Navnetråd - Pigenavn

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Navnetråd - Pigenavn

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. maj 2019, 04:23

godtnavn skrev:Jeg tror stadig jeg er på Kaya eller Alva, datteren er fast besluttet på at baby hedder Kaya og begynder at græde hvis jeg foreslår andre navne :lol: Men jeg er ikke helt sikker, manden er blødt mere op over for Alva og synes egentlig begge navne er lige fine. Kaya var jeg helt sikker på i en periode men det føles ikke helt rigtig når jeg hører manden sige det, hvilket er lidt sjvot, for vi overvejede Aya til vores første datter, og der var det netop også fordi jeg ikke følte det var rigtig når mandne sagde det, måske er der noget med mandens måde at sige den lyd på :lol:

Jeg tror det bliver ligesom første gang og vi først beslutter os et par uger efter fødslen.


Kaya er så fint. Det var også på min liste. Alva kendte jeg ikke, kun drengeudgaven Alve. Men det er ret fint også, altså Alva.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Navnetråd - Pigenavn

Indlægaf godtnavn » 27. maj 2019, 17:53

Laban havde da også været et godt bud :lol:

Datteren har tildels accepteret at Alva også er et navn nu, fandt ud af at protesten gik på at det var et "svært ord" og hun derfor ikke ville sige det :lol: Hun sagde det dog meget stolt tidligere i dag, dog blev det til Alava men omvendt bliver Kaya også til Taya/Daya så begge navne vil skulle arbejdes med :)

Jeg er i tvivl om Alva blvier for specielt, men det må jeg mærke efter når baby er født tror jeg. Forhåbentlig i morgen :lol:
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 590
Likede indlæg: 11409

Re: Navnetråd - Pigenavn

Indlægaf Kerrigan » 14. jun 2019, 19:31

Hvilket navn endte I på? :)

Mine forældre var næsten et halvt år om at vælge mit navn, hvis det er nogen trøst overhovedet.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Navnetråd - Pigenavn

Indlægaf Sof » 14. jun 2019, 20:03

Synes Alva er virkelig fint. Synes det ligger lidt bedre i munden sammen med Luna, tror måske jeg synes Kaya er lidt “hårdt” til.



Hvis vi får en pige en dag er der mega krise i huset. Vi er SÅ langt fra hinanden på smag i pigenavne. Vi var heller ikke rigtig enige om vores søns navn, men efter han havde været ude et par uger, gav jeg mig. Mest fordi han jo skulle hedde *noget*. Min kæreste var helt sikker og jeg vaklede mellem 3-4 navne, hvor jeg ikke rigtig synes nogle af dem var helt rigtige.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Navnetråd - Pigenavn

Indlægaf godtnavn » 14. jun 2019, 22:25

Vi havde egentlig besluttet os for Kaya før jeg fødte, men det lignede hun bare overhovedet ikke, så vi var ikke rigtig i tvivl om Alva efter fødslen, eller vi tænkte det begge men sagde det ikke højt. Vi var meget i tvivl om det var for specielt, modsat andre ville jeg helst have et navn der i hvert fald var på top50, men det var bare det rigtige navn, og så må hun leve med at det ikke er så almindeligt i Danmark :) Hun skal jo ikke længere end over broen før end det er et top10 navn :) Min mor havde aldrig hørt navnet før, men ellers virker det til at folk kender det, det ligger jo også tæt på mange navne som man kender (Alba, Alma, Ava osv), så det er ikke så anderledes igen tænker jeg :)
3
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Navnetråd - Pigenavn

Indlægaf Misantropen » 15. jun 2019, 05:18

godtnavn skrev:Vi havde egentlig besluttet os for Kaya før jeg fødte, men det lignede hun bare overhovedet ikke, så vi var ikke rigtig i tvivl om Alva efter fødslen, eller vi tænkte det begge men sagde det ikke højt. Vi var meget i tvivl om det var for specielt, modsat andre ville jeg helst have et navn der i hvert fald var på top50, men det var bare det rigtige navn, og så må hun leve med at det ikke er så almindeligt i Danmark :) Hun skal jo ikke længere end over broen før end det er et top10 navn :) Min mor havde aldrig hørt navnet før, men ellers virker det til at folk kender det, det ligger jo også tæt på mange navne som man kender (Alba, Alma, Ava osv), så det er ikke så anderledes igen tænker jeg :)

Det kan vel også ændre sig :-D Jeg synes i hvert fald dets popularitet har været stødt stigende de sidste år.

Og tillykke med hende!
0

Tilbage til "Graviditet"