Skruk tråden

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Skruk tråden

Indlægaf Zonta » 22. aug 2020, 10:09

Helga1 skrev:Min mand og jeg har snakket om at begynde projekt baby her sidst på efteråret. Jeg har taget p-piller i 10 år, så tænker jeg vil stoppe med dem her slut august og se, om min krop kan finde tilbage til en normal cyklus, inden vi skal i gang.
Hvis jeg skal bruge app'en Clue, skal jeg så også registrere den "menstruation", jeg får lige efter jeg er stoppet med pillerne, eller skal jeg vente til den næste, som er naturlig? :gruble:

Indtast den første også, vil jeg sige.

Jeg havde været på p-piller i 12 år og blev gravid i 4. cyklus (med cykli på mellem 24 og 56 dage efter p-pille-stop) :)
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Skruk tråden

Indlægaf Luffegås » 15. sep 2020, 18:24

Helga1 skrev:Min mand og jeg har snakket om at begynde projekt baby her sidst på efteråret. Jeg har taget p-piller i 10 år, så tænker jeg vil stoppe med dem her slut august og se, om min krop kan finde tilbage til en normal cyklus, inden vi skal i gang.
Hvis jeg skal bruge app'en Clue, skal jeg så også registrere den "menstruation", jeg får lige efter jeg er stoppet med pillerne, eller skal jeg vente til den næste, som er naturlig? :gruble:


Clue skal bruge 3 cyklusser helst. Så alt tæller, bare ind med det, så bliver det mere og mere pålideligt med tiden.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Skruk tråden

Indlægaf Luffegås » 15. sep 2020, 18:28

Vi har en 2 årig, men har ikke vidst om vi skulle have en mere.. Det sidste stykke tid har vi så talt om at vi først vil have et hus, og så derefter en større bil.. Jeg blev pludselig bange for vi aldrig fik nr. 2..
Så... I dag har vi valgt at lease en bil, den kommer til december, og så sælger vi vores lille bil og bruger pengene til at indfri meget af vores klatgæld, der giver større rådighedsbeløb.
Which meaaaans - Min mand så på mig og sagde "okay, så har vi bilen - hvornår ryger spiralen? Jeg er klar hvis du er klar?".. Weeeee...
Jeg overvejer dog stadig lige at vente lidt, men så fedt. Jeg er ikke skruk efter at se andres børn. Jeg er skruk efter den ekstra person jeg kan mærke vi mangler i familien
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Skruk tråden

Indlægaf Grissebassen » 3. dec 2020, 09:42

Jeg ved ikke rigtigt om jeg føler jeg hører hjemme i den her tråd.... Men pip

Vi flyttede i hus i efteråret og det føles lidt underligt at skulle indrette et værelse, som vi på sigt har bestemt skal være børneværelse. Jeg er lige fyldt 33 og selvom jeg ikke føler mig 100% klar til at prøve endnu, så føler jeg også at jeg er ved at blive gammel. Og vi vil jo gerne nå at have mere end et barn. De der tanker om, at hvad nu hvis det tager lang tid, kan vi så nå at få flere, og hvad nu hvis vi ikke kan osv er begyndt at fylde en del.

Men især fylder mit arbejdsliv en del i forhold til ønsket om børn. Jeg er ikke fastansat, så et barn ville koste hårdt på økonomien og i karrieren. Jeg kan ikke tage barsel, og ville være nødt til både at arbejde og være jobsøgende under graviditet og efter fødsel. Og det er i sig selv hårdt nok uden børn i ligningen. Og det er bare ikke den start på livet jeg ønsker for mine børn, at mor skal stresse over job.

Af mindre bekymringer havde jeg ideelt set ønsket at nå en rejse inden vi gik i gang med projekt baby. Jeg har pga min jobsituation ikke holdt ferie i 5-6 år. Men corona... På en måde er det også en lettelse at være nødsaget til at vinke farvel til drømmen om en ferie. For så kan vi spare de penge og på den måde fjerne noget af det økonomiske pres og have lidt på kistebunden til at håndtere usikkerhederne. Vi har fint råd til at leve for min kærestes indkomst alene. Men fuck, hvor jeg ikke bryder mig om tanken om ikke at tjene/have mine egne penge. Det er virkelig en kamel, jeg kan mærke jeg skal sluge for at blive 100% klar til at gå i gang med projekt baby.
0
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Skruk tråden

Indlægaf Helga1 » 3. dec 2020, 17:34

Grissebassen skrev:Jeg ved ikke rigtigt om jeg føler jeg hører hjemme i den her tråd.... Men pip

Vi flyttede i hus i efteråret og det føles lidt underligt at skulle indrette et værelse, som vi på sigt har bestemt skal være børneværelse. Jeg er lige fyldt 33 og selvom jeg ikke føler mig 100% klar til at prøve endnu, så føler jeg også at jeg er ved at blive gammel. Og vi vil jo gerne nå at have mere end et barn. De der tanker om, at hvad nu hvis det tager lang tid, kan vi så nå at få flere, og hvad nu hvis vi ikke kan osv er begyndt at fylde en del.

Men især fylder mit arbejdsliv en del i forhold til ønsket om børn. Jeg er ikke fastansat, så et barn ville koste hårdt på økonomien og i karrieren. Jeg kan ikke tage barsel, og ville være nødt til både at arbejde og være jobsøgende under graviditet og efter fødsel. Og det er i sig selv hårdt nok uden børn i ligningen. Og det er bare ikke den start på livet jeg ønsker for mine børn, at mor skal stresse over job.

Af mindre bekymringer havde jeg ideelt set ønsket at nå en rejse inden vi gik i gang med projekt baby. Jeg har pga min jobsituation ikke holdt ferie i 5-6 år. Men corona... På en måde er det også en lettelse at være nødsaget til at vinke farvel til drømmen om en ferie. For så kan vi spare de penge og på den måde fjerne noget af det økonomiske pres og have lidt på kistebunden til at håndtere usikkerhederne. Vi har fint råd til at leve for min kærestes indkomst alene. Men fuck, hvor jeg ikke bryder mig om tanken om ikke at tjene/have mine egne penge. Det er virkelig en kamel, jeg kan mærke jeg skal sluge for at blive 100% klar til at gå i gang med projekt baby.


Uh, jeg forstår godt mange af dine tanker.
Jeg er "kun" 28, men har da også tankerne omkring alderen. Både ift. At det kan tage tid overhovedet at blive gravid, når jeg så bliver gravid, så er varer det også 3/4 år, og vi vil også gerne have mere end et barn. Når vi begynder at "tælle" sammen, så løber årene pludselig stærk.

Vi havde også bestemt os for at få rejst inden, vi kastede os ud i "baby-projektet", men corona har ødelagt både en måneds rundrejse i USA og et par Europature på Michelinrestauranter.
Vi har tidligere snakket meget om, hvornår vi følte, vi var rigtig klar og klar til at "opgive" den frihed, vi har nu uden børn.
Til sidst blev vi enige om "bare" at kaste os ud i det, da ønsket om et barn/børn overskyggede alle andre tanker og bekymringer. Ting har det med at løse sig i sidste ende.

Held og lykke med hvad end I beslutter jer for. Hvis I beslutter jeg for at kaste jer ud i det, så skal du være hjertelig velkommen i storke-tråden :)
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Skruk tråden

Indlægaf Torn » 18. dec 2020, 10:12

:ninja:

Jeg var ikke skruk op til min første og eneste graviditet. Det var bare sådan "måske er det tid til at prøve" og så gik det lynhurtigt og vupti. Men nu... jeg er virkelig skruk. En fysisk følelse, sådan ur-instinkt-agtig og voldsom. Min dreng er 14 måneder og vi er ikke klar. Min mand er slet ikke klar. Overskuddet er der ikke, og jeg ønsker større afstand mellem børnene. Men for saaatan. Hvordan klarer man sådan en uforløst skrukness?
0
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Skruk tråden

Indlægaf Helga1 » 18. dec 2020, 16:33

Torn skrev::ninja:

Jeg var ikke skruk op til min første og eneste graviditet. Det var bare sådan "måske er det tid til at prøve" og så gik det lynhurtigt og vupti. Men nu... jeg er virkelig skruk. En fysisk følelse, sådan ur-instinkt-agtig og voldsom. Min dreng er 14 måneder og vi er ikke klar. Min mand er slet ikke klar. Overskuddet er der ikke, og jeg ønsker større afstand mellem børnene. Men for saaatan. Hvordan klarer man sådan en uforløst skrukness?


Jeg har desværre ingen gode råd til, hvordan sådan en uforløst skrukhed kan "kureres". Måske det kan hjælpe, hvis I får taget jer en snak om det? Eller får sat en tidsramme/tidshorisont op for, hvornår det er realistisk for jer at få den næste? Så kan det måske give lidt ro i ur-instinktet, hvis du hele tiden kan tænke "kun 10 måneder igen - kun 6 måneder igen".
Held og lykke med en evt. familieforøgelse - uanset hvor langt ud i fremtiden den end måtte være :)
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Skruk tråden

Indlægaf Torn » 18. dec 2020, 20:37

Helga1 skrev:
Torn skrev::ninja:

Jeg var ikke skruk op til min første og eneste graviditet. Det var bare sådan "måske er det tid til at prøve" og så gik det lynhurtigt og vupti. Men nu... jeg er virkelig skruk. En fysisk følelse, sådan ur-instinkt-agtig og voldsom. Min dreng er 14 måneder og vi er ikke klar. Min mand er slet ikke klar. Overskuddet er der ikke, og jeg ønsker større afstand mellem børnene. Men for saaatan. Hvordan klarer man sådan en uforløst skrukness?


Jeg har desværre ingen gode råd til, hvordan sådan en uforløst skrukhed kan "kureres". Måske det kan hjælpe, hvis I får taget jer en snak om det? Eller får sat en tidsramme/tidshorisont op for, hvornår det er realistisk for jer at få den næste? Så kan det måske give lidt ro i ur-instinktet, hvis du hele tiden kan tænke "kun 10 måneder igen - kun 6 måneder igen".
Held og lykke med en evt. familieforøgelse - uanset hvor langt ud i fremtiden den end måtte være :)


Ja, jeg tror tidsrammen vil være god for os, nok især mig, selvom det blive svært at gisne om, hvornår vi bliver mentalt klar.
0
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Skruk tråden

Indlægaf Helga1 » 18. dec 2020, 21:30

Torn skrev:
Ja, jeg tror tidsrammen vil være god for os, nok især mig, selvom det blive svært at gisne om, hvornår vi bliver mentalt klar.


Ja, det er selvfølgelig aldrig nemt at forudsige fremtidens mentale overskud, men det kan være en snak omkring forventninger/forhåbninger alligevel kan hjælpe lidt.
Og så er det værd at huske på (synes jeg), at graviditeten jo varer ca. 9 måneder, så selv hvis du blev gravid i morgen, så ville I også have de måneder til at forberede jer mentalt, og jeres dreng ville være næsten 2 år, når den lille ny kom. Og for hver måned i vælger at "udsætte" starten på "projekt baby #2, så vil han være den måned ældre og overskuddet vil måske være vokset tilsvarende. :)
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Skruk tråden

Indlægaf Torn » 19. dec 2020, 17:35

Helga1 skrev:
Torn skrev:
Ja, jeg tror tidsrammen vil være god for os, nok især mig, selvom det blive svært at gisne om, hvornår vi bliver mentalt klar.


Ja, det er selvfølgelig aldrig nemt at forudsige fremtidens mentale overskud, men det kan være en snak omkring forventninger/forhåbninger alligevel kan hjælpe lidt.
Og så er det værd at huske på (synes jeg), at graviditeten jo varer ca. 9 måneder, så selv hvis du blev gravid i morgen, så ville I også have de måneder til at forberede jer mentalt, og jeres dreng ville være næsten 2 år, når den lille ny kom. Og for hver måned i vælger at "udsætte" starten på "projekt baby #2, så vil han være den måned ældre og overskuddet vil måske være vokset tilsvarende. :)


Sandt! Barnet er der jo langt fra med at vi smider præventionen, så der er tid i processen også.
0
enmere
Indlæg: 17
Tilmeldt: 2. jun 2021, 10:36
Kort karma: 3
Likede indlæg: 3

Re: Skruk tråden

Indlægaf enmere » 7. jun 2021, 12:42

kartoffelpizza skrev:Jeg ved ikke om der er andre herinde, men jeg er i hvert fald. Vi smider præventionen midt/slut-juni når vi går på sommerferie.

Vi har været sammen siden vi var ret unge, så det nærmer sig da 9 år :lun:


Jeg er her også :) Er du her stadig og er planen stadig at stoppe med pillerne her i juni?

Jeg er lige stoppet på pillerne og er meget spændt på hvordan min cyklus arter sig. Overvejer pt. om jeg skal kaste mig ud i ægløsnings tests allerede her 1. måned. Men tror jeg prøver at holde mig i skindet til jeg finder ud af hvor lang den første cyklus er :danse:
0
enmere
Indlæg: 17
Tilmeldt: 2. jun 2021, 10:36
Kort karma: 3
Likede indlæg: 3

Re: Skruk tråden

Indlægaf enmere » 7. jun 2021, 18:16

kartoffelpizza skrev:
enmere skrev:
kartoffelpizza skrev:Jeg ved ikke om der er andre herinde, men jeg er i hvert fald. Vi smider præventionen midt/slut-juni når vi går på sommerferie.

Vi har været sammen siden vi var ret unge, så det nærmer sig da 9 år :lun:


Jeg er her også :) Er du her stadig og er planen stadig at stoppe med pillerne her i juni?

Jeg er lige stoppet på pillerne og er meget spændt på hvordan min cyklus arter sig. Overvejer pt. om jeg skal kaste mig ud i ægløsnings tests allerede her 1. måned. Men tror jeg prøver at holde mig i skindet til jeg finder ud af hvor lang den første cyklus er :danse:


Hej!
Jeg har ikke spist p-piller i mange år, men planen om at droppe kondomerne er lige udskudt en 3 måneders tid da vi i marts desværre helt uventet og brat mistede min mor :whine:
Det skal vi lige have bearbejdet lidt mere.

Så jeg vender tilbage. Men skruk? Yes! :lol:

Jeg krydser fingre for dig


Åh nej det var det utrolig trist og chokerende! Kan godt forstå at projekt baby er sat lidt på hold :trist: :ae:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Skruk tråden

Indlægaf godtnavn » 21. jul 2021, 15:51

Jeg har 3 veninder der føder de næste par måneder, pt er jeg den eneste af mine veninder med børn. Jeg bliver megaskruk af at se dem og deres maver, også selvom jeg selv hadede at være gravid :lol:

Vi har snakket en del om der skal komme en 3'er, og jeg tror vi hælder mod at prøve til efterår/vinter. Vil gerne lige tabe 5 kg før jeg bliver gravid, egentlig helst 10 men det kan ikke nås hvis næste barn skal komme snart.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Skruk tråden

Indlægaf 1234 » 30. dec 2021, 06:43

Jeg ved ikke om jeg er skruk, men synes det lidt skørt, at vi er på vej ind i et år, hvor jeg måske skal være gravid. Vi har ikke besluttet noget, men vi har bare altid snakket om at vi skulle forsøge med barn nr. 2 fra første barn var 2 år, så vi fik børn med plus/mins 3 års mellemrum. Vi har dog udskudt selve beslutning om at smide præventionen til maj/juni for se, hvad status er.
Senest rettet af 1234 31. dec 2021, 06:44, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Skruk tråden

Indlægaf Zonta » 30. dec 2021, 08:14

1234 skrev:Jeg ved ikke om jeg er skruk, men synes det lidt skørt, at vi er på vej ind i et år, hvor jeg måske skal være gravid. Vi hatikke besluttet noget, men vi har bare altid snakket om at vi skulle forsøge med barn nr. 2 fra første barn var 2 år, så vi fik børn med plus/mins 3 års mellemrum. Vi dog udskudt selve beslutning om at smide præventionen til maj/juni for se, hvad status er.

Jeg har det på samme måde, bortset fra, at vores søn bliver 4 til sommer. Men jeg ved også, at jeg ikke gider vente alt for længe (altså flere år mere). Så jeg tror også 2022 bliver året, hvor jeg godt kunne blive gravid, hvis det skal være. Det er sgu lidt skræmmende :genert:
2
J, juli 2018.

Tilbage til "Graviditet"