Terminstråd - alle er velkomne :)

...xxx...
Kort karma: 21
Likede indlæg: 37

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ...xxx... » 12. apr 2019, 07:51

godtnavn skrev:
...xxx... skrev:Tillykke med scanningen Bøffemor.

Jeg melder mig desværre ud af tråden for nu. Jeg begyndte at bløde mere i går og var derfor inde og blive scannet igen. Det viste et dødt foster, som formentlig er gået til for nogle uger siden, men min krop har ikke kunne finde ud af at udstøde det. Jeg fik sat det hele i gang med en medicinsk abort i går, og jeg håber, at det hele kommer ordentligt ud. Forhåbentlig kan vi gå i gang med at prøve igen efter næste menstruation.

Er jeg ked af at høre, håber hurtigt kroppen kommer ovenpå igen! Jeg var igennem det samme for 3½ år siden hvor vi også havde en MA i uge 13 og det barn fylder stadig meget for mig, fordi det når at fylde meget når man når så langt. Men som årene er gået er det blevet nemmere :) Det er forskelligt hvordan man tackler den slags, og hvor meget det fylder på sigt, og jeg tror ikke folk omkring mig forstår at jeg stadig føler jeg har mistet et barn, så vil blot nævne det i fald du har det lige sådan, så du ved du ikke er alene, det følte jeg nogle gange.

Og tag i mod al den støtte du har brug for fra omgangskredsen :)

Tak, det er rigtig svært, men det hjælper at læse historier fra andre, der har prøvet noget lignende. Hvordan håndterede du det, da du blev gravid med din datter? Jeg frygter, at jeg slet ikke vil kunne finde ro de første 12 uger. Min ene veninde, som også har aborteret, fortalte, at det hjalp hende at blive scannet tidligt og se hjerteblink, men det har jeg jo set tre gange, så det vil ikke berolige mig.
0
Kakro05
Kort karma: 59
Likede indlæg: 349

Indlægaf Kakro05 » 12. apr 2019, 09:12

...xxx... skrev:
godtnavn skrev:

Jeg melder mig desværre ud af tråden for nu. Jeg begyndte at bløde mere i går og var derfor inde og blive scannet igen. Det viste et dødt foster, som formentlig er gået til for nogle uger siden, men min krop har ikke kunne finde ud af at udstøde det. Jeg fik sat det hele i gang med en medicinsk abort i går, og jeg håber, at det hele kommer ordentligt ud. Forhåbentlig kan vi gå i gang med at prøve igen efter næste menstruation.

Er jeg ked af at høre, håber hurtigt kroppen kommer ovenpå igen! Jeg var igennem det samme for 3½ år siden hvor vi også havde en MA i uge 13 og det barn fylder stadig meget for mig, fordi det når at fylde meget når man når så langt. Men som årene er gået er det blevet nemmere :) Det er forskelligt hvordan man tackler den slags, og hvor meget det fylder på sigt, og jeg tror ikke folk omkring mig forstår at jeg stadig føler jeg har mistet et barn, så vil blot nævne det i fald du har det lige sådan, så du ved du ikke er alene, det følte jeg nogle gange.

Tak, det er rigtig svært, men det hjælper at læse historier fra andre, der har prøvet noget lignende. Hvordan håndterede du det, da du blev gravid med din datter? Jeg frygter, at jeg slet ikke vil kunne finde ro de første 12 uger. Min ene veninde, som også har aborteret, fortalte, at det hjalp hende at blive scannet tidligt og se hjerteblink, men det har jeg jo set tre gange, så det vil ikke berolige mig.

Jeg har fået MAAANGE scanninger denne gang (vi mistede i februar sidste år....vi så hjerteblink og til nf var hjertetstoppet). Vi var afsted til to scanninger inden NF, da risikoen mindskes jo længere man når hen. Nf var ikke sjov. Jeg var så nervøs for at hjertet var stoppet. Så jeg har ingen råd, udover at især i starten må man tage en dag af gangen. Scanningerne hjalp kortvarigt....især fordi han blev målt til at være et par dage længere end han skulle være ifølge den beregnede terminsdato. Det er virkelig hårdt at miste og nej, jeg tror heller ikke folk omkring mig (som ikke har prøvet det), forstår at jeg stadig kan blive ked af at det skete......vi skal jo snart have en baby. Jeg tænker stadig af og til på den vi skulle have haft sidste sommer. Det bliver bedre og bedre, men det er bare hårdt at miste uanset hvor langt man er henne. Jeg var ret hurtigt tilbage på job (jeg tror det var 2 dage efter min udskrabning), jeg burde nok have taget et par dage ekstra. Pas på dig selv og tag den tid du har brug for. Jeg håber det går hurtigt når din krop er ovenpå igen :ae: :ae:
0
godtnavn
Kort karma: 502
Likede indlæg: 4489

Indlægaf godtnavn » 12. apr 2019, 11:05

...xxx... skrev:
godtnavn skrev:

For mig var det psykisk rart at nå forbi den oprindelige termin før jeg blev gravid, så jeg ikke følte det ene barn kom fordi det andet døde, men at de i realiteten begge kunne have levet, men det er jo en individuel ting hvordan man har det med det.Vi prøvede også før, men jeg synes det var rart at nå forbi terminsdagen.

Vi var så uheldige at vi også første gang hvor vi mistede havde set hjerteblink, hvor jeg blev sat lidt tilbage, men hende der skannede sagde det hele var fint, men fosteret gik helt i stå efterfølgnede. Derfor valgte vi at betale for 2 tidlige scanninger, så vi med lidt over en uges mellemrum så at den voksede i det rigitge tempo, jeg ved ikke om det måske vil kunne give dig ro?
Men der var ingen tvivl om jeg var mere nervøs, og det var først da jeg mærkede liv dagligt omkring uge 19 at jeg turde rigtig at tro på det. Selv i denne graviditet hvor jeg jo har haft en vellykket graviditet i mellem kan jeg godt mærke jeg har været mere nervøs, dog ikke i samme grad som den graviditet lige efter vi mistede.
0
SjuskeMor
Kort karma: 12
Likede indlæg: 61

Indlægaf SjuskeMor » 12. apr 2019, 12:20

Jeg mistede også tilbage i 2015, før jeg blev gravid med min yngste søn, og der havde jeg set hjerteblink 4 gange før, faktisk 3 dage før jeg aborterede spontant i 12. uge. Men graviditeten føltes markant anderledes, jeg blødte hele tiden f.eks. Det har jeg ikke gjort i mine andre graviditeter. Jeg er også sikker på det startede ud som tvillinger, fordi jeg både havde den der "miste-oplevelse" i uge 6 og uge 12. Men det med roen, den har jeg delvist kunnet have de to gange efterfølgende, fordi jeg har kunnet mærke at det var anderledes end den der gang det gik galt. Det er nok individuelt, men det er ihvertfald mit input. Og ja, det er pisse hårdt, men jeg føler også, at når man er åben omkring det, så får man chancen for at møde ligesindede, for der findes rigtig mange af dem faktisk. Og det er meget rart, synes jeg.
0
...xxx...
Kort karma: 21
Likede indlæg: 37

Indlægaf ...xxx... » 12. apr 2019, 17:04

Tak for svar :)
Jeg tror, at jeg nok har mest brug for at blive gravid igen hurtigst muligt, og jeg håber på, at det vil lykkes.

Jeg tænker også, at jeg må få nogle tidlige scanninger, og hvis den så følger normal vækst, kan det måske få mig til at slappe mere af. Jeg har også selv tænkt, at det måske kan være en hjælp at få målt hcg et par gange tidligt i graviditeten, så jeg kan se, om det stiger, som det skal.

Og jeg sørger heldigvis for at være meget åben omkring det. Jeg kan mærke, at det hjælper at snakke om det, så jeg fortæller om forløbet til næsten alle, der gider at lytte til mig.
2
AgentPixie
Kort karma: 146
Likede indlæg: 2552

Indlægaf AgentPixie » 12. apr 2019, 17:27

Er ked af at høre du har mistet, xxx :( Håber du bliver hurtigt gravid igen :kys:
0
G’dew.
Kakro05

35+4

Indlægaf Kakro05 » 15. apr 2019, 04:44

Vi har været sammen med hele familien denne weekend. I går snakkede vi om at jeg generelt har det meget varmt (helt sikkert hormonelt). Så sad de alle og jokede med at det var godt jeg ikke var gravid sidste sommer (selv min mand)......det gjorde ondt, for jeg havde termin sidste sommer (omkring 1 august), men hvor vi mistede. Jeg ved godt det ikke er i ond mening og jeg har selv tænkt tanken at det havde været en virkelig træls sommer at være gravid i. Men det slog lidt.

I morgen er der en måned til min termin og jeg går på barsel denne uge. Nøj, det er lækkert. Jeg håber vi får lavet vores gæsteværelse færdig, så det er klar til den der evt skal passe den store når jeg en gang skal føde. Jeg kan ikke helt overskue at jeg jo nok igen går over tid, selvom jeg har en relativ nem graviditet, så er det godt nok hårdt med den kæmpe mave
0
godtnavn

Re: 35+4

Indlægaf godtnavn » 15. apr 2019, 11:59

Kakro05 skrev:Vi har været sammen med hele familien denne weekend. I går snakkede vi om at jeg generelt har det meget varmt (helt sikkert hormonelt). Så sad de alle og jokede med at det var godt jeg ikke var gravid sidste sommer (selv min mand)......det gjorde ondt, for jeg havde termin sidste sommer (omkring 1 august), men hvor vi mistede. Jeg ved godt det ikke er i ond mening og jeg har selv tænkt tanken at det havde været en virkelig træls sommer at være gravid i. Men det slog lidt.

I morgen er der en måned til min termin og jeg går på barsel denne uge. Nøj, det er lækkert. Jeg håber vi får lavet vores gæsteværelse færdig, så det er klar til den der evt skal passe den store når jeg en gang skal føde. Jeg kan ikke helt overskue at jeg jo nok igen går over tid, selvom jeg har en relativ nem graviditet, så er det godt nok hårdt med den kæmpe mave

Ved familien det godt? Det synes jeg virkelig er usmageligt hvis de gjorde, jeg var selv blevet ked af det, og enten trukket mig fra situationen eller kommet med en mindre pæn kommentar, jeg er ellers typen der oftest tænker den slags kommentarer og ikke siger dem, men lige når det rammer det med at miste så kan jeg ikke pakke tingene ind erfarede jeg efter vi mistede :genert:

Håber du føder lige omkring termin og slipper for at gå over :) Jeg vil gerne føde omkring 38+0, for orker ikke at være gravid mere, men vil gerne lige til 38 for at baby har mindre risiko for gulsot. Og så vil jeg helst undgå at føde på både min og mandens fødselsdag som ligger i ugen op til termin :)
0
Kakro05

Re: 35+4

Indlægaf Kakro05 » 15. apr 2019, 12:35

godtnavn skrev:
Kakro05 skrev:Vi har været sammen med hele familien denne weekend. I går snakkede vi om at jeg generelt har det meget varmt (helt sikkert hormonelt). Så sad de alle og jokede med at det var godt jeg ikke var gravid sidste sommer (selv min mand)......det gjorde ondt, for jeg havde termin sidste sommer (omkring 1 august), men hvor vi mistede. Jeg ved godt det ikke er i ond mening og jeg har selv tænkt tanken at det havde været en virkelig træls sommer at være gravid i. Men det slog lidt.

Ved familien det godt? Det synes jeg virkelig er usmageligt hvis de gjorde, jeg var selv blevet ked af det, og enten trukket mig fra situationen eller kommet med en mindre pæn kommentar, jeg er ellers typen der oftest tænker den slags kommentarer og ikke siger dem, men lige når det rammer det med at miste så kan jeg ikke pakke tingene ind erfarede jeg efter vi mistede :genert:

Håber du føder lige omkring termin og slipper for at gå over :) Jeg vil gerne føde omkring 38+0, for orker ikke at være gravid mere, men vil gerne lige til 38 for at baby har mindre risiko for gulsot. Og så vil jeg helst undgå at føde på både min og mandens fødselsdag som ligger i ugen op til termin :)

Jeg tror ikke de tænkte over det......det håber jeg Ihverfald ikke de gjorde. Vi mistede i februar. Det var meldt ud pga en fin scanning før jul. Det ramte bare, fordi ja jeg ville jo ønske jeg havde været gravid i sidste sommer.

Jeg håber du gøder i uge 38. Jeg ender nok med at gå over tid..... Det er på en måde også ok, selvom jeg også er træt af at være gravid. Jeg har jo heldigvis en nem graviditet..... Modsat dig. Har du stadig meget kvalme? Og er alt jeres hjemmefødsel gået i orden?
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Kort karma: 26
Likede indlæg: 215

Indlægaf oOxXxOo » 15. apr 2019, 17:16

De sidste par dage har godt nok været drøje.. Føler konstant jeg skal af med afføring (beklager detaljerne), plukveer, ingen ordentligt stilling at sidde i. Jeg er træt og bare total ugidelig. Der er godt nok lang vej endnu når man har det sådan og man kun er 35+0 i dag :træt3:
0
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 104
Likede indlæg: 461

Indlægaf alfe » 15. apr 2019, 19:07

oOxXxOo skrev:De sidste par dage har godt nok været drøje.. Føler konstant jeg skal af med afføring (beklager detaljerne), plukveer, ingen ordentligt stilling at sidde i. Jeg er træt og bare total ugidelig. Der er godt nok lang vej endnu når man har det sådan og man kun er 35+0 i dag :træt3:

Det er ikke for at male fanden på væggen, jeg vil blot indskyde, at det var præcis sådan dagene var, op til jeg fødte 35+4. Det kom ret meget bag på mig. Jeg krydser fingre for, at det bare er normale gravidskavanker. Pas godt på dig selv :kys:
0
Kakro05

35+6

Indlægaf Kakro05 » 17. apr 2019, 06:04

Jeg troede det var tæt på at lillebror kom i nat. Jeg havde onde plukkeveer i går aftes og i nat. Nu er de heldigvis væk. Jeg fik dog næsten pakken tasken færdig her til morgen.
Jeg mangler lidt til d (ikke at jeg håber det bliver nødvendigt), baby dyne, amme pude og lidt småting.
Jeg var lidt ved at gå i panik.....selvom alle siger man ikke er i tvivl når man går i fødsel, så er jeg lidt nervøs for at vi opdager det så sent at vores pasning ikke kan nå at komme og så hele det med at jeg ikke rigtig ved hvordan en naturlig fødsel føles er også lidt skræmmende, selvom jeg er overbevist om at det er en bedre følelse en det lort jeg var igennem sidst.
Nu må vi se om tingene starter denne gang.
Sorry..... Det blev til en lang tanke strøm
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 17. apr 2019, 10:33

Godt du ikke fødte Kakro, dt havde været lige tidligt nok! Men nok meget godt at få styr på de sidste ting så du ikke skal stresse når fødslen starter, der er jo kun en uge til baby er klar til at komme! Her rammer jeg 34+0 søndag, det er også vildt, det er jo der de ikke længere vil stoppe en fødsel hvios den starter, håber dog lige der går lidt uger endnu så baby bliver helt klar :)

Jeg besvimede i dag :( Det er ellers over en uge siden sidst, så havde håbet det var stoppet. "Heldigvis" havde jeg det skidt i morges så manden valgte at blive hjemme da han ikke synes jeg skulle være alene med datteren når jeg havde det så dårligt, det er jeg virkelig glad for nu, tænk hvis jeg havde haft hende på armen, ramt hende da jeg faldt el.lign.. Nu ligger jeg under dynen og ser dårlig fjernsyn mens mand og datter er på lgeplads.

Og så har jeg fået tjekket op på alle graviditetsaftaler, der er godt nok mange! Skal afsted d. 3. maj, 6, maj og 7. maj, og derudover har jeg en jordemodertid jeg har fået smidt væk, men er ret sikker på det er d. 29. april, men må hellere ringe og tjekke på tirsdag, jeg håber lidt at kunne få den rykket til d. 6. maj fordi den hænger lidt sammen emd aftalen d. 6. og bliver den rykket vil manden kunne tage med.

Derudover er vægten eksploderet! Jeg hr taget 2 kg på siden lørdag! Tænker bare deter væske, for har presset kroppen lige rigeligt, altså, det kan jo næppe være rent fedt, så skulle jeg have spist 14.000 kcal ekstra i løbet af 4 dage, og så meget har jeg altså ikke indtaget :lol: Men er nu oppe på 5,5 kg, det er ikke så godt da jeg jo håbede at kunne holde det på 7 kg, så krydser for det er væske og det forsvinder når ejg giver kroppen mere ro :) Mit blodtryk er stadig lavt, så tænker ikke umiddelbart svangerskabsforgiftning, men må hellere vende det med jordemoderen i telefonen tirsdag når jeg alligevel ringer for at tjekke op på tiden der er blevet væk. Kommer der andre symptomer i løbet af helligdagene må fødegangen få et kald, men satser på det ikke sker :)
0
SjuskeMor
Kort karma: 12
Likede indlæg: 61

Indlægaf SjuskeMor » 17. apr 2019, 12:01

Jeg bliver ved med at glemme at ringe og få tid til 25-ugers lægebesøg. Skal have ringet næste uge, nu er det for sent ihvertfald.
Jeg er så afsindigt træt, jeg tror det er en blanding af at have været presset de sidste par uger og at det nu er ferie. Min mand kunne heldigvis få mere fri end først antaget, men han er jo selvstændig, så helt fri har han aldrig, og slet ikke med den partner af en kaosmaskine han har.
Og så har vi sagt ja til en ny lejlighed, og håber bare vi har fået den. Vi får besked i løbet af de næste par dage. Den ligger 4 opgange væk og er et værelse større, så det kunne være vildt fedt og verdens letteste flytning.
0
Kakro05

Indlægaf Kakro05 » 17. apr 2019, 12:02

Godt du ikke var alene godtnavn. Jeg håber ikke du er ved at udvikle svangerskabsforgiftning igen. Godt han passer på dig. Det er virkelig hårdt du skal være så hårdt ramt.

Ja, det ville være lige tidligt nok. Jeg mistænker lidt det var noget forstoppelse der har givet nogle onde plukkeveer :fløjt: :lol:. Lige nu glæder jeg mig til at manden er færdig med at arbejde og vi kan nyde påsken sammen alle 3
0

Tilbage til "Graviditet"