Vi der venter på storken!

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 18. sep 2018, 13:02

Zinde skrev:
godtnavn skrev:Nå men det blev heller ikke i denne omgang... Næste måned giver juni termin, det ville heller ikke være skidt :)

Jeg krydser fingre!

Vi hopper over denne cyklus, da det ellers ville give termin få uger efter familieferien sydpå næste år.


Her vil termin komme til at ramme 4 dage efter min barndomsvenindes bryllup, men tænker jeg må være højgravid eller med ny baby, medmindre jeg føder den dag så skal jeg med til brylluppet! Havde håbet jeg i stedet kunne have haft en baby på en måned :) Jeg er dog ret ambivalent med graviditet for tiden, jeg er pisse bange for aldrig at blive gravid, og samtidig er jeg også bange for at blive det, for jeg frygter så meget at miste igen. Så jeg tror de første 12 uger af graviditeten bliver virkelig dårlige...
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ladysparrow » 19. sep 2018, 08:56

godtnavn skrev:
Ladysparrow skrev:^^ Det ville godt nok være dejligt, men synes det er helt vildt surrealistisk hvis det er det. Har en masse tanker omkring projektet og tror meget af det går på at jeg var sammen med min eksmand i 15 år og vores sexliv var på det nærmeste ikke eksisterende og vi forsøgte aldrig at få børn. Og nu hvor vi er gået i gang tror jeg næsten ikke på projektet - eller tør ikke rigtig tro på at det kan lade sig gøre... :trist:


Var min mens forsinket flere dage ville jeg gå udfra at jeg var gravid, så jeg hepper, håber du tester snart :)

...jeg har erkendt jeg ikke tror jeg har haft ægløsning den her cyklus, jeg har altid seriøse smerter og masser af ægløsningsslim, her har ikke været nogen af delene og det er lidt for sent nu, da jeg forventer mens om en uges tid :)


Dagen efter fik jeg mens, men slet ikke som det plejer. Synes ikke min krop er saerligt flink :forvirret2:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 19. sep 2018, 09:00

Ladysparrow skrev:
godtnavn skrev:
Ladysparrow skrev:^^ Det ville godt nok være dejligt, men synes det er helt vildt surrealistisk hvis det er det. Har en masse tanker omkring projektet og tror meget af det går på at jeg var sammen med min eksmand i 15 år og vores sexliv var på det nærmeste ikke eksisterende og vi forsøgte aldrig at få børn. Og nu hvor vi er gået i gang tror jeg næsten ikke på projektet - eller tør ikke rigtig tro på at det kan lade sig gøre... :trist:


Var min mens forsinket flere dage ville jeg gå udfra at jeg var gravid, så jeg hepper, håber du tester snart :)

...jeg har erkendt jeg ikke tror jeg har haft ægløsning den her cyklus, jeg har altid seriøse smerter og masser af ægløsningsslim, her har ikke været nogen af delene og det er lidt for sent nu, da jeg forventer mens om en uges tid :)


Dagen efter fik jeg mens, men slet ikke som det plejer. Synes ikke min krop er saerligt flink :forvirret2:


Testet? Det er relativt normalt at få en blødning der hvor man normalt ville få mens selvom man er gravid, dog (for det meste) mindre kraftig end en normal mens :)

Men ellers hepper jeg på at vi begge laver et par junibabyer :)
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ladysparrow » 19. sep 2018, 09:05

godtnavn skrev:
Ladysparrow skrev:
godtnavn skrev:
Ladysparrow skrev:^^ Det ville godt nok være dejligt, men synes det er helt vildt surrealistisk hvis det er det. Har en masse tanker omkring projektet og tror meget af det går på at jeg var sammen med min eksmand i 15 år og vores sexliv var på det nærmeste ikke eksisterende og vi forsøgte aldrig at få børn. Og nu hvor vi er gået i gang tror jeg næsten ikke på projektet - eller tør ikke rigtig tro på at det kan lade sig gøre... :trist:


Var min mens forsinket flere dage ville jeg gå udfra at jeg var gravid, så jeg hepper, håber du tester snart :)

...jeg har erkendt jeg ikke tror jeg har haft ægløsning den her cyklus, jeg har altid seriøse smerter og masser af ægløsningsslim, her har ikke været nogen af delene og det er lidt for sent nu, da jeg forventer mens om en uges tid :)


Dagen efter fik jeg mens, men slet ikke som det plejer. Synes ikke min krop er saerligt flink :forvirret2:


Testet? Det er relativt normalt at få en blødning der hvor man normalt ville få mens selvom man er gravid, dog (for det meste) mindre kraftig end en normal mens :)

Men ellers hepper jeg på at vi begge laver et par junibabyer :)


Jeg har faktisk ikke testet, det var en meget mindre bloedning og den varede et par dage, men det var minimalt og jeg havde ingen af de saedvanlige mens symptomer... Burde jeg mon teste alligevel?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 19. sep 2018, 09:16

Ladysparrow skrev:
godtnavn skrev:
Ladysparrow skrev:
godtnavn skrev:
Ladysparrow skrev:^^ Det ville godt nok være dejligt, men synes det er helt vildt surrealistisk hvis det er det. Har en masse tanker omkring projektet og tror meget af det går på at jeg var sammen med min eksmand i 15 år og vores sexliv var på det nærmeste ikke eksisterende og vi forsøgte aldrig at få børn. Og nu hvor vi er gået i gang tror jeg næsten ikke på projektet - eller tør ikke rigtig tro på at det kan lade sig gøre... :trist:


Var min mens forsinket flere dage ville jeg gå udfra at jeg var gravid, så jeg hepper, håber du tester snart :)

...jeg har erkendt jeg ikke tror jeg har haft ægløsning den her cyklus, jeg har altid seriøse smerter og masser af ægløsningsslim, her har ikke været nogen af delene og det er lidt for sent nu, da jeg forventer mens om en uges tid :)


Dagen efter fik jeg mens, men slet ikke som det plejer. Synes ikke min krop er saerligt flink :forvirret2:


Testet? Det er relativt normalt at få en blødning der hvor man normalt ville få mens selvom man er gravid, dog (for det meste) mindre kraftig end en normal mens :)

Men ellers hepper jeg på at vi begge laver et par junibabyer :)


Jeg har faktisk ikke testet, det var en meget mindre bloedning og den varede et par dage, men det var minimalt og jeg havde ingen af de saedvanlige mens symptomer... Burde jeg mon teste alligevel?


Ja det ville jeg gøre :) Jeg har familie der blev sat 4 uger frem til nakkefoldsscanningen fordi de havde blødt ved første forventede mens i graviditeten og derfor først opdagede det en måned efter. SÅ jeg ville altid teste hvis mens var anderledes så jeg kunne være sikker på at jeg ikke skadede et foster ved f.eks. at drikke alkohol :)
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ladysparrow » 19. sep 2018, 09:52

I er sgu søde, prøver at teste i morgen.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 20. sep 2018, 18:09

Hader mens smerter! Både fordi de gør sindssyg ondt men især fordi de minder mig endnu mere om at jeg ikke er gravid :(
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 20. sep 2018, 22:41

Jeg skal seriøst blive gravid og føde før december næste år! I følge reglerne ville min datter skulle i børnehave 1. december 2019 :panik: Der er hun kun 2 år og 9 måneder, det synes jeg er alt alt for tidligt at skulle i instutition! Derudover er chancen for den lille drømme instutition nok ikke så stor der, men vil være langt større når der er ryk til skole. Så hvis jeg kan time en graviditet så hun kan få 6-9 måneders hjemmepasning før børnehave så vil hun være en alder jeg bedre kan lide at sende hende afsted samt vi vil have gode chancer for at få plads hvor vi ønsker. Så jeg har ½ år til at blive gravid :lol:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Wizzze » 21. sep 2018, 02:07

Vi har førertrøjen på, og alligevel tager det i gennemsnit 4½år for en succes med IVF, men det må vel betyde at tålmodighed belønnes? :gruble:

https://www.bbc.com/news/world-europe-45512312
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. sep 2018, 02:40

Wizzze skrev:Vi har førertrøjen på, og alligevel tager det i gennemsnit 4½år for en succes med IVF, men det må vel betyde at tålmodighed belønnes? :gruble:

https://www.bbc.com/news/world-europe-45512312


Det kan man jo kun håbe. Men tiden det tager handler jo også om hvor mange forsøg man tager over en periode. Vi havde 7 ægudtagninger, 9 ægoplægninger på 2 år før det lykkedes. I den tid var der også to aborter som gjorde at det tog noget tid før vi kun komme videre til næste forsøg. Det er jo langt fra alle som gør det så intensivt.

Jeg synes ikke rigitg tidshorisonten er så bevendt at forholde sig til, fremfor succesrate. Der kan man jo også se en markant forskel hvis man dykker ned i tallene på de enkelte klinikker. Der er markant forskel på nogle af dem.

Og ja, som der står i artiklen
“On average, IVF fails 70% of the time”

Og så er det iøvrigt klart at vi har førertrøjen. Første barn er jo en gratis omgang for alle par, det er det ikke i andre lande.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 21. sep 2018, 12:58

Nå men øhm... Den der mens kom ikke alligevel og i dag var testen så positiv :banan: Meget svag men der var sgu en ekstra streg :banan: Så termin cirka 31. maj :D Argh :panik: :love: :lun: :panik:
14
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ladysparrow » 22. sep 2018, 06:13

godtnavn skrev:Nå men øhm... Den der mens kom ikke alligevel og i dag var testen så positiv :banan: Meget svag men der var sgu en ekstra streg :banan: Så termin cirka 31. maj :D Argh :panik: :love: :lun: :panik:


TILLYKKE :) :kys:
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ladysparrow » 22. sep 2018, 06:14

Ladysparrow skrev:I er sgu søde, prøver at teste i morgen.


Den var negativ. :/
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 22. sep 2018, 17:29

Tak for tillykker, det er lidt uvirkeligt stadig, omend jeg for første gang er gravid og føler det kommer til at gå godt, de to første graviditeter var jeg bange fra start (hvor af den ene jo gik galt). Håber at se jer alle i terminsgruppen snart :lun:
1
Brugeravatar
Medd
Indlæg: 130
Tilmeldt: 24. aug 2015, 12:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 130

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Medd » 26. sep 2018, 19:20

Her vil jeg gerne være med! :D Jeg har lige fået taget min hormonspiral ud i dag!

Min kæreste og jeg har kun været sammen i lidt over et halvt år, men har snakket om graviditet nærmest fra dag 1 og har boet sammen lige så længe, så vi føler os helt klar til det. Jeg er 26 og han bliver 28 om et par dage.

Vi tager det stille og roligt her til at starte med, og har sex som normalt - og så ser vi hvad der sker. Hvis ikke der sker noget inden for nogle måneder, så kan det være at vi begynder at kigge lidt mere på, hvornår der er ægløsning osv. Men indtil videre tager vi det bare som det kommer :D

Det er så spændende :ivrig: og lidt overvældende :panik:

Tillykke til alle jer, som det er lykkes for :lun:
5

Tilbage til "Graviditet"