholdsvist milde menstruationsblødninger. (sorry for al den info :genert:) Tilgengæld har min kæreste fået en henvisning til sæd-prøve i dag, og de har aftenkonsultation i morgen, så allerede der kan han få den lavet. Dejlig hurtigt. Kryds lige for hans svømmere er fine :)


Er sikker på, det nok skal gå i morgen. Krydser fingre! -både for dig og manden :)

Vi har også talt om at få kærestens svømmere testet, hvis der ikke sker noget sådan her i løbet af foråret. (Han har for ca 10 år siden fået konstateret lav sædkvalitet, og er jo ikke blevet yngre, så det kan tænkes, den "stadig er gal")
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 6. jan 2016, 20:15

twinkle skrev:Jeg synes vi mangler en smiley der smider babystøv!

Jeg har et spørgsmål omkring ÆL.. Hvor meget mærker i til det? Jeg har ind til nu ikke mærket noget overhovedet, men har det sidste døgns tid haft en stikkende fornemmelse i min højre side, og hvad jeg tror er ÆL slim.


Jeg mærker æl ret tydeligt.. Eller nærmere betegnet, så mærker jeg 'ægløsningsperioden' ret tydeligt. Jeg har ret inciterende niv i den ene side (sjovt nok skiftevis højre og venstre hver måned) i en periode på 2-3 dage omkring æl. Så faktisk er jeg i tvivl om, hvornår æl ligger i de dage - regner derfor med at tage æl-teste næste cyklus for at prøve at blive lidt klogere.

Mængden af æl-slim varierer.

Håber virkelig, det er æl, du mærker, og at det er starten på en mere regelmæssig cyklus for dig :) kunne da være fantastisk!
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 6. jan 2016, 20:22

Brugernavn: Little_Woman
Alder: 31
Beskæftigelse: talepædagog
Børn: 0
Bor: København
Prøvet siden: August 2014. So far, 8 forsøg (7 IUI, 1 IVF) og en MA opdaget i 8. uge.
Evt. Andet: Er kommende solomor, efter mange års singlehed og et enormt ønske om at få et barn. Manden kan altid komme, det kan graviditeter ikke. Beslutningen er velovervejet, gennemdiskuteret og -analyseret og jeg er 100% afklaret med mit valg.

Jep, ovenstående er mig. Jeg står foran 9. forsøg, som bliver oplægning af en blastocyst, frosset ned fra sidste ægudtagning. Jeg er i fertilitetsbehandling på Riget; som I kan se, har jeg været i gang længe. Jeg fejler intet, men bliver åbenbart ikke så let gravid - og den eneste gang jeg BLEV gravid, viste første scanning i 8. uge et dødt foster.

Håbet og troen kan være svært at bevare, på denne lange, ensomme og hårde rejse - men ønsket om et barn bærer mig igennem alle prøvelserne, som krop og sjæl må stå model til.
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 6. jan 2016, 20:35

Little_Woman skrev:Brugernavn: Little_Woman
Alder: 31
Beskæftigelse: talepædagog
Børn: 0
Bor: København
Prøvet siden: August 2014. So far, 8 forsøg (7 IUI, 1 IVF) og en MA opdaget i 8. uge.
Evt. Andet: Er kommende solomor, efter mange års singlehed og et enormt ønske om at få et barn. Manden kan altid komme, det kan graviditeter ikke. Beslutningen er velovervejet, gennemdiskuteret og -analyseret og jeg er 100% afklaret med mit valg.

Jep, ovenstående er mig. Jeg står foran 9. forsøg, som bliver oplægning af en blastocyst, frosset ned fra sidste ægudtagning. Jeg er i fertilitetsbehandling på Riget; som I kan se, har jeg været i gang længe. Jeg fejler intet, men bliver åbenbart ikke så let gravid - og den eneste gang jeg BLEV gravid, viste første scanning i 8. uge et dødt foster.

Håbet og troen kan være svært at bevare, på denne lange, ensomme og hårde rejse - men ønsket om et barn bærer mig igennem alle prøvelserne, som krop og sjæl må stå model til.


Velkommen til :)

Jeg tror vist nok, at jeg ved hvem du er. Ikke i den virkelige verden, men fra et andet fora, bare lige så du ved det :)
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf twinkle » 6. jan 2016, 20:37

PinkPowerPrincess skrev:
twinkle skrev:Jeg synes vi mangler en smiley der smider babystøv!

Jeg har et spørgsmål omkring ÆL.. Hvor meget mærker i til det? Jeg har ind til nu ikke mærket noget overhovedet, men har det sidste døgns tid haft en stikkende fornemmelse i min højre side, og hvad jeg tror er ÆL slim.


De fleste gange har jeg kunne mærke æl på samme måde som du beskriver. :) Den forrige cyklus kom det dog bag på mig hvor den lå.. Men du måler ikke temperatur eller tager æl tests? Håber virkelig du har æl, det vil da være så dejligt hvis din krop arter sig bedre. Det er altså også snart din tur! Sad lige i går faktisk, og tænkte over om jeg var den der har mest mærkelige cyklusser og har prøvet længst tid uden at blive gravid (er godt klar over at der er andre i tråden der har prøvet længere tid, men de har været gravide - altså ikke at det gør det mindre hårdt, tvært imod), men kom så i tanke om at du "overhæler" mig. Tænk at gå et halvt år uden at få mens, shit altså, så skal jeg ikke klage! Som sagt, håber din krop er ved at normalisere sig. Sender masser af babystøv din vej! - Er helt enig i det med den manglende smiley :D


Nej, det gør jeg ikke.. Har overvejet det, men tænkte at jeg nok bare ville komme til at gå en lang periode uden mens igen (pessimistisk, I know..) - og så er jeg faktisk også lidt overrasket over det, for det er ikke sådan super meget "uden for" det man vil kalde en normal cyklus, for havde første dag i min sidste mens den 11/12..
Ja, jeg må vidst være den der tager prisen for den mest underlige cyklus, men egentlig har jeg det overraskende ok med det. Jo, i starten overskyggede det alt, og det er ikke fordi jeg ønsker mig et barn mindre (tvært i mod), men jeg har i den grad fundet mig mere tilpas i det. Og det er virkelig dejligt!

Og tak for babystøv :-D
Men ved ikke om det er for sent at tage æl test nu (fx i morgen)? For noget tyder på, at det nok vil være overstået i morgen, og så nytter det jo ikke meget at teste.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 6. jan 2016, 20:43

alfe skrev:
Little_Woman skrev:Brugernavn: Little_Woman
Alder: 31
Beskæftigelse: talepædagog
Børn: 0
Bor: København
Prøvet siden: August 2014. So far, 8 forsøg (7 IUI, 1 IVF) og en MA opdaget i 8. uge.
Evt. Andet: Er kommende solomor, efter mange års singlehed og et enormt ønske om at få et barn. Manden kan altid komme, det kan graviditeter ikke. Beslutningen er velovervejet, gennemdiskuteret og -analyseret og jeg er 100% afklaret med mit valg.

Jep, ovenstående er mig. Jeg står foran 9. forsøg, som bliver oplægning af en blastocyst, frosset ned fra sidste ægudtagning. Jeg er i fertilitetsbehandling på Riget; som I kan se, har jeg været i gang længe. Jeg fejler intet, men bliver åbenbart ikke så let gravid - og den eneste gang jeg BLEV gravid, viste første scanning i 8. uge et dødt foster.

Håbet og troen kan være svært at bevare, på denne lange, ensomme og hårde rejse - men ønsket om et barn bærer mig igennem alle prøvelserne, som krop og sjæl må stå model til.


Velkommen til :)

Jeg tror vist nok, at jeg ved hvem du er. Ikke i den virkelige verden, men fra et andet fora, bare lige så du ved det :)


Tak :) jeg ved ikke lige hvem du er, men ja, jeg er også på et andet fora, et fora for solomøde :)
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf twinkle » 6. jan 2016, 20:51

MyGirl skrev:
twinkle skrev:Jeg synes vi mangler en smiley der smider babystøv!

Jeg har et spørgsmål omkring ÆL.. Hvor meget mærker i til det? Jeg har ind til nu ikke mærket noget overhovedet, men har det sidste døgns tid haft en stikkende fornemmelse i min højre side, og hvad jeg tror er ÆL slim.


Jeg mærker æl ret tydeligt.. Eller nærmere betegnet, så mærker jeg 'ægløsningsperioden' ret tydeligt. Jeg har ret inciterende niv i den ene side (sjovt nok skiftevis højre og venstre hver måned) i en periode på 2-3 dage omkring æl. Så faktisk er jeg i tvivl om, hvornår æl ligger i de dage - regner derfor med at tage æl-teste næste cyklus for at prøve at blive lidt klogere.

Mængden af æl-slim varierer.

Håber virkelig, det er æl, du mærker, og at det er starten på en mere regelmæssig cyklus for dig :) kunne da være fantastisk!



Jamen, det lyder jo ret meget som de symptomer jeg også har :)
Jeg håber også det er starten på noget mere regelmæssigt! Også meget passende at det indfinder sig, eftersom at jeg er blevet spurgt af tre personer uafhængigt af hinanden den sidste uges tid, om vi ikke snart skal have børn.. Har tit overvejet at fortælle at vi er i gang, men det synes jeg bare heller ikke helt jeg magter alligevel..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 6. jan 2016, 20:52

Little_Woman: Velkommen til! Der bliver flere og flere kommende solo mødre herinde. Og der er også mange i tråden der har mistet, så tror du vil føle dig hjemme. Jeg har sagt det før, men synes det er så sejt at være solomor. Jeg ville også selv gøre det, hvis ikke jeg havde fundet en kæreste, men tager hatten af for at gå i gennem den hårde rejse som pb kan være, helt selv!

Twinkle: Det er da virkelig dejligt at du har lært at slappe lidt af i forhold til pb. Meget beundringsværdigt. Det er som om jeg bare bliver mere og mere påvirket af det.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 6. jan 2016, 20:53

Jeg opdagede slet ikke at det var samtidig med en bestemt person din besked Bøtte, så jeg tog det heller ikke som noget personligt, eller tror du mente det sådan.
Jeg læser egentlig med i terminstrådene, men jeg vil gerne selv kunne tilvælge det. For ja, jeg var en der var hårdt ramt af kvalme da jeg var gravid, og det var da alt andet end sjovt, men det er stadig meget sjovere end at drikke champagne nytårsaften og få mens. Så beklagelser over den slags vil jeg gerne vælge at læse når jeg har overskud, ikke når jeg skriver i tråde for folk som ikke er gravide endnu. Så jeg var sådan set enig i dit indlæg :)

Jeg har jo været til lægen i dag, hun virkede som om det var helt normalt med smerter hele måneden og blødningsforstyrrelser selv så mange måneder efter, og de scannede jo ved aborten og så alt var ude. Og så sagde hun var der noget tilbage ville jeg jo også være blevet rigtig syg nu 3½ måned efter. Men hun mente det alligevel ville være godt at blive scannet, så fik en henvisning til en gynækolog, men som hun sagde, de fleste har 4-12 måneders ventetid, jo tak. Så i morgen vil jeg ringe rundt og håbe jeg kan finde en der har tid inden for 2-3 måneder, selvom det nok bliver umuligt.

Jeg synes altså bare ikke det er normalt at skulle have ondt næsten hver dag og pletbløde flere gange i løbet af hver cyklus, men når det ikke var stærke smerter eller meget blod må jeg bare vente på at jeg kan komme til gyn. Øv. Hvis nogen kender en gynækolog med kort ventetid i kbh så smid lige en pb :)
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 6. jan 2016, 20:59

Pink: tak for det; jeg er helt ok med at være her, i en tråd med kommende mødre af alle slags. Frustration, behandlingsbøvl og ønsket om en barn kan vi sagtens dele, selv om vi har lidt forskellige udgangspunkter :) Jeg har et godt og stort netværk, der støtter og bakker mig op, i denne lange process. Veninder, nær familie, nære kolleger og chef kender til mit projekt - det har været vigtigt for mig både i beslutningen, men også nu, undervejs i behandlingen. Og ikke mindst da jeg skulle have en abort. På den måde er jeg ingenlunde alene, heldigvis, men meget støttet og hjulpet, trods det at der ikke er en mand :)
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Graviditet"