Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2587

Re: 33+6

Indlægaf Kerrigan » 2. dec 2019, 18:25

Ladysparrow skrev:
Kerrigan skrev:
Ladysparrow skrev:JM besøg i dag. Alt i alt super positivt, jeg følger fint min kurve. Alt ser fint ud og baby har et fint og stærkt hjerteslag. Jeg er simpelthen så tryg ved hende og hun er så sød.

Her i Sverige anbefaler de influenza vacciner til alle gravide, jeg har været lidt vægelsindet. Men nu hælder jeg mest til at tage den, jeg orker ikke blive syg. Sidst jeg havde influenza var jeg så dårlig og kunne ingenting.

Hvad med i andre, bliver i vaccineret?

Har fået både influenza- og kighostevaccinen. Eneste bivirkning var lidt ømhed.

Jeg tog den influenza vaccine for 10 år siden, tror jeg. Og der oplevede jeg heller ikke noget. Har ikke hørt at de tilbyder en kighostevaccine her...

Jeg skal ikke kunne sige hvordan det er i Sverige, men de anbefaler den til alle gravide i Danmark.
https://www.sst.dk/da/viden/vaccination ... il-gravide
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Nomnom
Kort karma: 38
Likede indlæg: 279

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nomnom » 3. dec 2019, 18:28

Jeg har det faktisk bedre idag, end jeg har haft i flere uger. Jeg har stadig kvalme og madlede, men jeg har spist rigtig mad i dag - og ikke bare kiks/chips. Jeg håber ikke jeg jinxer det, men jeg håber at det fortsætter og bliver bedre.
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 831
Likede indlæg: 12305

Indlægaf Zombie » 4. dec 2019, 12:26

Jeg er vildt oppustet og det ligner, jeg har en halv håndbold sat på maven. Jeg er 5+5 ifølge app'en.

Min nærmeste kollega kommenterede det, og fandt havremælk i hovedkøleskabet til mig. Han er så flink og vandt til min laktose intolerans, så han tror, det er det som er fat.

Jeg synes godt nok ikke lige nu, at det der Kompetencecenter er snedigt. Det er også fordi min psykiater er 200 år gammel og aldrig har prøvet en gravid patient før. Jeg brugte således hele formiddagen på at ringe rundt mellem ham, Kompetencecentret og Centralvisitationen for at få styr på min henvisning.
Da det endelig var gået i orden, fik jeg den anti-klimatiske besked "Du hører fra os i slutningen af ugen". Ok. Suk.

De næste 14 dage får jeg taget blodprøver á 2 omgange, 1 ekg, 2 lægeaftaler, 1 aftale med psyk, og hvadend kompetencecentret finder på.
Oveni skal jeg passe min mor efter hendes nyreoperation samt passe mit arbejde.

Wow, jeg er glad for at arbejde deltid og de fleste dage først møde kl. 13.30.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Kerrigan

Indlægaf Kerrigan » 4. dec 2019, 13:32

^^ Ja, det kræver næsten tænder at skulle manøvre sig rundt i systemet. Hvilket det næsten gjorde for mig, jeg fik konstateret paradentose i efteråret. :nerve: Så er du advaret, pas på bisserne under graviditeten!

Jeg vil så sige at når det er kommer i gang, så kører det som det skal. I hvert fald her i Århus.
Og jeg er glad for at jeg er studerende, tiderne ligger altid i dagtimerne.
0
Aquadorable
Kort karma: 207
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2323

Indlægaf Aquadorable » 4. dec 2019, 15:18

Kerrigan skrev:^^ Ja, det kræver næsten tænder at skulle manøvre sig rundt i systemet. Hvilket det næsten gjorde for mig, jeg fik konstateret paradentose i efteråret. :nerve: Så er du advaret, pas på bisserne under graviditeten!

Jeg vil så sige at når det er kommer i gang, så kører det som det skal. I hvert fald her i Århus.

Jeg fik trukket en tand ud, der gik amok i graviditeten, så jeg kan kun skrive under på det der med tænderne :tie: :lol:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Kerrigan

Indlægaf Kerrigan » 4. dec 2019, 15:35

Aquadorable skrev:
Kerrigan skrev:^^ Ja, det kræver næsten tænder at skulle manøvre sig rundt i systemet. Hvilket det næsten gjorde for mig, jeg fik konstateret paradentose i efteråret. :nerve: Så er du advaret, pas på bisserne under graviditeten!

Jeg fik trukket en tand ud, der gik amok i graviditeten, så jeg kan kun skrive under på det der med tænderne :tie: :lol:

Tror min tandlæge sagde noget med en tand per graviditet. :ad!:
1
Nomnom
Kort karma: 38
Likede indlæg: 279

Indlægaf Nomnom » 4. dec 2019, 15:40

Kerrigan skrev:
Aquadorable skrev:

Jep. Det gjorde min også, da jeg fik hevet en tand ud efter min første graviditet. Nu er jeg så gravid igen. Håber ikke der kommer flere :ad!:
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 216
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 4178

Indlægaf Ladysparrow » 4. dec 2019, 17:41

Nomnom skrev:
Kerrigan skrev:
Aquadorable skrev:

Jep. Det gjorde min også, da jeg fik hevet en tand ud efter min første graviditet. Nu er jeg så gravid igen. Håber ikke der kommer flere :ad!:

Det er sgu noget mærkeligt noget. Jeg havde en plump der faldt ud og fik let tandpine. Fik det lavet, men nu døjer jeg indimellem med smerter i samme tand. Håber ikke det ender med at jeg skal have det fjernet. :(
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 166
Likede indlæg: 2593

Indlægaf twinkle » 4. dec 2019, 19:37

Klokken er ikke en gang 21, og det eneste jeg kan tænke på er at komme i seng :træt: :træt:
0
B - 20.01.18 :dåne:
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 216
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 4178

Indlægaf Ladysparrow » 5. dec 2019, 08:35

twinkle skrev:Klokken er ikke en gang 21, og det eneste jeg kan tænke på er at komme i seng :træt: :træt:

Du er ikke alene - hvis jeg er oppe til kl. 22 er det nærmest en bedrift og det hører til sjældenhederne. Jeg kan sagtens gå i seng kl. 19... :nerve:
0
Brugeravatar
Kerrigan

36

Indlægaf Kerrigan » 6. dec 2019, 18:55

Ifølge sundhed.dk:

"Plukkeveer er smertefri og uregelmæssige sammentrækninger af livmoderen i sidste halvdel af graviditeten."

Det er jo bare løgn. Jeg har ikke mærket noget til dem før i denne uge, men så har det ellers også bare gjort hjernedødt ondt flere gange. :tie: :panik:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 9916

Re: 36

Indlægaf Rapfisk » 6. dec 2019, 20:18

Kerrigan skrev:Ifølge sundhed.dk:

"Plukkeveer er smertefri og uregelmæssige sammentrækninger af livmoderen i sidste halvdel af graviditeten."

Det er jo bare løgn. Jeg har ikke mærket noget til dem før i denne uge, men så har det ellers også bare gjort hjernedødt ondt flere gange. :tie: :panik:

Jeg havde smerter et par gange, inden jeg fødte, som var væsentligt værre end veer :nerve:
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 468
Likede indlæg: 4626

Re: 36

Indlægaf Zonta » 6. dec 2019, 20:44

Kerrigan skrev:Ifølge sundhed.dk:

Er det nu jeg skal sige, at jeg ikke kan huske, at jeg mærkede plukveer overhovedet? :lol: Ved sgu ikke rigtig om jeg rigtig havde nogen. Min mave blev aldrig hård eller noget.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 164
Likede indlæg: 2477

Indlægaf billiebean » 6. dec 2019, 20:49

For mig var plukveer smertefri, men ubehagelige da maven blev helt hård og spændte op. Men det er vist lige så normalt at de gør ondt! Specielt efter første graviditet synes jeg at have hørt. Lige som efterveer - som dog også gør nuller naller ved første fødsel :tie:
0
AgentPixie
Kort karma: 188
Likede indlæg: 3240

Indlægaf AgentPixie » 6. dec 2019, 22:12

Jeg har ikke haft efterveer, de to gange jeg har født :gruble:
Plukkeveer har højst været ubehagelige.
0
Lediggang er roden til al kunst.

A 23-6-17
V 14-7-19