Skruk tråden

Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Skruk tråden

Indlægaf Urtekussen » 13. jan 2017, 08:01

Ahem.

Jeg er også skruk.

Manden virker ikke afvisende for en mere, men jeg har god tid denne gang.
2
2011
2015
2018
2020
2023
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Skruk tråden

Indlægaf Ficus » 13. jan 2017, 08:03

Ved ikke om man kan være skruk og gravid samtidig...

Men i går gik der en vuggestue/mindste børnehavebørn forbi en butik jeg var inde i. De så SÅ søde ud. Den der måde sådan nogle små nogen vralter i deres flyverdragter :lun: meget tæt på at hapse en.
2
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8237

Re: Skruk tråden

Indlægaf Fru Himmelblå » 1. feb 2017, 13:57

Så er skrukheden endelig aftaget igen :) Det er dejligt. Kærestemanden og jeg er dog begyndt at tale meget og naturligt om vores børn. Jeg kan mærke, at det er noget han også kan se i en næremere fremtid. Indtil videre er aftalen, at tage en seriøs snak om det, i starten af 2018. Så må vi se, om vi begge er klar. Jeg kan mærke, at en del af mig synes, det er rigtig praktisk at starte i løbet af studietiden. så måske 2018 er året. Vildt!
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8237

Re: Skruk tråden

Indlægaf Fru Himmelblå » 1. feb 2017, 13:57

Så er skrukheden endelig aftaget igen :) Det er dejligt. Kærestemanden og jeg er dog begyndt at tale meget og naturligt om vores børn. Jeg kan mærke, at det er noget han også kan se i en næremere fremtid. Indtil videre er aftalen, at tage en seriøs snak om det, i starten af 2018. Så må vi se, om vi begge er klar. Jeg kan mærke, at en del af mig synes, det er rigtig praktisk at starte i løbet af studietiden. så måske 2018 er året. Vildt!
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Skruk tråden

Indlægaf Luffegås » 6. feb 2017, 16:20

Jeg har i dag læst lidt op på cykluser, fordi jeg følte et jag i min ene æggestok som ved ægløsning. Det er 7 dage siden 1. menstruationsdag, men fandt en del artikler der handler om at god sex kan udløse en ægløsning, og at det er muligt generelt for nogen at have 2 ægløsninger på en måned.
I går brugte vi ikke kondom, og i dag fik jeg så lyst til at spørge min kæreste om hvordan han vurderede at han ikke vil bruge kondom i går. Han svarede at jeg har jo kun lige haft sidste menstruationsdag, så han regnede med der var en uge endnu til ÆL. Men: "ellers vurdere jeg det ikke, sker det så sker det, og det vil jeg ikke have noget i mod". Jeg måtte jo så lige påminde ham om at det er ham der siger økonomien og tingene ikke er i orden, hvortil han så siger at ja, rammerne er ikke som han ville ønske når man får børn, men følelsesmæssigt har han det helt fint med hvis det skete. Jeg fik dog pænt fortalt ham at jeg gerne vil have han skal føle rammerne er i orden, så når vi fremover brugte kondom, var det fordi jeg ikke vil forvirres mere. Dette er ikke for at læsse af, men puh jeg føler mig ked af det når vi tager kondomet frem. Men jeg ved det bliver godt :) Jeg ved at vi inden et år nok begge har arbejde, og har råd til en bedre bolig uden svamp, og at det hele sker af en grund.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Skruk tråden

Indlægaf Sangius » 6. feb 2017, 16:32

Jeg sidder med en 5 måneder gammel baby på armen, og har ikke sovet mere end 3 timer i streg siden hun kom. Men er skruk nu...

Min man føler jeg bør indlægges på den lukkede :D
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Skruk tråden

Indlægaf Luffegås » 28. mar 2017, 18:50

Luffegås skrev:Jeg har i dag læst lidt op på cykluser, fordi jeg følte et jag i min ene æggestok som ved ægløsning. Det er 7 dage siden 1. menstruationsdag, men fandt en del artikler der handler om at god sex kan udløse en ægløsning, og at det er muligt generelt for nogen at have 2 ægløsninger på en måned.
I går brugte vi ikke kondom, og i dag fik jeg så lyst til at spørge min kæreste om hvordan han vurderede at han ikke vil bruge kondom i går. Han svarede at jeg har jo kun lige haft sidste menstruationsdag, så han regnede med der var en uge endnu til ÆL. Men: "ellers vurdere jeg det ikke, sker det så sker det, og det vil jeg ikke have noget i mod". Jeg måtte jo så lige påminde ham om at det er ham der siger økonomien og tingene ikke er i orden, hvortil han så siger at ja, rammerne er ikke som han ville ønske når man får børn, men følelsesmæssigt har han det helt fint med hvis det skete. Jeg fik dog pænt fortalt ham at jeg gerne vil have han skal føle rammerne er i orden, så når vi fremover brugte kondom, var det fordi jeg ikke vil forvirres mere. Dette er ikke for at læsse af, men puh jeg føler mig ked af det når vi tager kondomet frem. Men jeg ved det bliver godt :) Jeg ved at vi inden et år nok begge har arbejde, og har råd til en bedre bolig uden svamp, og at det hele sker af en grund.

Opdatering:
Vi er mere eller mindre begyndt at blive mere uforsigtige med hensyn til beskyttelse, men vi vil ikke jage at knalde på ægløsning. Faktisk vil han gerne at vi omkring den tid bruger kondom, men nu hvor det er dagene efter så er der intet. Han ved dog godt at man ikke kan gardere sig, ægløsningen kan forskydes, og der kan komme 2 på en måned, men vi er klar til at sker det så sker det :) Bedste kompromis :genert: Ved godt nogen vil synes det ikke giver mening, men jeg er villig til at det er løsningen pt..
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Skruk tråden

Indlægaf Luffegås » 7. apr 2017, 08:18

er nu gået et par dage over tid, mit ene bryst er spændt, jeg har mega hård mave, har det lidt dårligt, og er meget træt.
Jeg skal i en CT-scanner på tirsdag pga. jeg muligvis har nyresten, men alle graviditetsteste er negative. Synes det er lidt race against time lige nu, men har fået tid hos sygeplejersken mandag morgen. Det er fandme svært ikke at tænke over det, når man skal i sådan en scanner. Men min læge siger jeg stadig kan sige det til personalet på sygehuset, så kan de tage nogle forholdsregler.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Sool
Indlæg: 182
Tilmeldt: 6. okt 2015, 16:58
Kort karma: 28
Likede indlæg: 452

Re: Skruk tråden

Indlægaf Sool » 7. apr 2017, 09:53

Ehm, jeg har lige været i små-panik, fordi jeg gik 3 dage over tid. Min kærestes første reaktion, da jeg fortalte at jeg var gået over tid var "ej, er du gravid? :love:" Mens jeg var sådan "måske, og det er ikke liiige det bedste tidspunkt :panik:" - jeg er ved at skrive speciale og jeg vil egentlig gerne have et job inden vi starter på pb2 - vi har en søn på 17 måneder, som ikke sover suuper godt for tiden, og, ja, ... det var bare ikke lige min plan at skulle have under 22 måneder mellem ungerne, ikke have noget job, være gravid under specialeskrivningens sidste stress osv.

....

Nu sidder jeg og er lidt småskuffet over at mens alligvel kom :genert:

Tydeligvis modarbejder min hjerne mig! :sur:
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Skruk tråden

Indlægaf Sangius » 7. apr 2017, 09:58

Jeg tager en test i ny og næ, og bliver skuffet når den er negativ. Hver gang :P .

Vi kører faktisk uden prævention nu. Men jeg ammer, og har ingen cyklus. Så tror ikke der sker så meget lige forløbig.

Vi er begge indstillet på, at det sker når det sker nu. Vores første er 7 måneder, så nu må det jo også være tid til en ny :D
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sool
Indlæg: 182
Tilmeldt: 6. okt 2015, 16:58
Kort karma: 28
Likede indlæg: 452

Re: Skruk tråden

Indlægaf Sool » 7. apr 2017, 10:25

Sangius skrev:Jeg tager en test i ny og næ, og bliver skuffet når den er negativ. Hver gang :P .

Vi kører faktisk uden prævention nu. Men jeg ammer, og har ingen cyklus. Så tror ikke der sker så meget lige forløbig.

Vi er begge indstillet på, at det sker når det sker nu. Vores første er 7 måneder, så nu må det jo også være tid til en ny :D


Jeg har (kobber)spiral og har de sidst måneder håbefuldt tænkt: "Nårh, den er jo kun 98% sikker. Jeg KAN jo godt blive gravid med den i" - hvilket er latterligt, for der er jo en grund til, at vi bruger beskyttelse. :rulle: Planen for os, afhængigt af min jobsituation, er, at vi går i gang med PB 2 når sønnike rammer de 2 års tid. Så kommer der til at være omkring 3 år mellem børnene, hvis jeg bliver bliver gravid inden for 5-3 cyklusser som i mine 2 foregående graviditeter.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Skruk tråden

Indlægaf Sangius » 7. apr 2017, 10:28

Sool skrev:
Sangius skrev:Jeg tager en test i ny og næ, og bliver skuffet når den er negativ. Hver gang :P .

Vi kører faktisk uden prævention nu. Men jeg ammer, og har ingen cyklus. Så tror ikke der sker så meget lige forløbig.

Vi er begge indstillet på, at det sker når det sker nu. Vores første er 7 måneder, så nu må det jo også være tid til en ny :D


Jeg har (kobber)spiral og har de sidst måneder håbefuldt tænkt: "Nårh, den er jo kun 98% sikker. Jeg KAN jo godt blive gravid med den i" - hvilket er latterligt, for der er jo en grund til, at vi bruger beskyttelse. :rulle: Planen for os, afhængigt af min jobsituation, er, at vi går i gang med PB 2 når sønnike rammer de 2 års tid. Så kommer der til at være omkring 3 år mellem børnene, hvis jeg bliver bliver gravid inden for 5-3 cyklusser som i mine 2 foregående graviditeter.


Jeg går også er bliver helt glad hvis der gik mere end 4 timer mellem amningerne (min datter er virkelig ikke særlig interesseret i mad), for så risikerer man jo ægløsning. :lol:

Jeg synes det var dødhårdt at blive mor, og de først 1-2 måneders tid, var jeg sikker på, at det var det værste jeg nogensinde havde gjort. Er det lovligt at sige sådan noget? :gruble:
Men så blev det godt. Nu synes jeg det er fantastisk, og synes allerede hun er blevet så stor, og jeg kunne virkelig godt tænke mig at prøve det hele igen, med nye briller på :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sool
Indlæg: 182
Tilmeldt: 6. okt 2015, 16:58
Kort karma: 28
Likede indlæg: 452

Re: Skruk tråden

Indlægaf Sool » 7. apr 2017, 10:38

Sangius skrev:
Sool skrev:
Sangius skrev:Jeg tager en test i ny og næ, og bliver skuffet når den er negativ. Hver gang :P .

Vi kører faktisk uden prævention nu. Men jeg ammer, og har ingen cyklus. Så tror ikke der sker så meget lige forløbig.

Vi er begge indstillet på, at det sker når det sker nu. Vores første er 7 måneder, så nu må det jo også være tid til en ny :D


Jeg har (kobber)spiral og har de sidst måneder håbefuldt tænkt: "Nårh, den er jo kun 98% sikker. Jeg KAN jo godt blive gravid med den i" - hvilket er latterligt, for der er jo en grund til, at vi bruger beskyttelse. :rulle: Planen for os, afhængigt af min jobsituation, er, at vi går i gang med PB 2 når sønnike rammer de 2 års tid. Så kommer der til at være omkring 3 år mellem børnene, hvis jeg bliver bliver gravid inden for 5-3 cyklusser som i mine 2 foregående graviditeter.


Jeg går også er bliver helt glad hvis der gik mere end 4 timer mellem amningerne (min datter er virkelig ikke særlig interesseret i mad), for så risikerer man jo ægløsning. :lol:

Jeg synes det var dødhårdt at blive mor, og de først 1-2 måneders tid, var jeg sikker på, at det var det værste jeg nogensinde havde gjort. Er det lovligt at sige sådan noget? :gruble:
Men så blev det godt. Nu synes jeg det er fantastisk, og synes allerede hun er blevet så stor, og jeg kunne virkelig godt tænke mig at prøve det hele igen, med nye briller på :D



Altså, jeg tager nogle gange mig selv i at ønske, at der var en stand-by knap på sønnike, så man kunne få bare liiidt mere tid til sig selv. Det trækker sgu tænder ud nogle gange, specielt fordi han sover superdårligt for tiden. Vi havde ellers lige et par gode måneder, hvor han kunne lægges vågen i seng efter en enkelt sang, og så sov han ellers fra omkring kl 18-6.30. Det var så før han besluttede sig for et bagholdsangreb :whine: :sur:

Men det er sjovt, jeg sad til en fødselsdag og fortalte yngre (barnløse) damer om vores hverdag, sjove anekdoter om hvordan sådan en gut godt kan finde på at skide i badekarret/smide en hårbørste i toilettet/at man er træt konstant osv, og fik så den der "du sælger det altså ikke ret godt.." Jeg var totalt "What? Men det er jo fantastisk! Børn er skønne!" "Måske, men du sælger det virkelig ikke ret godt.". :lol:
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Skruk tråden

Indlægaf Luffegås » 8. apr 2017, 15:18

Har lige haft blod på papiret, men det var virkelig ikke ret meget.. Så som jeg ser det kan det stadig betyde hvad som helst, har fået lov at komme ind til lægen mandag og få taget en test, men aflyser selvfølgelig hvis der skulle klassisk menstruation.
Har stadig ømme bryster og nu også halsbrand og let kvalme.
Vi fik dog en snak om tingene, og min kæreste har nu fjernet alle sine forbehold, og synes vi skal gå igang med at prøve :) Han kunne også selv mærke skuffelsen over potentiel menstruation.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Skruk tråden

Indlægaf Filipai » 8. apr 2017, 18:16

Jeg vil have en baby!

Damn you specialeskrivning, jobsøgning og mini lejlighed!
1

Tilbage til "Graviditet"