Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 590
Likede indlæg: 11409

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kerrigan » 11. okt 2020, 19:36

Vixen skrev:Vi havde besluttet at gå i gang nu her, i denne cyklus. Jeg er på dag 7 nu og regner med ægløsning 19. Oktober - ... hvor jeg skal til jobsamtale på et mega spændende job. Så nu er jeg kommet i tvivl, om vi alligevel skal vente lidt. Jeg ville være nærmest flov over at blive ansat med baby i mavs allerede. Omvendt er det et stærkt felt til jobbet (min studiekammerat arbejder der) og det er nok også naivt af mig at tro, at jeg lander det. Og ærgerligt at holde igen pga. et måske-job, for så at stå uden hverken to streger eller jobbet 1. November.
Hvad havde I gjort?

Samme som Neenah, prioritere graviditeten. Den kan være der i første hug eller først om ni måneder.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Helga1 » 12. okt 2020, 09:06

Vixen skrev:Vi havde besluttet at gå i gang nu her, i denne cyklus. Jeg er på dag 7 nu og regner med ægløsning 19. Oktober - ... hvor jeg skal til jobsamtale på et mega spændende job. Så nu er jeg kommet i tvivl, om vi alligevel skal vente lidt. Jeg ville være nærmest flov over at blive ansat med baby i mavs allerede. Omvendt er det et stærkt felt til jobbet (min studiekammerat arbejder der) og det er nok også naivt af mig at tro, at jeg lander det. Og ærgerligt at holde igen pga. et måske-job, for så at stå uden hverken to streger eller jobbet 1. November.
Hvad havde I gjort?


Jeg synes, I skal gå videre med jeres beslutning om at gå i gang i denne cyklus. Det kan være, det lykkes for jer med det samme, men hvis det nu kommer til at tage tid, så er det ærgerligt at have udskudt pga. et (måske) nyt job.
Med mindre I er villige til at udskyde det et helt års tid, så tænker jeg ikke det gør den store forskel om baby allerede er i maven eller kommer det kort efter ansættelse. Og held og lykke med både baby og samtale :)
1
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Vixen » 12. okt 2020, 15:36

Helga1 skrev:
Vixen skrev:Vi havde besluttet at gå i gang nu her, i denne cyklus. Jeg er på dag 7 nu og regner med ægløsning 19. Oktober - ... hvor jeg skal til jobsamtale på et mega spændende job. Så nu er jeg kommet i tvivl, om vi alligevel skal vente lidt. Jeg ville være nærmest flov over at blive ansat med baby i mavs allerede. Omvendt er det et stærkt felt til jobbet (min studiekammerat arbejder der) og det er nok også naivt af mig at tro, at jeg lander det. Og ærgerligt at holde igen pga. et måske-job, for så at stå uden hverken to streger eller jobbet 1. November.
Hvad havde I gjort?


Jeg synes, I skal gå videre med jeres beslutning om at gå i gang i denne cyklus. Det kan være, det lykkes for jer med det samme, men hvis det nu kommer til at tage tid, så er det ærgerligt at have udskudt pga. et (måske) nyt job.
Med mindre I er villige til at udskyde det et helt års tid, så tænker jeg ikke det gør den store forskel om baby allerede er i maven eller kommer det kort efter ansættelse. Og held og lykke med både baby og samtale :)


Mange tak!
Ja, det er selvfølgelig også rigtigt. Om jeg møder op helt nygravid eller bliver det efter tre måneder er nok tæt på ligegyldigt for dem.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Vixen » 12. okt 2020, 15:41

Min kæreste og jeg er i øvrigt børnefri i næste weekend (jeg har en datter på snart tre år), så det passer ret godt :slem: Vi skal på kærestetur til Thy og bo på hotel, gå lange ture, teste spa-området på hotellet, spise god mad og drikke en masse vin. Og knalde amok. ;)
4
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Helga1 » 12. okt 2020, 16:22

Vixen skrev:Min kæreste og jeg er i øvrigt børnefri i næste weekend (jeg har en datter på snart tre år), så det passer ret godt :slem: Vi skal på kærestetur til Thy og bo på hotel, gå lange ture, teste spa-området på hotellet, spise god mad og drikke en masse vin. Og knalde amok. ;)


Det lyder som en helt perfekt weekend :gogo:
1
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 12. okt 2020, 17:36

Vixen, jeg er meget enig med de andre. Jeg kan absolut forstå dine tanker, men når man ikke ved hvornår man rent faktisk bliver gravid og det kun er et måske-job, så synes jeg (personligt) ikke det er værd at sætte på stand-by.
Og så tror jeg egentlig også at Helga1 har ret. Det betyder nok ikke noget for dem om du er gravid nu eller om nogen få måneder.

Lyder som en skøn weekend - Held og lykke ;-)
1
A 12-06-2019
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 12. okt 2020, 17:36

Og Gud hvor går tiden mellem ÆL og testdag dog ufatteligt langsomt, haha :p
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Vixen » 12. okt 2020, 17:41

RnB skrev:Og Gud hvor går tiden mellem ÆL og testdag dog ufatteligt langsomt, haha :p


Forfærdeligt langsomt! Jeg har de sidste par måneder været semi-spændt op til hver menstruation, fordi vi ikke har været helt forsigtige. Og samtidig er jeg også bare mere uoplagt i den periode. Træt af min krop, uren hud (nogle gange) og ikke ret meget lyst til sex. Kedeligt ;)
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Luffegås » 12. okt 2020, 19:23

Hehe jeg føler også jeg har ægløsning hver dag. I går sagde Clue at jeg havdde men havde ingen symptomer - i dag har jeg normale ægløsningssymptomer men jeg vil gerne snart vide at "nu har vi gjort vores" :)
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Helga1 » 12. okt 2020, 20:02

Hvordan mærker I andre ægløsning? Er der særlige ting, jeg kan/skal holde øje med? :gruble:
Jeg har jo taget p-piller i mange år efterhånden, så har ikke lagt mærke til nogen ændringer i løbet af min cyklus, da jeg tog dem.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 590
Likede indlæg: 11409

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kerrigan » 12. okt 2020, 20:12

Helga1 skrev:Hvordan mærker I andre ægløsning? Er der særlige ting, jeg kan/skal holde øje med? :gruble:
Jeg har jo taget p-piller i mange år efterhånden, så har ikke lagt mærke til nogen ændringer i løbet af min cyklus, da jeg tog dem.

Jeg mærker det som en skarp smerte i enten den ene eller begge æggeledere; Efter graviditet er jeg blevet nødt til at tage smertestillende piller fordi det gør afsindigt ondt. Nogle gange stiger min temperatur også mærkbart.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 13. okt 2020, 05:24

Vixen skrev:
RnB skrev:Og Gud hvor går tiden mellem ÆL og testdag dog ufatteligt langsomt, haha :p


Forfærdeligt langsomt! Jeg har de sidste par måneder været semi-spændt op til hver menstruation, fordi vi ikke har været helt forsigtige. Og samtidig er jeg også bare mere uoplagt i den periode. Træt af min krop, uren hud (nogle gange) og ikke ret meget lyst til sex. Kedeligt ;)


Ja, det er jo netop også det det gør den tid tålelig - at man er spændt og håber at der er gevinst.

Så selvom at den går langsom, så er det også en hyggelig tid.
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
RnB
Indlæg: 411
Tilmeldt: 16. dec 2017, 11:16
Kort karma: 38
Likede indlæg: 334

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf RnB » 13. okt 2020, 05:26

Helga1 skrev:Hvordan mærker I andre ægløsning? Er der særlige ting, jeg kan/skal holde øje med? :gruble:
Jeg har jo taget p-piller i mange år efterhånden, så har ikke lagt mærke til nogen ændringer i løbet af min cyklus, da jeg tog dem.


Jeg er ikke så god til at mærke det på smerterne, men der er bestemt noget.
Så får jeg ÆL slim som minder om æggehvide - dog ikke meget.
Og så bliver jeg virkelig oppustet.
0
A 12-06-2019
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Helga1 » 13. okt 2020, 08:18

RnB skrev:Jeg er ikke så god til at mærke det på smerterne, men der er bestemt noget.
Så får jeg ÆL slim som minder om æggehvide - dog ikke meget.
Og så bliver jeg virkelig oppustet.


Hmm - jeg havde i weekenden noget meget tykt udflåd - ikke klumpet, men mere klistret à la rå æggehvide. Det har jeg ikke haft, mens jeg har taget p-piller. Måske det har været tegn på noget? :gruble:

Ellers må jeg jo prøve at holde øje med ændringer, når min cyklus rigtig kommer i gang :)
0
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Helga1 » 13. okt 2020, 08:20

Kerrigan skrev:Jeg mærker det som en skarp smerte i enten den ene eller begge æggeledere; Efter graviditet er jeg blevet nødt til at tage smertestillende piller fordi det gør afsindigt ondt. Nogle gange stiger min temperatur også mærkbart.


Ja okay, jeg synes ikke lige, jeg har oplevet nogen af delene. Så enten mærker jeg det ikke på samme måde, eller også er min krop bare stadig ikke omstillet, så måske jeg slet ikke har haft ægløsning endnu - venter da bare lidt mere :træt:
0

Tilbage til "Graviditet"