Terminstråd - alle er velkomne :)

Lys
Kort karma: 368
Likede indlæg: 5477

Re: 30+6

Indlægaf Lys » 13. aug 2019, 21:49

Rapfisk skrev:
Lys skrev:
Rapfisk skrev:Så er dagen kommet, hvor jeg fik de første ubehagelige plukveer. De må egentlig gerne smutte igen :sur:

Hvordan er de ubehagelige? Det lyder irriterende.

Sådan lidt som milde menstruationssmerter. Og så føles det som om, jeg har gips på indersiden af maven.

Lillebøf ruller rundt som om hun også prøver at finde ro for dem.

Det lyder ikke rart. De må jo ikke gøre ondt, så vidt jeg forstår, men det er du jo nok opmærksom på :). Jeg kan nogen gange godt mærke, at maven spænder op, men ikke så det gør ondt. Andre gange opdager jeg dem kun, hvis jeg tilfældigvis lige mærker på maven.
0
SjuskeMor
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 13. aug 2019, 23:42

Mandag stod jeg op klokken 5.30, og ringede, som aftalt til Riget, for at høre om de havde tid til mig kl 8. Det havde de ikke, så jeg skulle vente på at de ringede i løbet af formiddagen. 8.15, da jeg gør unger klar, bliver mine bukser helt våde. Vandet går simpelthen af sig selv. Jeg får tid 11.30, vi kører kurve, jeg er 2 cm åben. Kl 17 får vi en fødestue, stadig 2 cm åben. Jeg får klyx og lagt vedrop, og veerne, som der ikke rigtig har været noget af, tager sig virkelig tid til at komme. Efter vagtskifte får jeg lidt værre veer, og hun tjekker mig Ca 00.30 og mener jeg er fuldt åben, hvilket viser sig at være forkert, men herfra går veerne fuldkommen amok i styrke, og jeg klarer mig gennem dem med lattergas. Kl Ca 3 er der ikke sket nok, og han står underligt i bækkenet, og jeg er fuldkommen væk i smerter, så jeg får lagt en epi, som tager de værste smerter, men til gengæld begynder jeg at få mere og mere pressetrang. Pludselig, 4.30 Ca, presser jeg spontant, og han kommer nærmest flyvende, og jeg hiver ham selv op til mig. Han viser sig at være en ordentlig kleppert på knap 4,5 kg, skønnet til 3900 få timer før.
Jeg kan meget dårligt huske forløbet fordi jeg var så væk i smerter de sidste 4 timer, og det var langt mere smertefuldt end jeg nogensinde har prøvet eller kunne forestille mig noget kunne være. Hvorfor ved jeg ikke. Det var alt i alt et ret hårdt og voldsomt forløb, og jeg tror jeg skal bruge noget tid på at bearbejde det.

Beklager hvis den korte gennemgang af fødslen skræmmer nogen. Vi er glade trods alt, og har fået en skøn knægt ud af det :lun:
8
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2525

Indlægaf Kerrigan » 14. aug 2019, 04:05

Vågner altid tidligt og det tager laaaaaaaang tid at falde i søvn igen. Gode råd modtages med kyshånd. :(
(jeg har været vågen i snart 1 1/2 time nu)
Senest rettet af Kerrigan 14. aug 2019, 04:07, rettet i alt 1 gang.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Kerrigan

Indlægaf Kerrigan » 14. aug 2019, 04:06

Tillykke med den lille store nyfødte, SjuskeMor. :kys:
1
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4605

Indlægaf Zonta » 14. aug 2019, 04:12

Kerrigan skrev:Vågner altid tidligt og det tager laaaaaaaang tid at falde i søvn igen. Gode råd modtages med kyshånd. :(

Nu er jeg rigtig nederen.... Væn dig til det :tie: Ej, det skal selvfølgelig forstås med et glimt i øjet. Men tit sover man dårligere og dårligere jo længere i graviditeten man kommer, fordi maven bliver større, man får måske ondt i bækkenet og ryggen, måske har man halsbrand eller plukveer osv.

Hvis ikke I har et mørkt soveværelse, ville jeg foreslå en sovemaske. Ellers så stå op, drik en varm kop te og se om det kan hjælpe. Stå op og se lidt fjernsyn eller læs en bog.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Kerrigan

Indlægaf Kerrigan » 14. aug 2019, 05:18

Zonta skrev:
Kerrigan skrev:Vågner altid tidligt og det tager laaaaaaaang tid at falde i søvn igen. Gode råd modtages med kyshånd. :(

Nu er jeg rigtig nederen.... Væn dig til det :tie: Ej, det skal selvfølgelig forstås med et glimt i øjet. Men tit sover man dårligere og dårligere jo længere i graviditeten man kommer, fordi maven bliver større, man får måske ondt i bækkenet og ryggen, måske har man halsbrand eller plukveer osv.

Hvis ikke I har et mørkt soveværelse, ville jeg foreslå en sovemaske. Ellers så stå op, drik en varm kop te og se om det kan hjælpe. Stå op og se lidt fjernsyn eller læs en bog.

Jeg har ingen smerter. Soveværelset er mørkt. Vi kan desværre ikke sove med åbent vindue grundet idioterne der ryger både til venstre og til højre for os (ja, hele døgnet kan vi risikere at huset lugter som en bodega).

Jeg har prøvet alt undtagen te. Om noget gør de gængse råd mig mere vågen.

Jeg har egentligt altid vågnet om natten, men er som regel faldet i søvn igen efter kort tid.
0
Lys
Kort karma: 368
Likede indlæg: 5477

Indlægaf Lys » 14. aug 2019, 05:21

Tillykke Sjuskemor!
1
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 14. aug 2019, 05:21

Kerrigan skrev:
Zonta skrev:

Jeg har ingen smerter. Soveværelset er mørkt. Vi kan desværre ikke sove med åbent vindue grundet idioterne der ryger både til venstre og til højre for os (ja, hele døgnet kan vi risikere at huset lugter som en bodega).

Jeg har egentligt altid vågnet om natten, men er som regel faldet i søvn igen efter kort tid.

Så tror jeg bare, at jeg ville acceptere, at det er sådan lige nu. Evt. gå lidt tidligere i seng for at se om det kan udlignes lidt den vej igennem.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Kerrigan

Indlægaf Kerrigan » 14. aug 2019, 05:22

Zonta skrev:
Kerrigan skrev:
Zonta skrev:

Så tror jeg bare, at jeg ville acceptere, at det er sådan lige nu. Evt. gå lidt tidligere i seng for at se om det kan udlignes lidt den vej igennem.

Desværre ikke. Er allerede afprøvet. :wacko:
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 216
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 4158

Indlægaf Ladysparrow » 14. aug 2019, 08:11

Tillykke Sjuskemor <3
1
Brugeravatar
Ladysparrow

Indlægaf Ladysparrow » 15. aug 2019, 07:09

Krampe i benene er noget fanden har skabt - i går endte aftenen i en stor tudetur da jeg ikke kunne rette mine ben ud selv, min kæreste fik det til at gå over efter 10 minutter, han var lige kommet hjem da det skete. Jeg ligger i forvejen med benene højt, og vi har fået vores elevationssenge serviceret - så nu virker de også. Men mon ikke jeg skal forbi apoteket og hente noget magnesium, det skal være godt for kramper og restless legs?
1
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 15. aug 2019, 07:21

Ladysparrow skrev:Krampe i benene er noget fanden har skabt - i går endte aftenen i en stor tudetur da jeg ikke kunne rette mine ben ud selv, min kæreste fik det til at gå over efter 10 minutter, han var lige kommet hjem da det skete. Jeg ligger i forvejen med benene højt, og vi har fået vores elevationssenge serviceret - så nu virker de også. Men mon ikke jeg skal forbi apoteket og hente noget magnesium, det skal være godt for kramper og restless legs?

Det tror jeg vil være en god idé. Hård massage inden sengetid skulle også hjælpe.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Ladysparrow

Indlægaf Ladysparrow » 15. aug 2019, 07:26

Zonta skrev:
Ladysparrow skrev:Krampe i benene er noget fanden har skabt - i går endte aftenen i en stor tudetur da jeg ikke kunne rette mine ben ud selv, min kæreste fik det til at gå over efter 10 minutter, han var lige kommet hjem da det skete. Jeg ligger i forvejen med benene højt, og vi har fået vores elevationssenge serviceret - så nu virker de også. Men mon ikke jeg skal forbi apoteket og hente noget magnesium, det skal være godt for kramper og restless legs?

Det tror jeg vil være en god idé. Hård massage inden sengetid skulle også hjælpe.

Tak, jeg synes jeg strækker ud inden sengetid - jeg gik lidt i panik over at jeg ikke selv kunne løsne det. Må ind om apoteket efter arbejde, jeg ved ikke hvad skulle have gjort hvis jeg var alene hjemme.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 8587

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. aug 2019, 07:33

Ladysparrow skrev:
Zonta skrev:

Tak, jeg synes jeg strækker ud inden sengetid - jeg gik lidt i panik over at jeg ikke selv kunne løsne det. Må ind om apoteket efter arbejde, jeg ved ikke hvad skulle have gjort hvis jeg var alene hjemme.

Ja magnesium helt klart. For mange virker det også at bruge den som lotion fremfor tabletter når det kan smøres lokalt på benene.

Og så ville jeg iøvrigt Solaray Magnesium Citrat. Det er den reneste form - citrat- og solarays er højeste indhold på markedet
1
HelseDullen
Brugeravatar
Ladysparrow

Indlægaf Ladysparrow » 15. aug 2019, 07:40

^^ Tak, jeg har hört om at det findes som lotion, jeg har skrevet navnet ned, så håber jeg de har det hjemme. :D
0

Tilbage til "Graviditet"