Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MissHindenburg » 13. jan 2018, 14:27

MissHindenburg skrev:Jeg var ved gynækolog i går til folikelscan - det så fint ud, som sædvanlig, og vi prøver med inseminering på fredag. Så jeg skal tage min ægmodningsprøjte onsdag aften.
Jeg snakkede lidt med sygeplejersken om hvad vi lige kunne gøre hvis nu der heller ikke var bid denne gang og hun snakkede om at jeg udover de piller jeg tager også vil kunne få nogle indsprøjtninger som skal sparke æggene yderligere i sving. Så det må jo så være vejen frem - men jeg kan ikke lade være med at gå og tænke på hvad næste skridt skal være og hvor længe vi skal forsætte med iui-h og alt det der! :rulle:


Inseminering var i går, fredag. Kæresten havde leveret en sædprøve med dobbelt så mange gode sædceller i forhold til sidste gang :banan: og jeg havde 2 store flotte æg igang.
Sygeplejersken spurgte om jeg havde mærket noget til ægløsning, det plejer jeg overhovedet ikke at kunne, men samme morgen havde jeg mærket et menstruations-agtigt jag i underlivet og det samme var sket da jeg sad ude i venteværelset, det mente hun bestemt var pga. ægløsning, det ville være mærkeligt andet, mente hun. :gruble: Jeg bliver så insemineret og sendt ud af døren igen.

Hen på eftermiddagen/aften-tid har jeg så lidt pletblødning og lidt flere mens-lignende smerter. :stoned:
Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal synes om det hele, det virker meget meget anderledes end den sidste omgang inseminering jeg var igennem. Man begynder jo næsten at håbe at fordi det følges så anderledes at så er det NU at der er bid - argh - jeg tør fandme næsten ikke håbe på det! Jeg kan teste den 29. januar - den dato må godt se at være snart!

Håber at I ellers har en god weekend, jeg har fikset en lampe med ny indmad osv. - ja her i familien er det mig der er "elektrikeren" og ikke min kæreste! Han tør overhovedet ikke pille ved noget der har med strøm at gøre og jeg kan egentlig godt lide at sidde og nuller med ledninger og fatninger osv. (og jeg er ellers overhovedet ikke praktisk anlagt, på nogen måde, men får skidtet til at lyse og alt muligt, hver gang!!) :lol:
3
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MissHindenburg » 14. jan 2018, 09:03

Det her tror jeg kun giver mening hvis man står i eller har stået i vores situation.
Min kæreste er ved at bage boller, han går og taler med sig selv (og hunden) imens - han får blandt andet sagt:

'Ja dem kan jeg da godt få til at hæve" (han taler tit om at det er min mave som skal hæve) :lol:

Et par øjeblikke senere kom han ind i soveværelset og proklamerer stolt at nu har han altså brød i ovnen ude i køkkenet også. ;) Hvorpå han smider sig på sengen og sukker og siger at han godt kan lide at være min morgenbolle-mand :slem:
:lun:

Jeg tror at den her søndag kommer til at gå lidt op i fis og ballade. :D
Rigtig god søndag til jer alle sammen!
5
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 14. jan 2018, 14:01

Jeg skulle ifølge Clue have ÆL i dag. Og jeg er selvfølgelig blevet megaforkølet, og kæresten har haft planer alle dage her i weekenden og er først kommet hjem ud på natten både fredag og lørdag. I morges tog jeg dog lige et pift næsespray, og så gav vi det et skud, inden han skulle ud af døren igen. Mens han var i bad lå jeg så rigtig yndigt og følte mig dum med en pude under røven og skrævet i vejret :rulle: :lol:

Og det var nok meget godt, for ÆL-testen så sådan ud for en time siden - CD 12 denne gang.

Jan CD 12.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf girl_beat » 14. jan 2018, 14:07

^ Nogenlunde samme scenarie hér - vi har bare sørget for at være ekstra aktive hen over hele weekenden i håb om, at der måske var bid denne gang :lol: :fløjt:
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Klummerlig » 14. jan 2018, 17:11

Jeg prøver at lade være med at regne med æl og så knalder vi bare helt vildt for jeg ved jo alligevel ikke hvornår det er efter aborten. Og test er ikke lige mig jeg synes det giver for meget pres på både ham og mig (og vil hellere bruge pengene på g test hehe)
2
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Klummerlig » 14. jan 2018, 17:12

Heldigvis har han lyst til sex hver dag så jeg behøver ikke "overtale" ham som jeg gjorde med de første børns far
:D
0
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Klummerlig » 15. jan 2018, 06:22

Men jeg håber der snart kommer gang i 2018 med nogen dobbeltstreger :rock:
3
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 15. jan 2018, 06:27

Klummerlig skrev:Men jeg håber der snart kommer gang i 2018 med nogen dobbeltstreger :rock:


Ja, det ville ikke gøre noget!

Jeg har julefrokost med job to dage før næste mens, så jeg har en god undskyldning for at teste tidligt denne gang. :-D
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Vendela
Indlæg: 130
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:57
Kort karma: 15
Likede indlæg: 177

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Vendela » 16. jan 2018, 14:22

Hej alle

Jeg følger med på sidelinjen herinde og håber på snarlige dobbelt-streger til jer allesammen!

Min mand og jeg bliver i næste uge henvist til fertilitetsbehandling og jeg skal derfor have søgt om en §56. Dumt spørgsmål, men ved "Lidelsens art" skriver man da infertilitet?
0
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Klummerlig » 17. jan 2018, 12:23

Jeg er blevet syg igen. halsbetændelse igen. Så ti dage på penicillin nu. Og jeg har ægløsning lige omkring nu. Øv. Håber han vil knalde alligevel :D
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf oOxXxOo » 17. jan 2018, 18:16

Nå. Min mens kom på CD 96.. (så der er åbenbart en smule stabilitet i de lange cykli da den forgående var 90)
Det betyder tilgængæld at jeg skal have taget de første blodprøver i morgen og at jeg kan bestille tid til en GU samt blodprøver til om 20 dage, og dernæst mangler vi bare en tid til fertilitetsklinikken :rock:
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sangius » 17. jan 2018, 19:16

Sikke en lang cyklus oOx!

Fik mens i dag, så tror min cyklus er landet på 31 dage.

Ved I så, om man kan regne med at ægløsning er 14 dage før menstruation?

Før i tiden kunne jeg tydeligt mærke ægløsning, men ikke mere. Det var ellers meget rart :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Klummerlig » 18. jan 2018, 06:21

Det er godt nok en lang cyklus ooxxxoo. Håber ikke det får betydning for jeres behandling. Kan man rette op på den mon?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 18. jan 2018, 08:14

Hmmm... På mit arbejde har de ikke haft en kvindelig ansat på barsel siden 80'erne, så der har ikke eksisteret nogle retningslinjer. Det påpegede jeg i forbindelse med, at jeg har arbejdet på at opdatere vores personalehåndbog. Mænd får de 14 dage med fuld løn. I går kom så beskeden fra ledelsen, at kvinder får 4 uger med fuld løn. Det var ikke lige, hvad jeg havde håbet på. Især fordi virksomheden ellers er meget large med medarbejderfordele - og i øvrigt er meget mandsdomineret med ca. 15% kvinder og mig som den eneste i den fødedygtige alder, så det ville jo ikke rigtig koste dem alverden at give lidt mere. Vi har lønforhandling til april, så jeg tænker, at jeg vil have bedre barselsvilkår på bordet. Men jeg ved jo så også godt, at min leder så ved, hvad klokken er slået... Især da når vi også lige er flyttet i hus.

Jeg har i øvrigt sat min kæreste i gang med at undersøge deres barselsvilkår. Han tjener meget mere end mig, så hvis nu han har bedre vilkår, så skal han da bare have en masse barsel. Men ellers kan det jo slet ikke betale sig, at han skulle tage barsel. Selvom jeg også får en lønnedgang på 50% på barselsdagpenge.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf oOxXxOo » 18. jan 2018, 09:04

Ja det er nemlig rigtig lang tid..
Vi henvises netop til fertilitetsklinikken pga mine cykli. Jeg tænker jeg skal på noget hormonbehandling for at få rettet mine cykli ind og give ægløsning og hvad dernæst ved jeg ikke..
0

Tilbage til "Graviditet"