Forbedringen af sædkvalitet

KasperJylland
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. nov 2018, 08:20
Kort karma: 1
Likede indlæg: 4

Forbedringen af sædkvalitet

Indlægaf KasperJylland » 19. dec 2018, 10:20

Jeg har ikke den bedste sædkvalitet, jeg har nu læst en del, men kan ikke rigtig finde ud af om der er noget at gøre. Jeg syntes en del læger siger der INTET er at gøre, og andre har alle mulige forslag - så som forskellig kost tilskud, ændring af livstil osv. Jeg tror nok mest på det sidste - lige som jeg tror, at man kan slippe af med type II sukkersyge ved ændring af livstil (mad og motion).

Anyway er der nogle der har positive erfaringer med noget der har ændret sædkvaliteten?
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Forbedringen af sædkvalitet

Indlægaf LaScrooge » 19. dec 2018, 11:01

Ananasjuice forbedrer smagen ;)

Jeg tror det afhænger af hvad dit problem består af. Nogle mænds sædkvalitet er fx dårlig, fordi de har en anderledes, meget tæt, sædvæske og det ved jeg ikke om man kan ændre.

Ellers er det noget med at sørge for temperering af testiklerne, dvs. ikke for stramtsiddende, ikke-åndbart tøj der skaber høje temperaturer.

Hvis du ryger marihuana, drikker eller tager stoffer kan det have langtidsvirkende, retarderende effekt på dine sædceller. Risikoen for at få et barn med defekter kan du altså bidrage til at højne, hvis du ryger hash, tager stoffer eller har et for højt forbrug af alkohol.

Men det er exogene faktorer med betydning for kvaliteten af din sæd; hvis du har lav sædkvalitet af andre årsager, skal der muligvis andet til. Jeg tænker at det giver mening at snakke om det med din læge, evt. en fertilitetsklinik?
1
And we both know: I will be delicious
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Forbedringen af sædkvalitet

Indlægaf Straniera » 19. dec 2018, 14:20

Jeg kender et par, der havde prøvet i over et år at blive gravide. Efter at manden tabte sig, stoppede med at ryge og slukkede for sædevarmen i bilen, blev hun gravid.

Dog fik de aldrig testet, om der reelt var noget galt med nogen af dem, de regnede bare med, at det var mandens livsstil.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Forbedringen af sædkvalitet

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. dec 2018, 15:18

Min mands gik fra temmelig ringe til temmelig god ved kostomlægning og kosttilskud. Han blev testet 3 gange over 6 mdr. Sæd er ca 2,5 måned undervejs.

Det kommer jo an på problematikken omkring sædkvaliteten, livsstil osv, ift hvad der kan gøres.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Forbedringen af sædkvalitet

Indlægaf IrmaPigen » 19. dec 2018, 20:42

Straniera skrev:Jeg kender et par, der havde prøvet i over et år at blive gravide. Efter at manden tabte sig, stoppede med at ryge og slukkede for sædevarmen i bilen, blev hun gravid.

Dog fik de aldrig testet, om der reelt var noget galt med nogen af dem, de regnede bare med, at det var mandens livsstil.


Gode forslag. Lad være med at ryge og drikke. Spis almindeligt. Tab jer hvis I er overvægten. Få min 7 timers søvn hver nat. Undgå nattearbejde. Dyrk hyppig men moderat motion.
1
Johanne1980
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. nov 2018, 12:25
Kort karma: -3
Likede indlæg: 2

Re: Forbedringen af sædkvalitet

Indlægaf Johanne1980 » 20. dec 2018, 10:07

Sidste gang jeg skrev blive jeg anklaget for reklame (nok fordi jeg linked direkte til et produkt) så jeg vil prøve at passe på: Min mand havde dårlig sædkvalitet, bla. problem med DNA'et. Jeg tog kaffen og alkoholen fra ham (han ryger ikke), satte ham til at motioner, der var ingen tydelige effekt - så søgte jeg videre på nettet og fandt et kosttilskud, som udover de nogle normale stoffer som Zink og Selen havde Granatæble og Galanga og nok mest vigtigt et klinisk forsøg der viser det virker, efter ca. 2 måneder blive sædprøverne væsentlig forbedret - læs her https://ing.dk/artikel/dansk-studie-gra ... ent-172607

Så jeg ville går ud og købe nogle Punalpin....
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Forbedringen af sædkvalitet

Indlægaf bluetof1 » 20. dec 2018, 10:10

Johanne1980 skrev:Sidste gang jeg skrev blive jeg anklaget for reklame (nok fordi jeg linked direkte til et produkt) så jeg vil prøve at passe på: Min mand havde dårlig sædkvalitet, bla. problem med DNA'et. Jeg tog kaffen og alkoholen fra ham (han ryger ikke), satte ham til at motioner, der var ingen tydelige effekt - så søgte jeg videre på nettet og fandt et kosttilskud, som udover de nogle normale stoffer som Zink og Selen havde Granatæble og Galanga og nok mest vigtigt et klinisk forsøg der viser det virker, efter ca. 2 måneder blive sædprøverne væsentlig forbedret.

Så jeg ville går ud og købe nogle....


Du reklamerer jo stadig.

Og hvis du ikke er en troll, så charmerende holdning du har til din mand, ellers. "Satte ham til at motionere" og "tog kaffe og alkohol fra ham".
8
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Johanne1980
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. nov 2018, 12:25
Kort karma: -3
Likede indlæg: 2

Re: Forbedringen af sædkvalitet

Indlægaf Johanne1980 » 20. dec 2018, 11:04

bluetof1 skrev:
Johanne1980 skrev:Sidste gang jeg skrev blive jeg anklaget for reklame (nok fordi jeg linked direkte til et produkt) så jeg vil prøve at passe på: Min mand havde dårlig sædkvalitet, bla. problem med DNA'et. Jeg tog kaffen og alkoholen fra ham (han ryger ikke), satte ham til at motioner, der var ingen tydelige effekt - så søgte jeg videre på nettet og fandt et kosttilskud, som udover de nogle normale stoffer som Zink og Selen havde Granatæble og Galanga og nok mest vigtigt et klinisk forsøg der viser det virker, efter ca. 2 måneder blive sædprøverne væsentlig forbedret.

Så jeg ville går ud og købe nogle....


Du reklamerer jo stadig.

Og hvis du ikke er en troll, så charmerende holdning du har til din mand, ellers. "Satte ham til at motionere" og "tog kaffe og alkohol fra ham".


:lol: Han kan klare det!
0
KasperJylland
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. nov 2018, 08:20
Kort karma: 1
Likede indlæg: 4

Re: Forbedringen af sædkvalitet

Indlægaf KasperJylland » 25. dec 2018, 17:18

Tusinde tak - det virker som der er et par positive eksempler på at ændret livstil, kost og kosttilskud har hjulpet - jeg prøver med et nytårsforsæt og laver et par ændringer, og krydser fingere!
1
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Forbedringen af sædkvalitet

Indlægaf oOxXxOo » 26. dec 2018, 05:55

Vi fik fra fertilitetsklinikken anbefalet punalpin. Derudover almindeligt vitamin tilskud samt selen, zink og Q10. Det ændrede da så meget at vi gik fra at skulle have ICSI til almindelig IVF. Stadig ikke godt, men bedre end først antaget.. Desuden anbefales kosttilskud i min. 3 mdr da sædceller regenerere over en 72 ish dage. (man skal self fortsætte med kosttilskuddet efter de 3 mdr og så længe man forsøger at få børn)
1
KasperJylland
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. nov 2018, 08:20
Kort karma: 1
Likede indlæg: 4

Re: Forbedringen af sædkvalitet

Indlægaf KasperJylland » 31. jul 2019, 21:23

Hvis nogle er interesseret i en opdatering - så er det lykkes at komme noget af vejen, ganske pæn forbedring af sædkvalitet, personligt tilskriver jeg det til Punalpin, efter ca. en måned gik det ganske mærkbart fremad. Tak for kommentaren omkring både livstil og Punalpin! Nu er det om ikke andet ikke min sædkvalitet skyld at projekt baby ikke er komme igang!
2

Tilbage til "Graviditet"