Skruk tråden

Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Skruk tråden

Indlægaf Vixen » 29. mar 2016, 16:19

Det går op og ned herhjemme. Min kæreste og jeg har jo udskudt projektet efter at have været igang i et halvt år, fordi jeg fik praktikplads i udlandet. Jeg er selv helt cool med det. Jeg var ellers skruk inden vi gik i gang, men af en eller anden grund er det simpelthen gået over. End ikke min kærestes lillebitte niece fra start-januar kan påvirke mine æggestokke...
Til gengæld er min kæreste virkelig ked af det over at skulle udskyde, bl.a. fordi han nu virkelig føler, at han bliver en "gammel" far, fordi han nok ender med at blive 33 inden vi har den første. (Det synes jeg så ikke, er gammelt, og slet ikke for en mand.) Han havde bare ikke forestillet sig, at det ville trække ud, hverken med biologien eller en reel udskydelse. Men ja, man kan jo ikke planlægge alting.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Skruk tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 25. apr 2016, 15:51

Jeg hiver lige tråden op igen med en lille bøn om at få lov til at være med? :-)

Min kæreste og jeg har efterhånden været sammen i knap to år, både han og jeg bliver ikke yngre og de ydre rammer er stort set på plads.

Vi har dog aftalt (nok mest ham, jeg er totalt klar! :LOL: ), at jeg får taget min kobberspiral ud efter vi har været ude og rejse i juni måned og så starte projekt baby umiddelbart derefter.. :panik:
1
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Skruk tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 31. maj 2016, 10:11

Ved godt, at der nok ikke er så forfærdelig mange, der følger med i tråden længere.. Men vores situation har ændret sig en del, blot på en måned.. :(

Sagen er den, at den ferie, vi skulle på nu her, var en fejring af min fars runde fødselsdag og derfor var hele familien inviteret med og det ville være min kærestes første rigtige rejse, foruden skolerejserne i teenageårene..
Det gik ikke værre end at min mor fik en blodprop i hjertet for en måned siden og rejsen derfor naturligvis er blevet udsat - formentligt et år.. :(
Det betyder derfor også, at projekt baby bliver udsat et år - min kæreste vil være rigtig ked af at skulle afsted med en nyfødt eller mig som højgravid, hvilket jeg også godt kan forstå..
Men vi bliver heller ikke yngre og mit ønske om at blive mor inden jeg bliver 30 begynder langsomt at svinde ind.. :(

Der er ikke så meget at gøre ved situationen, men vi er sgu lidt modløse for tiden.. :trist:
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Skruk tråden

Indlægaf Mittemis » 31. maj 2016, 10:38

Frk._Strawberry skrev:Ved godt, at der nok ikke er så forfærdelig mange, der følger med i tråden længere.. Men vores situation har ændret sig en del, blot på en måned.. :(

Sagen er den, at den ferie, vi skulle på nu her, var en fejring af min fars runde fødselsdag og derfor var hele familien inviteret med og det ville være min kærestes første rigtige rejse, foruden skolerejserne i teenageårene..
Det gik ikke værre end at min mor fik en blodprop i hjertet for en måned siden og rejsen derfor naturligvis er blevet udsat - formentligt et år.. :(
Det betyder derfor også, at projekt baby bliver udsat et år - min kæreste vil være rigtig ked af at skulle afsted med en nyfødt eller mig som højgravid, hvilket jeg også godt kan forstå..
Men vi bliver heller ikke yngre og mit ønske om at blive mor inden jeg bliver 30 begynder langsomt at svinde ind.. :(

Der er ikke så meget at gøre ved situationen, men vi er sgu lidt modløse for tiden.. :trist:


Jeg er ked af at høre med din mor :kram:

Jeg vil bare lige sparke ind, at det at rejse med en nyfødt altså ikke er det store problem. Det er værre som højgravid. Men mon ikke dine forældre ville være villige til at planlægge rejsen sådan at det bliver efter en evt fødsel, hvis du går hen og bliver gravid lige om ikke så længe? Altså jeg ville ikke vente med at gå i gang pga en rejse. Slet ikke når i havde tænkt jer at gå i gang nu her. Sandsynligheden for at blive gravid inden efteråret er jo ret stor umidebart, og det ville jo nok først være der en ny rejse skulle planlægges. Og så planlægger man jo bare udenom..

Desuden er en glædelig nyhed om barn da lige det man har brug for midt i sygdom osv. Hvis du selv kan rumme det altså.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Skruk tråden

Indlægaf Bøtte » 31. maj 2016, 11:22

Er ked af det med din mor :ae:

Jeg vil så sparke ind at jeg rejste både i uge 11 og 28 som gravid første gang. Og især i de 28 var det lækkert.
Jeg lavede ikke andet end at læse ved poolen og nyde King Size sengen :-D Om aftenen tog jeg taxa rundt fordi jeg ikke kunne gå langt pga plukveer, men ellers var det en god og afslappende ferie.

Denne gang skal jeg til London i uge 19.
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Skruk tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 31. maj 2016, 11:35

Jeg er som sådan heller ikke betænkelig ved at rejse som gravid eller med en nyfødt.. Men jeg vil nødig tage oplevelsen af "den første rejse" med alkohol ved poolen og hvad dertil hører, fra min kæreste.. Og det er nok der, hunden ligger begravet..
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Skruk tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 31. maj 2016, 11:35

Og tak for omtanken med min mor :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Skruk tråden

Indlægaf Bøtte » 31. maj 2016, 11:42

Frk._Strawberry skrev:Jeg er som sådan heller ikke betænkelig ved at rejse som gravid eller med en nyfødt.. Men jeg vil nødig tage oplevelsen af "den første rejse" med alkohol ved poolen og hvad dertil hører, fra min kæreste.. Og det er nok der, hunden ligger begravet..


Ofte kan man jo få mange alkoholfrie drinks ved poolen, og sådan din kæreste jo få dem med alkohol.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Skruk tråden

Indlægaf Vixen » 31. maj 2016, 12:32

Frk._Strawberry skrev:Jeg er som sådan heller ikke betænkelig ved at rejse som gravid eller med en nyfødt.. Men jeg vil nødig tage oplevelsen af "den første rejse" med alkohol ved poolen og hvad dertil hører, fra min kæreste.. Og det er nok der, hunden ligger begravet..


Det gør mig ondt med din mor. :ae: Sikke noget møg.

Med hensyn til, at du ikke så gerne vil tage oplevelsen af "den første rejse" fra din kæreste, er det så et behov, som han reelt har, eller er det noget, du er bange for? Fordi, hvis det er det sidste, så synes jeg måske lidt, det er et misforstået hensyn; Man kan i hvert fald vende den om og sige, at der da er noget helt specielt over, at du måske er gravid på hans første rejse. :lun: Forudsat selvfølgelig, at du ikke kaster op i stride strømme, men uanset hvad, så er det jo et ønskebarn, og dét er sgu da ikke sådan at kimse ad...
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Skruk tråden

Indlægaf Minionine » 31. maj 2016, 13:15

Jeg ville ikke vente et helt år ekstra bare på grund af en ferie. Man kan komme til at vente rigtig længe, også for længe, hvis man skal planlægge et barn sådan, at det ikke kolliderer med hverken uddannelse, arbejde, ferier osv. Det kan jo også tage lang tid at blive gravid i det hele taget.
Jeg har lige været i London her i uge 28, hvilket var ganske skønt, og vi planlægger at rejse med den lille mens jeg er på barsel. Et barn behøver ikke at være en hindring for at rejse.
Jeg kan godt forstå at I gerne vil have den der hyggestemning sammen, med at drikke drinks ved poolen osv, men jeg synes et barn trumfer det i stor stil, hvis man, som du gav udtryk for i dit tidligere indlæg, er totalt klar :)
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 31. maj 2016, 14:02

Kan I ikke tage en ferie bare jer to i år? Så bliver første ferie uden graviditet, og den med familien bliver med dig som gravid?
2
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Skruk tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 31. maj 2016, 16:51

KinderBueno skrev:
Frk._Strawberry skrev:Jeg er som sådan heller ikke betænkelig ved at rejse som gravid eller med en nyfødt.. Men jeg vil nødig tage oplevelsen af "den første rejse" med alkohol ved poolen og hvad dertil hører, fra min kæreste.. Og det er nok der, hunden ligger begravet..


Det gør mig ondt med din mor. :ae: Sikke noget møg.

Med hensyn til, at du ikke så gerne vil tage oplevelsen af "den første rejse" fra din kæreste, er det så et behov, som han reelt har, eller er det noget, du er bange for? Fordi, hvis det er det sidste, så synes jeg måske lidt, det er et misforstået hensyn; Man kan i hvert fald vende den om og sige, at der da er noget helt specielt over, at du måske er gravid på hans første rejse. :lun: Forudsat selvfølgelig, at du ikke kaster op i stride strømme, men uanset hvad, så er det jo et ønskebarn, og dét er sgu da ikke sådan at kimse ad...



Det er et behov, han reelt har og som han har fortalt mig..

Vi går og kigger på huse i øjeblikket og om vi overhovedet skal flytte eller blive her hvor vi bor til leje og købe det istedet for - og jeg tror min kæreste har sat sig selv i hovedet, at nu hvor vi bliver "nødt til" at sætte projekt baby på pause, at så kan vi kaste os over projekt husrenovering/huskøb i stedet (han er håndværker)..

Jeg har, ligesom dig, været gravid før, hvor omstændighederne gjorde, at jeg blev nødt til at afbryde graviditeten og selvom ikke alle graviditeter er ens, så ved jeg da lidt om, hvordan min krop måske ender med at reagere (=jeg kamp-ørler ikke hele tiden..)

Hmm.. Måske er det nok mest mig, der har sværest ved at affinde mig med situationen.. :( Min kæreste var absolut ikke planlagt, min svigermor var enlig og knap 20, da hun fik ham og jeg tror han er så tilpas kontrolfreak, at han ikke ønsker, at de børn, han får, ikke er planlagt..
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Skruk tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 31. maj 2016, 16:52

godtnavn skrev:Kan I ikke tage en ferie bare jer to i år? Så bliver første ferie uden graviditet, og den med familien bliver med dig som gravid?


Vi regner også med at tage en tur til efteråret, når chokket lige har lagt sig og jeg har det nemmere ved at være langt væk fra min mor :-)
1
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Skruk tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 31. maj 2016, 16:54

Minionine skrev:Jeg ville ikke vente et helt år ekstra bare på grund af en ferie. Man kan komme til at vente rigtig længe, også for længe, hvis man skal planlægge et barn sådan, at det ikke kolliderer med hverken uddannelse, arbejde, ferier osv. Det kan jo også tage lang tid at blive gravid i det hele taget.
Jeg har lige været i London her i uge 28, hvilket var ganske skønt, og vi planlægger at rejse med den lille mens jeg er på barsel. Et barn behøver ikke at være en hindring for at rejse.
Jeg kan godt forstå at I gerne vil have den der hyggestemning sammen, med at drikke drinks ved poolen osv, men jeg synes et barn trumfer det i stor stil, hvis man, som du gav udtryk for i dit tidligere indlæg, er totalt klar :)


Som sagt, så tror jeg egentlig mest det er mig, der har sværest ved at affinde mig med situationen.. :-(
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Skruk tråden

Indlægaf primle » 31. maj 2016, 16:59

Frk._Strawberry skrev:
godtnavn skrev:Kan I ikke tage en ferie bare jer to i år? Så bliver første ferie uden graviditet, og den med familien bliver med dig som gravid?


Vi regner også med at tage en tur til efteråret, når chokket lige har lagt sig og jeg har det nemmere ved at være langt væk fra min mor :-)


Jeg tror også jeg ville prioritere en rejse inden familierejsen og inden graviditet, hvis det er drømmen at rejse sammen uden at være gravid.
Jeg ville gøre meget for at kunne komme i gang med at prøve på at blive gravid. Man ved aldrig hvor lang tid det tager.
0

Tilbage til "Graviditet"