Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 9617

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 7. sep 2019, 19:53

Ladysparrow skrev:TMI - kiggede mig i spejlet i morges, et mindre chok, min brystvorter er blevet enorme og ændret farve fra lyse til mørke!!!! :gisp: Synes godt nok at det er en forandring der vil noget.

Ud over det så er de stadig så ømme og når vejret bliver køligere gør det så ondt... Jeg har nu bestilt ammeinlæg i uld og indtil de kommer, har jeg lagt vatrondeller i min bh. :fløjt: oh the joy of pregnacy. :lol2:

Det forskrækkede også min kæreste. Det med farven har jeg læst er til for, at baby lettere kan finde brystet :lun:
1
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 208
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 3809

Indlægaf Ladysparrow » 9. sep 2019, 06:28

Rapfisk skrev:
Ladysparrow skrev:TMI - kiggede mig i spejlet i morges, et mindre chok, min brystvorter er blevet enorme og ændret farve fra lyse til mørke!!!! :gisp: Synes godt nok at det er en forandring der vil noget.

Ud over det så er de stadig så ømme og når vejret bliver køligere gør det så ondt... Jeg har nu bestilt ammeinlæg i uld og indtil de kommer, har jeg lagt vatrondeller i min bh. :fløjt: oh the joy of pregnacy. :lol2:

Det forskrækkede også min kæreste. Det med farven har jeg læst er til for, at baby lettere kan finde brystet :lun:

Det er jo smart. :) Haha - men det er sgu vildt hvordan ens krop bliver fremmed.

Vi har brugt weekenden på at rydde et rum ved siden af badeværelset til pusleplads og min kæreste har fået mig til at gennemgå trin for trin hvordan sådan et ble bytte kan foregå. :lun: Han har aldrig skiftet ble - så det er nyt område for ham (og mig er det 20 år siden jeg var ung pige i huset med blebørn) :lol: Vi snakkede bla. om at man ikke går fra baby når han ligger på puslepuden, og jeg sagde at så tager man ham ned og ligger ham i babynest på gulvet eller lignende, hvortil min kæreste bare siger: "Ill just open this drawer and put him in that - he wont fall out!" :lol: Jeg var ved at tisse i bukserne af grin, kan lige se for mig at jeg spørge hvor barnet er - "Ah jamen jeg har lige lagt ham i skuffen mens jeg henter xxx" :P
3
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1604

Indlægaf Kerrigan » 10. sep 2019, 16:24

Graviditetsregnbukser, er det til at opdrive eller skal jeg til at være kreativ?
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Iforbifarten
Kort karma: 4
Likede indlæg: 95

Indlægaf Iforbifarten » 10. sep 2019, 17:30

Kerrigan skrev:Graviditetsregnbukser, er det til at opdrive eller skal jeg til at være kreativ?

Jeg har aldrig set nogen decideret til gravide, men har bare brugt en 2-3 str større til slut. Har lånt mig frem, men man kan måske finde et sæt brugt. Synes også det bliver svært at lukke jakken til sidst.
0
Brugeravatar
Kerrigan

Indlægaf Kerrigan » 10. sep 2019, 18:23

Iforbifarten skrev:
Kerrigan skrev:Graviditetsregnbukser, er det til at opdrive eller skal jeg til at være kreativ?

Jeg har aldrig set nogen decideret til gravide, men har bare brugt en 2-3 str større til slut. Har lånt mig frem, men man kan måske finde et sæt brugt. Synes også det bliver svært at lukke jakken til sidst.

Det tror jeg gerne. Jeg frygter også for størrelsen på maven i slutningen. :genert:
Jeg er lille, har godt nok en lidt halvlang torso, men den er stadig ikke lige så lang som regulære danske kvinder med en gennemsnitshøjde. Og så kan den jo kun gå en vej. :-D
1
Iforbifarten
Kort karma: 4
Likede indlæg: 95

Indlægaf Iforbifarten » 10. sep 2019, 20:45

Kerrigan skrev:
Iforbifarten skrev:

Det tror jeg gerne. Jeg frygter også for størrelsen på maven i slutningen. :genert:
Jeg er lille, har godt nok en lidt halvlang torso, men den er stadig ikke lige så lang som regulære danske kvinder med en gennemsnitshøjde. Og så kan den jo kun gå en vej. :-D

Ja :-D Alene at man er til den lave side gør det buler mere ud. Taler af erfaring og jeg har endda også ekstra polster på maven :genert:
0
Brugeravatar
Ladysparrow

Indlægaf Ladysparrow » 12. sep 2019, 09:14

I går fik jeg første kommentar fra vores personaleansvarlige om at nu kunne det ses at jeg er gravid. :lol: Jeg er så elendig til at reagere på sådan noget, det bliver altid så akavet. Jeg synes ikke selv at jeg kan se noget, jeg ser bare ligeså tyk ud som jeg plejer. :lol: Ville sgu ønske at jeg fik sådan en fin gravid mave, men det kommer vist ikke til at ske. :gruble:
Ellers så har jeg det faktisk fint, døjer lidt med tørre hænder, tørre slimhinder - men min træthed er forsvundet - det er sgu dejligt.
0
Lys
Kort karma: 343
Likede indlæg: 5172

Indlægaf Lys » 12. sep 2019, 10:15

Ladysparrow skrev:I går fik jeg første kommentar fra vores personaleansvarlige om at nu kunne det ses at jeg er gravid. :lol: Jeg er så elendig til at reagere på sådan noget, det bliver altid så akavet. Jeg synes ikke selv at jeg kan se noget, jeg ser bare ligeså tyk ud som jeg plejer. :lol: Ville sgu ønske at jeg fik sådan en fin gravid mave, men det kommer vist ikke til at ske. :gruble:
Ellers så har jeg det faktisk fint, døjer lidt med tørre hænder, tørre slimhinder - men min træthed er forsvundet - det er sgu dejligt.

Når man får den slags bemærkninger, så kan man næsten kun svare “okay” - men det er nok bare en lidt sjovt formuleret kompliment.

Jeg synes, de fleste får en tydelig rund gravid mave på et tidspunkt i graviditeten - uanset kropsstørrelse. Mon det ikke også gælder dig?
1
Brugeravatar
Ladysparrow

Indlægaf Ladysparrow » 12. sep 2019, 10:56

Lys skrev:
Ladysparrow skrev:I går fik jeg første kommentar fra vores personaleansvarlige om at nu kunne det ses at jeg er gravid. :lol: Jeg er så elendig til at reagere på sådan noget, det bliver altid så akavet. Jeg synes ikke selv at jeg kan se noget, jeg ser bare ligeså tyk ud som jeg plejer. :lol: Ville sgu ønske at jeg fik sådan en fin gravid mave, men det kommer vist ikke til at ske. :gruble:

Når man får den slags bemærkninger, så kan man næsten kun svare “okay” - men det er nok bare en lidt sjovt formuleret kompliment.

Jeg synes, de fleste får en tydelig rund gravid mave på et tidspunkt i graviditeten - uanset kropsstørrelse. Mon det ikke også gælder dig?

Ja, jeg synes det er så underligt at få en kommentar på det - eller ja, jeg er bare ikke god til sådan noget. Jeg krydser fingre for at jeg også får den famöse gravid mave. :lun:
1
Lys

Indlægaf Lys » 12. sep 2019, 11:10

Ladysparrow skrev:
Lys skrev:

Ja, jeg synes det er så underligt at få en kommentar på det - eller ja, jeg er bare ikke god til sådan noget. Jeg krydser fingre for at jeg også får den famöse gravid mave. :lun:

Jeg synes i hvert fald, at det er lettere at håndtere tydelige komplimenter a la “sikke en fin mave” og lignende. Men når folk siger noget a la det, du nævnte, så har jeg ofte svaret noget med, at ja, den er efterhånden svær at løbe fra.

Jeg havde ikke en flad mave før graviditeten, så jeg synes det var lidt svært at se, hvornår det holdt op med at være maveflæsk/topmave og hvornår det i højere grad var graviditeten, man kunne se. Men maven tog et ordentligt ryk i uge 25-27 stykker. Der begyndte kommentarerne rigtigt at komme.
1
Brugeravatar
Kerrigan

Indlægaf Kerrigan » 12. sep 2019, 13:42

Det er først indenfor de sidste to uger at man rigtigt har kunnet se at det ikke bare var lidt ekstra kage der var røget indenbords. Og det passer vel også med de der par uger du er bagefter mig. :)
(og vi er også nogenlunde samme højde, hvis jeg husker rigtigt fra tidligere i tråden)
1
Brugeravatar
Ladysparrow

Indlægaf Ladysparrow » 12. sep 2019, 13:50

Kerrigan skrev:

Det er først indenfor de sidste to uger at man rigtigt har kunnet se at det ikke bare var lidt ekstra kage der var røget indenbords. Og det passer vel også med de der par uger du er bagefter mig. :)
(og vi er også nogenlunde samme højde, hvis jeg husker rigtigt fra tidligere i tråden)

Ja det er nok meget rigtigt. Du er sgu smuk som gravid :)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 9617

Indlægaf Rapfisk » 12. sep 2019, 14:06

Første gang jeg fik en kommentar om maven var efter en påskefrokost (ca. 15. uge). Det var altså mere påskefrokost end baby :lol:

Min mave er i øvrigt også ret stor, øverst på symfysemål-kurven. Det er ikke nødvendigvis en fordel i 8. måned.
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Lys

Indlægaf Lys » 12. sep 2019, 14:17

Rapfisk skrev:Første gang jeg fik en kommentar om maven var efter en påskefrokost (ca. 15. uge). Det var altså mere påskefrokost end baby :lol:

Min mave er i øvrigt også ret stor, øverst på symfysemål-kurven. Det er ikke nødvendigvis en fordel i 8. måned.

Jeg fik også en bemærkning fra min faster om, at hun helt sikkert kunne se det, da jeg har været i 17.-18. uge. Og min mave var på det tidspunkt kun en my større end den plejede at være. Det føltes som om hun komplementerede min topmave.

Min jordemoder fortalte mig, at symfysemål-kurven på vandrejournalen er fra 70’erne og at stort set alle gravide kvinder i dag vokser ud af kurven, fordi vi føder større børn end dengang. Så det er ifølge hende ikke udtryk for en stor mave, at man ligger i toppen af kurven på papiret.
2
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 596
Likede indlæg: 5404

Indlægaf Urtekussen » 12. sep 2019, 17:52

Alle mine 3 har ligget perfekt på normalen for SF-mål, men de har været nogle store klepperter.
Nr 3 var der endda vildt meget fostervand ved, men stadig ikke nok til at bryde kurven.

Måske de lå mere indad ved mig :gruble:

/lurer out
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:

Tilbage til "Graviditet"