Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Kort karma: 549
Likede indlæg: 4994

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 15. maj 2019, 10:48

Hvor spændende med fødslen! Så lader det til vi holder os til rækkefølgen her i tråden, det er jo perfekt for så er jeg vidst den næste :lol:

Og epidural eller ej så synes jeg det er pænt overskudsagtig lige at opdaterer debatten midt under fødslen :lol:
3
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 15. maj 2019, 11:36

Jeg var vidst lidt optimistisk med hvad min krop kunne, har dampet gulvet i stue og køkken, og min lænd er helt ødelagt... Der var også nogle steder der virkelig skulle lægges kræfter i trods dampen, vi burde nok have vasket gulv for længe siden :genert: Så nu må manden altså tage de sidste rum i aften, om ikke andet har jeg taget de to værste.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 43
Likede indlæg: 1167

Indlægaf Kerrigan » 15. maj 2019, 14:59

Rapfisk skrev:
Kerrigan skrev:6+5
Det går okay. Jeg har min første lægetid i eftermiddag.

Det går lidt bedre, mindre kvalme i det daglige, nu får jeg til gengæld kvalme af lugte. I går måtte jeg rykke mig da en af mine klassekammerater spiste en falafelrulle.

Jeg kan ikke lade være med at være en lille smule bekymret når symptomer ændrer sig, tror først at jeg sådan rigtigt kan slappe lidt af og nyde graviditeten når jeg er forbi 1. trimester.

Det kender jeg godt - og sådan set også her i 2. trimester, hvor der nærmest ikke er symptomer (jeg skal endda passe på, jeg ikke drikker for meget kaffe).

Men måske er det meget godt, at man ikke rigtig kan forholde sig til det endnu. Det hjalp i hvert fald mig lidt til at fokusere på andre ting end lige gravidieteten (arbejde m.m.).

1. lægesamtale - det er da en milepæl :) (selv om der ikke sker ret meget, som er interessant).

Ja, der skete ikke så meget.
Urinprøve, vægttjek, blodtryk. Mit blodtryk var markant lavere end det plejer :8:, det er åbenbart meget normalt i 1. trimester. Og ny tid til uge 9.

Min kæreste vil med til det hele. Elsker at han er så engageret.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 15. maj 2019, 16:28

Min kjole er kommet :banan: Jeg tog et billede for at vise den til manden, og må erkende at min mave jo er enorm! Men den er så fin ellers, så den skal jeg nok blive glad for, den kan ammes i men er lidt bøvlet, men da den har stropper tænker ejg bare jeg skal have sat en lukning ala en ammebh på stropperne så den kan klikkes op :) Nogen der ved om man kan få den slags i en normal syforretning?
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1094
Likede indlæg: 9545

Indlægaf Rapfisk » 15. maj 2019, 17:51

Kerrigan skrev:
Rapfisk skrev:

Det går lidt bedre, mindre kvalme i det daglige, nu får jeg til gengæld kvalme af lugte. I går måtte jeg rykke mig da en af mine klassekammerater spiste en falafelrulle.

Jeg kan ikke lade være med at være en lille smule bekymret når symptomer ændrer sig, tror først at jeg sådan rigtigt kan slappe lidt af og nyde graviditeten når jeg er forbi 1. trimester.

Det kender jeg godt - og sådan set også her i 2. trimester, hvor der nærmest ikke er symptomer (jeg skal endda passe på, jeg ikke drikker for meget kaffe).

Men måske er det meget godt, at man ikke rigtig kan forholde sig til det endnu. Det hjalp i hvert fald mig lidt til at fokusere på andre ting end lige gravidieteten (arbejde m.m.).

1. lægesamtale - det er da en milepæl :) (selv om der ikke sker ret meget, som er interessant).

Urinprøve, vægttjek, blodtryk. Mit blodtryk var markant lavere end det plejer :8:, det er åbenbart meget normalt i 1. trimester. Og ny tid til uge 9.

Jeg tror også, det er en rigtig god mental forberedelse for dem.

Det er ikke alt, min kæreste er med til (og lægetiden i uge 9 viste sig at spild af tid for os begge to :tie: ), men han kommer til alt det, han kan.
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 43
Likede indlæg: 1167

Indlægaf Kerrigan » 15. maj 2019, 19:04

Rapfisk skrev:
Kerrigan skrev:
Rapfisk skrev:Det kender jeg godt - og sådan set også her i 2. trimester, hvor der nærmest ikke er symptomer (jeg skal endda passe på, jeg ikke drikker for meget kaffe).

Jeg tror også, det er en rigtig god mental forberedelse for dem.

Det er ikke alt, min kæreste er med til (og lægetiden i uge 9 viste sig at spild af tid for os begge to :tie: ), men han kommer til alt det, han kan.

Hvordan spild af tid?

Jeg skal have taget blodprøver i uge 9 og spurgte indtil toxoplasmosis, den test er normalt ikke inkluderet hos mit lægehus, men han ville gøre en undtagelse når jeg nu havde kat. Jeg ville være ked af at overlade alt "kattearbejdet" til kæresten, selvom han efterhånden har adopteret hende. :lol:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 15. maj 2019, 19:09

Kerrigan skrev:
Hvordan spild af tid?

Forløbet var cirka "Tillykke, her din vandrejournal, bestil ny tid i uge 25, du skal aflevere en urinprøve på vejen ud. Vi ses om tre måneder". Tog under fem minutter.

Edit: Det her indlæg skrev jeg, da jeg kom hjem: viewtopic.php?f=12&t=1822&p=860999&hilit=Waste#p860999
0
#TeamFrederiksberg

Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 409
Likede indlæg: 3946

Indlægaf Zonta » 15. maj 2019, 19:14

Kerrigan skrev:Hvordan spild af tid?

Jeg skal have taget blodprøver i uge 9 og spurgte indtil toxoplasmosis, den test er normalt ikke inkluderet hos mit lægehus, men han ville gøre en undtagelse når jeg nu havde kat. Jeg ville være ked af at overlade alt "kattearbejdet" til kæresten, selvom han efterhånden har adopteret hende. :lol:

Jeg syntes ikke det var spild af tid - min mand var også med til stort set alt, hvis der var muligt for ham i forhold til arbejde. Jeg fik i øvrigt også taget blodprøver for at tjekke for toxoplasmose og jeg havde ikke haft det, så min mand fik kattebakke-tjansen i graviditeten.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 15. maj 2019, 19:31

Min første lægebesøg var også bare at udfylde vandrejournal, tage en blodprøve, tisse og så gå hjem. Men nu havde vi heller ingen spørgsmål, hvis vi havde haft spørgsmål eller andet ville det måske ikke have føltes som spild af tid. Jeg synes faktisk også de fleste jordemødrebesøg har været spild af tid, altså det er da rart at få tjekket urinen men ellers får jeg ikke rigtig noget ud af det. Men jeg tager afsted fordi det jo vil være ærgeligt ikke at opdage hvis der nu var noget, men kunne lige så godt stixe urinen derhjemme føler jeg.

Overvejer også at aflyse jordemoderen på mandag, for skal også til fødselslæge mandagen efter hvor de jo tjekker urinen, omvendt aner jeg ikke om der sker mere til jordemoder lige før termin? Så langt nåede jeg jo aldrig sidst :)
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 409
Likede indlæg: 3946

Indlægaf Zonta » 15. maj 2019, 20:39

godtnavn skrev:Min første lægebesøg var også bare at udfylde vandrejournal, tage en blodprøve, tisse og så gå hjem. Men nu havde vi heller ingen spørgsmål, hvis vi havde haft spørgsmål eller andet ville det måske ikke have føltes som spild af tid. Jeg synes faktisk også de fleste jordemødrebesøg har været spild af tid, altså det er da rart at få tjekket urinen men ellers får jeg ikke rigtig noget ud af det. Men jeg tager afsted fordi det jo vil være ærgeligt ikke at opdage hvis der nu var noget, men kunne lige så godt stixe urinen derhjemme føler jeg.

Overvejer også at aflyse jordemoderen på mandag, for skal også til fødselslæge mandagen efter hvor de jo tjekker urinen, omvendt aner jeg ikke om der sker mere til jordemoder lige før termin? Så langt nåede jeg jo aldrig sidst :)

Måske vil hun mærke indvendigt hvordan det hele står til, men ellers var det for mit vedkommende, at JM skønnede vægt på barnet, målte symfysemål, mærkede hvordan baby lå, lyttede hjertelyd, tog blodtryk og noterede en vægt. Og ellers hvis der var noget jeg gerne ville snakke om.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 15. maj 2019, 20:44

Zonta skrev:
godtnavn skrev:Min første lægebesøg var også bare at udfylde vandrejournal, tage en blodprøve, tisse og så gå hjem. Men nu havde vi heller ingen spørgsmål, hvis vi havde haft spørgsmål eller andet ville det måske ikke have føltes som spild af tid. Jeg synes faktisk også de fleste jordemødrebesøg har været spild af tid, altså det er da rart at få tjekket urinen men ellers får jeg ikke rigtig noget ud af det. Men jeg tager afsted fordi det jo vil være ærgeligt ikke at opdage hvis der nu var noget, men kunne lige så godt stixe urinen derhjemme føler jeg.

Måske vil hun mærke indvendigt hvordan det hele står til, men ellers var det for mit vedkommende, at JM skønnede vægt på barnet, målte symfysemål, mærkede hvordan baby lå, lyttede hjertelyd, tog blodtryk og noterede en vægt. Og ellers hvis der var noget jeg gerne ville snakke om.

Alt det bliver gjort ved fødselslægen en uge senere, eller, der bliver vægten vurderet via skanning og ikke via at mærke på maven. Derfor tænker jeg det er lidt spild. Omvendt skal jeg ikke andet mandag, så måske jeg bare tager afsted alligevel :lol: Da hun gav mig tiden var hun lidt "ja du aflyser bare hvis du ikke finder den nødvendig men nu har du en tid" tror også hun føler sig lidt overflødig fordi jeg får tjek hver 4. uge hos fødselslægen her mod slutningen grundet svangerskabsforgiftning sidst :)
1
Kakro05
Kort karma: 71
Likede indlæg: 451

Indlægaf Kakro05 » 16. maj 2019, 06:13

Kerrigan skrev:
Rapfisk skrev:

Skønt med en engageret far og kæreste.
D har været med til det jeg synes gav mening i begge graviditer. Jeg tror han var med da jeg fik lavet vandrejournal første gang. Men ellers primært scanninger og fødselsforberedelse . Jeg synes ikke selv jeg har fået særlig meget ud af bla lægebesøg og jordmor, så det har jeg klaret selv. Pånær da der skulle lægges fødselsplan denne gang. Men vi er jo alle forskellige og jeg det er virkelig dejligt med en partner der bare gerne vil det hele.
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 16. maj 2019, 07:17

Luna har lært hun ikke må kravle over min mave, det gjorde hun altid før jeg blev gravid når hun skulle forbi mig i sengen. Det er rigtig godt da hun godt kan være lidt vild, men i går aftes fik hun lige givet mig et knæ i skambenet da hun skulle over mig, og jeg kan seriøst næsten ikke gå nu. Det gør jo sygt ondt! Begyndte også at græde da det skete i går :genert: Håber virkelig det går hurtigt over, jeg synes jeg vraltede nok før og det er bestemt ikke blevet bedre, min mand må være så stolt af at følges med mig :lol:

Min mave er altså også enorm nu! Prøv lige at se! Tag jer ikke af vasketøjet der har indtaget sofaen i baggrunden, jeg burde virkelig lægge tøj sammen... Men jeg har nu en kjole maven kan være i til konfirmationen i morgen :banan:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 16. maj 2019, 12:38

Lillebøf lever :dåne:

Var til jordemoder i dag og fik mærket livmoderen, målt symfyse (det troede jeg ikke, de gjorde så tidligt?) og lyttet til hjertelyd. Den lille sparkede til doppleren :lun:

Ih, hvor jeg altså elsker den lille spire :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:
12
#TeamFrederiksberg

SjuskeMor
Kort karma: 24
Likede indlæg: 167

Indlægaf SjuskeMor » 16. maj 2019, 19:39

Jeg havde virkelig håbet min ryg ikke ville drille mere end den allerede gjorde. Det holdt så ikke, scheisse, hvor har jeg haft ondt i dag. Tror det er min iskias der sidder dumt eller bliver klemt helt vildt, for det gør ondt fra midt på ryggen i venstre side og helt ned til knæet. Kan knap nok støtte på benet når det er så slemt. Jeg tror måske jeg har lavet for meget, cyklet, gået og slæbt ting, og forhåbentlig er det bedre hvis jeg får slappet lidt af. Ikke at jeg får slappet af hen over weekenden, men det er vel tanken der tæller. Til gengæld har vi købt verdens største pose bland selv slik til weekenden, og der er is i fryseren, og chokolade og snacknødder og frugt. Så om ikke andet kan jeg snacke mig i godt humør, hvis intet andet hjælper :D
1

Tilbage til "Graviditet"